/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie odpala na ciepłym.
Autor Wiadomość
Majster1234 

Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-02-24, 15:21   

To wychodziło by że są dobre,spróbuję jeszcze zmierzyć rezystancje jak nie będzie chciał odpalić :)
 
 
kawosz 


Motocykl: VT 1100 C '85
Wiek: 39
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 31
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-02-24, 18:58   

Witam Rzeszów :-D

Sprawdzałeś rozrusznik?
Miałem identyczną sytuację, powodem okazały się starte szczotki rozrusznika, a w zasadzie to co po nich zostało (grafitowy pył)
_________________
Honda Shadow VT 1100 C '85
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 253
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2017-02-24, 20:15   

Kiepski rozrusznik tak obciąża instalację że moduł zapłonowy przestaje działać ( poniżej 6 V), dlatego dobrym sprawdzianem jest próba zapalenia na pych. Jest to w chwili sprężania i widać tylko na oscyloskopie lub na dodatkowej świecy.
 
 
Majster1234 

Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-02-24, 20:35   

kawosz napisał/a:
Witam Rzeszów :-D

Sprawdzałeś rozrusznik?
Miałem identyczną sytuację, powodem okazały się starte szczotki rozrusznika, a w zasadzie to co po nich zostało (grafitowy pył)

Witam również :D Rozrusznik sprawdzałem wydawał się dobry(szczotki ok,przesmarowałem go i tyle) kręci dobrze,jest taki moment po zgaszeniu że nie ma iskry (brak sygnału na stroboskopie),po chwili kręcenia czasem jest strzał z tłumika,iskra wraca i odpala :) Tylko na rozgrzanym silniku się tak dzieje.
AMarek napisał/a:
Kiepski rozrusznik tak obciąża instalację że moduł zapłonowy przestaje działać ( poniżej 6 V), dlatego dobrym sprawdzianem jest próba zapalenia na pych. Jest to w chwili sprężania i widać tylko na oscyloskopie lub na dodatkowej świecy.
Mam oscyloskop,jutro nagrzeje moto i będę sprawdzał.Na razie tylko na pracującym silniku na cewkach sprawdzałem i wydaję się być ok,jutro sprawdzę impulsatory,ich rezystancje w chwili jak nie będzie iskry i sygnał.Napisz mi co mogę jeszcze sprawdzić oscyloskopem :D
 
 
derek99 


Motocykl: VT700 86r.
Wiek: 54
Dołączył: 27 Cze 2014
Posty: 299
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2017-02-24, 22:12   

Cytat:
Napisz mi co mogę jeszcze sprawdzić oscyloskopem :D


Ciśnienie w oponach?

A tak na serio sprawdźiłeś kompresję na zimnym i ciepłym silniku? Może z tej strony trzeba szukać?
 
 
 
Majster1234 

Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-02-25, 09:03   

derek99 napisał/a:
Cytat:
Napisz mi co mogę jeszcze sprawdzić oscyloskopem :D


Ciśnienie w oponach?

A tak na serio sprawdźiłeś kompresję na zimnym i ciepłym silniku? Może z tej strony trzeba szukać?


Ciśnienia jeszcze nie patrzyłem,ale to raczej nie to bo ewidentnie nie ma iskry na ciepłym.
 
 
Gibek 
Mroczny Kosiarz Traw


Motocykl: VT 750 Aero C7
Wiek: 54
Dołączył: 30 Mar 2012
Posty: 664
Skąd: Karczew
Wysłany: 2017-02-25, 09:36   

Pewnie głupie pytanie bo od tego się zaczyna ale sprawdziłeś połączenia wtyczki , gniazda itp.
Powpinaj i powypinaj kilkukrotnie wszystko z układu zapłonowego. Temperatura zmienia rezystancję również połączeń. A jak nie to pozostaje metoda po nitce do kłębka i impulsami z aparatu zapłonowego włącznie. Przyczyny mogą być dwie albo coś gdzieś nie łączy ( za duża rezystancja) albo gdzieś coś masuje ( za mała rezystancja).
_________________
Ukłony dla ciebie Gość .
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2017-02-25, 09:50   

Zainteresuj się impulsatorami...
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
Majster1234 

Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-02-25, 12:56   

Połączenia sprawdzałem wszystkie (sprawdziłem moduły,czyściłem kostki,zmieniłem konektory do cewek,przeczyściłem przełącznik przy kierownicy,nawet była w poprzednim roku stacyjka zmieniana bo się rozsypała),ale to dalej nie to.Znalazłem w jednym temacie podpowiedź żeby sprawdzić odległość impulsatorów od "tarczy" sterującej,sprawdzę to bo problemy zaczęły się po wymianie sprzęgła więc może impulsatory były odkręcone i źle ustawione przy dokręcaniu.
Próbowałem odpalić po na całej nocy stania i bez problemu prawie od razu odpalił,problem jest ewidentnie jak się jakiś element dobrze nagrzeje(na słabo nagrzanym silniku też dobrze pali).
 
 
Szymon 

Motocykl: VT 700C 1985
Wiek: 29
Dołączył: 06 Lip 2012
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-25, 16:02   

A sprawdzałeś czy na innym aku odpala na ciepłym?
U mnie pomogło :)
 
 
Majster1234 

Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-02-25, 16:17   

Już chyba wiem dlaczego nie odpala :) Sprawdziłem sygnał z impulsatorów w chwili jak nie chciał odpalić i sygnał jest ok,ale iskry nie ma albo pojawia się nieregularnie.Wyszło na to że to rozrusznik bo po dokładniejszym przyjrzeniu się mu widzę że nie ma za bardzo siły kręcić i napięcie bardzo spada (do 8-9V),spróbowałem na pycha i zapalił od razu :D Dziwne bo wcześniej wydawało mi się że rozrusznik ma siłę kręcić ale jak widać nie za bardzo.Teraz tylko pytanie co mu jest,ale to już sprawdzę jak będzie cieplej.

 
 
Marcin Racibory 
Marcin


Motocykl: Honda Shadow VT500C 1985 vt 1100 z1988
Wiek: 53
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 553
Skąd: Nowe Racibory
Wysłany: 2017-02-25, 19:29   

Sprawdź styki w stacyjce ja miałem całkiem spalone. Też nie paliła na ciepło.
_________________
Ze mną jak z dzieckiem.

Za rączkę i na piwo.
 
 
Majster1234 

Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-02-25, 19:31   

Marcin Racibory napisał/a:
Sprawdź styki w stacyjce ja miałem całkiem spalone. Też nie paliła na ciepło.

Raczej to nie to :) stacyjka była wymieniona i na nowej dzieje się to samo co na starej.
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 253
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2017-02-25, 21:17   

Problemem jest rozrusznik i jego obwód zasilania. Można sprawdzić cały obwód zasilania rozrusznika - oscyloskopem, zobaczyć jakie są spadki napięcia na poszczególnych elementach, najlepiej na nagrzanym. Nawet niewielki luz na osi rozrusznika obniża moment obrotowy, znaczenie ma też rodzaj szczotek, do rozrusznika stosuje się twarde z dużą zawartością miedzi.
 
 
Majster1234 

Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-02-25, 21:50   

AMarek napisał/a:
Problemem jest rozrusznik i jego obwód zasilania. Można sprawdzić cały obwód zasilania rozrusznika - oscyloskopem, zobaczyć jakie są spadki napięcia na poszczególnych elementach, najlepiej na nagrzanym. Nawet niewielki luz na osi rozrusznika obniża moment obrotowy, znaczenie ma też rodzaj szczotek, do rozrusznika stosuje się twarde z dużą zawartością miedzi.

Rozbiorę rozrusznik i wymienię szczotki,tulejki,posprawdzam w jakim stanie jest uzwojenie itp.Wymienił bym cały rozrusznik na jakiś inny używany ale nie wiadomo na jakie trafie więc wole zrobić :) Na razie dzięki za wszystkie odpowiedzi,odezwę się jak go wyjmę i zobaczę jak wygląda w środku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM