Ja mam vt z 85r i w nim akurat nie da się zmienić kąta... doczytałem
dałbym sobie rękę uciąć że gdzieś to widziałem i teraz bez ręki bym śmigał
Przepraszam za zamieszanie .
Nie wiem jak w nowszych modelach.
Dla tych co pytali o konsekwencje:
W przypadku przestawienia kata zapłonu na wcześniejszy dla paliwa z większą ilością oktanów na paliwie z mniejszą ilością może dochodzić do spalania stukowego(samozapłonu jak w dieslu).
Liczba oktanów określa właśnie odporność paliwa na samozapłon.
jeśli chodzi o osiągi to silniki przeznaczone na 95 oktanów będą lepiej chodziły właśnie na 95 niż na 98 oktanach. Zwłaszcza jeśli tak jak w moim nie ma możliwości (niestety) zmiany kąta,( a kij wie jakie paliwo mieli wtedy w USA i na jakie to zostało zaprojektowane)