Przewiercony wydech |
Autor |
Wiadomość |
lukas23
Motocykl: vt 600
Dołączył: 26 Lip 2014 Posty: 21 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: 2014-07-28, 11:37 Przewiercony wydech
|
|
|
Witam wszystkich bardzo serdecznie, od tygodnia jestem posiadaczem hondy vt600 i mam pytanie, poprzedni właściciel zrobił w wydechu w tym bardziej wysuniętym do tyłu 3 otwory, natomiast drugi wydech jest oryginalny nie ruszany, moje pytanie dotyczy tego czy taka operacja nie szkodzi silnikowi? czy lepiej w tym oryg tłumiku również wywiercić otwory? czy zostawić już tak jak jest? w tym momencie dźwięk jest dla mnie jak najbardziej zadowalający . Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Skorupek
Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 1177 Skąd: Morszków/WSK, Marki
|
|
|
|
|
lukas23
Motocykl: vt 600
Dołączył: 26 Lip 2014 Posty: 21 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: 2014-07-28, 15:37
|
|
|
Dziękuję za przypomnienie, dotyczy motocykla z 1994 roku wersja vlx |
|
|
|
|
Skorupek
Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 1177 Skąd: Morszków/WSK, Marki
|
Wysłany: 2014-07-28, 18:58
|
|
|
No więc nierowne ciśnienie wydechu ma wpływ na sprawność pracy silnika. To znaczy że jednen tłok będzie miał większe opory pracy i obciążenia wynikające ze spalania większej ilości mieszanki a co za tym gdzie szybsze zużycie układu korbowego. Kolejnym problemem związanym z tym jest synhro nizacja gazników. Jeden z nich będzie musiał podawać większą ilość mieszanki na cylinder o większych oporach pracy co będzie skutkowało szybszm zużyciem dysz. Napewno widzisz różnice w kolorze kolanej przy ujśćiu z głowic. To które jest bardziej fioletowe dostaje dużo większą dawkę paliwa. Ja na twoim miejscu poprawiłbym te otwory które sa i w tym koninie który ich nie ma zrobil bym takie same a potem synchro gazników i heja do przodu. |
|
|
|
|
pabloo
Motocykl: Yamaha Road Star XV 1700 MidnightStar
Wiek: 43 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 192 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-07-28, 21:34
|
|
|
zużyciem dysz.... Skorupek to nie WSK o dysze w tym sprzęcie możesz być spokojny chyba, że ktoś będzie próbował czyścić je drutem. Albo zaślep obecne dziury albo wywierć tożsame w drugim wydechu, zrób regulacje i synchro- będzie git. |
_________________ SERWIS MOTOCYKLI https://www.facebook.com/...321190111249440 |
|
|
|
|
lukas23
Motocykl: vt 600
Dołączył: 26 Lip 2014 Posty: 21 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: 2014-07-28, 21:50
|
|
|
Dzięki Koledzy za informacje, Skorupek nie zauważyłem przebarwienia na kolankach, lecz motocykl mam dopiero od tygodnia więc jutro go dokładnie pooglądam, i zastosuje się do Waszych zaleceń, ogólnie silnik dobrze odpala i pracuje równo, lecz gdy przystawie ucho do jednego i drugiego wydechu jest lekka różnica |
|
|
|
|
Skorupek
Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 1177 Skąd: Morszków/WSK, Marki
|
Wysłany: 2014-07-28, 21:52
|
|
|
może źle to w slowa ubrałem. u mnie było [podobnie że jeden gażnik lał na zawory tyle że komin przechodził przez wszystkie odcienie fioletu po głeboką i ognista czerwień i na tym gaźniku dtsza i przepustnica była w gorszym stanie niż na drugim gażniku. tak żekł mechanik znany w środowisku posiadaczy Hondy niejaki Szparag. stąd to stwierdzenie oparte na jego ocenie. |
|
|
|
|
lukas23
Motocykl: vt 600
Dołączył: 26 Lip 2014 Posty: 21 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: 2014-07-28, 22:23
|
|
|
Czy jest możliwość jakoś wyciągnięcia tej końcówki z przewierconego tłumika w celu zaspawania tych otworów? Chodzi mi o ten kapselek z wywierconymi trzema otworami. |
|
|
|
|
Skorupek
Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 1177 Skąd: Morszków/WSK, Marki
|
Wysłany: 2014-07-28, 22:28
|
|
|
jest tu temat o wybebeszaniu wydechów o zaspawywaniu nie widziałem wywierć w drugim i nie kombinuj bo przekombinujesz. jak lubisz dzwięk v-ki to napewno zabieg przyniesie pozytywny efekt |
|
|
|
|
lukas23
Motocykl: vt 600
Dołączył: 26 Lip 2014 Posty: 21 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: 2014-07-28, 22:31
|
|
|
No ok, zrobię tak jak mówisz, dzięki bardzo za pomoc ;) |
|
|
|
|
Siwy_Dym
Mariusz
Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 50 Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 1107 Skąd: Lublin/Radom /LU/
|
Wysłany: 2014-07-28, 23:20
|
|
|
Skorupek napisał/a: | No więc nierowne ciśnienie wydechu ma wpływ na sprawność pracy silnika. To znaczy że jednen tłok będzie miał większe opory pracy i obciążenia wynikające ze spalania większej ilości mieszanki a co za tym gdzie szybsze zużycie układu korbowego. Kolejnym problemem związanym z tym jest synhro nizacja gazników. Jeden z nich będzie musiał podawać większą ilość mieszanki na cylinder o większych oporach pracy co będzie skutkowało szybszm zużyciem dysz. Napewno widzisz różnice w kolorze kolanej przy ujśćiu z głowic. To które jest bardziej fioletowe dostaje dużo większą dawkę paliwa. Ja na twoim miejscu poprawiłbym te otwory które sa i w tym koninie który ich nie ma zrobil bym takie same a potem synchro gazników i heja do przodu. |
Boże, jakie bzdury |
_________________ Nic tak nie zabija czasu jak motor |
|
|
|
|
Skorupek
Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 1177 Skąd: Morszków/WSK, Marki
|
Wysłany: 2014-07-29, 20:10
|
|
|
Kolego może twoja wiedza jest większą więc mógłbyś mniej światłych kolegów oświecic jej blaskiem. Warto czasem napisać coś od siebie a nie tylko krytykować. Każda uwaga nawet mniej trafna często rzuca światło na problem z zupełnie innej strony a takie uwagi utwierdzaja jedynie w tym że ktoś nie widzi więcej niż czubek swojego nosa a jego wiedza jest taka tajemnicą że nie może nikomu jej wyjawić. |
|
|
|
|
mordimer
Motocykl: Honda
Dołączył: 01 Maj 2014 Posty: 182 Skąd: tu_i_tam
|
Wysłany: 2014-07-29, 20:34
|
|
|
Siwy_Dym napisał/a: | Boże, jakie bzdury |
|
Ostatnio zmieniony przez mordimer 2015-01-07, 22:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Siwy_Dym
Mariusz
Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 50 Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 1107 Skąd: Lublin/Radom /LU/
|
Wysłany: 2014-07-29, 23:51
|
|
|
Skorupek napisał/a: | Ja na twoim miejscu poprawiłbym te otwory które sa i w tym koninie który ich nie ma zrobil bym takie same a potem synchro gazników i heja do przodu. |
Nie dam rady odpisać na ten Twój wywód ... sorry
jak proponujesz zrobić te otwory takimi samymi w obu wydechach żeby przepływy spalin były identyczne ? |
_________________ Nic tak nie zabija czasu jak motor |
|
|
|
|
Skorupek
Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 1177 Skąd: Morszków/WSK, Marki
|
Wysłany: 2014-07-30, 05:28
|
|
|
Nie widziałem żeby ktoś na tym forum poruszał temat wydecht w gs-ie ale co do wydechu w 600 było sporo jak to zrobić i jakie efekty się uzyskuje. Widzę kolego że nie stać cię nawet na odrobinę odwagi żeby ta swoją ogromną wiedza się podzielić. gs napewno żadnych oporów nie ma i tam na każdej części jest napisane jak ją obsługiwać... Niestety my mamy gorzej bo jeździmy honda i właśnie to forum służy dzieleniu się informacjami na temat HONDY. Jeżeli nie masz nic do powiedzenia w tym temacie to jest wiele innych miejsc gdzie można wyrażać swoje zadowolenie z posiadania motocykla i udzielania odpowiedzi dotyczących różnych problemów o ile takie sa. |
|
|
|
|
|