regulacja gaznikow |
Autor |
Wiadomość |
lutek
Motocykl: honda vt 1100 C 87'
Dołączył: 23 Wrz 2009 Posty: 86 Skąd: Rybnik/Bristol-UK
|
Wysłany: 2010-03-15, 22:03 regulacja gaznikow
|
|
|
witam.moze ktos mi powiedziec ,wytlumaczyc,opisac jak sie reguluje gazniki(vt 1100 C 87 rok)??mam tu w Uk z tym maly dylemat bo warsztat ktory jest nie daleko jakos tak nie za bardzo mi do gustu przypadl ze tak powiem,a jezeli nie bedzie to na tylee skomplikowane to moze podolam.dzieki,pozdrawiam |
|
|
|
|
Divastion
Dawid
Motocykl: GS 11
Wiek: 34 Dołączył: 14 Cze 2008 Posty: 1239 Skąd: Jeżowe
|
Wysłany: 2010-03-15, 22:34
|
|
|
Regulowanie gaźników jest bardzo proste. Ogólnie chodzi o ustawienie odpowiedniej mieszanki paliwowo-powietrznej Jeżeli w Twoim moto nie było grzebane w gaźnikach od nowości (ustawianie składu mieszkanki) to masz ustawienie fabryczne, a jeżeli było grzebane (poznasz to po rozwierconych zaślepkach, za którymi znajduje właśnie śruba regulacyjna (1 na gaźnik). Gdzie dokładnie ta śrubka się znajduje, możesz znaleźć na forum (są nawet chyba zdjęcia). A jeżeli chodzi o to, jak regulować, to po prostu wkręcając tą śrubkę zubażasz mieszankę, wykręcając - analogicznie, wzbogacasz. O ile mnie pamięć nie myli to dla tego rocznika, to jest coś w okolicach 2,5obrotu. Czyli wkręcasz tą śrubkę na maxa i potem wykręcasz ją o dokładnie tyle obrotu. Nic się nie martw nie musi być co do nanometra... to jaki masz mieć skład mieszkanki zobaczysz sobie sam... jeżeli będziesz miał zbyt bogatą, to już po przejechaniu ok 200km będzie to bardzo widoczne na świecach (będą czarne i okopcone). Jeżeli będziesz miał w porządku, to motor nie będzie prychał, strzelał, będzie rozgrzewał się odpowiednio i świece będą miały odpowiednią barwę, cytując z innego źródła: "białoszarą, żółtoszarą lub brązowo-rudą." |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o
Come on! |
|
|
|
|
lutek
Motocykl: honda vt 1100 C 87'
Dołączył: 23 Wrz 2009 Posty: 86 Skąd: Rybnik/Bristol-UK
|
Wysłany: 2010-03-15, 23:41
|
|
|
dzieki za pomoc.motocykl chodzi dobrze,tzn nie mam porownania,czasem lekko strzeli z wydechu al to jak odkrece i puszcze z gazu.a jak sprawa wyglada z wydechem przelotowym?? |
|
|
|
|
Divastion
Dawid
Motocykl: GS 11
Wiek: 34 Dołączył: 14 Cze 2008 Posty: 1239 Skąd: Jeżowe
|
Wysłany: 2010-03-16, 21:17
|
|
|
Ja mam CAŁKOWICIE puste rury no i jedyne co robiłem, to wzbogacałem jedynie trochę mieszkankę, tak do 3 obr. Coś tam minimalnie więcej pali, ale to jakieś "setki". Ogólnie poleca się przy przelotówkach stosowanie filtra K&N i opcjonalnie dysz DynoJet - moto stanie się żwawsze i będzie lepiej się wkręcać. Ale na potworny przyrost mocy nie licz po tych zabiegach. Ja tylko zmieniłem rury oryginalne na zupełnie puste, podkręciłem trochę na mieszkance i jeździłem |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o
Come on! |
|
|
|
|
lutek
Motocykl: honda vt 1100 C 87'
Dołączył: 23 Wrz 2009 Posty: 86 Skąd: Rybnik/Bristol-UK
|
Wysłany: 2010-03-17, 09:39
|
|
|
no ok bo ja mialem przelotowe i jezdzil slabiej mialem porownanie bo jak zalozylem oryginaly to po prostu jak nie ten motor,druga sprawa to jak to sie ma do silnika,czy to nie jest szkodliwe??bo juz tyle opini slyszalem ze juz sie gubie,podobno moze wypalac gniazda zaworowe?? |
|
|
|
|
lutek
Motocykl: honda vt 1100 C 87'
Dołączył: 23 Wrz 2009 Posty: 86 Skąd: Rybnik/Bristol-UK
|
Wysłany: 2010-03-17, 09:40
|
|
|
no ok bo ja mialem przelotowe i jezdzil slabiej mialem porownanie bo jak zalozylem oryginaly to po prostu jak nie ten motor,druga sprawa to jak to sie ma do silnika,czy to nie jest szkodliwe??bo juz tyle opini slyszalem ze juz sie gubie,podobno moze wypalac gniazda zaworowe?? |
|
|
|
|
Divastion
Dawid
Motocykl: GS 11
Wiek: 34 Dołączył: 14 Cze 2008 Posty: 1239 Skąd: Jeżowe
|
Wysłany: 2010-03-17, 16:42
|
|
|
lutek napisał/a: | no ok bo ja mialem przelotowe i jezdzil slabiej mialem porownanie bo jak zalozylem oryginaly to po prostu jak nie ten motor,druga sprawa to jak to sie ma do silnika,czy to nie jest szkodliwe??bo juz tyle opini slyszalem ze juz sie gubie,podobno moze wypalac gniazda zaworowe?? |
Dobrze słyszałeś, tak się właśnie dzieje a w jakim stopniu wpływa to na zużycie gniazd, to pewnie w stopniu takim, że trzeba pojeździć tak pewnie ze 100 tys i dopiero się można o to martwić. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o
Come on! |
|
|
|
|
senda
Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53 Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 1555 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-03-17, 19:28
|
|
|
lutek napisał/a: | no ok bo ja mialem przelotowe i jezdzil slabiej mialem porownanie bo jak zalozylem oryginaly to po prostu jak nie ten motor,druga sprawa to jak to sie ma do silnika,czy to nie jest szkodliwe??bo juz tyle opini slyszalem ze juz sie gubie,podobno moze wypalac gniazda zaworowe?? |
Jeżeli po wymianie rur nie wzbogacisz miesznaki to faktycznie może wypalać gniazda
Jest takie powiedzenie, że jak silnik nie ma co palić to pali "zawory" |
_________________ Nawrót choroby! :) |
|
|
|
|
wiolator
Motocykl: sprzedany :-(
Wiek: 50 Dołączył: 07 Mar 2009 Posty: 341 Skąd: pruszków
|
Wysłany: 2010-03-17, 20:50
|
|
|
to jak częściowo wybebeszyłem wydechy to też muszę regulować? |
|
|
|
|
KrisZbro
Motocykl: vt 1100c3
Wiek: 45 Dołączył: 29 Sty 2007 Posty: 231 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2010-03-17, 21:23
|
|
|
Tylko aby ta regulacja miała sens to nie wystarczy podkręcić skład mieszanki na biegu jałowym. Trzeba najlepiej wymienić również dyszę paliwa biegu jałowego oraz conajmniej podnieść iglice a najlepiej wymienić. No i dysze główne do wymiany.
W oryginalnych iglicach trudno regulować ich wysokość więc zostaje zakup jakiegoś zestawu dynojet czy podobnego.
Poczytaj sobie Tu.
Jest tam kilka wskazówek na temat rejetu po wypruciu wydechu. Oczywiście zależy w jakim stopniu jest wypruty. |
|
|
|
|
lutek
Motocykl: honda vt 1100 C 87'
Dołączył: 23 Wrz 2009 Posty: 86 Skąd: Rybnik/Bristol-UK
|
Wysłany: 2010-03-19, 10:48
|
|
|
a czy ktos moglby mi powiedziec lub pokazac na jakims zdjeciu ktore to sa sruby do tej regulacji??czy te sruby sa glebiej osadzone??czy od razu je widac z obu ston?? |
|
|
|
|
KrisZbro
Motocykl: vt 1100c3
Wiek: 45 Dołączył: 29 Sty 2007 Posty: 231 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2010-03-19, 11:01
|
|
|
lutek napisał/a: | a czy ktos moglby mi powiedziec lub pokazac na jakims zdjeciu ktore to sa sruby do tej regulacji??czy te sruby sa glebiej osadzone??czy od razu je widac z obu ston?? |
Na śrubce to podregulować możesz sobie tylko skład mieszanki na biegu jałowym.
Śruby szukaj mniej więcej tu
Jeżeli masz tam zaślepkę (wer. USA) to trzeba ją przewiercić i wkrętem wyciągnąć pozostałości po zaślepce a potem możesz sobie kręcić ile chcesz.
Pozostałe regulacje nie są już takie proste. Chyba że chcesz synchronizować gaźniki to też do tego celu służy śrubka:) |
|
|
|
|
-gumis-
V2 i kardan
Motocykl: Husaberg TE 300
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2009 Posty: 208 Skąd: Jemielnica
|
Wysłany: 2010-03-19, 20:50
|
|
|
Prawie wszystko zostało powiedziane, ale...
Na samej regulacji śrubą składu mieszanki się nie kończy, trzeba by było jeszcze przynajmniej skontrolowac podciśnienia w gaznikach, czy przepustnice otwierają sie w tym samym momencie.Tzn trzeba podłączyc zegary ,które poprzez wężyki i krócce łączą się z gardzielami , kolektorami ssącymi w głowicy. Wskazówka na zegarze , przy dobrze zsynchronizowanych gaznikach powinna wskazywac te same parametry, ciśnienia.
Jeżeli zmieniłes wydechy to zalecam regulację składu mieszanki i kontrolę synchro.
Wcześniej jednak kontrola zaworów i czyszczenie/wymiana filtra powietrza.
To są trzy główne jakby elementy zasilania silnika 4 suwowego
1. czysty filtr powietrza
2. dobrze wyregulowane, szczelne zawory
3. idealnie ustawione gazniki
wydechy puste
Pozdrawiam |
_________________ szkoda czasu na narzekanie!!! czas leci... |
|
|
|
|
Maniek G [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-03-20, 08:53
|
|
|
A ja myślałem, że głównym elementem zasilania silnika jest zbiornik z benzyną |
|
|
|
|
lutek
Motocykl: honda vt 1100 C 87'
Dołączył: 23 Wrz 2009 Posty: 86 Skąd: Rybnik/Bristol-UK
|
Wysłany: 2010-03-20, 11:37
|
|
|
a na czym polega sprawdzenie zaworow??bo z tego co wiem to sa hydrauliczne. |
|
|
|
|
|