Witam,
czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć do czego są "wentyle" na górze przednich amortyzatorów??
Odpowiedz do tematu
: przednie amortyzatory
:
O ile się orientuję, powietrze ma "dosztywnić" przednie zawieszenie.
UWAGA - Dopuszczalne ciśnienie to 0-40 kPa (0-0,4 kg/cm3), dosłownie parę machnięć pompką do roweru.
UWAGA - Dopuszczalne ciśnienie to 0-40 kPa (0-0,4 kg/cm3), dosłownie parę machnięć pompką do roweru.
:
dzięki za szybką odpowiedź, niestety nie znalazłem tego w instrukcji.
Przy okazji zapytam jeszcze o regulację tylnych amortyzatorów, a dokładnie w którym miejscu ona jest to mój pierwszy sezon na tym motorze i jestem mało zorientowany, a w instrukcji są opisane jeśli się nie mylę 2 rodzaje amortyzatorów:
jeden ma ząbki od dołu i można się domyślić jak go wyregulować, a drugi tych ząbków nie ma i jeśli dobrze wywnioskowałem (z rysunku) jest regulowany od góry?
Przy okazji zapytam jeszcze o regulację tylnych amortyzatorów, a dokładnie w którym miejscu ona jest to mój pierwszy sezon na tym motorze i jestem mało zorientowany, a w instrukcji są opisane jeśli się nie mylę 2 rodzaje amortyzatorów:
jeden ma ząbki od dołu i można się domyślić jak go wyregulować, a drugi tych ząbków nie ma i jeśli dobrze wywnioskowałem (z rysunku) jest regulowany od góry?
:
Regulację masz na dole - są tam wycięte otwory, wykładasz w nie kluch hakowy do amorków lub cokolwiek innego co pasuje i kręcisz ustalając wstępne napięcie sprężyn amortyzatora, wentyle jak wspomniał Globi służą do napompowania amorów przednich gdyż są to amortyzatory powietrzno olejowe.
Jadę jadę na motorze...
:
Na dole amora masz pierścień z otworkami. Jest 5 pozycji wstępnego napięcia sprężyn. W otwory wkładasz klucz hakowy (może być od roweru - daje radę) i kręcisz Ważne, żeby oba amory miały tą samą pozycję - były tak samo napięte.
Tom napisał/a: |
dzięki za szybką odpowiedź, niestety nie znalazłem tego w instrukcji.
Przy okazji zapytam jeszcze o regulację tylnych amortyzatorów, a dokładnie w którym miejscu ona jest to mój pierwszy sezon na tym motorze i jestem mało zorientowany, a w instrukcji są opisane jeśli się nie mylę 2 rodzaje amortyzatorów: jeden ma ząbki od dołu i można się domyślić jak go wyregulować, a drugi tych ząbków nie ma i jeśli dobrze wywnioskowałem (z rysunku) jest regulowany od góry? |
Na dole amora masz pierścień z otworkami. Jest 5 pozycji wstępnego napięcia sprężyn. W otwory wkładasz klucz hakowy (może być od roweru - daje radę) i kręcisz Ważne, żeby oba amory miały tą samą pozycję - były tak samo napięte.
:
Odpowiedz do tematu
a ja zastanawiałem się po co mi ten klucz coś kiepsko łącze fakty
I zrodziło się jeszcze jedno pytanie: jak naciskam na tył motocykla to w momencie kiedy amortyzatory odbijają w górę - lewy wydaje dźwięk zasysania powietrza (jak pompka), czy oznacza to zużycie amortyzatora i czy tego typu amortyzatory da się jakoś regenerować?
I zrodziło się jeszcze jedno pytanie: jak naciskam na tył motocykla to w momencie kiedy amortyzatory odbijają w górę - lewy wydaje dźwięk zasysania powietrza (jak pompka), czy oznacza to zużycie amortyzatora i czy tego typu amortyzatory da się jakoś regenerować?