przednie amortyzatory
Odpowiedz do tematu

Tom
[Usunięty]
: przednie amortyzatory
Witam,

czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć do czego są "wentyle" na górze przednich amortyzatorów??

:
O ile się orientuję, powietrze ma "dosztywnić" przednie zawieszenie.

UWAGA - Dopuszczalne ciśnienie to 0-40 kPa (0-0,4 kg/cm3), dosłownie parę machnięć pompką do roweru.

Tom
[Usunięty]
:
dzięki za szybką odpowiedź, niestety nie znalazłem tego w instrukcji.



Przy okazji zapytam jeszcze o regulację tylnych amortyzatorów, a dokładnie w którym miejscu ona jest :-P to mój pierwszy sezon na tym motorze i jestem mało zorientowany, a w instrukcji są opisane jeśli się nie mylę 2 rodzaje amortyzatorów:



jeden ma ząbki od dołu i można się domyślić jak go wyregulować, a drugi tych ząbków nie ma i jeśli dobrze wywnioskowałem (z rysunku) jest regulowany od góry?

:
Regulację masz na dole - są tam wycięte otwory, wykładasz w nie kluch hakowy do amorków lub cokolwiek innego co pasuje i kręcisz ustalając wstępne napięcie sprężyn amortyzatora, wentyle jak wspomniał Globi służą do napompowania amorów przednich gdyż są to amortyzatory powietrzno olejowe.

Jadę jadę na motorze...
:
Tom napisał/a:
dzięki za szybką odpowiedź, niestety nie znalazłem tego w instrukcji.



Przy okazji zapytam jeszcze o regulację tylnych amortyzatorów, a dokładnie w którym miejscu ona jest :-P to mój pierwszy sezon na tym motorze i jestem mało zorientowany, a w instrukcji są opisane jeśli się nie mylę 2 rodzaje amortyzatorów:



jeden ma ząbki od dołu i można się domyślić jak go wyregulować, a drugi tych ząbków nie ma i jeśli dobrze wywnioskowałem (z rysunku) jest regulowany od góry?


Na dole amora masz pierścień z otworkami. Jest 5 pozycji wstępnego napięcia sprężyn. W otwory wkładasz klucz hakowy (może być od roweru - daje radę) i kręcisz :-) Ważne, żeby oba amory miały tą samą pozycję - były tak samo napięte.

Tom
[Usunięty]
:
a ja zastanawiałem się po co mi ten klucz :lol: coś kiepsko łącze fakty



I zrodziło się jeszcze jedno pytanie: jak naciskam na tył motocykla to w momencie kiedy amortyzatory odbijają w górę - lewy wydaje dźwięk zasysania powietrza (jak pompka), czy oznacza to zużycie amortyzatora i czy tego typu amortyzatory da się jakoś regenerować?

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group