/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak ładowania?
Autor Wiadomość
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2013-04-24, 12:47   Brak ładowania?

Ostatnio po każdej dłuższej przejażdżce muszę akumulator ładować. Początkowo myślałem, że stary to i prądu może nie trzymać, ale dziś dokładnie zmierzyłem prąd ładowania i na wolnych i średnich obrotach zakres 13,01V - 13,49V po dodaniu gazu wartość spada poniżej 13(jakieś 12,6-12,8V).
Z tego co wiem to ładowanie powinno być w zakresie 13,8V-14,4V.

Pytanie jest takie jak sprawdzić regulator a jak alternator tak, żeby ich nie popsuć?

Wiem, że kilku z Was miało problemy z alternatorem i oddawało do przewinięcia. Jakie mieliście dokładnie objawy? Jakieś namiary na gościa w Suwałkach?
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
Matrix 


Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 3151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-04-24, 16:46   

Objawy takie jak u Ciebie, wypinasz kostkę od alternatora i mierzysz napięcie na każdym przewodzie powinno być takie samo i może dochodzić do 70 V. Jak działa poprawnie to pewnie regulator padł, ale on przeważnie daje za wysokie napięcie ładowania :-/
_________________
Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2013-04-24, 18:35   

Matrix napisał/a:
Objawy takie jak u Ciebie, wypinasz kostkę od alternatora i mierzysz napięcie na każdym przewodzie powinno być takie samo i może dochodzić do 70 V. Jak działa poprawnie to pewnie regulator padł, ale on przeważnie daje za wysokie napięcie ładowania :-/


No dobrze... Podłączam przewody, ale chodzi mi o to czy jak podłącze żółty z żółtym, czy żółty z żółtym albo co gorsza żółty z żółtym to nie pójdzie "siwy dym"(Siwy_Dym'ie to nic osobistego ) z alternatora???
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
ExRumcajs 


Motocykl: XL1000V
Wiek: 38
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 283
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-24, 18:39   

nic się nie stanie tylko miernik dobrze ustaw i nie kopnij się
;-)
_________________
"Le­piej być o trzy godzi­ny za wcześnie niż o mi­nutę za późno" - William Shakespeare
 
 
Sasin 
Tomek


Motocykl: był VT 1100 C; GS1150
Wiek: 56
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 650
Skąd: Działdowo NDZ
Wysłany: 2013-04-24, 18:49   

Na tych żółtych przewodach mierzysz napięcie przemienne.
Ale wynik pomiaru, który już wykonałeś wskazuje, że ładowanie jest dobre. Wniosek z tego, że albo nie trzyma akumulator, albo masz gdzieś "upływ" prądu z akumulatora po wyłączeniu stacyjki.
_________________
Tomek :)
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/
 
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2013-04-24, 19:26   

Tomasz Weitz napisał/a:
Ale wynik pomiaru, który już wykonałeś wskazuje, że ładowanie jest dobre. Wniosek z tego, że albo nie trzyma akumulator, albo masz gdzieś "upływ" prądu z akumulatora po wyłączeniu stacyjki.


Możesz uściślić?

Jak już wspomniałem na wolnych obrotach ładowanie 13-13,5V jak wkręcam na obroty o spada(a nie powinno czasem rosnąć?). Wszelkie znane mi źródła podają, że prąd ładowania powinien być 13,8-14,4V czyli znacznie więcej niż u mnie. Dodam, że to wersja USA i światełka cały czas świecą.
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9495
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2013-04-24, 20:12   

W serwisówce Hondy jest napisane tak, napięcie aku←napięcia ładowania←15V.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Siwy_Dym 
Mariusz


Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 50
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 1107
Skąd: Lublin/Radom /LU/
Wysłany: 2013-04-24, 20:30   

:mrgreen:
GhoustDragon napisał/a:
Matrix napisał/a:
Objawy takie jak u Ciebie, wypinasz kostkę od alternatora i mierzysz napięcie na każdym przewodzie powinno być takie samo i może dochodzić do 70 V. Jak działa poprawnie to pewnie regulator padł, ale on przeważnie daje za wysokie napięcie ładowania :-/


No dobrze... Podłączam przewody, ale chodzi mi o to czy jak podłącze żółty z żółtym, czy żółty z żółtym albo co gorsza żółty z żółtym to nie pójdzie "siwy dym"(Siwy_Dym'ie to nic osobistego ) z alternatora???
:mrgreen: :mrgreen: :toast:
_________________
Nic tak nie zabija czasu jak motor
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2013-04-24, 20:38   

Todek napisał/a:
W serwisówce Hondy jest napisane tak, napięcie aku←napięcia ładowania←15V.


Czyli z tego wychodzi, że jest do bani...
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
Sasin 
Tomek


Motocykl: był VT 1100 C; GS1150
Wiek: 56
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 650
Skąd: Działdowo NDZ
Wysłany: 2013-04-24, 20:39   

Może faktycznie trochę za niskie ładowanie. Właśnie regulator ma za zadanie przy zwiększających się obrotach silnika zmniejszyć napięcie ładowania, na ale nie tak nisko jak napisałeś.
_________________
Tomek :)
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/
 
 
 
Marlboro 
Tomek


Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 40
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 951
Skąd: Suskowola /WRA
Wysłany: 2013-04-25, 01:37   

Tomasz Weitz napisał/a:
Może faktycznie trochę za niskie ładowanie. Właśnie regulator ma za zadanie przy zwiększających się obrotach silnika zmniejszyć napięcie ładowania, na ale nie tak nisko jak napisałeś.


Ma obniżyć napięcie do 14.5V (może tutaj 15V skoro tak mówi serwisówka) o ile alternator daje wyższe napięcie i nie obniża go w czasie wzrostu obrotów tzn jeśli na alternatorze będzie 17V na wyjściu ma być 14.5V jeśli na alternatorze jest 20V na wyjściu ma być 14.5V jeśli na alternatorze będzie 13.5V na wyjściu więcej nie będzie.
_________________
Maruda od urodzenia :omg:
 
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2013-04-25, 08:54   

Jeszcze jedno - jak odłączę alternator, odpalę moto to go nie spalę tak bez żadnego odbiornika???
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
R0bi 


Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 2127
Skąd: Koluszki
Wysłany: 2013-04-25, 09:07   

GhoustDragon napisał/a:
Jeszcze jedno - jak odłączę alternator, odpalę moto to go nie spalę tak bez żadnego odbiornika???

Śmiało odłączaj.
_________________


Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9495
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2013-04-25, 10:05   

GhoustDragon napisał/a:
Todek napisał/a:
W serwisówce Hondy jest napisane tak, napięcie aku←napięcia ładowania←15V.


Czyli z tego wychodzi, że jest do bani...

Ja nie napisałem, że coś jest do bani. :mrgreen:
Robisz tak:
1. Mierzysz napięcie na aku, jest np. 12.3 V.
2. Uruchamiasz moto i mierzysz napięcie ładowania, jest np. 13.5 V.
3. Ma być mniejsze niż 15 V, a większe od napięcia aku. Jest?
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2013-04-25, 10:23   

Todek napisał/a:
GhoustDragon napisał/a:
Todek napisał/a:
W serwisówce Hondy jest napisane tak, napięcie aku←napięcia ładowania←15V.


Czyli z tego wychodzi, że jest do bani...

Ja nie napisałem, że coś jest do bani. :mrgreen:
Robisz tak:
1. Mierzysz napięcie na aku, jest np. 12.3 V.
2. Uruchamiasz moto i mierzysz napięcie ładowania, jest np. 13.5 V.
3. Ma być mniejsze niż 15 V, a większe od napięcia aku. Jest?


W zasadzie to jest...
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM