Nie odpala na ciepłym. |
Autor |
Wiadomość |
Majster1234
Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016 Posty: 27 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-02-24, 15:21
|
|
|
To wychodziło by że są dobre,spróbuję jeszcze zmierzyć rezystancje jak nie będzie chciał odpalić :) |
|
|
|
|
kawosz
Motocykl: VT 1100 C '85
Wiek: 39 Dołączył: 20 Wrz 2011 Posty: 31 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-02-24, 18:58
|
|
|
Witam Rzeszów
Sprawdzałeś rozrusznik?
Miałem identyczną sytuację, powodem okazały się starte szczotki rozrusznika, a w zasadzie to co po nich zostało (grafitowy pył) |
_________________ Honda Shadow VT 1100 C '85 |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 253 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2017-02-24, 20:15
|
|
|
Kiepski rozrusznik tak obciąża instalację że moduł zapłonowy przestaje działać ( poniżej 6 V), dlatego dobrym sprawdzianem jest próba zapalenia na pych. Jest to w chwili sprężania i widać tylko na oscyloskopie lub na dodatkowej świecy. |
|
|
|
|
Majster1234
Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016 Posty: 27 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-02-24, 20:35
|
|
|
kawosz napisał/a: | Witam Rzeszów
Sprawdzałeś rozrusznik?
Miałem identyczną sytuację, powodem okazały się starte szczotki rozrusznika, a w zasadzie to co po nich zostało (grafitowy pył) |
Witam również :D Rozrusznik sprawdzałem wydawał się dobry(szczotki ok,przesmarowałem go i tyle) kręci dobrze,jest taki moment po zgaszeniu że nie ma iskry (brak sygnału na stroboskopie),po chwili kręcenia czasem jest strzał z tłumika,iskra wraca i odpala :) Tylko na rozgrzanym silniku się tak dzieje.
AMarek napisał/a: | Kiepski rozrusznik tak obciąża instalację że moduł zapłonowy przestaje działać ( poniżej 6 V), dlatego dobrym sprawdzianem jest próba zapalenia na pych. Jest to w chwili sprężania i widać tylko na oscyloskopie lub na dodatkowej świecy. | Mam oscyloskop,jutro nagrzeje moto i będę sprawdzał.Na razie tylko na pracującym silniku na cewkach sprawdzałem i wydaję się być ok,jutro sprawdzę impulsatory,ich rezystancje w chwili jak nie będzie iskry i sygnał.Napisz mi co mogę jeszcze sprawdzić oscyloskopem :D
|
|
|
|
|
derek99
Motocykl: VT700 86r.
Wiek: 54 Dołączył: 27 Cze 2014 Posty: 299 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2017-02-24, 22:12
|
|
|
Cytat: | Napisz mi co mogę jeszcze sprawdzić oscyloskopem :D |
Ciśnienie w oponach?
A tak na serio sprawdźiłeś kompresję na zimnym i ciepłym silniku? Może z tej strony trzeba szukać? |
|
|
|
|
Majster1234
Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016 Posty: 27 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-02-25, 09:03
|
|
|
derek99 napisał/a: | Cytat: | Napisz mi co mogę jeszcze sprawdzić oscyloskopem :D |
Ciśnienie w oponach?
A tak na serio sprawdźiłeś kompresję na zimnym i ciepłym silniku? Może z tej strony trzeba szukać? |
Ciśnienia jeszcze nie patrzyłem,ale to raczej nie to bo ewidentnie nie ma iskry na ciepłym. |
|
|
|
|
Gibek
Mroczny Kosiarz Traw
Motocykl: VT 750 Aero C7
Wiek: 54 Dołączył: 30 Mar 2012 Posty: 664 Skąd: Karczew
|
Wysłany: 2017-02-25, 09:36
|
|
|
Pewnie głupie pytanie bo od tego się zaczyna ale sprawdziłeś połączenia wtyczki , gniazda itp.
Powpinaj i powypinaj kilkukrotnie wszystko z układu zapłonowego. Temperatura zmienia rezystancję również połączeń. A jak nie to pozostaje metoda po nitce do kłębka i impulsami z aparatu zapłonowego włącznie. Przyczyny mogą być dwie albo coś gdzieś nie łączy ( za duża rezystancja) albo gdzieś coś masuje ( za mała rezystancja). |
_________________ Ukłony dla ciebie Gość .
|
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2017-02-25, 09:50
|
|
|
Zainteresuj się impulsatorami... |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
Majster1234
Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016 Posty: 27 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-02-25, 12:56
|
|
|
Połączenia sprawdzałem wszystkie (sprawdziłem moduły,czyściłem kostki,zmieniłem konektory do cewek,przeczyściłem przełącznik przy kierownicy,nawet była w poprzednim roku stacyjka zmieniana bo się rozsypała),ale to dalej nie to.Znalazłem w jednym temacie podpowiedź żeby sprawdzić odległość impulsatorów od "tarczy" sterującej,sprawdzę to bo problemy zaczęły się po wymianie sprzęgła więc może impulsatory były odkręcone i źle ustawione przy dokręcaniu.
Próbowałem odpalić po na całej nocy stania i bez problemu prawie od razu odpalił,problem jest ewidentnie jak się jakiś element dobrze nagrzeje(na słabo nagrzanym silniku też dobrze pali). |
|
|
|
|
Szymon
Motocykl: VT 700C 1985
Wiek: 29 Dołączył: 06 Lip 2012 Posty: 216 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-02-25, 16:02
|
|
|
A sprawdzałeś czy na innym aku odpala na ciepłym?
U mnie pomogło :) |
|
|
|
|
Majster1234
Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016 Posty: 27 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-02-25, 16:17
|
|
|
Już chyba wiem dlaczego nie odpala :) Sprawdziłem sygnał z impulsatorów w chwili jak nie chciał odpalić i sygnał jest ok,ale iskry nie ma albo pojawia się nieregularnie.Wyszło na to że to rozrusznik bo po dokładniejszym przyjrzeniu się mu widzę że nie ma za bardzo siły kręcić i napięcie bardzo spada (do 8-9V),spróbowałem na pycha i zapalił od razu :D Dziwne bo wcześniej wydawało mi się że rozrusznik ma siłę kręcić ale jak widać nie za bardzo.Teraz tylko pytanie co mu jest,ale to już sprawdzę jak będzie cieplej.
|
|
|
|
|
Marcin Racibory
Marcin
Motocykl: Honda Shadow VT500C 1985 vt 1100 z1988
Wiek: 53 Dołączył: 22 Sty 2009 Posty: 553 Skąd: Nowe Racibory
|
Wysłany: 2017-02-25, 19:29
|
|
|
Sprawdź styki w stacyjce ja miałem całkiem spalone. Też nie paliła na ciepło. |
_________________ Ze mną jak z dzieckiem.
Za rączkę i na piwo. |
|
|
|
|
Majster1234
Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016 Posty: 27 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-02-25, 19:31
|
|
|
Marcin Racibory napisał/a: | Sprawdź styki w stacyjce ja miałem całkiem spalone. Też nie paliła na ciepło. |
Raczej to nie to :) stacyjka była wymieniona i na nowej dzieje się to samo co na starej. |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 253 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2017-02-25, 21:17
|
|
|
Problemem jest rozrusznik i jego obwód zasilania. Można sprawdzić cały obwód zasilania rozrusznika - oscyloskopem, zobaczyć jakie są spadki napięcia na poszczególnych elementach, najlepiej na nagrzanym. Nawet niewielki luz na osi rozrusznika obniża moment obrotowy, znaczenie ma też rodzaj szczotek, do rozrusznika stosuje się twarde z dużą zawartością miedzi. |
|
|
|
|
Majster1234
Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016 Posty: 27 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-02-25, 21:50
|
|
|
AMarek napisał/a: | Problemem jest rozrusznik i jego obwód zasilania. Można sprawdzić cały obwód zasilania rozrusznika - oscyloskopem, zobaczyć jakie są spadki napięcia na poszczególnych elementach, najlepiej na nagrzanym. Nawet niewielki luz na osi rozrusznika obniża moment obrotowy, znaczenie ma też rodzaj szczotek, do rozrusznika stosuje się twarde z dużą zawartością miedzi. |
Rozbiorę rozrusznik i wymienię szczotki,tulejki,posprawdzam w jakim stanie jest uzwojenie itp.Wymienił bym cały rozrusznik na jakiś inny używany ale nie wiadomo na jakie trafie więc wole zrobić :) Na razie dzięki za wszystkie odpowiedzi,odezwę się jak go wyjmę i zobaczę jak wygląda w środku. |
|
|
|
|
|