Typowe usterki i kwoty |
Autor |
Wiadomość |
SZCZooR
Motocykl: Honda VFR750F
Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 15 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2010-09-28, 22:53 Typowe usterki i kwoty
|
|
|
Koleżanki i koledzy
Otóż mam pytanie. Jakie sa typowe usterki shadow 1100?
Spotkałem się z opinią ze wał jest bardzo słaby i straszny koszt naprawy jest i ze skrzynia biegow wytrzymuje 50tyś km i potem naprawa ok 4tysiecy kosztuje/
Czy to prawda? Prosze o opinie. |
|
|
|
|
Divastion
Dawid
Motocykl: GS 11
Wiek: 34 Dołączył: 14 Cze 2008 Posty: 1239 Skąd: Jeżowe
|
Wysłany: 2010-09-28, 23:01 Re: Typowe usterki i kwoty
|
|
|
SZCZooR napisał/a: | Koleżanki i koledzy
Otóż mam pytanie. Jakie sa typowe usterki shadow 1100?
Spotkałem się z opinią ze wał jest bardzo słaby i straszny koszt naprawy jest i ze skrzynia biegow wytrzymuje 50tyś km i potem naprawa ok 4tysiecy kosztuje/
Czy to prawda? Prosze o opinie. |
Witaj, od razu może zacznę: Wał jest chyba jednym z najsolidniejszych elementów napędu, niejednokrotnie Kardan "przeżywa" cały motocykl... mówimy tutaj o normalnym eksploatowaniu... Skrzynia -> zależy o jakiej wersji piszesz... czy jest to 4ka czy 5tka... tak czy siak i w jednym przypadku i w drugim, jeżeli ktoś pałuje i nie stosuje odpowiedniej techniki zmiany biegów, to zdarzy się najprawdopodobniej tak, że nie "padnie cała skrzynia" tylko na początku będzie niedomagał jeden lub więcej biegów, na którym się najczęściej jeździło... ekhmmm... "pałowało" skrzynię... Ale jak się chce, to można i całą skrzynię ukatrupić nawet wcześniej, niż 50kkm... Ogólnie są to bardzo solidne sprzęty i wiele dziwactw swoich właścicieli potrafią znieść, zanim coś się stanie. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o
Come on! |
|
|
|
|
McGregor
vel. Gregorman
Motocykl: VT 1100C2 SABRE 06
Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 806 Skąd: Kock /LLB/
|
Wysłany: 2010-09-28, 23:57
|
|
|
Zgadzam się z przedmówcą, a tak z ciekawości kto ci takich głupot przyjacielu naopowiadał.
Zazwyczaj wypowiadają się osoby które miały krótko do czynienia z Vt 1100, albo zasłyszeli od kogoś, a sami nawet nie jeździli.
Tak właśnie rodzi się plotka .
Ja mam wersje 4 biegową i jestem z tego zadowolony , dość długa 3 i odpowiedni zapas mocy.
Ale niech się wypowiedzą osoby co dłużej mają Vt 100 w posiadaniu. |
_________________ VT 500 84 - VT 1100 96 - VTX 1300 06 - VT 1100C2 Sabre 06 |
|
|
|
|
skipolo
Motocykl: GL 1500 CF '00, VFR800X '12
Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 774 Skąd: Gdzieś w świecie :)
|
Wysłany: 2010-09-29, 00:05
|
|
|
Wał? Pierwsze słyszę. Trudno takie ustrojstwo ukręcić.
Co się psuje/zużywa: regulator napięcia, tulejki na tylnym amortyzatorze, lagi(uszczelniacze), mi ostatnio padł przekaźnik hamulca przedniego(czyli zapalanie lampy z tyłu).
Myślę, że ktoś grubo przesadził z tą awaryjnością, jak ktoś dba o moto to raczej nie ma problemów. Jaki masz rocznik? Podsumowując, bardzo udana i przemyślana japońska konstrukcja. |
_________________ Z pasją przez życie...... |
|
|
|
|
Miki01
Miki01
Motocykl: VT 1100C 86, HD Electra FLHT 06
Wiek: 46 Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-09-29, 00:56
|
|
|
Witam,
mam II egz Shadowa (też 1986), w sumie u mnie już Shadowy są IV -V sezonów. Awarie? Co to jest? Honda jako marka robi jedne z najlepszych, jak nie najdoskonalszych konstrukcyjnie i technologicznie sprzętów na świecie. Z tymi najnowszymi nie wiem jak jest, bo od kilku lat zaczęli je projektować Ci ..... księgowi Starsze modele są jak pomieszanie Haski z Blondynką (bez urazy Drogie Panie to cytat z dowcipu): odporne na głupotę i nie do zaj..ania (zajeżdżania ). Osobiście znałem taki egzemplarz (86), którego właściciel miał fantazję i pieniądze i po prostu dawał nim jak ścigiem I padła skrzynia dopiero w drugim sezonie, a na starcie nie było na niego mocnych..... pisk i pisk... Happy end był taki, że trafł do pasjonata tego modelu i po zainwestowaniu ..... nastu tysięcy przywrócił go do stanu fabrycznego Chwała mu za to
Także co do awaryjności, czyli meritum, kondycja konia zależy od jeźdźca
czyli jak dbasz, tak masz...
Pzdr |
|
|
|
|
andryszek
vel andrys
Motocykl: Yamacha XJ 900S
Wiek: 60 Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 661 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 2010-09-29, 08:35
|
|
|
Dbać, pieścić, pielęgnować - zwłaszcza kostki i wszelkiego rodzaju styki elektrycznej instalacji - bo to jest najczęstszą przyczyną padającego regulatora, lub uzwojenia stojana w alternatorze. Ale to są zwykłe czynności serwisowe, jakie należy przeprowadzać przy każdym pojeździe, więc nic szczególnego tu nie napisałem |
_________________ Andryszek - www |
|
|
|
|
SZCZooR
Motocykl: Honda VFR750F
Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 15 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2010-09-29, 13:39
|
|
|
Oczywiscie zdaje sobie sprawe ze jak sie ktos uprze to zajezdzi i pancerny sprzet. Bo nie ma rzeczy idiotoodpornych.
A o skrzyni mi powiedział kolega ktory jezdzi vt600.
Czyli nie ma sie za bardzo co przejmowac. To dosyc odporna maszyna. A mysle tutaj tylko o tej wersji 87-89r. |
|
|
|
|
Divastion
Dawid
Motocykl: GS 11
Wiek: 34 Dołączył: 14 Cze 2008 Posty: 1239 Skąd: Jeżowe
|
Wysłany: 2010-09-29, 15:48
|
|
|
SZCZooR napisał/a: | Oczywiscie zdaje sobie sprawe ze jak sie ktos uprze to zajezdzi i pancerny sprzet. Bo nie ma rzeczy idiotoodpornych.
A o skrzyni mi powiedział kolega ktory jezdzi vt600.
Czyli nie ma sie za bardzo co przejmowac. To dosyc odporna maszyna. A mysle tutaj tylko o tej wersji 87-89r. |
87-96... Ja np. kupiłem swoją "czwórkę" z solidnie niedomagającym trzecim biegiem. Zrobienie tego w serwisie zamknie się w 2500zł... samemu? hmm... ok 1600zł
Pomimo tego, jeżdżę już 3-ci rok i bez problemu sobie można poradzić z tą niedogodnością. Skrzynia jest na tyle elastyczna, że można i wyprzedzać z 4 i z 2. Nie ma problemów, teraz problem mi znacząco "przycichł" gdy zalałem silnik gęściejszym olejem i staram się szlifować w sobie prawidłowe odruchy m.in. "stopa zaczyna, stopa kończy" (ehhhh te kilkanaście lat tłuczenia się WSKą i MZką narobiły mi tylko głupich nawyków ) |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o
Come on! |
|
|
|
|
opel3366
Robert
Motocykl: VTX 1800 N
Wiek: 50 Dołączył: 20 Sty 2007 Posty: 1102 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: 2010-09-29, 17:22
|
|
|
Jedyną wadą mojej 1100 jest straszna i nagminna nieszczelność układu paliwowego.
No co zatankuje to zaraz mi gdzieś to wycieknie.
Co gdzieś nie jadę to tankować muszę - normalnie HORROR.
Ps. VT 700 też to miała (widać jakaś wada fabryczna )
|
_________________ Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż cięzko ich czasem wyprzedzić... |
|
|
|
|
SZCZooR
Motocykl: Honda VFR750F
Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 15 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2010-09-29, 17:52
|
|
|
Wade z nieszczelnoscia układu paliwowego i ja mam w swojej vfr |
|
|
|
|
PinkPanter
Kris
Motocykl: jeszcze nie VT...ZXR-750 93
Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 22 Skąd: Sztum
|
Wysłany: 2010-09-29, 19:17
|
|
|
jest na to rada Sprawdz czy twoja prędkość ,np.100 to km/h czy mile/h |
|
|
|
|
bart1973
Warchoł i renegat
Motocykl: Honda CBF 1000 F '12
Wiek: 50 Dołączył: 02 Cze 2008 Posty: 1191 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-09-30, 07:18
|
|
|
Taka wadę mają tez 500
Bak mi przy powrocie z Siewierza starczył na 78 mil... |
_________________
Ojciec - to brzmi dumnie!!! |
|
|
|
|
|