Odpowiedz do tematu
: Sprężyna talerzowa
Kumpel jeździ CB seven-fifty produkowaną na rynek japoński. Od wersji europejskich różni się między innymi hudraulicznym sprzęgłem. Podczas demontażu, sprężyn nie stwierdzono Jest coś, co nazywa się sprężyną talerzową. Ponoć w shadowah też jest coś takiego. Pytanie, czy na ślizgające się sprzęgło poradzi wymiana samych tarcz, czy trzeba też nowy talerzyk (nie ma go w larssonach, intermotorsach i innych takich).
: Re: Sprężyna talerzowa
Zniszczona sprężyna dawałaby objaw braku wysprzęglania lub stałego rozsprzeglenia. Jeśli sprzęgło funkcjonuje normalnie wysprzęgla i ciągnie równo a tylko się ślizga, to wymiana tarcz sprzęgłowych powinna załatwić sprawę.
muz napisał/a: |
Kumpel jeździ CB seven-fifty produkowaną na rynek japoński. Od wersji europejskich różni się między innymi hudraulicznym sprzęgłem. Podczas demontażu, sprężyn nie stwierdzono Jest coś, co nazywa się sprężyną talerzową. Ponoć w shadowah też jest coś takiego. Pytanie, czy na ślizgające się sprzęgło poradzi wymiana samych tarcz, czy trzeba też nowy talerzyk (nie ma go w larssonach, intermotorsach i innych takich). |
Zniszczona sprężyna dawałaby objaw braku wysprzęglania lub stałego rozsprzeglenia. Jeśli sprzęgło funkcjonuje normalnie wysprzęgla i ciągnie równo a tylko się ślizga, to wymiana tarcz sprzęgłowych powinna załatwić sprawę.
: Re: Sprężyna talerzowa
Podaj dokładny model i rocznik CBki Bo różne rzeczy można na różnych stronach znaleźć
muz napisał/a: |
Kumpel jeździ CB seven-fifty produkowaną na rynek japoński. Od wersji europejskich różni się między innymi hudraulicznym sprzęgłem. Podczas demontażu, sprężyn nie stwierdzono Jest coś, co nazywa się sprężyną talerzową. Ponoć w shadowah też jest coś takiego. Pytanie, czy na ślizgające się sprzęgło poradzi wymiana samych tarcz, czy trzeba też nowy talerzyk (nie ma go w larssonach, intermotorsach i innych takich). |
Podaj dokładny model i rocznik CBki Bo różne rzeczy można na różnych stronach znaleźć
:
Można załatwić to w sposób następujący: ponieważ sprężyny taż się zużywają może być tak że założysz nowe tarcze i dalej będzie się ślizgało sprzęgło. Należy sprężyny małym młotkien delikatnie dogiąć. Skontaktuj się z Piterrem bo to jest chyba jego patent to wytłumaczy ci dokładnie na czym to polega.
...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
:
Właśnie przeglądam fiszki do wszystkich cb 750 jakie znalazłem (seven fifty też są) i one wszystkie maja sprzęgło na sprężynach. Hmmmm ... normalnych, nie talerzowych. Ki czort? Może Ty masz tam Mazi jakiś inny silnik???
:
Znaczy chyba trzeba by w końcu ustalić czy to jest CB Seven-fifty czy na rynek japoński :) Bo wg mojej wiedzy, Seven Fifty była puszczona na rynek USA, a japońskie CB...? To chyba zwykła CB 750 imho
:
To jest normalna sevenka (RC42). W europie CB seven-fifty, w japoni CB 750. Silnik jest prawie taki sam, jak w starym CBX 750 F, z tym że odprężony (74 zamiast 100 KM). W CBX jest też sprzęgło hydrauliczne, więc wnioskuje, że takie samo jak w omawianej sevence. W larssonie do CBX nie figurują jako części zamienne żadne sprężyny, więc zastanawiam się, czy konstruktorzy nie przewidzieli tego jako część niewymienialną/niezniszczalną. Słyszałem też coś o dystansowaniu takich sprężyn talerzowych w MZ, ale nie wiem. Pewnie skończy się na wymianie tarcz i zobaczymy co będzie. Dzięki za odzew.
:
Masz TUTAJ, znajdź swoja i kliknij na "parts fishe" a potem na "clutch" ... i se sam zobacz, ze na normalnych sprężynach
muz napisał/a: |
To jest normalna sevenka (RC42). W europie CB seven-fifty, w japoni CB 750. Silnik jest prawie taki sam, jak w starym CBX 750 F, z tym że odprężony (74 zamiast 100 KM). W CBX jest też sprzęgło hydrauliczne, więc wnioskuje, że takie samo jak w omawianej sevence. W larssonie do CBX nie figurują jako części zamienne żadne sprężyny, więc zastanawiam się, czy konstruktorzy nie przewidzieli tego jako część niewymienialną/niezniszczalną. Słyszałem też coś o dystansowaniu takich sprężyn talerzowych w MZ, ale nie wiem. Pewnie skończy się na wymianie tarcz i zobaczymy co będzie. Dzięki za odzew. |
Masz TUTAJ, znajdź swoja i kliknij na "parts fishe" a potem na "clutch" ... i se sam zobacz, ze na normalnych sprężynach
: Re: Sprężyna talerzowa
VIN, jakby udało się coś znaleźć RC42-1150334
Model w dowodzie rej. RC42, a na boczku CB 750 , na szczęście w jednym i drugim schludny napis HONDA
Mateusz napisał/a: |
Podaj dokładny model i rocznik CBki Bo różne rzeczy można na różnych stronach znaleźć |
VIN, jakby udało się coś znaleźć RC42-1150334
Model w dowodzie rej. RC42, a na boczku CB 750 , na szczęście w jednym i drugim schludny napis HONDA
:
Ja wiem, że tam jest na normalnych. Wczoraj przy rozbieraniu sprzęgła też się trochę zawiesiłem...
Mateusz napisał/a: | ||
Masz TUTAJ, znajdź swoja i kliknij na "parts fishe" a potem na "clutch" ... i se sam zobacz, ze na normalnych sprężynach |
Ja wiem, że tam jest na normalnych. Wczoraj przy rozbieraniu sprzęgła też się trochę zawiesiłem...
:
To czekaj, bo nie czaje ... No to jak na normalnych to co marudzisz? Wyciągaj sprężyny, suwmiarka w łapę i pomiar zrobić. Jak się mieści w serwisowych to olać i wymienić same tarcze ... jak się nie mieści to poszukać sprężyn - na tej stronie holenderskiej są na sztuki - 10 dni i masz
muz napisał/a: | ||||
Ja wiem, że tam jest na normalnych. Wczoraj przy rozbieraniu sprzęgła też się trochę zawiesiłem... |
To czekaj, bo nie czaje ... No to jak na normalnych to co marudzisz? Wyciągaj sprężyny, suwmiarka w łapę i pomiar zrobić. Jak się mieści w serwisowych to olać i wymienić same tarcze ... jak się nie mieści to poszukać sprężyn - na tej stronie holenderskiej są na sztuki - 10 dni i masz
:
Chodziło mi o to, że na fiszkach i we wszystkich serwisówkach, jakie widziałem do CB są normalne sprężyny. A w tej mojej jest talerzyk
Mateusz napisał/a: | ||||||
To czekaj, bo nie czaje ... No to jak na normalnych to co marudzisz? Wyciągaj sprężyny, suwmiarka w łapę i pomiar zrobić. Jak się mieści w serwisowych to olać i wymienić same tarcze ... jak się nie mieści to poszukać sprężyn - na tej stronie holenderskiej są na sztuki - 10 dni i masz |
Chodziło mi o to, że na fiszkach i we wszystkich serwisówkach, jakie widziałem do CB są normalne sprężyny. A w tej mojej jest talerzyk
:
No to Ci kuku zrobili .... Poszukam , może coś się znajdzie
muz napisał/a: |
Chodziło mi o to, że na fiszkach i we wszystkich serwisówkach, jakie widziałem do CB są normalne sprężyny. A w tej mojej jest talerzyk |
No to Ci kuku zrobili .... Poszukam , może coś się znajdzie
:
Ja z ciekawości zajrzałem do serwisówki Hondy VT 700 z lat 83-85 i z niej wychodzi, że jest tam talerzowa sprężyna sprzęgła.
A jak wszedłem na tą holenderską stronę z częściami do Hondy VT700 z roku 1987 to występują tam dwie wersje sprzęgła ze spiralnymi sprężynami i ze sprężyną talerzową.
I zgłupiałem zupełnie, ciekawe co siedzi pod deklem sprzęgła w moim moto?
Na amerykańskiej stronie z częściami do VT 700 jest pokazane sprzęgło ze sprężynami spiralnymi. I bądź u mądry.
A jak wszedłem na tą holenderską stronę z częściami do Hondy VT700 z roku 1987 to występują tam dwie wersje sprzęgła ze spiralnymi sprężynami i ze sprężyną talerzową.
I zgłupiałem zupełnie, ciekawe co siedzi pod deklem sprzęgła w moim moto?
Na amerykańskiej stronie z częściami do VT 700 jest pokazane sprzęgło ze sprężynami spiralnymi. I bądź u mądry.
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Nie sprawdzisz nie będziesz wiedział
Odpowiedz do tematu
Todek napisał/a: |
Ja z ciekawości zajrzałem do serwisówki Hondy VT 700 z lat 83-85 i z niej wychodzi, że jest tam talerzowa sprężyna sprzęgła.
A jak wszedłem na tą holenderską stronę z częściami do Hondy VT700 z roku 1987 to występują tam dwie wersje sprzęgła ze spiralnymi sprężynami i ze sprężyną talerzową. I zgłupiałem zupełnie, ciekawe co siedzi pod deklem sprzęgła w moim moto? Na amerykańskiej stronie z częściami do VT 700 jest pokazane sprzęgło ze sprężynami spiralnymi. I bądź u mądry. |
Nie sprawdzisz nie będziesz wiedział