/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprężyna talerzowa
Autor Wiadomość
muz
[Usunięty]

Wysłany: 2008-06-12, 00:50   Sprężyna talerzowa

Kumpel jeździ CB seven-fifty produkowaną na rynek japoński. Od wersji europejskich różni się między innymi hudraulicznym sprzęgłem. Podczas demontażu, sprężyn nie stwierdzono :shock: Jest coś, co nazywa się sprężyną talerzową. Ponoć w shadowah też jest coś takiego. Pytanie, czy na ślizgające się sprzęgło poradzi wymiana samych tarcz, czy trzeba też nowy talerzyk (nie ma go w larssonach, intermotorsach i innych takich).
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2008-06-12, 10:12   Re: Sprężyna talerzowa

muz napisał/a:
Kumpel jeździ CB seven-fifty produkowaną na rynek japoński. Od wersji europejskich różni się między innymi hudraulicznym sprzęgłem. Podczas demontażu, sprężyn nie stwierdzono :shock: Jest coś, co nazywa się sprężyną talerzową. Ponoć w shadowah też jest coś takiego. Pytanie, czy na ślizgające się sprzęgło poradzi wymiana samych tarcz, czy trzeba też nowy talerzyk (nie ma go w larssonach, intermotorsach i innych takich).


Zniszczona sprężyna dawałaby objaw braku wysprzęglania lub stałego rozsprzeglenia. Jeśli sprzęgło funkcjonuje normalnie wysprzęgla i ciągnie równo a tylko się ślizga, to wymiana tarcz sprzęgłowych powinna załatwić sprawę.
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2008-06-12, 10:16   Re: Sprężyna talerzowa

muz napisał/a:
Kumpel jeździ CB seven-fifty produkowaną na rynek japoński. Od wersji europejskich różni się między innymi hudraulicznym sprzęgłem. Podczas demontażu, sprężyn nie stwierdzono :shock: Jest coś, co nazywa się sprężyną talerzową. Ponoć w shadowah też jest coś takiego. Pytanie, czy na ślizgające się sprzęgło poradzi wymiana samych tarcz, czy trzeba też nowy talerzyk (nie ma go w larssonach, intermotorsach i innych takich).


Podaj dokładny model i rocznik CBki :-) Bo różne rzeczy można na różnych stronach znaleźć :-)
 
 
renegade 
Handlarz gumek :-)


Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 2433
Skąd: Lipsko
Wysłany: 2008-06-12, 10:35   

Można załatwić to w sposób następujący: ponieważ sprężyny taż się zużywają może być tak że założysz nowe tarcze i dalej będzie się ślizgało sprzęgło. Należy sprężyny małym młotkien delikatnie dogiąć. Skontaktuj się z Piterrem bo to jest chyba jego patent to wytłumaczy ci dokładnie na czym to polega.
_________________
...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
 
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2008-06-12, 10:48   

Właśnie przeglądam fiszki do wszystkich cb 750 jakie znalazłem (seven fifty też są) i one wszystkie maja sprzęgło na sprężynach. Hmmmm ... normalnych, nie talerzowych. Ki czort? Może Ty masz tam Mazi :-) jakiś inny silnik??? :-)
 
 
Blazimir
[Usunięty]

Wysłany: 2008-06-12, 10:58   

Znaczy chyba trzeba by w końcu ustalić czy to jest CB Seven-fifty czy na rynek japoński :) Bo wg mojej wiedzy, Seven Fifty była puszczona na rynek USA, a japońskie CB...? To chyba zwykła CB 750 imho
 
 
muz
[Usunięty]

Wysłany: 2008-06-12, 12:26   

To jest normalna :-? sevenka (RC42). W europie CB seven-fifty, w japoni CB 750. Silnik jest prawie taki sam, jak w starym CBX 750 F, z tym że odprężony (74 zamiast 100 KM). W CBX jest też sprzęgło hydrauliczne, więc wnioskuje, że takie samo jak w omawianej sevence. W larssonie do CBX nie figurują jako części zamienne żadne sprężyny, więc zastanawiam się, czy konstruktorzy nie przewidzieli tego jako część niewymienialną/niezniszczalną. Słyszałem też coś o dystansowaniu takich sprężyn talerzowych w MZ, ale nie wiem. Pewnie skończy się na wymianie tarcz i zobaczymy co będzie. Dzięki za odzew.
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2008-06-12, 12:29   

muz napisał/a:
To jest normalna :-? sevenka (RC42). W europie CB seven-fifty, w japoni CB 750. Silnik jest prawie taki sam, jak w starym CBX 750 F, z tym że odprężony (74 zamiast 100 KM). W CBX jest też sprzęgło hydrauliczne, więc wnioskuje, że takie samo jak w omawianej sevence. W larssonie do CBX nie figurują jako części zamienne żadne sprężyny, więc zastanawiam się, czy konstruktorzy nie przewidzieli tego jako część niewymienialną/niezniszczalną. Słyszałem też coś o dystansowaniu takich sprężyn talerzowych w MZ, ale nie wiem. Pewnie skończy się na wymianie tarcz i zobaczymy co będzie. Dzięki za odzew.


Masz TUTAJ, znajdź swoja i kliknij na "parts fishe" a potem na "clutch" ... i se sam zobacz, ze na normalnych sprężynach :-)
 
 
muz
[Usunięty]

Wysłany: 2008-06-12, 12:33   Re: Sprężyna talerzowa

Mateusz napisał/a:
Podaj dokładny model i rocznik CBki :-) Bo różne rzeczy można na różnych stronach znaleźć :-)


VIN, jakby udało się coś znaleźć RC42-1150334

Model w dowodzie rej. RC42, a na boczku CB 750 :lol: :lol: , na szczęście w jednym i drugim schludny napis HONDA
 
 
muz
[Usunięty]

Wysłany: 2008-06-12, 12:39   

Mateusz napisał/a:
muz napisał/a:
To jest normalna :-? sevenka (RC42). W europie CB seven-fifty, w japoni CB 750. Silnik jest prawie taki sam, jak w starym CBX 750 F, z tym że odprężony (74 zamiast 100 KM). W CBX jest też sprzęgło hydrauliczne, więc wnioskuje, że takie samo jak w omawianej sevence. W larssonie do CBX nie figurują jako części zamienne żadne sprężyny, więc zastanawiam się, czy konstruktorzy nie przewidzieli tego jako część niewymienialną/niezniszczalną. Słyszałem też coś o dystansowaniu takich sprężyn talerzowych w MZ, ale nie wiem. Pewnie skończy się na wymianie tarcz i zobaczymy co będzie. Dzięki za odzew.


Masz TUTAJ, znajdź swoja i kliknij na "parts fishe" a potem na "clutch" ... i se sam zobacz, ze na normalnych sprężynach :-)


Ja wiem, że tam jest na normalnych. Wczoraj przy rozbieraniu sprzęgła też się trochę zawiesiłem...
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2008-06-12, 12:44   

muz napisał/a:
Mateusz napisał/a:
muz napisał/a:
To jest normalna :-? sevenka (RC42). W europie CB seven-fifty, w japoni CB 750. Silnik jest prawie taki sam, jak w starym CBX 750 F, z tym że odprężony (74 zamiast 100 KM). W CBX jest też sprzęgło hydrauliczne, więc wnioskuje, że takie samo jak w omawianej sevence. W larssonie do CBX nie figurują jako części zamienne żadne sprężyny, więc zastanawiam się, czy konstruktorzy nie przewidzieli tego jako część niewymienialną/niezniszczalną. Słyszałem też coś o dystansowaniu takich sprężyn talerzowych w MZ, ale nie wiem. Pewnie skończy się na wymianie tarcz i zobaczymy co będzie. Dzięki za odzew.


Masz TUTAJ, znajdź swoja i kliknij na "parts fishe" a potem na "clutch" ... i se sam zobacz, ze na normalnych sprężynach :-)


Ja wiem, że tam jest na normalnych. Wczoraj przy rozbieraniu sprzęgła też się trochę zawiesiłem...


To czekaj, bo nie czaje ... No to jak na normalnych to co marudzisz? Wyciągaj sprężyny, suwmiarka w łapę i pomiar zrobić. Jak się mieści w serwisowych to olać i wymienić same tarcze ... jak się nie mieści to poszukać sprężyn - na tej stronie holenderskiej są na sztuki - 10 dni i masz :-)
 
 
muz
[Usunięty]

Wysłany: 2008-06-12, 12:55   

Mateusz napisał/a:
muz napisał/a:
Mateusz napisał/a:
muz napisał/a:
To jest normalna :-? sevenka (RC42). W europie CB seven-fifty, w japoni CB 750. Silnik jest prawie taki sam, jak w starym CBX 750 F, z tym że odprężony (74 zamiast 100 KM). W CBX jest też sprzęgło hydrauliczne, więc wnioskuje, że takie samo jak w omawianej sevence. W larssonie do CBX nie figurują jako części zamienne żadne sprężyny, więc zastanawiam się, czy konstruktorzy nie przewidzieli tego jako część niewymienialną/niezniszczalną. Słyszałem też coś o dystansowaniu takich sprężyn talerzowych w MZ, ale nie wiem. Pewnie skończy się na wymianie tarcz i zobaczymy co będzie. Dzięki za odzew.


Masz TUTAJ, znajdź swoja i kliknij na "parts fishe" a potem na "clutch" ... i se sam zobacz, ze na normalnych sprężynach :-)


Ja wiem, że tam jest na normalnych. Wczoraj przy rozbieraniu sprzęgła też się trochę zawiesiłem...


To czekaj, bo nie czaje ... No to jak na normalnych to co marudzisz? Wyciągaj sprężyny, suwmiarka w łapę i pomiar zrobić. Jak się mieści w serwisowych to olać i wymienić same tarcze ... jak się nie mieści to poszukać sprężyn - na tej stronie holenderskiej są na sztuki - 10 dni i masz :-)


Chodziło mi o to, że na fiszkach i we wszystkich serwisówkach, jakie widziałem do CB są normalne sprężyny. A w tej mojej jest talerzyk :-?
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2008-06-12, 13:10   

muz napisał/a:


Chodziło mi o to, że na fiszkach i we wszystkich serwisówkach, jakie widziałem do CB są normalne sprężyny. A w tej mojej jest talerzyk :-?


:shock: No to Ci kuku zrobili .... Poszukam , może coś się znajdzie :-)
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9498
Skąd: Kostry/Parczew/LPA

Wysłany: 2008-06-12, 18:55   

Ja z ciekawości zajrzałem do serwisówki Hondy VT 700 z lat 83-85 i z niej wychodzi, że jest tam talerzowa sprężyna sprzęgła. :?:

A jak wszedłem na tą holenderską stronę z częściami do Hondy VT700 z roku 1987 to występują tam dwie wersje sprzęgła ze spiralnymi sprężynami i ze sprężyną talerzową.

I zgłupiałem zupełnie, ciekawe co siedzi pod deklem sprzęgła w moim moto? :?:

Na amerykańskiej stronie z częściami do VT 700 jest pokazane sprzęgło ze sprężynami spiralnymi. I bądź u mądry.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2008-06-12, 22:16   

Todek napisał/a:
Ja z ciekawości zajrzałem do serwisówki Hondy VT 700 z lat 83-85 i z niej wychodzi, że jest tam talerzowa sprężyna sprzęgła. :?:

A jak wszedłem na tą holenderską stronę z częściami do Hondy VT700 z roku 1987 to występują tam dwie wersje sprzęgła ze spiralnymi sprężynami i ze sprężyną talerzową.

I zgłupiałem zupełnie, ciekawe co siedzi pod deklem sprzęgła w moim moto? :?:

Na amerykańskiej stronie z częściami do VT 700 jest pokazane sprzęgło ze sprężynami spiralnymi. I bądź u mądry.


Nie sprawdzisz nie będziesz wiedział :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM