/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
PADŁA ELEKTRYKA 1100 C2 95 ACE
Autor Wiadomość
W_T_G 

Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 430
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2018-02-17, 20:25   PADŁA ELEKTRYKA 1100 C2 95 ACE

Wkładając akumulator omskną mi się w dłoniach.
Złapałem go i nie zauważyłem że odwróciłem bieguny
Przy następnej próbie włożenia dotknąłem klemami do biegunów.
Zaiskrzyło przez moment.
Po prawidłowym włożeniu brak prądu na instalacji.
Nic nie działa! Totalny brak prądu. Dodam ze akumulator w pełni wcześniej naładowałem.
Bezpieczniki obok aku są dobre.
Nie wiem gdzie znajduje się główny bezpiecznik i jak wygląda.
Może on padł. Mam adzieję że nie padły diody na alternatorze albo reg napięcia. Pomocy
Pocieszam się jedynie ze nie zrobiłem tego z głupoty, a przez zbieg okoliczności.
Choć to marna pociecha.
 
 
robdk 


Motocykl: Kawasaki EN500 Vulcan
Wiek: 54
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 173
Skąd: Końskie
Wysłany: 2018-02-17, 20:57   

Na początek sprawdź główny bezpiecznik.
_________________
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
 
 
W_T_G 

Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 430
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2018-02-17, 21:14   

Dzięki za zainteresowanie. Ale nie doczytałeś do końca.
Gdzie on jest ten główny?? 30 Amperowy, nie umiem go znaleźć.
 
 
MirosławRacz 

Motocykl: shadow vt1100 spirit 2004. Wsk m21w2
Wiek: 38
Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 55
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-17, 21:48   

Rzuć na to okiem
https://drive.google.com/file/d/1_85dZWELQmwLpJs5HDGbj3QcH-tq3nFm/view?usp=drivesdk
 
 
W_T_G 

Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 430
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2018-02-18, 00:16   

Dzięki. Tam właśnie jest czarna kostka większa od przekaźnika w którą wchodzi trochę kabli. Będę musiał się do niej dobrać.
Ciekawe że ten bezpiecznik tak zamaskowali.
 
 
MirosławRacz 

Motocykl: shadow vt1100 spirit 2004. Wsk m21w2
Wiek: 38
Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 55
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-18, 09:00   

Jednak sama zmiana biegunow nie powinna spowodowac uszkodzenia dopiero po przekreceniu kluczyka i zalaczenie "odbiornikow". Cos musi byc odbiornikiem ktory przez zle podlaczenie moze sie uszkodzic. Bezpiecznik topikowy jak wyrzucilo ten 30A to istnieje duze prawdopodobienstwo ze cos sie uszkodzilo. Jak przejrzalem schemat to w sytuacji jak nie jest przekrecona stacyjka to pierwszy dostaje regulator napiecia. Ale trzeba miec nadzieje ze bezpiecznik topikowy byl wystarczajaco szybki.
 
 
efish 
Maciek


Motocykl: Honda ST1100
Wiek: 47
Dołączył: 18 Sty 2017
Posty: 176
Skąd: Białystok
Wysłany: 2018-02-18, 19:20   

Ktoś na forum miał ten sam problem. Trzeba trochę poszukać było wszystko opisane co zostało uwalone.
_________________
Pozdrawiam
Maciek


I want to break free !
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2018-02-22, 16:18   

Główny bezpiecznik 30A znajduje się na przekaźniku rozrusznika.
Poniżej foto przykładowego

https://goo.gl/images/T5mWHg

Wymień bezpiecznik i powinno być po sprawie.
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
W_T_G 

Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 430
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2018-02-22, 22:04   

Jak się ociepli to odwiedzę szwagra bo u niego trzymam moto.
Mam nadzieje ze regler nie poszedł. Po schemacie widzę ze, jak zauważył Mirek, prąd poszedł przez regler i diody na alternator. Pewnie uzwojenia alternatora wyindukowały pewien opór i nie narobiłem bajzlu. Nie znalazłem schematu ideowego regulatora Hondy , ale cały prąd powinien pójść przez uzwojenie i diody. A tak na marginesie. gdzie są diody prostownicze alternatora? Powinno być ich 6 + 3 ze wzbudzenia. Te ze wzbudzenia pewnikiem w regulatorze a prostownicze na alternatorze. Dobrze kombinuję??
Nawet jak wszystko będzie OK jakaś niepewność co do stanu regulatora będzie mi towarzyszyć podczas jazdy :shock:
 
 
poncyljusz 

Motocykl: vt1100 sabre 2006 r.
Wiek: 58
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 88
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2018-02-22, 22:16   

z tego co patrzyłem po schematach regulatorów napięcia to diody prostownicze są w regulatorze napięcia 6 prostowniczych+3 wzbudzenie
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 252
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-02-22, 23:06   

Motocyklowe alternatory są nieco inne niż samochodowe, pole magnetyczne jest stałe, nie ma diod wzbudzenia, natomiast są triaki regulacyjne. W typowym regulatorze jest możliwość sprawdzenia diod na przejście od wtyczki uzwojeń do + i do masy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM