Przesunięty przez: Globi 2009-04-03, 15:00 |
Jaka jest norma olejowa? |
Autor |
Wiadomość |
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2007-07-03, 22:49
|
|
|
no i masz odpowiedź.. mówiłem że mogę sie mylić...
Ale nie martw się... Ja ponad miesiac jeździłem bez filtra powietrza i było ok ;)
Także z nienasączona gąbką nic sie nie stanie |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2007-07-03, 23:02 filtr powietrza
|
|
|
igner napisał/a: | no właśnie Globi tylko że ten spray troche kosztuje-koło 30ł jak się nie myle i dlatego właśnie go nie kupiłem bo szkoda mi było kupować całego żeby nawilżyć trochę filtr
ale może wystarczy nawilżanie filtra powietrza z odmy jak to ma miejsce u kolegów |
Igner, warto go kupić. One maja dłuuuuugi okres przydatności a filtr gąbkowy po prostu płuczesz w ekstrakcyjnej, myjesz w płynnym detergencie, DOKŁADNIE płuczesz, suszysz i sprayem go Zamiast ciągle filtr wymieniać |
|
|
|
|
yanucha
Motocykl: VF 750 C 97
Wiek: 59 Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 2780 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-07-04, 00:46
|
|
|
Z tego co mi mówił Globi to moja vt kopci, gdy dodaję gwałtownie gazu. Mateusz twierdzi, że stukają zawory, a nie wzięła mi chyba więcej oleju niż 100 ml na 100 km. Czyli w normie?????????
P.S.
Mateusz wysłałem Ci zapytanie na pw. Czy doszło? |
_________________ Gdyby dureń zrozumiał, że jest durniem, automatycznie przestałby być durniem. Z tego wniosek, że durnie rekrutują się jedynie spośród ludzi pewnych, że nie są durniami. |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2007-07-04, 00:58
|
|
|
100ml/100km czyli 1L/1000km to za dużo chyba, albo raczej sporo i trzeba by się zastanowić dlaczego aż tyle i coś z tym zrobić... :/ |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2007-07-04, 06:28
|
|
|
yanucha napisał/a: | Z tego co mi mówił Globi to moja vt kopci, gdy dodaję gwałtownie gazu. Mateusz twierdzi, że stukają zawory, a nie wzięła mi chyba więcej oleju niż 100 ml na 100 km. Czyli w normie?????????
P.S.
Mateusz wysłałem Ci zapytanie na pw. Czy doszło? |
Cholera, najgorsze jest to, że u Ciebie są hydrauliczne kasatory i - teoretycznie - nie powinno stukać. Chyba, że się zapowietrzyły. Kopci przy dodaniu gazu powiadasz? Może Ci spalać olej (pierścienie), możesz też mieć za bogatą mieszankę, a może ... sprawdź to:
Jeśli z rury wydechowej wydobywa się dym o barwie błękitnej to niestety świadczy to o jego zużyciu, ponieważ spalany jest olej silnikowy. Jeśli mamy wątpliwości, czy faktycznie jest to olej powinniśmy sprawdzić poziom oleju w silniku. Jego szybkie ubywanie w połączeniu z niebieskim dymem z rury niestety świadczy o uszkodzeniu silnika. To, w jakich warunkach pracy silnika pojawia się dymienie, może nam podpowiedzieć o rodzaju uszkodzenia. Jeśli na biegu jałowym nie widać dymu, a pojawia się przy schodzeniu silnika z wysokich obrotów może to świadczyć o zużyciu uszczelniaczy zaworowych. Jeśli dym pojawia się na biegu jałowym i przy zwiększaniu obrotów, to niestety świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych i gładzi cylindra.
Biały
Biały dym wydostający się rury wydechowej również nie wróży nic dobrego. Jeśli z układu chłodzenia nie ma wycieków, płyn znika a z rury wydechowej wydostaje się biały dym to niestety świadczy to o przedostawaniu się płynu do komory spalania. Powodem tego może być uszkodzona uszczelka pod głowicą lub co gorsze pęknięcie głowicy lub kadłuba silnika. Dym z płynu chłodniczego jest znacznie gęstszy niż para wodna wydostająca się z wydechu, która jest normalnym produktem spalania i widoczna jest wyraźnie w niskich temperaturach.
Dym czarny
Czarny dym może pojawić się jeśli do cylindrów będzie napływać bardzo bogata mieszanka paliwowa. Dymienie nie będzie duże, ale widoczne nawet na biegu jałowym. |
|
|
|
|
renegade
Handlarz gumek :-)
Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 2433 Skąd: Lipsko
|
Wysłany: 2007-07-04, 09:16
|
|
|
Gdzieś wyczytałem że można do nasączania filtra użyć oleju hydraulicznego bo jest bardzo gęsty i tak zrobiłem. Stosuje się to żeby zatrzymać pyły bo sucha gąbka nie jest tak gęsta jak filtry bibułowe. Są też oleje do tych celów niekoniecznie w sprayu i pewnie tańsze.
A jeśli chodzi o dymek to luknij na wydechy, powinny mieć suche końcówki. Jak przejedziesz palcem w środku tłumnika to możesz mieć palec brudny ale suchy bez tłustawego nalotu. Jeśli będziesz miał palec tłusty to znaczy że masz problem z olejem. |
|
|
|
|
Globi
Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 1297 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-07-04, 09:16 Re: filtr powietrza
|
|
|
Witam
Bez filtra to trochę bym się bał jeździć. Nigdy nie wiadomo jakie g..no z powietrza ci moze zassać. A co do....
igner napisał/a: | no właśnie Globi tylko że ten spray troche kosztuje-koło 30ł jak się nie myle i dlatego właśnie go nie kupiłem bo szkoda mi było kupować całego żeby nawilżyć trochę filtr
ale może wystarczy nawilżanie filtra powietrza z odmy jak to ma miejsce u kolegów | Serwisówka z lat 80-tych podawała, że wystarczy go nasączyć zwykłym olejem przekładniowym W80/90. A taki wlewasz do przekładni głównej na tylnym kole.
Mateusz napisał/a: | Igner, warto go kupić. One maja dłuuuuugi okres przydatności a filtr gąbkowy po prostu płuczesz w ekstrakcyjnej, myjesz w płynnym detergencie, DOKŁADNIE płuczesz, suszysz i sprayem go Zamiast ciągle filtr wymieniać | Sprayem albo w płynie, z butelki. Filtr do torebki foliowej, wlewasz trochę oleju i miętosisz, miętosisz... Aż do uzyskania jednakowego odcienia na całej gąbce.
Wystarczy ci na bardzo długo. To nie wędlina z Constaru , to się nie zepsuje
Pozdr |
|
|
|
|
renegade
Handlarz gumek :-)
Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 2433 Skąd: Lipsko
|
Wysłany: 2007-07-04, 09:21
|
|
|
Cezar napisał/a: | 100ml/100km czyli 1L/1000km to za dużo chyba, albo raczej sporo i trzeba by się zastanowić dlaczego aż tyle i coś z tym zrobić... :/ |
Kiedyś wracaliśmy samochodem( starym BMW) ż niemiec i kopcił gorzej niż Syrena na Luxie
20 km za granicą policja nam zabrała dowód rejestracyjny.
Spalanie na trasie 16l benzyny bezołowiowej i 0,55l oleju silnikowego na 100km |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2007-07-04, 11:22
|
|
|
renegade26 napisał/a: |
Kiedyś wracaliśmy samochodem( starym BMW) ż niemiec i kopcił gorzej niż Syrena na Luxie
20 km za granicą policja nam zabrała dowód rejestracyjny.
Spalanie na trasie 16l benzyny bezołowiowej i 0,55l oleju silnikowego na 100km |
Można i tak :) |
|
|
|
|
igner
Łukasz Beskitos :)
Motocykl: był VT 500 C 84 a teraz śmigło
Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 501 Skąd: Brześć Kujawski
|
Wysłany: 2007-07-04, 19:03
|
|
|
no Panowie odpowiedzieliście na moje pytanie które miałem zadać wcześniej a zapomniałem
czyli już wiem że można ten spray zastąpić czymś innym-i teraz mam do wyboru- olej silnikowy(raczej nie) lub olej od uszczelniaczy(Motul Fork Oil Expert 10W Medium) innego nie mam!może być coś z tego?czy jednak muszę kupić ten spray lub jakiś przekładniowy?
sorry za głupie pytania-wiadomo że najlepiej by było iść kupić i mieć z głowy ale coś mi psuje głowe żeby jakoś to zastąpić inaczej niż wydawać bezsensu kasę! |
|
|
|
|
igner
Łukasz Beskitos :)
Motocykl: był VT 500 C 84 a teraz śmigło
Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 501 Skąd: Brześć Kujawski
|
Wysłany: 2007-07-04, 19:10
|
|
|
no dobra idąc za myślą Czarka- suchy filtr- więcej powietrza, nasączony mniej bo mniejsza przepustowość i teraz tak robiłem regulacje mieszanki niedawno-nasącze teraz filtr i będzie za bogata pewnie??trzeba by było odkręcić mu trochę powietrza?
śmieszne pytanie ale idąc tym tokiem rozumowania tak mi wychodzi
a to może Tobie Czarek tak mało pali bo Ty nie miałeś wcale filtra i na samo powietrze Twój chodził prawie ??
Pzdr. |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2007-07-04, 19:14
|
|
|
igner napisał/a: | no Panowie odpowiedzieliście na moje pytanie które miałem zadać wcześniej a zapomniałem
czyli już wiem że można ten spray zastąpić czymś innym-i teraz mam do wyboru- olej silnikowy(raczej nie) lub olej od uszczelniaczy(Motul Fork Oil Expert 10W Medium) innego nie mam!może być coś z tego?czy jednak muszę kupić ten spray lub jakiś przekładniowy?
sorry za głupie pytania-wiadomo że najlepiej by było iść kupić i mieć z głowy ale coś mi psuje głowe żeby jakoś to zastąpić inaczej niż wydawać bezsensu kasę! |
A olej silnikowy masz jaki? Tez 10W. Przekładniowy jest ciut gęściejszy ... ale ... ja bym - jeśli już naprawdę musisz kombinować - użył silnikowego. Tylko trochę |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2007-07-04, 19:17
|
|
|
igner napisał/a: | no dobra idąc za myślą Czarka- suchy filtr- więcej powietrza, nasączony mniej bo mniejsza przepustowość i teraz tak robiłem regulacje mieszanki niedawno-nasącze teraz filtr i będzie za bogata pewnie??trzeba by było odkręcić mu trochę powietrza?
śmieszne pytanie ale idąc tym tokiem rozumowania tak mi wychodzi
a to może Tobie Czarek tak mało pali bo Ty nie miałeś wcale filtra i na samo powietrze Twój chodził prawie ??
Pzdr. |
Nie, tu nie chodzi o przepustowość tylko o to, że olej ma dodatkowe właściwości wychwytujące syf. Różnica w przepustowości - jeśli będzie - to będzie niezauważalna
Czarek lekko jeździ . Znaczy ma "lekką rękę" Nie kręci sprzęta powyżej 4,5 kobr/min . Znaczy muli go |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2007-07-04, 19:19
|
|
|
A, Czarek - faktycznie trochę mi wywala do filtra powietrza Ale jeszcze nie zalewa go dokumentnie Poza tym wyszło mi, że zjadł te 300 ml na jakieś 2500 km. Nie jest źle |
|
|
|
|
Globi
Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 1297 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-07-04, 19:48
|
|
|
Igner - a nie chcesz ty się może wymienić na filtr tzw. suchy, czyli papierowy?
Mam funkiel nówkę nieśmiganą, a chętnie bym przeszedł na mokre.
Po prostu, nie chcę go zakładać, bo zaraz by był cały zawalony olejem.
Moglibyśmy zrobić "machniom", jego - za puszkę z siatkami na gąbkę i dekielek.
Odpada ci nasączanie. Tylko wtedy musiałbyś już, po zużyciu papierowego kupować następny na wymianę (koszt ok. 50 PLN) |
|
|
|
|
|