/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Przewiercony wydech
Autor Wiadomość
lukas23 

Motocykl: vt 600
Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 21
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 2014-07-28, 11:37   Przewiercony wydech

Witam wszystkich bardzo serdecznie, od tygodnia jestem posiadaczem hondy vt600 i mam pytanie, poprzedni właściciel zrobił w wydechu w tym bardziej wysuniętym do tyłu 3 otwory, natomiast drugi wydech jest oryginalny nie ruszany, moje pytanie dotyczy tego czy taka operacja nie szkodzi silnikowi? czy lepiej w tym oryg tłumiku również wywiercić otwory? czy zostawić już tak jak jest? w tym momencie dźwięk jest dla mnie jak najbardziej zadowalający :-) . Pozdrawiam.
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2014-07-28, 12:44   

dobry obyczaj nakazuje powiedzieć dzieńdobry http://www.shadow.org.pl/forum/viewforum.php?f=24 ,a jak byś napisał jakiego rocznika dotyczy sprawa to było by łatwiej o odpowiedz.
 
 
lukas23 

Motocykl: vt 600
Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 21
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 2014-07-28, 15:37   

Dziękuję za przypomnienie, dotyczy motocykla z 1994 roku wersja vlx
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2014-07-28, 18:58   

No więc nierowne ciśnienie wydechu ma wpływ na sprawność pracy silnika. To znaczy że jednen tłok będzie miał większe opory pracy i obciążenia wynikające ze spalania większej ilości mieszanki a co za tym gdzie szybsze zużycie układu korbowego. Kolejnym problemem związanym z tym jest synhro nizacja gazników. Jeden z nich będzie musiał podawać większą ilość mieszanki na cylinder o większych oporach pracy co będzie skutkowało szybszm zużyciem dysz. Napewno widzisz różnice w kolorze kolanej przy ujśćiu z głowic. To które jest bardziej fioletowe dostaje dużo większą dawkę paliwa. Ja na twoim miejscu poprawiłbym te otwory które sa i w tym koninie który ich nie ma zrobil bym takie same a potem synchro gazników i heja do przodu.
 
 
pabloo 


Motocykl: Yamaha Road Star XV 1700 MidnightStar
Wiek: 43
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 192
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-28, 21:34   

zużyciem dysz.... Skorupek to nie WSK ;-) o dysze w tym sprzęcie możesz być spokojny chyba, że ktoś będzie próbował czyścić je drutem. Albo zaślep obecne dziury albo wywierć tożsame w drugim wydechu, zrób regulacje i synchro- będzie git.
_________________
SERWIS MOTOCYKLI https://www.facebook.com/...321190111249440
 
 
lukas23 

Motocykl: vt 600
Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 21
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 2014-07-28, 21:50   

Dzięki Koledzy za informacje, Skorupek nie zauważyłem przebarwienia na kolankach, lecz motocykl mam dopiero od tygodnia więc jutro go dokładnie pooglądam, i zastosuje się do Waszych zaleceń, ogólnie silnik dobrze odpala i pracuje równo, lecz gdy przystawie ucho do jednego i drugiego wydechu jest lekka różnica :-)
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2014-07-28, 21:52   

może źle to w slowa ubrałem. u mnie było [podobnie że jeden gażnik lał na zawory tyle że komin przechodził przez wszystkie odcienie fioletu po głeboką i ognista czerwień i na tym gaźniku dtsza i przepustnica była w gorszym stanie niż na drugim gażniku. tak żekł mechanik znany w środowisku posiadaczy Hondy niejaki Szparag. stąd to stwierdzenie oparte na jego ocenie.
 
 
lukas23 

Motocykl: vt 600
Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 21
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 2014-07-28, 22:23   

Czy jest możliwość jakoś wyciągnięcia tej końcówki z przewierconego tłumika w celu zaspawania tych otworów? Chodzi mi o ten kapselek z wywierconymi trzema otworami.
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2014-07-28, 22:28   

jest tu temat o wybebeszaniu wydechów o zaspawywaniu nie widziałem :mrgreen: wywierć w drugim i nie kombinuj bo przekombinujesz. jak lubisz dzwięk v-ki to napewno zabieg przyniesie pozytywny efekt
 
 
lukas23 

Motocykl: vt 600
Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 21
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 2014-07-28, 22:31   

No ok, zrobię tak jak mówisz, dzięki bardzo za pomoc ;)
 
 
Siwy_Dym 
Mariusz


Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 50
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 1107
Skąd: Lublin/Radom /LU/
Wysłany: 2014-07-28, 23:20   

Skorupek napisał/a:
No więc nierowne ciśnienie wydechu ma wpływ na sprawność pracy silnika. To znaczy że jednen tłok będzie miał większe opory pracy i obciążenia wynikające ze spalania większej ilości mieszanki a co za tym gdzie szybsze zużycie układu korbowego. Kolejnym problemem związanym z tym jest synhro nizacja gazników. Jeden z nich będzie musiał podawać większą ilość mieszanki na cylinder o większych oporach pracy co będzie skutkowało szybszm zużyciem dysz. Napewno widzisz różnice w kolorze kolanej przy ujśćiu z głowic. To które jest bardziej fioletowe dostaje dużo większą dawkę paliwa. Ja na twoim miejscu poprawiłbym te otwory które sa i w tym koninie który ich nie ma zrobil bym takie same a potem synchro gazników i heja do przodu.


Boże, jakie bzdury :omg: :omg: :omg:
_________________
Nic tak nie zabija czasu jak motor
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2014-07-29, 20:10   

Kolego może twoja wiedza jest większą więc mógłbyś mniej światłych kolegów oświecic jej blaskiem. Warto czasem napisać coś od siebie a nie tylko krytykować. Każda uwaga nawet mniej trafna często rzuca światło na problem z zupełnie innej strony a takie uwagi utwierdzaja jedynie w tym że ktoś nie widzi więcej niż czubek swojego nosa a jego wiedza jest taka tajemnicą że nie może nikomu jej wyjawić.
 
 
mordimer 

Motocykl: Honda
Dołączył: 01 Maj 2014
Posty: 182
Skąd: tu_i_tam
Wysłany: 2014-07-29, 20:34   

Siwy_Dym napisał/a:
Boże, jakie bzdury :omg: :omg: :omg:
Ostatnio zmieniony przez mordimer 2015-01-07, 22:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Siwy_Dym 
Mariusz


Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 50
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 1107
Skąd: Lublin/Radom /LU/
Wysłany: 2014-07-29, 23:51   

Skorupek napisał/a:
Ja na twoim miejscu poprawiłbym te otwory które sa i w tym koninie który ich nie ma zrobil bym takie same a potem synchro gazników i heja do przodu.


Nie dam rady odpisać na ten Twój wywód ... sorry :mrgreen: :mrgreen:

jak proponujesz zrobić te otwory takimi samymi w obu wydechach żeby przepływy spalin były identyczne ?
_________________
Nic tak nie zabija czasu jak motor
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2014-07-30, 05:28   

Nie widziałem żeby ktoś na tym forum poruszał temat wydecht w gs-ie ale co do wydechu w 600 było sporo jak to zrobić i jakie efekty się uzyskuje. Widzę kolego że nie stać cię nawet na odrobinę odwagi żeby ta swoją ogromną wiedza się podzielić. gs napewno żadnych oporów nie ma i tam na każdej części jest napisane jak ją obsługiwać... Niestety my mamy gorzej bo jeździmy honda i właśnie to forum służy dzieleniu się informacjami na temat HONDY. Jeżeli nie masz nic do powiedzenia w tym temacie to jest wiele innych miejsc gdzie można wyrażać swoje zadowolenie z posiadania motocykla i udzielania odpowiedzi dotyczących różnych problemów o ile takie sa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM