/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Gaśnie moto
Autor Wiadomość
Sebastian 
SEBA


Motocykl: Honda VT 500 C Shadow PC08 84r FZI
Wiek: 48
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 873
Skąd: zielona góra
Wysłany: 2011-08-21, 22:04   

nie jestem orłem .
ale sam jestem ciekaw wg mnie gazniki bo co ma prąd albo pali albo nie. :!:
_________________
Tylko ja wiem ze jutro bedzie lepszy dzien.
 
 
nagalfar 


Motocykl: Triumph bonneville 2009, Honda VT500 85
Wiek: 42
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-08-21, 22:52   

miałem dokladnie ten sam problem po ponad roku walki w końcu rozwikłałem sprawę.
Zobacz moje posty a dokładnie ten "Moja golgota ;) z cieniem".

ps. Jakie masz świece? tzn. marka i ciepłota?

[ Dodano: 2011-08-21, 23:06 ]
"prąd do pali albo nie pali" ma bardzo wiele, a dokładnie jakość iskry a szczególnie własnie przy odpalaniu kiedy alternator nie jest w stanie dać jeszcze odpowiedniego napięcia i akumulator wyrównuje więc na modul zapłonowy nie trafia około 14V jak podczas jazdy tylko 12V dodatkowo obniżane do około 10V przez rozrusznik.
Ostatnio zmieniony przez nagalfar 2011-08-21, 23:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Stivi
[Usunięty]

Wysłany: 2011-08-21, 23:10   

Świece mam NGK: DPR8EA-9
 
 
nagalfar 


Motocykl: Triumph bonneville 2009, Honda VT500 85
Wiek: 42
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-08-21, 23:15   

najpierw sprawdź napięcia tak jak opisałem, na module i klemach aku. NGK to podobno najczęściej podrabiana świeca. to już moje drugie moto w którym pozbyłem się przynajmniej częsci problemów zmieniając świece na np. denso. zdarzyło mi się ze ngk w ogóle nie dawała iskry albo przy nagrzaniu dawała przebicie. Wydatek niewielki bo około 12zł za sztukę a warto rozważyć zmianę.
 
 
 
Stivi
[Usunięty]

Wysłany: 2011-08-21, 23:27   

nagalfar czy mam rozumieć że swój problem rozwiązałeś wymieniając świece?
 
 
nagalfar 


Motocykl: Triumph bonneville 2009, Honda VT500 85
Wiek: 42
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-08-21, 23:36   

nie do końca :) mój problem rozwiązałem obchodząc stacyjkę na której był spadek napięcia zamiast zasilania modułu podpoiłem tam przekaźnik który zasila moduł bezpośrednio z aku.
Jako że opisane przez ciebie objawy mogą być powodowane przez wiele czynników jak kranik podciśnieniowy z lewym powietrzem czy impulsatory lub cewka zapłonowa, to proponował bym dogłębne testy. Weź woltomierz i zobacz co się dzieje jak moto jest rozgrzane jakie masz napiecie na klemach aku a jakie np na bezpieczniku w puszce przy kierownicy. sprawdź kranik może ma uszkodzona membranę i łapie lewe powietrze jak obroty są wyższe to daje radę ale na niskich dławi przepływ. Obejrzyj cewki czy nie są pęknięte. Zmierz rezystancję modułu zapłonowego prawidłowe wartości sa podane w ogólnodostępnym manualu.
 
 
 
Stivi
[Usunięty]

Wysłany: 2011-08-21, 23:46   

Dzięki za rady. Na mechanice osobiście się nie znam, ale te wskazówki zasugeruję mechanikowi.
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2011-08-22, 07:10   

Nagalfar dobrze prawi. Dopilnuj tylko, żeby mechanik nie "olał" Twoich sugestii jeśli sam nie będziesz tego sprawdzał.
Powodzenia
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
mamamuszi 


Motocykl: honda vt 500 c 87
Wiek: 65
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 333
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2011-08-22, 19:36   

Cezar napisał/a:
Nagalfar dobrze prawi. Dopilnuj tylko, żeby mechanik nie "olał" Twoich sugestii jeśli sam nie będziesz tego sprawdzał.
Powodzenia

Prawi dobrze ,lecz tu problem jest na ciepłym,czyli wg. mnie za bogaty skład mieszanki wolnych obrotów
 
 
nagalfar 


Motocykl: Triumph bonneville 2009, Honda VT500 85
Wiek: 42
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-08-22, 20:05   

Oczywiście to jest również prawdopodobne natomiast dziwne że rozregulowało by się tak nagle, zakładam że mechanik który oglądał sprawdził od razu to co na wierzchu - choć może nie potrzebnie tak zakładam ;). w vt500 nie ma oddzielnego składu mieszanki dla wolnych obrotów a co więcej nawet całkowite wykręcenie śrub regulacyjnych nie sprawia aż takich problemów z odpaleniem a jedynie objawia się strzelaniem od czasu do czasu wzmożoną konsumpcją i niezłym odejściem jak się maszyna wkręci na obroty :).
Swoją drogą ciekaw jestem czy objawy się nie nasilają gdy załącza się wiatrak?

[ Dodano: 2011-08-22, 20:09 ]
nie wiem jakie są wasze doświadczenia ale wydaje mi się że gaźnik zawsze jest takim wdzięcznym obiektem do zwalania winy przez mechaników jak już nie wiedzą co jst :) a to że zużyty i łapie lewe powietrze że membrany stare i sztywne że zaworki komór pływakowych nie trzymają...
 
 
 
Stivi
[Usunięty]

Wysłany: 2011-08-23, 18:10   

Jak już wcześniej pisałem mechanik podkręcił w gaźniku na bogatszą mieszankę ponieważ podczas ruszania mi czasami moto gasło. Z tego wynika że chyba to pomogło bo od tego czasu
jeszcze nie miałem sytuacji aby mi zgasł motocykl podczas ruszania np. spod świateł na skrzyżowaniu. Ale z uruchomieniem ponownym gorącego motocykla to już był problem zanim mechanik mi ustawiał bogatszą mieszankę w gażniku. Sugerował mi że to prawdopodobnie może być przyczyna większych oporów na przewodach (gdzieś zaśniedziałe, przyrdzewiałe itp.), trzeba by poszukać. Świece wymieniłem dzisiaj na Denso i bez zmian jak gorący to ma też problem z ponownym odpaleniem.
 
 
mamamuszi 


Motocykl: honda vt 500 c 87
Wiek: 65
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 333
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2011-08-23, 20:26   

U mnie mogę regulować śrubami wol.w zakresie od wykręconych 2 obrotów do 2,5, dalej jest kicha[jeśli chodzi o odpalenie ciepłego silnika]O ile pamiętam ,stosunek paliwa do powietrza musi oscylować w okolicach 1do15.przy innych wartościach pojawiają się problemy.Jeśli koledze odpala na zimnym,to wygląda mi na to że świece mają,iskrę o odpowiedniej temperaturze.Gdyby miał wrastać opór na przewodach to ,prawdopodobnie miało by to wpływ na pracę silnika w ogóle ,a nie tylko przy zapalaniu gorącego silnika, tak myślę.Swoją drogą ciekaw jestem , czy kolega w chłodniejsze dni odpala na ssaniu czy też nie.
 
 
nagalfar 


Motocykl: Triumph bonneville 2009, Honda VT500 85
Wiek: 42
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-08-23, 21:22   

nie do konca tak jest, ciepły silnik zalewa się łatwiej , spróbuje włączyc ssanie na ciepłym silniku. Oczywiscie może byc kilka nakładających się problemów. spróbuj podpiąc zasilanie bezposrednio do modułu i zobacz jak będzie. To jest operacja na 5 min. Jezeli będziesz chcial to ci zdalnie pomogę:)
 
 
 
Stivi
[Usunięty]

Wysłany: 2011-08-23, 23:32   

Może bym podpiął zasilanie bezpośrednio do modułu jak bym wiedział jak to się robi?
Skąd te zasilanie (czy chodzi o akumulator?).
A gdzie ten moduł?
 
 
nagalfar 


Motocykl: Triumph bonneville 2009, Honda VT500 85
Wiek: 42
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-08-24, 07:58   

moduł to czarne pudełeczko za akumulatorem, ale nie musisz go ruszać najważniejsze to dobrać się do przewodów a dokładnie do kostek połączeniowych pod siodłem, zrób zdjęcie tej części i zobaczymy jaki rodzaj masz modułów bo były dwa, ale pod względem elektrycznym nie ma to większego znaczenia trochę inne wyprowadzenia są.

[ Dodano: 2011-08-24, 08:01 ]
zaopatrz się w miernik elektryczny :) na pewno się przyda nie raz
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM