Wymiana oleju w lagach |
Autor |
Wiadomość |
PTYCHOL [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-03-02, 22:55 Wymiana oleju w lagach
|
|
|
Witam. Planuję jeszcze przed tym sezonem wymienić olej w lagach. Wiem o tym coś tam, coś tam, ale wolę się poradzić. Czy ktoś to może już robił? Czy trzeba rozkręcać całkiem lagi czy wystarczy od dołu spuścić olej, od góry odkręcić śruby i zalać nowym olejem i koniec?
Z góry dzięki za odpowiedź. |
|
|
|
|
pietrachVI
PIETRACH
Motocykl: exVT600, BMW R65 '87, Jawa 175 '60
Wiek: 34 Dołączył: 09 Cze 2010 Posty: 469 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2012-03-03, 17:56
|
|
|
A ja bym jeszcze poczytał TO |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
BĄBEL
Tomek
Motocykl: VTX 1300C '06
Wiek: 47 Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Zapolice EZD
|
Wysłany: 2012-03-03, 20:36
|
|
|
Jeżeli lagi nie ciekną i wszystko z nimi jest w porządku to tylko tak jak piszesz. natomiast jeżeli chcesz też wymienić uszczelniacze to niestety ale trzeba rozkręcić lagi. |
|
|
|
|
Cezaria
motórzysta
Motocykl: Honda Shadow VT600 VLX '88
Wiek: 51 Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 17 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2012-03-07, 20:50
|
|
|
Witam, mam ten problem już za sobą, jeśli to VLX to z tyłu lagi są małe śrubki philipsa do spuszczania oleju, w mojej są '88. Odkręcasz od góry korek (uwaga przy odkręcaniu, mocno dociskać w dół żeby nie wystrzelił) kluczem nasadowym nr 17. Wyciągamy tuleję dystansową po czym sprężynę, należy zwrócić uwagę na to, którym końcem jest włożona do dołu. Warto też zmierzyć długość sprężyny czy nie przekracza limitu serwisowego. Pod lagę podstawiamy zbiorniczek na olej. Odkręcamy śrubkę philipsa, powinien zacząć ciec olej, po czym idziemy do lodówki po zimne piwo i w czasie konsumpcji napoju obserwować wypływanie oleju. Po "wydojeniu się" się oleju lagi naciskamy jeszcze kilkakrotnie celem lepszego opróżnienia. Zakręcamy śrubkę z tyłu lagi. Następnie ściskamy lagę do krańcowego położenia i nalewamy 463 ml oleju. Mierzymy poziom oleju od górnej krawędzi lagi do lustra oleju, powinno być 96 mm w prawej i 93mm w lewej. Ważne jest, ażeby laga była w pionie. Wkładamy sprężynę, tulejkę dystansową i zakręcamy korek uprzednio wymieniwszy o-ring. I gotowe. Tak samo postępujemy z drugą lagą.
Naprawdę nie jest to trudne. Powodzenia!!! |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2012-03-07, 21:21
|
|
|
Cezaria napisał/a: | Mierzymy poziom oleju od górnej krawędzi lagi do lustra oleju, powinno być 96 mm w prawej i 93mm w lewej. |
A skąd Ci się ta różnica wzięła??? |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
Cezaria
motórzysta
Motocykl: Honda Shadow VT600 VLX '88
Wiek: 51 Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 17 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2012-03-07, 22:01
|
|
|
W lewej ladze jest zawór, mówi o tym serwisówka. Rozbierałem lagi więc wiem. Zawór służy do zmiany charakterystyki działania teleskopu ze względu na to, że znajduje się od strony tarczy hamulcowej. |
|
|
|
|
Destiny
Przemek
Motocykl: Bandzior
Wiek: 40 Dołączył: 10 Lip 2011 Posty: 734 Skąd: Kraków / Niepołomice
|
Wysłany: 2012-03-07, 23:16
|
|
|
Poradźcie czym najdokładniej odmierzyć tą wymaganą ilość 463ml ??? Jakaś duża strzykawa ?? |
_________________ Przeszłość >> Teraźniejszość |
|
|
|
|
Cezaria
motórzysta
Motocykl: Honda Shadow VT600 VLX '88
Wiek: 51 Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 17 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2012-03-07, 23:35
|
|
|
Najlepiej zakupić "kubek forda" w sklepie motoryzacyjnym, kosztuje grosze, a jest bardzo trwały. Pragnę zaznaczyć, że podany przeze mnie opis dotyczy VT600C VLX rocznik 88.
Bodajże w '91 były już modyfikacje tych teleskopów, np. inne sprężyny i wkładane odwrotnie niż w '88. Przynajmniej takie widziałem różnice w serwisówkach. |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2012-03-08, 10:32
|
|
|
Cezaria napisał/a: | W lewej ladze jest zawór, mówi o tym serwisówka. Rozbierałem lagi więc wiem. |
A to ciekawe moja serwisówka nic takiego nie podawała i nic takiego nie było - też rozbierałem lagi w mojej 600 więc wiem |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
Cezaria
motórzysta
Motocykl: Honda Shadow VT600 VLX '88
Wiek: 51 Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 17 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2012-03-08, 20:32
|
|
|
GhoustDragon napisał/a: | Cezaria napisał/a: | W lewej ladze jest zawór, mówi o tym serwisówka. Rozbierałem lagi więc wiem. |
A to ciekawe moja serwisówka nic takiego nie podawała i nic takiego nie było - też rozbierałem lagi w mojej 600 więc wiem |
Proszę o instrukcję zamieszczenia na forum pliku pdf o rozmiarze 3kB to wszystko stanie się jasne.
[ Dodano: 2012-03-08, 21:28 ]
Strona z serwisówki
http://img841.imageshack....55/obraz022.png
Proszę zwrócić uwagę na ostrzeżenie w dolnym prawym rogu strony |
|
|
|
|
|