Nie odpala na ciepłym.
Odpowiedz do tematu

:
To wychodziło by że są dobre,spróbuję jeszcze zmierzyć rezystancje jak nie będzie chciał odpalić :)

:
Witam Rzeszów :-D

Sprawdzałeś rozrusznik?
Miałem identyczną sytuację, powodem okazały się starte szczotki rozrusznika, a w zasadzie to co po nich zostało (grafitowy pył)

Honda Shadow VT 1100 C '85
:
Kiepski rozrusznik tak obciąża instalację że moduł zapłonowy przestaje działać ( poniżej 6 V), dlatego dobrym sprawdzianem jest próba zapalenia na pych. Jest to w chwili sprężania i widać tylko na oscyloskopie lub na dodatkowej świecy.

:
kawosz napisał/a:
Witam Rzeszów :-D

Sprawdzałeś rozrusznik?
Miałem identyczną sytuację, powodem okazały się starte szczotki rozrusznika, a w zasadzie to co po nich zostało (grafitowy pył)

Witam również :D Rozrusznik sprawdzałem wydawał się dobry(szczotki ok,przesmarowałem go i tyle) kręci dobrze,jest taki moment po zgaszeniu że nie ma iskry (brak sygnału na stroboskopie),po chwili kręcenia czasem jest strzał z tłumika,iskra wraca i odpala :) Tylko na rozgrzanym silniku się tak dzieje.
AMarek napisał/a:
Kiepski rozrusznik tak obciąża instalację że moduł zapłonowy przestaje działać ( poniżej 6 V), dlatego dobrym sprawdzianem jest próba zapalenia na pych. Jest to w chwili sprężania i widać tylko na oscyloskopie lub na dodatkowej świecy.
Mam oscyloskop,jutro nagrzeje moto i będę sprawdzał.Na razie tylko na pracującym silniku na cewkach sprawdzałem i wydaję się być ok,jutro sprawdzę impulsatory,ich rezystancje w chwili jak nie będzie iskry i sygnał.Napisz mi co mogę jeszcze sprawdzić oscyloskopem :D

:
Cytat:
Napisz mi co mogę jeszcze sprawdzić oscyloskopem :D


Ciśnienie w oponach?

A tak na serio sprawdźiłeś kompresję na zimnym i ciepłym silniku? Może z tej strony trzeba szukać?

:
derek99 napisał/a:
Cytat:
Napisz mi co mogę jeszcze sprawdzić oscyloskopem :D


Ciśnienie w oponach?

A tak na serio sprawdźiłeś kompresję na zimnym i ciepłym silniku? Może z tej strony trzeba szukać?


Ciśnienia jeszcze nie patrzyłem,ale to raczej nie to bo ewidentnie nie ma iskry na ciepłym.

:
Pewnie głupie pytanie bo od tego się zaczyna ale sprawdziłeś połączenia wtyczki , gniazda itp.
Powpinaj i powypinaj kilkukrotnie wszystko z układu zapłonowego. Temperatura zmienia rezystancję również połączeń. A jak nie to pozostaje metoda po nitce do kłębka i impulsami z aparatu zapłonowego włącznie. Przyczyny mogą być dwie albo coś gdzieś nie łączy ( za duża rezystancja) albo gdzieś coś masuje ( za mała rezystancja).

Ukłony dla ciebie Gość .
:
Zainteresuj się impulsatorami...

Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
:
Połączenia sprawdzałem wszystkie (sprawdziłem moduły,czyściłem kostki,zmieniłem konektory do cewek,przeczyściłem przełącznik przy kierownicy,nawet była w poprzednim roku stacyjka zmieniana bo się rozsypała),ale to dalej nie to.Znalazłem w jednym temacie podpowiedź żeby sprawdzić odległość impulsatorów od "tarczy" sterującej,sprawdzę to bo problemy zaczęły się po wymianie sprzęgła więc może impulsatory były odkręcone i źle ustawione przy dokręcaniu.
Próbowałem odpalić po na całej nocy stania i bez problemu prawie od razu odpalił,problem jest ewidentnie jak się jakiś element dobrze nagrzeje(na słabo nagrzanym silniku też dobrze pali).

:
A sprawdzałeś czy na innym aku odpala na ciepłym?
U mnie pomogło :)

:
Już chyba wiem dlaczego nie odpala :) Sprawdziłem sygnał z impulsatorów w chwili jak nie chciał odpalić i sygnał jest ok,ale iskry nie ma albo pojawia się nieregularnie.Wyszło na to że to rozrusznik bo po dokładniejszym przyjrzeniu się mu widzę że nie ma za bardzo siły kręcić i napięcie bardzo spada (do 8-9V),spróbowałem na pycha i zapalił od razu :D Dziwne bo wcześniej wydawało mi się że rozrusznik ma siłę kręcić ale jak widać nie za bardzo.Teraz tylko pytanie co mu jest,ale to już sprawdzę jak będzie cieplej.


:
Sprawdź styki w stacyjce ja miałem całkiem spalone. Też nie paliła na ciepło.

Ze mną jak z dzieckiem.

Za rączkę i na piwo.
:
Marcin Racibory napisał/a:
Sprawdź styki w stacyjce ja miałem całkiem spalone. Też nie paliła na ciepło.

Raczej to nie to :) stacyjka była wymieniona i na nowej dzieje się to samo co na starej.

:
Problemem jest rozrusznik i jego obwód zasilania. Można sprawdzić cały obwód zasilania rozrusznika - oscyloskopem, zobaczyć jakie są spadki napięcia na poszczególnych elementach, najlepiej na nagrzanym. Nawet niewielki luz na osi rozrusznika obniża moment obrotowy, znaczenie ma też rodzaj szczotek, do rozrusznika stosuje się twarde z dużą zawartością miedzi.

:
AMarek napisał/a:
Problemem jest rozrusznik i jego obwód zasilania. Można sprawdzić cały obwód zasilania rozrusznika - oscyloskopem, zobaczyć jakie są spadki napięcia na poszczególnych elementach, najlepiej na nagrzanym. Nawet niewielki luz na osi rozrusznika obniża moment obrotowy, znaczenie ma też rodzaj szczotek, do rozrusznika stosuje się twarde z dużą zawartością miedzi.

Rozbiorę rozrusznik i wymienię szczotki,tulejki,posprawdzam w jakim stanie jest uzwojenie itp.Wymienił bym cały rozrusznik na jakiś inny używany ale nie wiadomo na jakie trafie więc wole zrobić :) Na razie dzięki za wszystkie odpowiedzi,odezwę się jak go wyjmę i zobaczę jak wygląda w środku.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group