Spalanie
Odpowiedz do tematu

:
Todek napisał/a:
Talibanairlines napisał/a:
Dobrze mówił przy większej liczbie oktan powinien być inny kąt zapłonu 8-)

Taaa, i Honda Shadow, sama ten kąt sobie reguluje. :shock: :-P

no właśnie honda go nie reguluje :-|
musiał by być czujnik np. spalania stukowego itd.
niestety samemu trzeba to zrobić :mrgreen:
a regulujesz to z użyciem stroboskopu 8-)
a konsekwencje - w sumie nie ma. tylko silnik będzie inaczej chodził,
może się też dynamika nieznacznie zmienić oraz spalanie.

:
Talibanairlines napisał/a:
niestety samemu trzeba to zrobić :mrgreen:
a regulujesz to z użyciem stroboskopu 8-)

To nie jest żart. Jeżeli wiesz jak to zrobić i robiłeś to, to proszę opisz procedurę.
Jak się domyślam, to robimy to podobnie jak w Pf126p, tak?

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Todek napisał/a:
Talibanairlines napisał/a:
niestety samemu trzeba to zrobić :mrgreen:
a regulujesz to z użyciem stroboskopu 8-)

To nie jest żart. Jeżeli wiesz jak to zrobić i robiłeś to, to proszę opisz procedurę.
Jak się domyślam, to robimy to podobnie jak w Pf126p, tak?

Ja też jestem ciekaw, szczególnie, że dziś miałem gest i poczęstowałem Zochę 98-ką. Napisz, proszę, co i jak?

Nigdy nie piję przed piątą po południu.
Na szczęście zawsze gdzieś na świecie jest piąta po południu.

Moje byłe Zochy: VT 600, VT 750, VT 1100 i Zocha obecna: VTX 1300
:
Również jestem zainteresowany, jeżeli to obniży koszty spalania tak że będzie się opłacało jeździć na 98 które jest droższe ;p. Musiałby zejść ze spalaniem o co najmniej pół litra w dół aby się opłacało, oczywiście zależy ile kosztowało by zrobienie takiego myku ;]

:
:lol:
Po 3 litrze już się nie rozróżnia jakiego koloru karta była na whisky ...

Silnik, dwa koła i mina wesoła :-)
:
Ja mam vt z 85r i w nim akurat nie da się zmienić kąta... doczytałem :-/ dałbym sobie rękę uciąć że gdzieś to widziałem i teraz bez ręki bym śmigał :mrgreen:
Przepraszam za zamieszanie .
Nie wiem jak w nowszych modelach.
Dla tych co pytali o konsekwencje:
W przypadku przestawienia kata zapłonu na wcześniejszy dla paliwa z większą ilością oktanów na paliwie z mniejszą ilością może dochodzić do spalania stukowego(samozapłonu jak w dieslu).
Liczba oktanów określa właśnie odporność paliwa na samozapłon.
jeśli chodzi o osiągi to silniki przeznaczone na 95 oktanów będą lepiej chodziły właśnie na 95 niż na 98 oktanach. Zwłaszcza jeśli tak jak w moim nie ma możliwości (niestety) zmiany kąta,( a kij wie jakie paliwo mieli wtedy w USA i na jakie to zostało zaprojektowane)

:
Talibanairlines napisał/a:
Ja mam vt z 85r i w nim akurat nie da się zmienić kąta

A w jakim się da? No oczywiście poza WSK-a 125. :mrgreen: :mrgreen:
Manuale do Shadow zalecają paliwo od minimum 86 oktan. Tak więc 95 to ..................

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
no właśnie od 86 czyli zasadniczo kąt zapłonu mógłby być zupełnie inny ( w sumie to powinien :-/ ) jak silnik jest na 86 to na 100 tez pojedzie, ale nie wykorzysta pełni sprawności dla lepszego paliwa właśnie ze względu na czas zapłonu.

:
Talibanairlines, a Ty jakie paliwko lejesz do swojej Hondy, właśnie Pb95?

Ostatnio zmieniony przez ALFik 2014-04-14, 11:59, w całości zmieniany 1 raz
:
Shadok napisał/a:
Spalanie mam tak 5-5,5l,, raczej bez zmian trasa/miasto. Rekord to 7,5l/100 ale na austostradzie ze średnią 170 ;-)
Szczerze powiedziawszy to ci nie powiem przy jakich to prędkościach zmieniam, robię to na ucho i czucie.


hmm, no to ja też miałem rekord 7,5... z tym że jako minimum. Myślę, że musimy poważnie porozmawiać, przywieźć skrzynkę piwa... ;-)

Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
:
Ja mam właśnie takie spalanie jak potfur. Poniżej 7,5/100 zejść nie mogę :(

:
ALFik napisał/a:
Talibanairlines, a Ty jakie paliwko lejesz do swojej Hondy, właśnie Pb95?

Tak 95 nie ma sensu lać 98.
A spalanie mam trasa 12.04.2014 Kraków-Smoleń- Kraków ok.5.5l prędkość 80-100km/h
w mieście pali mi jak bardzom delikatnie jeździłem to ok 6, natomiast normalna jazda bez mulenia, ale też bez deptania ok 7l.
Mam świeżo zamontowany zestaw dynojeta (iglica,dysza do fabrycznego wydechu, sprężyna membrany) i na nim są pomiary.

:
ALFik napisał/a:
Ja mam właśnie takie spalanie jak potfur. Poniżej 7,5/100 zejść nie mogę :(


chociaż... był taki jeden moment, kiedy zszedłem do 5,5-5,7 - podczas jazdy na Mazury na Rajd Cieni. Różnica była taka, że jechała za mną żona na YBR125, ale zupełnie nie rozumiem, jaki to ma wpływ... ani trochę... wcale a wcale ;-)

Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
:
Jak żona spalała wtedy 2,5l to nic dziwnego, że Tobie zeszło do 5,5l ;-)

:
No głupio mi pisać... Ostatnia trasa ok. 450 km wyszło 6/100 ale jechałem bez szyby i z kolegami... :twisted:
No sprawdzać trzebaby... poziom paliwa, wielkość załozonych dysz... czy ja wiem co jeszcze...

Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle.
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group