PADŁA ELEKTRYKA 1100 C2 95 ACE |
Autor |
Wiadomość |
W_T_G
Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 430 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2018-02-17, 20:25 PADŁA ELEKTRYKA 1100 C2 95 ACE
|
|
|
Wkładając akumulator omskną mi się w dłoniach.
Złapałem go i nie zauważyłem że odwróciłem bieguny
Przy następnej próbie włożenia dotknąłem klemami do biegunów.
Zaiskrzyło przez moment.
Po prawidłowym włożeniu brak prądu na instalacji.
Nic nie działa! Totalny brak prądu. Dodam ze akumulator w pełni wcześniej naładowałem.
Bezpieczniki obok aku są dobre.
Nie wiem gdzie znajduje się główny bezpiecznik i jak wygląda.
Może on padł. Mam adzieję że nie padły diody na alternatorze albo reg napięcia. Pomocy
Pocieszam się jedynie ze nie zrobiłem tego z głupoty, a przez zbieg okoliczności.
Choć to marna pociecha. |
|
|
|
|
robdk
Motocykl: Kawasaki EN500 Vulcan
Wiek: 54 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 173 Skąd: Końskie
|
Wysłany: 2018-02-17, 20:57
|
|
|
Na początek sprawdź główny bezpiecznik. |
_________________ POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk |
|
|
|
|
W_T_G
Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 430 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2018-02-17, 21:14
|
|
|
Dzięki za zainteresowanie. Ale nie doczytałeś do końca.
Gdzie on jest ten główny?? 30 Amperowy, nie umiem go znaleźć. |
|
|
|
|
MirosławRacz
Motocykl: shadow vt1100 spirit 2004. Wsk m21w2
Wiek: 38 Dołączył: 31 Mar 2016 Posty: 55 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
W_T_G
Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 430 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2018-02-18, 00:16
|
|
|
Dzięki. Tam właśnie jest czarna kostka większa od przekaźnika w którą wchodzi trochę kabli. Będę musiał się do niej dobrać.
Ciekawe że ten bezpiecznik tak zamaskowali. |
|
|
|
|
MirosławRacz
Motocykl: shadow vt1100 spirit 2004. Wsk m21w2
Wiek: 38 Dołączył: 31 Mar 2016 Posty: 55 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-02-18, 09:00
|
|
|
Jednak sama zmiana biegunow nie powinna spowodowac uszkodzenia dopiero po przekreceniu kluczyka i zalaczenie "odbiornikow". Cos musi byc odbiornikiem ktory przez zle podlaczenie moze sie uszkodzic. Bezpiecznik topikowy jak wyrzucilo ten 30A to istnieje duze prawdopodobienstwo ze cos sie uszkodzilo. Jak przejrzalem schemat to w sytuacji jak nie jest przekrecona stacyjka to pierwszy dostaje regulator napiecia. Ale trzeba miec nadzieje ze bezpiecznik topikowy byl wystarczajaco szybki. |
|
|
|
|
efish
Maciek
Motocykl: Honda ST1100
Wiek: 47 Dołączył: 18 Sty 2017 Posty: 176 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2018-02-18, 19:20
|
|
|
Ktoś na forum miał ten sam problem. Trzeba trochę poszukać było wszystko opisane co zostało uwalone. |
_________________ Pozdrawiam
Maciek
I want to break free !
|
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2018-02-22, 16:18
|
|
|
Główny bezpiecznik 30A znajduje się na przekaźniku rozrusznika.
Poniżej foto przykładowego
https://goo.gl/images/T5mWHg
Wymień bezpiecznik i powinno być po sprawie. |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
W_T_G
Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 430 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2018-02-22, 22:04
|
|
|
Jak się ociepli to odwiedzę szwagra bo u niego trzymam moto.
Mam nadzieje ze regler nie poszedł. Po schemacie widzę ze, jak zauważył Mirek, prąd poszedł przez regler i diody na alternator. Pewnie uzwojenia alternatora wyindukowały pewien opór i nie narobiłem bajzlu. Nie znalazłem schematu ideowego regulatora Hondy , ale cały prąd powinien pójść przez uzwojenie i diody. A tak na marginesie. gdzie są diody prostownicze alternatora? Powinno być ich 6 + 3 ze wzbudzenia. Te ze wzbudzenia pewnikiem w regulatorze a prostownicze na alternatorze. Dobrze kombinuję??
Nawet jak wszystko będzie OK jakaś niepewność co do stanu regulatora będzie mi towarzyszyć podczas jazdy |
|
|
|
|
poncyljusz
Motocykl: vt1100 sabre 2006 r.
Wiek: 58 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 88 Skąd: mysłowice
|
Wysłany: 2018-02-22, 22:16
|
|
|
z tego co patrzyłem po schematach regulatorów napięcia to diody prostownicze są w regulatorze napięcia 6 prostowniczych+3 wzbudzenie |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 253 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2018-02-22, 23:06
|
|
|
Motocyklowe alternatory są nieco inne niż samochodowe, pole magnetyczne jest stałe, nie ma diod wzbudzenia, natomiast są triaki regulacyjne. W typowym regulatorze jest możliwość sprawdzenia diod na przejście od wtyczki uzwojeń do + i do masy. |
|
|
|
|
|