opona |
Autor |
Wiadomość |
Jamcio
Motocykl: BMW R 1150 GS 02
Dołączył: 08 Lis 2008 Posty: 2161 Skąd: Klembów zamość
|
Wysłany: 2010-05-13, 23:42
|
|
|
Ja w 600 zalałem kiedyś tak jak Ty mówisz i była tragedia (chyba, że u Ciebie drogi równe jak stół), potem był telefon do przyjaciela-Toddddddddddeusza dolewka do 465 w każdej z lag i ..... malyna Panie |
|
|
|
|
Sylwek
Kliper
Motocykl: VTX 1800C '04. VT600 '88. Junak M10 '59.
Wiek: 54 Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 843 Skąd: Puszczykowo/Szczecin
|
Wysłany: 2010-05-14, 07:46
|
|
|
A więc już się tłumaczę czemu tyle oleju wlałem :
Wymieniałem uszczelniacze w lagach, zlanego oleju było bardzo mało, no dobra - wyciekł.
po wymianie uszczelniaczy wlałem tak jak przeczytałem w instrukcji czyli 463ml, co już mi się nie spodobało to to że olej był prawie pod samą nakrętką w ladze, fakt, mój błąd że nie pomierzyłem odległości między poziomem oleju a górną częścią lagi. Poskładałem całość do kupy i wyjechałem na test, zdziwiłem się bo strasznie twarde było zawieszenie, no dobra, pomyślałem sobie że tak musi być, nowy olej i odpowiednia ilość itp. Ale po przejechaniu "paru" km zaczęły pocić się lagi. Nooo i wtedy pomyślałem sobie że chyba jednak ta ilość oleju podana w instrukcji dotyczy dwóch lag, tym bardziej że trochę wcześniej brat wymieniał w swojej Virago 750 uszczelniacze i olej, u niego w instrukcji było jasno i wyraźnie napisane że pojemność to (nie pamiętam w tej chwili dokładnie) coś około 800ml w obu lagach. W jego Virażce lagi są dłuższe i grubsze. No to + to dało mi myśl, pewnie przesadziłem z ilością oleju, więc zlałem i na nowo odmierzyłem po 230ml i wlałem. Teraz zawieszenie jest miększe, ale nie dobija.
Ale po Waszych wypowiedziach sam nie wiem co na ten temat sądzić.
POOOMOCY - jaka jest prawda???? Ile tego oleju ma być w jednej ladze???
No dobra, sprawdzę poziom oleju i będzie wszystko jasne. |
_________________ "Kiedy siedzę na maszynie totalny czuję luz" (Dżem) |
|
|
|
|
łysy32
seba
Motocykl: suzuki m 1500
Wiek: 46 Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 231 Skąd: TST
|
Wysłany: 2010-05-14, 09:29
|
|
|
Ja też mam problem z lagami. Po zakupie moto wymieniłem uszczelniacze wraz z olejem ponieważ stare okrutnie lały. Po wymianie było ok oprócz pracy lag. Bardzo nisko wpadają jakby było mało oleju stukają dobijają, tak jakby się zawieszały.Myślałem że to wina oleju bo wlałem orlen 15w,wczoraj wymieniłem na motula 15w i bez zmian. Mam pytanie do was czy jest jakaś kolejność składania lag, bo ja złożyłem jak było poprzednio czyli najpierw sprężyny a potem tuleje. Oleju wlałem 463 na lagę. PROSZĘ SZANOWNE GRONO O POMOC |
|
|
|
|
Rigez
Rysiek
Motocykl: Honda Shadow VT 750 RC29 1987
Wiek: 57 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 682 Skąd: Budczyce
|
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2010-05-14, 09:57
|
|
|
Trochę dziwne te problemy z lagami. Ja wymieniałem olej w 2 swoich moto i u Trolla i wszystko było OK.
Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale sprężyny zakładamy gęściejszymi zwojami do dołu. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Hektor [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-05-14, 16:40
|
|
|
Dzięki wszystkim za pomoc w temacie lag ...
Ja zrobiłem tak zlałem stary olej prawa laga zleciało 560ml lewa laga 500ml ????
Sam jestem ciekawy czemu tyle :) i taka różnica (może to było przyczyną ząbkowania opony)
Natomiast wlałem po równo 470ml do każdej lagi Motul Fork Oil Expert 15W.
Zbyt mało pojezdziłem by coś konkretnego powiedzieć bo pogoda w Opolu pod psem :(
ale czuć że stały się twardsze i wydaje mi się że jest o wiele lepiej niż jak było wcześniej tak miękko :)
ps... Pytając mojego znajomego który robi motocykle enduro (może to nie to samo) ale stwierdził że twardość zawieszenia reguluje się nie tylko wartościami oleju (5W,10W,15w czy 20w )ale też ilością wlanego oleju .
Poziom oleju w serwisówce jest poziomem optymalnym ,dolewając olej zawieszenie robi się twardsze ale ważne jest by (w przypadku vt600) nie przekraczać wartości+- 600 ml na lagę bo wyciśnie się go przez uszczelniacz....
Czy jest to prawdą hmmm może i jest ja nie ryzykowałem i wlałem tak jak wlałem :)
Jeszcze raz wielkie dzięki i słońca życzę wszystkim :) |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2010-05-14, 22:21
|
|
|
Ja w swojej 600 uszczelniacze wymieniałem dwa razy i za każdym lałem 463ml/lagę tak jak podaje serwisówka...
Jak do tej pory moto jeździ... |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
BĄBEL
Tomek
Motocykl: VTX 1300C '06
Wiek: 47 Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Zapolice EZD
|
Wysłany: 2010-05-16, 15:46
|
|
|
Ja robiłem zawieszenie zimą żeby rozpocząć sezon z czystym i bez wycieków zawieszeniem i do jednej lagi wlewałem 468 ml oleju. |
|
|
|
|
|