/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Uszkodzone uszczelniacze w lagach, lighbary i hotgrips
Autor Wiadomość
wyvern 


Motocykl: GL1800 GoldWing
Wiek: 48
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 1754
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2011-02-04, 21:51   Uszkodzone uszczelniacze w lagach, lighbary i hotgrips

Jakiś czas temu pisałem że mi ciekną lagi. Okazuje się, że to uszczelniacze - dzisiaj polookałem dokładniej. Obawiam się że sam sobie z tym nie poradzę więc mam pytanie - czy jakaś dobra dusza z okolicy może mi pomóc w tym zajęciu? Chętnie sam się nauczę, browarkiem ugoszczę lub dowiozę ;-)

Dziś moje moto poczuło moc lightbarów i ciepełko ogrzewanych manetek ;-) A elektryką sobie radzę spokojnie, zawsze mogę pomóc w tej materi ;-)
_________________
-=< wyvern >=-

Dziewczyny - Nurek może głębiej ;-)
 
 
tomek77 


Motocykl: Honda Shadow VT750 RC50 CA '10
Wiek: 46
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1513
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-04, 23:38   

Damian Śmigielski poruszył temat lag w programie Mechanik S01E05





tu
 
 
wyvern 


Motocykl: GL1800 GoldWing
Wiek: 48
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 1754
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2011-02-05, 13:35   

Obejrzane. Tak jak tego gościa nie lubię (nie wiem czemu ;-) ) tak ten materiał fajny, ale nie pokazał jak wymienić uszczelniacze ;( Może Ktoś dopowie czy to wielka filozofia ?
_________________
-=< wyvern >=-

Dziewczyny - Nurek może głębiej ;-)
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9499
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2011-02-05, 14:16   

wyvern napisał/a:
Obejrzane. Tak jak tego gościa nie lubię (nie wiem czemu ;-) ) tak ten materiał fajny, ale nie pokazał jak wymienić uszczelniacze ;( Może Ktoś dopowie czy to wielka filozofia ?




Proste jak budowa cepa. :-D :mrgreen: :mrgreen:

Poszukaj dobrze na Forum. :mrgreen: Jest taki temat napisany przez Cezara. :-D Opisane wszystko po kolei i dokładnie. :-D

O w tym temacie: :-D

http://www.shadow.org.pl/forum/viewforum.php?f=40
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
wielo
[Usunięty]

Wysłany: 2011-02-05, 15:47   

Wymiana uszczelniaczy nie jest zbyt skomplikowana jest parę spraw o których należy pamiętać ale to proste,ja swoje wymieniałem 2 tygodnie temu poradziłem sobie bez specjalistycznych narzędzi nawet bez profesjonalnego podnośnika (użyłem od opla vectry).Potrzebne będą klucze imbusowe do 12 mm i imbus 17 mm ,klucz 19 płasko oczkowy płaski 10 ,śrubokręty i rurka stalowa przekrój 5cm.Tyle mi wystarczyło ,a i jeszcze parę cegieł jakby co to pytaj .
 
 
Rocker 

Motocykl: FLHR
Wiek: 43
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 266
Skąd: Dobrodzień
Wysłany: 2011-02-05, 16:14   

W zasadzie to nawet nie potrzeba wykręcać lag z półek.
 
 
wielo
[Usunięty]

Wysłany: 2011-02-05, 17:21   

tak nie trzeba, ale wtedy szybciej można uszkodzić uszczelniacz ,poręczniej jest mieć lagi w rekach
 
 
wyvern 


Motocykl: GL1800 GoldWing
Wiek: 48
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 1754
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2011-02-12, 18:05   

No i zonk. Brakuje mi tego długiego klucza do rozkręcenia lagi. Może mi ktoryś z szanownych kolegów z okolicy pomóc przy rozkręceniu i poskręcaniu ich potem ;) Będę dźwięczny ;-)
_________________
-=< wyvern >=-

Dziewczyny - Nurek może głębiej ;-)
 
 
wielo
[Usunięty]

Wysłany: 2011-02-12, 18:38   

Spróbuj włożyć sprężyny i zakręcić lagę wtedy może elementy w środku na tyle się usztywnią i będziesz mógł odkręcić a jak to nie pomoże to klucz rurkowy 19 i musisz jakoś pokombinować żeby go przedłużyć (jakiś pręt rurka lub coś innego) napisz jak Ci poszło
 
 
wyvern 


Motocykl: GL1800 GoldWing
Wiek: 48
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 1754
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2011-02-12, 18:57   

Próbowałem na skręconych - kiszka kręci się w miejscu. Kluczem niestety nie dysponuję ;((

Najpewniej byłoby pożyczyć, ale nie mam skąd ;( Jak jutro znajdę chwilę pojadę do castoramy po pręt i nakrętki 19 - podobno ten patent się sprawdza....

A może mi Ktoś pomóc w rozkręceniu? Pewnie zajmie to parę minut a mi oszczędzi kombinowania ;-)
_________________
-=< wyvern >=-

Dziewczyny - Nurek może głębiej ;-)
 
 
wielo
[Usunięty]

Wysłany: 2011-02-12, 22:01   

pręt gwintowany z nakrętkami to dobry pomysł jak będziesz miał go ,to tylko zamocować w imadle, klucz 12 imbus i po sprawie najważniejsze to dobrze wypłukać lagi ze starego oleju i montaż uszczelniacza
 
 
januszek 


Motocykl: Yamaha 1900 Stratoliner
Wiek: 67
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1413
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2011-02-12, 22:04   

Musisz kolego odkręcić to kluczem pneumatycznym - gwarantuję sukces - ale musisz mieć sprężarkę no i ten klucz , mnie kiedyś udało się odkręcić za pomocą mocnej wiertaki elektrycznej - bo chodzi o moment "szarpnięcia . Jak masz wyjęte lagi to podjeć do jakiej "zaprzyjażnionej" wulkanizacji tam napewno mają klucz pneumat i w minutę odkręcisz :-)8 Powodzenia :!:
_________________
Życie jest piękne , ale oglądane zsiodła z V-ką między nogami
 
 
wyvern 


Motocykl: GL1800 GoldWing
Wiek: 48
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 1754
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2011-02-13, 21:11   

No i udało się. Operacja zakończona - czy się całość nie rozleci ;-) Zobaczymy.

Gwoli podsumowania i dla potomności. Klucz wewnętrzny w ladze aby ją rozkręcić musi być 20 a nie 19. Całość udało mi się też poskręcać, ale nie wiem czy nie za słabo. Niestety następny zakup to klucz dynamometryczny bez którego następnym razem nic nie ruszam. Mam poważną obawę czy nie przekręciłem gwintu w górnej półce, ale to się w praniu okaże niestety.

Olej jaki wylałem - czarny ! Czyli zdecydowanie czas był na wymianę. Uszczelniacz i podkładkę pod nią nabiłem rurką PCV 50mm - idealnie pasuje i nic nie uszkodziła (thx Cezar ;-) ). Przy okazji wymieniłem tez olej w silniku - równie czarny - zdaje się, że poprzedni właściciel nie zrobił tego na czas. No cóż bywa. W tygodniu objadę wokół komina zobaczymy jak się prowadzi - olej w lagach wymieniłem na 15W.
_________________
-=< wyvern >=-

Dziewczyny - Nurek może głębiej ;-)
 
 
wielo
[Usunięty]

Wysłany: 2011-02-14, 05:24   

zuch :mrgreen:
 
 
Sebastian 
SEBA


Motocykl: Honda VT 500 C Shadow PC08 84r FZI
Wiek: 48
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 873
Skąd: zielona góra
Wysłany: 2011-02-15, 22:52   

ja w 500 uszczelniacze wymieniałem z małymi problemami bo miałem gips na całej prawej nodze od kostki do pachwiny wiec niekiedy musiałem lezec na betonie by od dołu odkrecić srubke.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM