Wysoka temperatura silnika a chłodnica zimna |
Autor |
Wiadomość |
Longi
taaa...
Motocykl: VT500C '86 / VT1100C '03 / XV1700 '04
Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 1262 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-04-29, 01:07
|
|
|
mamamuszi napisał/a: | Ciśnienie sprężania może iść w układ,tworzy się korek powietrzny w chłodnicy,który nie dopuszcza do cyrkulacji dużego obiegu. |
Wybaczcie pytanie (laik jestem):
Co może w takim wypadku być przyczyną tego, że to ciśnienie idzie w układ???
Co może powodować tworzenie tego "korka" powietrznego???
z góry dziękuję za ew. sugestie |
_________________ My own piece of shadow... |
|
|
|
|
mrmefisto
Motocykl: shadow
Dołączył: 04 Mar 2010 Posty: 134 Skąd: Cze-wa
|
Wysłany: 2011-04-29, 11:35
|
|
|
generalnie to jakas nieszczelnosc pomiedzy glowica a cylindrem by musiala byc, czyli np. uszkodzona uszczelka, zle splanowana glowica... hmmm... tylko tak sie zastanawiam, czy to czasem nie dzialaloby w dwie strony i takze zasysalo plyn chlodniczy do komory spalania?! a wtedy by bylo wiecej objawow niz tylko przegrzewanie... |
|
|
|
|
mamamuszi
Motocykl: honda vt 500 c 87
Wiek: 65 Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 333 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 2011-04-29, 18:14
|
|
|
mrmefisto napisał/a: | generalnie to jakas nieszczelnosc pomiedzy glowica a cylindrem by musiala byc, czyli np. uszkodzona uszczelka, zle splanowana glowica... hmmm... tylko tak sie zastanawiam, czy to czasem nie dzialaloby w dwie strony i takze zasysalo plyn chlodniczy do komory spalania?! a wtedy by bylo wiecej objawow niz tylko przegrzewanie... |
Zasysanie następuje przy otwartym zaworze ssącym,więc podciśnienie minimalne i ma się nijak do ciśnienia sprężania tudzież rozprężania.
[ Dodano: 2011-04-29, 18:20 ]
Longi napisał/a: | mamamuszi napisał/a: | Ciśnienie sprężania może iść w układ,tworzy się korek powietrzny w chłodnicy,który nie dopuszcza do cyrkulacji dużego obiegu. |
Wybaczcie pytanie (laik jestem):
Co może w takim wypadku być przyczyną tego, że to ciśnienie idzie w układ???
Co może powodować tworzenie tego "korka" powietrznego???
z góry dziękuję za ew. sugestie |
Kolega już napisał;puszczająca uszczelka,krzywa głowica , ewentualnie niesymetrycznie dociągnięta,lub pęknięta.Należało by wykonać test na obecność spalin w cieczy chłodzącej. |
|
|
|
|
mrmefisto
Motocykl: shadow
Dołączył: 04 Mar 2010 Posty: 134 Skąd: Cze-wa
|
Wysłany: 2011-04-29, 18:37
|
|
|
w silniku czterosuwowym nie tylko jeden "suw w gore" ale takze i jeden "suw w dol" odbywa sie przy zamknietych zaworach |
|
|
|
|
ANGEL 66
Angel 66
Motocykl: Honda shadow 1100vt 1993
Wiek: 57 Dołączył: 27 Lis 2008 Posty: 151 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2011-04-29, 18:59
|
|
|
U mnie było podobnie....okazało się że pompa wody jest mało wydajna....wymieniłem i mam spokój od dwóch sezonów.... |
_________________ Shadow mój to jest to..Kocham Go... |
|
|
|
|
Longi
taaa...
Motocykl: VT500C '86 / VT1100C '03 / XV1700 '04
Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 1262 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-04-29, 23:24
|
|
|
mrmefisto napisał/a: | generalnie to jakas nieszczelnosc pomiedzy glowica a cylindrem by musiala byc, czyli np. uszkodzona uszczelka, zle splanowana glowica... hmmm... tylko tak sie zastanawiam, czy to czasem nie dzialaloby w dwie strony i takze zasysalo plyn chlodniczy do komory spalania?! a wtedy by bylo wiecej objawow niz tylko przegrzewanie... |
a czy wtedy objawem nie byłoby "capucino" w oleju i/lub tłusty płyn chłodzący... |
_________________ My own piece of shadow... |
|
|
|
|
Dziki
Adam
Motocykl: VT 1100 C2 Sabre'04
Wiek: 43 Dołączył: 29 Lip 2008 Posty: 445 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2011-04-30, 00:37
|
|
|
1.gdyby była walnięta uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica to odbiło by się to na pracy silnika a olej miałby kolor kawki z mleczkiem-na bank
2.termostat nie otwiera po podgrzaniu?-do wymiany na pewno. ponoć pasuje od jakiegoś tico ale tak tylko słyszałem- pomierzyć i znaleźć taki sam zamiennik jeżeli z oryginałem jest problem
3.z wyjętym termostatem chłodnica zimna?- po prostu nie ma w niej płynu- mało prawdopodobne żeby jakiś syf zaślepił przewód bo wtedy przy pracującej pompie gdzieś by układ nie wytrzymał i pociekł
4. gotuje płyn chłodniczy? jaka to temperatura? nie grzej motoru do temp wrzenia płynu bo narobisz sobie kłopotu. do tego doprowadzenie do wrzenia powoduje wzrost ciśnienia w układzie i wyciek płynu przez przelew
5.może to głupie w ogóle podejrzewać takie rzeczy ale chyba zalewasz płyn wlewem, nie zbiornikiem wyrównawczym?
wiedząc że płyn nie przecieka do oleju, nie wycieka, pompa chodzi, termostat tymczasowo wyjęty, wszystkie przewody podłączone jak trzeba próbowałbym uparcie odpowietrzyć układ, z uporem maniaka spuszczać płyn i napełniać od nowa
u mnie w 700 nigdy nie było problemu z odpowietrzaniem- wlewałem płyn wlewem, pobulgotało, dolewałem i wszystko
nic mądrzejszego mi nie przychodzi do głowy |
_________________ Patrz na boki, spójrz dwa razy- drifterzy są wszędzie |
|
|
|
|
mrmefisto
Motocykl: shadow
Dołączył: 04 Mar 2010 Posty: 134 Skąd: Cze-wa
|
Wysłany: 2011-04-30, 01:02
|
|
|
hmmm... z tlustym plynem chlodzacym sie nie spotkalem, natomiast dziwny kolor i rozrzedzenie oleju jak najbardziej, do tego dodaj bialy dym z wydechu
tez nigdy nie mialem problemu z odpowietrzeniem ukladu |
|
|
|
|
|