/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
VT 800C brak ładowania
Autor Wiadomość
PETER 


Motocykl: Honda Shadow VT 800 C
Wiek: 52
Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 22
Skąd: OPOLSKIE/Grodków/OB
Wysłany: 2016-09-29, 19:30   VT 800C brak ładowania

Koledzy, może ktoś z was już przez to przechodził, nie mam ładowania. Wymieniłem regulator napięcia i nic to nie dało, akumulator jest nowy, najprawdopodobniej siadł alternator bo na wyjściu napiecie jest minimalne. Jestem z opolskiego, może znacie jakiegoś fachowca w okolicach Nysy,Opola. Z góry dziękuję za pomoc.

Peter
_________________
Jeżeli chcesz być szczęśliwy jeden dzień
-napij się,
Jeżeli chcesz być szczęśliwy jeden rok
-ożeń się,
Jeżeli chcesz być szczęśliwy do końca życia,
-kup motocykl.
 
 
Marlboro 
Tomek


Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 40
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 951
Skąd: Suskowola /WRA
Wysłany: 2016-09-29, 19:48   

Ale piszesz o wyjściu z alternatora czy o wyjściu z regulatora? Zmierz na wyjściu z alternatora miedzy przewodami na zakresie AC.
_________________
Maruda od urodzenia :omg:
 
 
 
PETER 


Motocykl: Honda Shadow VT 800 C
Wiek: 52
Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 22
Skąd: OPOLSKIE/Grodków/OB
Wysłany: 2016-09-29, 20:25   

Miałem na myśli wyjście z alternatora.
_________________
Jeżeli chcesz być szczęśliwy jeden dzień
-napij się,
Jeżeli chcesz być szczęśliwy jeden rok
-ożeń się,
Jeżeli chcesz być szczęśliwy do końca życia,
-kup motocykl.
 
 
gieo 
Gregor


Motocykl: VT800C, GL1500
Wiek: 58
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 333
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-09-29, 20:25   

Stator do wymiany lub regeneracji. Zalecam zlutowanie 3 żółtych przewodów od onego statora podążających do regulatora.
_________________
a u mnie działa
 
 
PETER 


Motocykl: Honda Shadow VT 800 C
Wiek: 52
Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 22
Skąd: OPOLSKIE/Grodków/OB
Wysłany: 2016-09-29, 20:28   

A czy to pomoże?
Rozumiem, że te 3 żółte od regulatora też zlutować razem i podłączyć do tych z alternatora.
_________________
Jeżeli chcesz być szczęśliwy jeden dzień
-napij się,
Jeżeli chcesz być szczęśliwy jeden rok
-ożeń się,
Jeżeli chcesz być szczęśliwy do końca życia,
-kup motocykl.
 
 
gieo 
Gregor


Motocykl: VT800C, GL1500
Wiek: 58
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 333
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-09-29, 20:38   

PETER napisał/a:
A czy to pomoże?
Rozumiem, że te 3 żółte od regulatora też zlutować razem i podłączyć do tych z alternatora.

Nie nie nie. Żółte przewody OSOBNO zlutować do regulatora. Trzeba wyeliminować złączkę, która się topi. Tak to jest i nie tylko w naszych 800-tkach...
_________________
a u mnie działa
 
 
PETER 


Motocykl: Honda Shadow VT 800 C
Wiek: 52
Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 22
Skąd: OPOLSKIE/Grodków/OB
Wysłany: 2016-09-29, 20:49   

Tak właśnie poprzedni właściciel zrobił, wyeliminował kostkę, zółte przewody były zlutowane.
Okazało się, że regulator nie był dedykowany do tego modelu, był to regulator do CBR 650,
może to wykończyło stator?
Od kupna motocykla minęło 8 miesięcy i nic się nie działo aż do teraz.Szlag mnie trafia!!! :evil:
Czy ktoś z kolegów wymieniał już stator, podobno jest potrzebny specjalny ściągacz i jest
to dosyć trudne?
_________________
Jeżeli chcesz być szczęśliwy jeden dzień
-napij się,
Jeżeli chcesz być szczęśliwy jeden rok
-ożeń się,
Jeżeli chcesz być szczęśliwy do końca życia,
-kup motocykl.
 
 
Zibi665 
dVa gary


Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 2458
Skąd: Libiąż, KCH
Wysłany: 2016-09-29, 21:06   

Marlboro napisał/a:
Zmierz na wyjściu z alternatora miedzy przewodami na zakresie AC.
Nie przejmuj się wartościami napięcia, bo czasami i ponad 40V jest na wyjściu z alternatora ... - od puszczenia napięcia około 14 - 14,5 V na aku, odpowiedzialny jest regulator. Rozłącz kostkę łączącą alternator z regulatorem, odpal moto i pomierz napięcie na kostce (trzy żółte przewody wychodzące z alternatora) Ważne jest, aby wartości napięcia na każdym z tych trzech żółtych przewodów były bardzo podobne - oczywiście nie jota w jotę, ale bardzo zbliżone. Takie dane świadczą o prawidłowej pracy alternatora, Jeżeli jest inaczej, znaczy na którymś z przewodów jest powiedzmy 5V, a na pozostałych dwóch po 20V (powiedzmy!) - ,,altek'' wymaga przewinięcia, lub zamiany na nowy.
Poszukaj na forum, jest o tym sporo, jest również adres i nr telefonu do pana w Suwałkach, który za drobne pieniądze przewija alternator tak, że nie odróżnisz od nowego, a nie wiem nawet czy nie lepiej.
Gdybyś nie znalazł fachowca w Twojej okolicy, to poniżej masz dane bez szukania . W razie gdyby... to dzwoń i umów się co do szczegółów - wysyłka, cena, etc.
Sporo ludzi przewijało u niego swoje alternatory :ride: Demontaż nie jest tragedią, nawet ja sobie z tym poradziłem... nie narzekaj ;-) , tylko mierz napięcia na kablach i bedziesz w domu.

Janusz Krzynówek
ul. Piotrkowska 14
16-400 Suwałki
tel. 505 474 173
_________________
To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
Ostatnio zmieniony przez Zibi665 2016-09-29, 21:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gieo 
Gregor


Motocykl: VT800C, GL1500
Wiek: 58
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 333
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-09-29, 21:10   

To nie jest trudne. Jeśli "kręcisz kluczami" to bez problemu uczynisz wymianę. Ściągacz? Nie widzę potrzeby. Hint: stator ma być dobrej jakości... nie warto kombinować, ale to moje zdanie :mrgreen:

O Zibi w sumie streścił "rozległość" problemu...
_________________
a u mnie działa
 
 
PETER 


Motocykl: Honda Shadow VT 800 C
Wiek: 52
Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 22
Skąd: OPOLSKIE/Grodków/OB
Wysłany: 2016-09-29, 21:16   

Dzięki koledzy!
Trochę się podbudowałem bo mechanik u którego stoi moto przedstawiał to w czarnych kolorach.
_________________
Jeżeli chcesz być szczęśliwy jeden dzień
-napij się,
Jeżeli chcesz być szczęśliwy jeden rok
-ożeń się,
Jeżeli chcesz być szczęśliwy do końca życia,
-kup motocykl.
 
 
Marlboro 
Tomek


Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 40
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 951
Skąd: Suskowola /WRA
Wysłany: 2016-09-29, 21:33   

PETER napisał/a:
Dzięki koledzy!
Trochę się podbudowałem bo mechanik u którego stoi moto przedstawiał to w czarnych kolorach.


czy to mechanik motocyklowy czy samochodowy?
_________________
Maruda od urodzenia :omg:
 
 
 
PETER 


Motocykl: Honda Shadow VT 800 C
Wiek: 52
Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 22
Skąd: OPOLSKIE/Grodków/OB
Wysłany: 2016-09-29, 22:08   

Warsztat naprawia samochody i motocykle.
_________________
Jeżeli chcesz być szczęśliwy jeden dzień
-napij się,
Jeżeli chcesz być szczęśliwy jeden rok
-ożeń się,
Jeżeli chcesz być szczęśliwy do końca życia,
-kup motocykl.
 
 
Marlboro 
Tomek


Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 40
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 951
Skąd: Suskowola /WRA
Wysłany: 2016-09-29, 22:37   

PETER napisał/a:
Warsztat naprawia samochody i motocykle.



a motocykli (nie licząc małych skuterów) tam dużo jest naprawianych ? czy tylko jak typowy mechanik samochodowy - naprawia wszystko co ma silnik (łącznie z kosiarkami)?.
_________________
Maruda od urodzenia :omg:
 
 
 
As Kier 
Andrzej


Motocykl: VT 800
Wiek: 51
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 674
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-09-29, 22:51   

Zibi665 napisał/a:
Marlboro napisał/a:
Zmierz na wyjściu z alternatora miedzy przewodami na zakresie AC.
Nie przejmuj się wartościami napięcia, bo czasami i ponad 40V jest na wyjściu z alternatora ... - od puszczenia napięcia około 14 - 14,5 V na aku, odpowiedzialny jest regulator. Rozłącz kostkę łączącą alternator z regulatorem, odpal moto i pomierz napięcie na kostce (trzy żółte przewody wychodzące z alternatora) Ważne jest, aby wartości napięcia na każdym z tych trzech żółtych przewodów były bardzo podobne - oczywiście nie jota w jotę, ale bardzo zbliżone. Takie dane świadczą o prawidłowej pracy alternatora, Jeżeli jest inaczej, znaczy na którymś z przewodów jest powiedzmy 5V, a na pozostałych dwóch po 20V (powiedzmy!) - ,,altek'' wymaga przewinięcia, lub zamiany na nowy.
Poszukaj na forum, jest o tym sporo, jest również adres i nr telefonu do pana w Suwałkach, który za drobne pieniądze przewija alternator tak, że nie odróżnisz od nowego, a nie wiem nawet czy nie lepiej.
Gdybyś nie znalazł fachowca w Twojej okolicy, to poniżej masz dane bez szukania . W razie gdyby... to dzwoń i umów się co do szczegółów - wysyłka, cena, etc.
Sporo ludzi przewijało u niego swoje alternatory :ride: Demontaż nie jest tragedią, nawet ja sobie z tym poradziłem... nie narzekaj ;-) , tylko mierz napięcia na kablach i bedziesz w domu.

Janusz Krzynówek
ul. Piotrkowska 14
16-400 Suwałki
tel. 505 474 173

Tak zrób.
Ja kiedyś pożyczyłem aku od Renegata, jeździłez z dwoma i codziennie je ładowałem. Aku wymieniałem na poboczu błyskawicznie. Odpalenie moto na pych nie stanowi dla mnie problemu. Dasz radę!
Pozdro
_________________
https://picasaweb.google.com/104871315617673423256/MojaHondaVT800
 
 
marcin k 
KARDAN SHADOG

Motocykl: VTX1300R
Wiek: 49
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 480
Skąd: Rokietnica k. P-nia
Wysłany: 2016-09-30, 14:24   

mechanik-kowol a przedstawił w czarnych ,żeby mógł Cię wyzłocić
_________________
Emeryt, Uprawniony Diagnosta Samochodowy- lubię zapach diesla o poranku. "Lekarz stara się ujrzeć w człowieku jego niedomagania, sędzia złe strony a ksiądz głupotę- im większa tym lepsza" A.Schopenhauer
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM