Brak ładowania? |
Autor |
Wiadomość |
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2013-04-24, 12:47 Brak ładowania?
|
|
|
Ostatnio po każdej dłuższej przejażdżce muszę akumulator ładować. Początkowo myślałem, że stary to i prądu może nie trzymać, ale dziś dokładnie zmierzyłem prąd ładowania i na wolnych i średnich obrotach zakres 13,01V - 13,49V po dodaniu gazu wartość spada poniżej 13(jakieś 12,6-12,8V).
Z tego co wiem to ładowanie powinno być w zakresie 13,8V-14,4V.
Pytanie jest takie jak sprawdzić regulator a jak alternator tak, żeby ich nie popsuć?
Wiem, że kilku z Was miało problemy z alternatorem i oddawało do przewinięcia. Jakie mieliście dokładnie objawy? Jakieś namiary na gościa w Suwałkach? |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-04-24, 16:46
|
|
|
Objawy takie jak u Ciebie, wypinasz kostkę od alternatora i mierzysz napięcie na każdym przewodzie powinno być takie samo i może dochodzić do 70 V. Jak działa poprawnie to pewnie regulator padł, ale on przeważnie daje za wysokie napięcie ładowania |
_________________ Matrix w Trasie
Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2013-04-24, 18:35
|
|
|
Matrix napisał/a: | Objawy takie jak u Ciebie, wypinasz kostkę od alternatora i mierzysz napięcie na każdym przewodzie powinno być takie samo i może dochodzić do 70 V. Jak działa poprawnie to pewnie regulator padł, ale on przeważnie daje za wysokie napięcie ładowania |
No dobrze... Podłączam przewody, ale chodzi mi o to czy jak podłącze żółty z żółtym, czy żółty z żółtym albo co gorsza żółty z żółtym to nie pójdzie "siwy dym"(Siwy_Dym'ie to nic osobistego ) z alternatora??? |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
ExRumcajs
Motocykl: XL1000V
Wiek: 38 Dołączył: 26 Sie 2012 Posty: 283 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-04-24, 18:39
|
|
|
nic się nie stanie tylko miernik dobrze ustaw i nie kopnij się
|
_________________ "Lepiej być o trzy godziny za wcześnie niż o minutę za późno" - William Shakespeare |
|
|
|
|
Sasin
Tomek
Motocykl: był VT 1100 C; GS1150
Wiek: 56 Dołączył: 15 Wrz 2007 Posty: 650 Skąd: Działdowo NDZ
|
Wysłany: 2013-04-24, 18:49
|
|
|
Na tych żółtych przewodach mierzysz napięcie przemienne.
Ale wynik pomiaru, który już wykonałeś wskazuje, że ładowanie jest dobre. Wniosek z tego, że albo nie trzyma akumulator, albo masz gdzieś "upływ" prądu z akumulatora po wyłączeniu stacyjki. |
_________________ Tomek :)
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/ |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2013-04-24, 19:26
|
|
|
Tomasz Weitz napisał/a: | Ale wynik pomiaru, który już wykonałeś wskazuje, że ładowanie jest dobre. Wniosek z tego, że albo nie trzyma akumulator, albo masz gdzieś "upływ" prądu z akumulatora po wyłączeniu stacyjki. |
Możesz uściślić?
Jak już wspomniałem na wolnych obrotach ładowanie 13-13,5V jak wkręcam na obroty o spada(a nie powinno czasem rosnąć?). Wszelkie znane mi źródła podają, że prąd ładowania powinien być 13,8-14,4V czyli znacznie więcej niż u mnie. Dodam, że to wersja USA i światełka cały czas świecą. |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9501 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2013-04-24, 20:12
|
|
|
W serwisówce Hondy jest napisane tak, napięcie aku←napięcia ładowania←15V. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Siwy_Dym
Mariusz
Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 50 Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 1107 Skąd: Lublin/Radom /LU/
|
Wysłany: 2013-04-24, 20:30
|
|
|
GhoustDragon napisał/a: | Matrix napisał/a: | Objawy takie jak u Ciebie, wypinasz kostkę od alternatora i mierzysz napięcie na każdym przewodzie powinno być takie samo i może dochodzić do 70 V. Jak działa poprawnie to pewnie regulator padł, ale on przeważnie daje za wysokie napięcie ładowania |
No dobrze... Podłączam przewody, ale chodzi mi o to czy jak podłącze żółty z żółtym, czy żółty z żółtym albo co gorsza żółty z żółtym to nie pójdzie "siwy dym"(Siwy_Dym'ie to nic osobistego ) z alternatora??? | |
_________________ Nic tak nie zabija czasu jak motor |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2013-04-24, 20:38
|
|
|
Todek napisał/a: | W serwisówce Hondy jest napisane tak, napięcie aku←napięcia ładowania←15V. |
Czyli z tego wychodzi, że jest do bani... |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
Sasin
Tomek
Motocykl: był VT 1100 C; GS1150
Wiek: 56 Dołączył: 15 Wrz 2007 Posty: 650 Skąd: Działdowo NDZ
|
Wysłany: 2013-04-24, 20:39
|
|
|
Może faktycznie trochę za niskie ładowanie. Właśnie regulator ma za zadanie przy zwiększających się obrotach silnika zmniejszyć napięcie ładowania, na ale nie tak nisko jak napisałeś. |
_________________ Tomek :)
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/ |
|
|
|
|
Marlboro
Tomek
Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 40 Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 951 Skąd: Suskowola /WRA
|
Wysłany: 2013-04-25, 01:37
|
|
|
Tomasz Weitz napisał/a: | Może faktycznie trochę za niskie ładowanie. Właśnie regulator ma za zadanie przy zwiększających się obrotach silnika zmniejszyć napięcie ładowania, na ale nie tak nisko jak napisałeś. |
Ma obniżyć napięcie do 14.5V (może tutaj 15V skoro tak mówi serwisówka) o ile alternator daje wyższe napięcie i nie obniża go w czasie wzrostu obrotów tzn jeśli na alternatorze będzie 17V na wyjściu ma być 14.5V jeśli na alternatorze jest 20V na wyjściu ma być 14.5V jeśli na alternatorze będzie 13.5V na wyjściu więcej nie będzie. |
_________________ Maruda od urodzenia |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2013-04-25, 08:54
|
|
|
Jeszcze jedno - jak odłączę alternator, odpalę moto to go nie spalę tak bez żadnego odbiornika??? |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
R0bi
Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57 Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 2127 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 2013-04-25, 09:07
|
|
|
GhoustDragon napisał/a: | Jeszcze jedno - jak odłączę alternator, odpalę moto to go nie spalę tak bez żadnego odbiornika??? |
Śmiało odłączaj. |
_________________
Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9501 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2013-04-25, 10:05
|
|
|
GhoustDragon napisał/a: | Todek napisał/a: | W serwisówce Hondy jest napisane tak, napięcie aku←napięcia ładowania←15V. |
Czyli z tego wychodzi, że jest do bani... |
Ja nie napisałem, że coś jest do bani.
Robisz tak:
1. Mierzysz napięcie na aku, jest np. 12.3 V.
2. Uruchamiasz moto i mierzysz napięcie ładowania, jest np. 13.5 V.
3. Ma być mniejsze niż 15 V, a większe od napięcia aku. Jest? |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2013-04-25, 10:23
|
|
|
Todek napisał/a: | GhoustDragon napisał/a: | Todek napisał/a: | W serwisówce Hondy jest napisane tak, napięcie aku←napięcia ładowania←15V. |
Czyli z tego wychodzi, że jest do bani... |
Ja nie napisałem, że coś jest do bani.
Robisz tak:
1. Mierzysz napięcie na aku, jest np. 12.3 V.
2. Uruchamiasz moto i mierzysz napięcie ładowania, jest np. 13.5 V.
3. Ma być mniejsze niż 15 V, a większe od napięcia aku. Jest? |
W zasadzie to jest... |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
|