/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Globi
2009-04-03, 15:00
Jaka jest norma olejowa?
Autor Wiadomość
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2007-07-03, 22:49   

no i masz odpowiedź.. mówiłem że mogę sie mylić...

Ale nie martw się... Ja ponad miesiac jeździłem bez filtra powietrza i było ok ;)

Także z nienasączona gąbką nic sie nie stanie
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2007-07-03, 23:02   filtr powietrza

igner napisał/a:
no właśnie Globi tylko że ten spray troche kosztuje-koło 30ł jak się nie myle i dlatego właśnie go nie kupiłem bo szkoda mi było kupować całego żeby nawilżyć trochę filtr

ale może wystarczy nawilżanie filtra powietrza z odmy jak to ma miejsce u kolegów :mrgreen:


Igner, warto go kupić. One maja dłuuuuugi okres przydatności a filtr gąbkowy po prostu płuczesz w ekstrakcyjnej, myjesz w płynnym detergencie, DOKŁADNIE płuczesz, suszysz i sprayem go :-) Zamiast ciągle filtr wymieniać
 
 
yanucha 


Motocykl: VF 750 C 97
Wiek: 59
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2780
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-07-04, 00:46   

Z tego co mi mówił Globi to moja vt kopci, gdy dodaję gwałtownie gazu. Mateusz twierdzi, że stukają zawory, a nie wzięła mi chyba więcej oleju niż 100 ml na 100 km. Czyli w normie?????????

P.S.

Mateusz wysłałem Ci zapytanie na pw. Czy doszło?
_________________
Gdyby dureń zrozumiał, że jest durniem, automatycznie przestałby być durniem. Z tego wniosek, że durnie rekrutują się jedynie spośród ludzi pewnych, że nie są durniami.
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2007-07-04, 00:58   

100ml/100km czyli 1L/1000km to za dużo chyba, albo raczej sporo i trzeba by się zastanowić dlaczego aż tyle i coś z tym zrobić... :/
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2007-07-04, 06:28   

yanucha napisał/a:
Z tego co mi mówił Globi to moja vt kopci, gdy dodaję gwałtownie gazu. Mateusz twierdzi, że stukają zawory, a nie wzięła mi chyba więcej oleju niż 100 ml na 100 km. Czyli w normie?????????

P.S.

Mateusz wysłałem Ci zapytanie na pw. Czy doszło?


Cholera, najgorsze jest to, że u Ciebie są hydrauliczne kasatory i - teoretycznie - nie powinno stukać. Chyba, że się zapowietrzyły. Kopci przy dodaniu gazu powiadasz? Może Ci spalać olej (pierścienie), możesz też mieć za bogatą mieszankę, a może ... sprawdź to:



Jeśli z rury wydechowej wydobywa się dym o barwie błękitnej to niestety świadczy to o jego zużyciu, ponieważ spalany jest olej silnikowy. Jeśli mamy wątpliwości, czy faktycznie jest to olej powinniśmy sprawdzić poziom oleju w silniku. Jego szybkie ubywanie w połączeniu z niebieskim dymem z rury niestety świadczy o uszkodzeniu silnika. To, w jakich warunkach pracy silnika pojawia się dymienie, może nam podpowiedzieć o rodzaju uszkodzenia. Jeśli na biegu jałowym nie widać dymu, a pojawia się przy schodzeniu silnika z wysokich obrotów może to świadczyć o zużyciu uszczelniaczy zaworowych. Jeśli dym pojawia się na biegu jałowym i przy zwiększaniu obrotów, to niestety świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych i gładzi cylindra.



Biały

Biały dym wydostający się rury wydechowej również nie wróży nic dobrego. Jeśli z układu chłodzenia nie ma wycieków, płyn znika a z rury wydechowej wydostaje się biały dym to niestety świadczy to o przedostawaniu się płynu do komory spalania. Powodem tego może być uszkodzona uszczelka pod głowicą lub co gorsze pęknięcie głowicy lub kadłuba silnika. Dym z płynu chłodniczego jest znacznie gęstszy niż para wodna wydostająca się z wydechu, która jest normalnym produktem spalania i widoczna jest wyraźnie w niskich temperaturach.



Dym czarny

Czarny dym może pojawić się jeśli do cylindrów będzie napływać bardzo bogata mieszanka paliwowa. Dymienie nie będzie duże, ale widoczne nawet na biegu jałowym.
 
 
renegade 
Handlarz gumek :-)


Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 2433
Skąd: Lipsko
Wysłany: 2007-07-04, 09:16   

Gdzieś wyczytałem że można do nasączania filtra użyć oleju hydraulicznego bo jest bardzo gęsty i tak zrobiłem. Stosuje się to żeby zatrzymać pyły bo sucha gąbka nie jest tak gęsta jak filtry bibułowe. Są też oleje do tych celów niekoniecznie w sprayu i pewnie tańsze.







A jeśli chodzi o dymek to luknij na wydechy, powinny mieć suche końcówki. Jak przejedziesz palcem w środku tłumnika to możesz mieć palec brudny ale suchy bez tłustawego nalotu. Jeśli będziesz miał palec tłusty to znaczy że masz problem z olejem.
 
 
 
Globi 


Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1297
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-07-04, 09:16   Re: filtr powietrza

Witam

Bez filtra to trochę bym się bał jeździć. Nigdy nie wiadomo jakie g..no z powietrza ci moze zassać. A co do....

igner napisał/a:
no właśnie Globi tylko że ten spray troche kosztuje-koło 30ł jak się nie myle i dlatego właśnie go nie kupiłem bo szkoda mi było kupować całego żeby nawilżyć trochę filtr

ale może wystarczy nawilżanie filtra powietrza z odmy jak to ma miejsce u kolegów :mrgreen:
Serwisówka z lat 80-tych podawała, że wystarczy go nasączyć zwykłym olejem przekładniowym W80/90. A taki wlewasz do przekładni głównej na tylnym kole.

Mateusz napisał/a:
Igner, warto go kupić. One maja dłuuuuugi okres przydatności a filtr gąbkowy po prostu płuczesz w ekstrakcyjnej, myjesz w płynnym detergencie, DOKŁADNIE płuczesz, suszysz i sprayem go :-) Zamiast ciągle filtr wymieniać
Sprayem albo w płynie, z butelki. Filtr do torebki foliowej, wlewasz trochę oleju i miętosisz, miętosisz... Aż do uzyskania jednakowego odcienia na całej gąbce.

Wystarczy ci na bardzo długo. To nie wędlina z Constaru ;-) , to się nie zepsuje

Pozdr
 
 
renegade 
Handlarz gumek :-)


Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 2433
Skąd: Lipsko
Wysłany: 2007-07-04, 09:21   

Cezar napisał/a:
100ml/100km czyli 1L/1000km to za dużo chyba, albo raczej sporo i trzeba by się zastanowić dlaczego aż tyle i coś z tym zrobić... :/






Kiedyś wracaliśmy samochodem( starym BMW) ż niemiec i kopcił gorzej niż Syrena na Luxie

20 km za granicą policja nam zabrała dowód rejestracyjny.

Spalanie na trasie 16l benzyny bezołowiowej i 0,55l oleju silnikowego na 100km :shock: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol:
 
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2007-07-04, 11:22   

renegade26 napisał/a:






Kiedyś wracaliśmy samochodem( starym BMW) ż niemiec i kopcił gorzej niż Syrena na Luxie

20 km za granicą policja nam zabrała dowód rejestracyjny.

Spalanie na trasie 16l benzyny bezołowiowej i 0,55l oleju silnikowego na 100km :shock: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol:


Można i tak :)
 
 
igner 
Łukasz Beskitos :)

Motocykl: był VT 500 C 84 a teraz śmigło
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 501
Skąd: Brześć Kujawski
Wysłany: 2007-07-04, 19:03   

no Panowie odpowiedzieliście na moje pytanie które miałem zadać wcześniej a zapomniałem

:mrgreen:



czyli już wiem że można ten spray zastąpić czymś innym-i teraz mam do wyboru- olej silnikowy(raczej nie) lub olej od uszczelniaczy(Motul Fork Oil Expert 10W Medium) innego nie mam!może być coś z tego?czy jednak muszę kupić ten spray lub jakiś przekładniowy?



sorry za głupie pytania-wiadomo że najlepiej by było iść kupić i mieć z głowy ale coś mi psuje głowe żeby jakoś to zastąpić inaczej niż wydawać bezsensu kasę!
 
 
igner 
Łukasz Beskitos :)

Motocykl: był VT 500 C 84 a teraz śmigło
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 501
Skąd: Brześć Kujawski
Wysłany: 2007-07-04, 19:10   

no dobra idąc za myślą Czarka- suchy filtr- więcej powietrza, nasączony mniej bo mniejsza przepustowość i teraz tak robiłem regulacje mieszanki niedawno-nasącze teraz filtr i będzie za bogata pewnie??trzeba by było odkręcić mu trochę powietrza?

śmieszne pytanie ale idąc tym tokiem rozumowania tak mi wychodzi



a to może Tobie Czarek tak mało pali bo Ty nie miałeś wcale filtra i na samo powietrze Twój chodził prawie :mrgreen: ??



Pzdr.
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2007-07-04, 19:14   

igner napisał/a:
no Panowie odpowiedzieliście na moje pytanie które miałem zadać wcześniej a zapomniałem

:mrgreen:



czyli już wiem że można ten spray zastąpić czymś innym-i teraz mam do wyboru- olej silnikowy(raczej nie) lub olej od uszczelniaczy(Motul Fork Oil Expert 10W Medium) innego nie mam!może być coś z tego?czy jednak muszę kupić ten spray lub jakiś przekładniowy?



sorry za głupie pytania-wiadomo że najlepiej by było iść kupić i mieć z głowy ale coś mi psuje głowe żeby jakoś to zastąpić inaczej niż wydawać bezsensu kasę!


A olej silnikowy masz jaki? Tez 10W. Przekładniowy jest ciut gęściejszy ... ale ... ja bym - jeśli już naprawdę musisz ;-) kombinować - użył silnikowego. Tylko trochę ;-)
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2007-07-04, 19:17   

igner napisał/a:
no dobra idąc za myślą Czarka- suchy filtr- więcej powietrza, nasączony mniej bo mniejsza przepustowość i teraz tak robiłem regulacje mieszanki niedawno-nasącze teraz filtr i będzie za bogata pewnie??trzeba by było odkręcić mu trochę powietrza?

śmieszne pytanie ale idąc tym tokiem rozumowania tak mi wychodzi



a to może Tobie Czarek tak mało pali bo Ty nie miałeś wcale filtra i na samo powietrze Twój chodził prawie :mrgreen: ??



Pzdr.


Nie, tu nie chodzi o przepustowość tylko o to, że olej ma dodatkowe właściwości wychwytujące syf. Różnica w przepustowości - jeśli będzie - to będzie niezauważalna :-)



Czarek lekko jeździ :-) . Znaczy ma "lekką rękę" :-) Nie kręci sprzęta powyżej 4,5 kobr/min ;-) . Znaczy muli go ;-)
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2007-07-04, 19:19   

A, Czarek - faktycznie trochę mi wywala do filtra powietrza :-) Ale jeszcze nie zalewa go dokumentnie :-) Poza tym wyszło mi, że zjadł te 300 ml na jakieś 2500 km. Nie jest źle ;-)
 
 
Globi 


Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1297
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-07-04, 19:48   

Igner - a nie chcesz ty się może wymienić na filtr tzw. suchy, czyli papierowy? 8-)

Mam funkiel nówkę nieśmiganą, a chętnie bym przeszedł na mokre.

Po prostu, nie chcę go zakładać, bo zaraz by był cały zawalony olejem.

Moglibyśmy zrobić "machniom", jego - za puszkę z siatkami na gąbkę i dekielek.

Odpada ci nasączanie. Tylko wtedy musiałbyś już, po zużyciu papierowego kupować następny na wymianę (koszt ok. 50 PLN)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM