/
|
Sprężyna talerzowa |
Autor |
Wiadomość |
muz [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-06-12, 00:50 Sprężyna talerzowa
|
|
|
Kumpel jeździ CB seven-fifty produkowaną na rynek japoński. Od wersji europejskich różni się między innymi hudraulicznym sprzęgłem. Podczas demontażu, sprężyn nie stwierdzono Jest coś, co nazywa się sprężyną talerzową. Ponoć w shadowah też jest coś takiego. Pytanie, czy na ślizgające się sprzęgło poradzi wymiana samych tarcz, czy trzeba też nowy talerzyk (nie ma go w larssonach, intermotorsach i innych takich). |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2008-06-12, 10:12 Re: Sprężyna talerzowa
|
|
|
muz napisał/a: | Kumpel jeździ CB seven-fifty produkowaną na rynek japoński. Od wersji europejskich różni się między innymi hudraulicznym sprzęgłem. Podczas demontażu, sprężyn nie stwierdzono Jest coś, co nazywa się sprężyną talerzową. Ponoć w shadowah też jest coś takiego. Pytanie, czy na ślizgające się sprzęgło poradzi wymiana samych tarcz, czy trzeba też nowy talerzyk (nie ma go w larssonach, intermotorsach i innych takich). |
Zniszczona sprężyna dawałaby objaw braku wysprzęglania lub stałego rozsprzeglenia. Jeśli sprzęgło funkcjonuje normalnie wysprzęgla i ciągnie równo a tylko się ślizga, to wymiana tarcz sprzęgłowych powinna załatwić sprawę. |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2008-06-12, 10:16 Re: Sprężyna talerzowa
|
|
|
muz napisał/a: | Kumpel jeździ CB seven-fifty produkowaną na rynek japoński. Od wersji europejskich różni się między innymi hudraulicznym sprzęgłem. Podczas demontażu, sprężyn nie stwierdzono Jest coś, co nazywa się sprężyną talerzową. Ponoć w shadowah też jest coś takiego. Pytanie, czy na ślizgające się sprzęgło poradzi wymiana samych tarcz, czy trzeba też nowy talerzyk (nie ma go w larssonach, intermotorsach i innych takich). |
Podaj dokładny model i rocznik CBki Bo różne rzeczy można na różnych stronach znaleźć |
|
|
|
|
renegade
Handlarz gumek :-)
Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 2433 Skąd: Lipsko
|
Wysłany: 2008-06-12, 10:35
|
|
|
Można załatwić to w sposób następujący: ponieważ sprężyny taż się zużywają może być tak że założysz nowe tarcze i dalej będzie się ślizgało sprzęgło. Należy sprężyny małym młotkien delikatnie dogiąć. Skontaktuj się z Piterrem bo to jest chyba jego patent to wytłumaczy ci dokładnie na czym to polega. |
_________________ ...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2008-06-12, 10:48
|
|
|
Właśnie przeglądam fiszki do wszystkich cb 750 jakie znalazłem (seven fifty też są) i one wszystkie maja sprzęgło na sprężynach. Hmmmm ... normalnych, nie talerzowych. Ki czort? Może Ty masz tam Mazi jakiś inny silnik??? |
|
|
|
|
Blazimir [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-06-12, 10:58
|
|
|
Znaczy chyba trzeba by w końcu ustalić czy to jest CB Seven-fifty czy na rynek japoński :) Bo wg mojej wiedzy, Seven Fifty była puszczona na rynek USA, a japońskie CB...? To chyba zwykła CB 750 imho |
|
|
|
|
muz [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-06-12, 12:26
|
|
|
To jest normalna sevenka (RC42). W europie CB seven-fifty, w japoni CB 750. Silnik jest prawie taki sam, jak w starym CBX 750 F, z tym że odprężony (74 zamiast 100 KM). W CBX jest też sprzęgło hydrauliczne, więc wnioskuje, że takie samo jak w omawianej sevence. W larssonie do CBX nie figurują jako części zamienne żadne sprężyny, więc zastanawiam się, czy konstruktorzy nie przewidzieli tego jako część niewymienialną/niezniszczalną. Słyszałem też coś o dystansowaniu takich sprężyn talerzowych w MZ, ale nie wiem. Pewnie skończy się na wymianie tarcz i zobaczymy co będzie. Dzięki za odzew. |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2008-06-12, 12:29
|
|
|
muz napisał/a: | To jest normalna sevenka (RC42). W europie CB seven-fifty, w japoni CB 750. Silnik jest prawie taki sam, jak w starym CBX 750 F, z tym że odprężony (74 zamiast 100 KM). W CBX jest też sprzęgło hydrauliczne, więc wnioskuje, że takie samo jak w omawianej sevence. W larssonie do CBX nie figurują jako części zamienne żadne sprężyny, więc zastanawiam się, czy konstruktorzy nie przewidzieli tego jako część niewymienialną/niezniszczalną. Słyszałem też coś o dystansowaniu takich sprężyn talerzowych w MZ, ale nie wiem. Pewnie skończy się na wymianie tarcz i zobaczymy co będzie. Dzięki za odzew. |
Masz TUTAJ, znajdź swoja i kliknij na "parts fishe" a potem na "clutch" ... i se sam zobacz, ze na normalnych sprężynach |
|
|
|
|
muz [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-06-12, 12:33 Re: Sprężyna talerzowa
|
|
|
Mateusz napisał/a: | Podaj dokładny model i rocznik CBki Bo różne rzeczy można na różnych stronach znaleźć |
VIN, jakby udało się coś znaleźć RC42-1150334
Model w dowodzie rej. RC42, a na boczku CB 750 , na szczęście w jednym i drugim schludny napis HONDA |
|
|
|
|
muz [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-06-12, 12:39
|
|
|
Mateusz napisał/a: | muz napisał/a: | To jest normalna sevenka (RC42). W europie CB seven-fifty, w japoni CB 750. Silnik jest prawie taki sam, jak w starym CBX 750 F, z tym że odprężony (74 zamiast 100 KM). W CBX jest też sprzęgło hydrauliczne, więc wnioskuje, że takie samo jak w omawianej sevence. W larssonie do CBX nie figurują jako części zamienne żadne sprężyny, więc zastanawiam się, czy konstruktorzy nie przewidzieli tego jako część niewymienialną/niezniszczalną. Słyszałem też coś o dystansowaniu takich sprężyn talerzowych w MZ, ale nie wiem. Pewnie skończy się na wymianie tarcz i zobaczymy co będzie. Dzięki za odzew. |
Masz TUTAJ, znajdź swoja i kliknij na "parts fishe" a potem na "clutch" ... i se sam zobacz, ze na normalnych sprężynach |
Ja wiem, że tam jest na normalnych. Wczoraj przy rozbieraniu sprzęgła też się trochę zawiesiłem... |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2008-06-12, 12:44
|
|
|
muz napisał/a: | Mateusz napisał/a: | muz napisał/a: | To jest normalna sevenka (RC42). W europie CB seven-fifty, w japoni CB 750. Silnik jest prawie taki sam, jak w starym CBX 750 F, z tym że odprężony (74 zamiast 100 KM). W CBX jest też sprzęgło hydrauliczne, więc wnioskuje, że takie samo jak w omawianej sevence. W larssonie do CBX nie figurują jako części zamienne żadne sprężyny, więc zastanawiam się, czy konstruktorzy nie przewidzieli tego jako część niewymienialną/niezniszczalną. Słyszałem też coś o dystansowaniu takich sprężyn talerzowych w MZ, ale nie wiem. Pewnie skończy się na wymianie tarcz i zobaczymy co będzie. Dzięki za odzew. |
Masz TUTAJ, znajdź swoja i kliknij na "parts fishe" a potem na "clutch" ... i se sam zobacz, ze na normalnych sprężynach |
Ja wiem, że tam jest na normalnych. Wczoraj przy rozbieraniu sprzęgła też się trochę zawiesiłem... |
To czekaj, bo nie czaje ... No to jak na normalnych to co marudzisz? Wyciągaj sprężyny, suwmiarka w łapę i pomiar zrobić. Jak się mieści w serwisowych to olać i wymienić same tarcze ... jak się nie mieści to poszukać sprężyn - na tej stronie holenderskiej są na sztuki - 10 dni i masz |
|
|
|
|
muz [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-06-12, 12:55
|
|
|
Mateusz napisał/a: | muz napisał/a: | Mateusz napisał/a: | muz napisał/a: | To jest normalna sevenka (RC42). W europie CB seven-fifty, w japoni CB 750. Silnik jest prawie taki sam, jak w starym CBX 750 F, z tym że odprężony (74 zamiast 100 KM). W CBX jest też sprzęgło hydrauliczne, więc wnioskuje, że takie samo jak w omawianej sevence. W larssonie do CBX nie figurują jako części zamienne żadne sprężyny, więc zastanawiam się, czy konstruktorzy nie przewidzieli tego jako część niewymienialną/niezniszczalną. Słyszałem też coś o dystansowaniu takich sprężyn talerzowych w MZ, ale nie wiem. Pewnie skończy się na wymianie tarcz i zobaczymy co będzie. Dzięki za odzew. |
Masz TUTAJ, znajdź swoja i kliknij na "parts fishe" a potem na "clutch" ... i se sam zobacz, ze na normalnych sprężynach |
Ja wiem, że tam jest na normalnych. Wczoraj przy rozbieraniu sprzęgła też się trochę zawiesiłem... |
To czekaj, bo nie czaje ... No to jak na normalnych to co marudzisz? Wyciągaj sprężyny, suwmiarka w łapę i pomiar zrobić. Jak się mieści w serwisowych to olać i wymienić same tarcze ... jak się nie mieści to poszukać sprężyn - na tej stronie holenderskiej są na sztuki - 10 dni i masz |
Chodziło mi o to, że na fiszkach i we wszystkich serwisówkach, jakie widziałem do CB są normalne sprężyny. A w tej mojej jest talerzyk |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2008-06-12, 13:10
|
|
|
muz napisał/a: |
Chodziło mi o to, że na fiszkach i we wszystkich serwisówkach, jakie widziałem do CB są normalne sprężyny. A w tej mojej jest talerzyk |
No to Ci kuku zrobili .... Poszukam , może coś się znajdzie |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9498 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2008-06-12, 18:55
|
|
|
Ja z ciekawości zajrzałem do serwisówki Hondy VT 700 z lat 83-85 i z niej wychodzi, że jest tam talerzowa sprężyna sprzęgła.
A jak wszedłem na tą holenderską stronę z częściami do Hondy VT700 z roku 1987 to występują tam dwie wersje sprzęgła ze spiralnymi sprężynami i ze sprężyną talerzową.
I zgłupiałem zupełnie, ciekawe co siedzi pod deklem sprzęgła w moim moto?
Na amerykańskiej stronie z częściami do VT 700 jest pokazane sprzęgło ze sprężynami spiralnymi. I bądź u mądry. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2008-06-12, 22:16
|
|
|
Todek napisał/a: | Ja z ciekawości zajrzałem do serwisówki Hondy VT 700 z lat 83-85 i z niej wychodzi, że jest tam talerzowa sprężyna sprzęgła.
A jak wszedłem na tą holenderską stronę z częściami do Hondy VT700 z roku 1987 to występują tam dwie wersje sprzęgła ze spiralnymi sprężynami i ze sprężyną talerzową.
I zgłupiałem zupełnie, ciekawe co siedzi pod deklem sprzęgła w moim moto?
Na amerykańskiej stronie z częściami do VT 700 jest pokazane sprzęgło ze sprężynami spiralnymi. I bądź u mądry. |
Nie sprawdzisz nie będziesz wiedział |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|