/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
pali bezpiecznik ign. start.
Autor Wiadomość
montek 


Motocykl: VT 1100 Spirit
Wiek: 41
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 479
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-05-19, 21:31   pali bezpiecznik ign. start.

Zbliża się shadowisko więc musi się coś kiełbasić, co mam zrobić, opis sytuacji warunkującej wystąpienie usterki:
przejażdżka po mieście , teraz , ciepło , więc często włącza się chłodnica, i w dwóch przypadkach, gdy skończyłem jeździć i wjechałem na parking celem zaparkowania , włączył się wiatrak chłodnicy na 3 sekundy i moto zgasło, w obu przypadkach przepalił się bezpiecznik 10A ign. start. Teraz więc proszę o radę , co rozkręcić co wyczyścić ( czy do momentu zrobienia mogę jeździć (kupiłem 10 bezpieczników na zapas) czy lepiej nie bo stanie się coś poważniejszego. może wystarczy wyczyścić starter albo ... no właśnie albo co?
proszę o radę i dziękuję bardzo.
 
 
Buhu 


Motocykl: Daelim VT 125, Honda Shadow VT 1100C 2004
Wiek: 40
Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 34
Skąd: Kłobuck /SKL/
Wysłany: 2017-05-19, 21:47   

Jeśli przyczyną spalenia bezpiecznika jest włącznie się wiatraka to zerknij na kabelki od jego zasilani ew od czujnika temperatury - może tam coś wyskoczyło z izolacji i czasem zwiera. Aaaa i czy przypadkiem nie masz podpięte pod to zasilanie jakiś dodatkowych akcesoriów w moto? Przeczyścić zawsze warto wsio co na tym bezpieczniku lata...
_________________
"Bo wypadek to dziwna rzecz... Nigdy go nie ma dopóki się nie zdarzy" - Kłapouchy
 
 
Marlboro 
Tomek


Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 40
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 951
Skąd: Suskowola /WRA
Wysłany: 2017-05-20, 00:13   

Sprawdź czy w wentylator ci ptak nie wleciał :-P a na serio czy lekko kręci - może się trochę zapiekł, a jak ma ciężko kręcić to i prąd pobiera większy i może palić bezpiecznik. Możesz zmierzyć prąd samego wentylatora -> aby go załączyć bez nagrzewania zewrzyj włącznik temperaturowy.

Sprawdź czy gdzieś przy wentylatorze nie masz przetartego kabla.

Jeździć raczej nie polecałbym. A dlaczego - a dlatego że jak coś pobiera za duży prąd to pali bezpieczniki - ale przez kable a w szczególności kostki też idzie większy prąd co może skutkować spaleniem kostki lub jakiegoś łączenia.

W żadnym razie nie próbuj watować lub wstawiać większych bezpieczników.
_________________
Maruda od urodzenia :omg:
 
 
 
Jazon 
Janek


Motocykl: Shadow VT 1100 Tourer 98'
Wiek: 41
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 206
Skąd: Skarszewy
Wysłany: 2017-05-20, 21:44   

Zajrzyj pod siodełko i zobacz stan instalacji, a w szczególności jednej kostki - tej do której idą trzy żółte kable (regulator napięcia). Jest tam wysokie napięcie i kostka lubi się po latach zjarać.
_________________
Cztery kółka potrafią poruszyć ciało,ale dwa ruszają duszę
 
 
 
montek 


Motocykl: VT 1100 Spirit
Wiek: 41
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 479
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-05-21, 17:48   

Dzięki za wszystkie podpowiedzi, nie wiem czy to ma coś wspólnego ale na środku chłodnicy ewidentnie od jazdy w deszczu nawaliło mi żwiru/ piachu/ błota, płyn w normie ale muszę wyczyścić bo może też się częściej włączać wiatrak z powodu słabego oddawania ciepła.
macie gdzieś linka do schematów kabli bo miałem kiedyś wydrukowane wszystko ale posiałem gdzieś w garażu.
 
 
Buhu 


Motocykl: Daelim VT 125, Honda Shadow VT 1100C 2004
Wiek: 40
Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 34
Skąd: Kłobuck /SKL/
Wysłany: 2017-05-21, 22:18   

Daj maila to Ci wyślę wszystkie posiadane przeze mnie manuale i inne cuda wianki do Hani w wersji Spiritualnej :twisted:
_________________
"Bo wypadek to dziwna rzecz... Nigdy go nie ma dopóki się nie zdarzy" - Kłapouchy
 
 
montek 


Motocykl: VT 1100 Spirit
Wiek: 41
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 479
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-05-22, 21:06   

moi drodzy dupa ze mnie nie mechanik, a już napewno nie elektryk, ale kostka od pompy CF318 cała, spięcie 3 żółtych kabli całe, "clutch diode" cała, nie widzę nic na wiatraku, luźno chodzi, ale... ale odpaliłem teraz na zimno i lewy przedni i prawy tylny gar słabiej się grzeje a dwa po przeciwnych stronach juz po paru minutach parzyły.
 
 
Buhu 


Motocykl: Daelim VT 125, Honda Shadow VT 1100C 2004
Wiek: 40
Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 34
Skąd: Kłobuck /SKL/
Wysłany: 2017-05-22, 21:14   

Sprawdź czy te zimniejsze cylindry w ogóle pracują! Sprawdź czy świeca daje iskrę, czy jest wilgotna, zdejmij fajkę z tych zimniejszych i zobacz na reakcję... one mogą nie pracować w ogóle tylko nagrzewać się od pracujących...
_________________
"Bo wypadek to dziwna rzecz... Nigdy go nie ma dopóki się nie zdarzy" - Kłapouchy
Ostatnio zmieniony przez Buhu 2017-05-22, 22:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
montek 


Motocykl: VT 1100 Spirit
Wiek: 41
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 479
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-05-22, 21:15   

to właśnie czytam, ale to juz nie dziś , kwestia czy to może być przyczyną palenia bezpiecznika od startera. musi to poczekać do środy
 
 
Buhu 


Motocykl: Daelim VT 125, Honda Shadow VT 1100C 2004
Wiek: 40
Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 34
Skąd: Kłobuck /SKL/
Wysłany: 2017-05-22, 21:20   

Na spokojnie dojdziesz do wszystkiego - niekoniecznie jedno musi wynikać z drugiego, czasem to po prostu zbieg okoliczności :) W każdym bądź razie daj znać co i jak! Powodzenia!
_________________
"Bo wypadek to dziwna rzecz... Nigdy go nie ma dopóki się nie zdarzy" - Kłapouchy
 
 
MiSzcz 
Michał


Motocykl: VT750 CS RC50 ABS 2011r.
Wiek: 41
Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 319
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-05-22, 21:51   

Przepraszam, że wtrącę, ale czy to Magna, że piszesz o łącznie 4-rech cylindrach? Fakt, że VT posiada 4 świece nie oznacza,że ma tyle samo tłoków ;-) . Nie wiem czy w każdej shadow'ce tak jest, ale u mnie też nagrzewa się cylinder szybciej z jednej strony niż z drugiej i to samo dzieje się na drugim, tyle że po przeciwnej stronie i wszystko wskazuje na to, że przyczyna leży po stronie "komory" z łańcuszkiem, a dokładniej chodzi o to, że tam gdzie jest łańcuszek, to od tej strony nagrzewa się wolniej. I tak jest od nowości, świece palą aż miło, więc raczej to coś normalnego. A co do bezpiecznika, to najlepiej byś sprawdził najpierw prąd pracy wentylatora. Powodzenia
 
 
 
montek 


Motocykl: VT 1100 Spirit
Wiek: 41
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 479
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-05-22, 22:13   

2 cylindry 4 świece, klasyczne VT 1100.
 
 
Buhu 


Motocykl: Daelim VT 125, Honda Shadow VT 1100C 2004
Wiek: 40
Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 34
Skąd: Kłobuck /SKL/
Wysłany: 2017-05-22, 22:34   

Faktycznie, jak to teraz czytam to jakbyśmy "mówili" o 4 cylindrach :)
Ale kolega montek i ja chyba na jednych falach nadajemy bo myślę, że zrozumieliśmy się dość dobrze :)
Skoro mówisz, że też masz różnice w nagrzewaniu cylindrów to może faktycznie tak jest - u mnie (przynajmniej tak mi się wydaje) nagrzewanie jest w miarę równe...
Zatem zostawmy to i może faktycznie wróćmy do przewodów od zasilania wentylatora - przejrzyj dobrze czy gdzieś nie zwiera - ja ostatnio przy kierunkowskazie miałem tak, że kabelek z izolacji się wysuną, dotykał do metalowego gwintu obudowy kierunkowskazu i paliło bezpiecznik.......
_________________
"Bo wypadek to dziwna rzecz... Nigdy go nie ma dopóki się nie zdarzy" - Kłapouchy
 
 
marian07 
WIR


Motocykl: Kawasaki VN900C
Wiek: 59
Dołączył: 19 Paź 2016
Posty: 147
Skąd: Zajezierze
Wysłany: 2017-05-23, 08:11   

Różnicą temperatur się nie przejmuj, od strony rozrządu cylinder zawsze jest nieco chłodniejszy - szczególnie przy pierwszych minutach pracy. (ale opis cylindrów to majstersztyk :mrgreen: , też byłem pewny że o magnę chodzi :mrgreen: )
_________________
Najdroższa jest pierwsza butelka
 
 
montek 


Motocykl: VT 1100 Spirit
Wiek: 41
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 479
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-06-19, 19:53   

Dobra, aktualizacja statusu, bo z Shadowiska wróciłem, i się zaczęło. dławiło mi najpierw strasznie, tak jakby nie dostawał paliwa , ale okazało się że w boku prawym tam gdzie klucze, miałem tak nawalone , że domyśliłem się że pakunek kluczy blokuje mi filtr powietrza, więc wyjąłem klucze i moto odpaliło (inna kwestia że filtr powietrza wymieniałem , hoho , nie pamiętam ile lat temu, przejechałem paręset metrów i znów zaczął dławić, dławił i zgasł, już wiedziałem że to bezpiecznik więc , aby szybciej dojechać do domu włożyłem następny, i... pali go w momencie przekręcenia kluczyka w stacyjce, i co z tym fantem?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM