/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Wysoka temperatura silnika a chłodnica zimna
Autor Wiadomość
Longi 
taaa...


Motocykl: VT500C '86 / VT1100C '03 / XV1700 '04
Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 1262
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-29, 01:07   

mamamuszi napisał/a:
Ciśnienie sprężania może iść w układ,tworzy się korek powietrzny w chłodnicy,który nie dopuszcza do cyrkulacji dużego obiegu.

Wybaczcie pytanie (laik jestem):
Co może w takim wypadku być przyczyną tego, że to ciśnienie idzie w układ???
Co może powodować tworzenie tego "korka" powietrznego???
z góry dziękuję za ew. sugestie :thx:
_________________
My own piece of shadow...
 
 
 
mrmefisto 


Motocykl: shadow
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 134
Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2011-04-29, 11:35   

generalnie to jakas nieszczelnosc pomiedzy glowica a cylindrem by musiala byc, czyli np. uszkodzona uszczelka, zle splanowana glowica... hmmm... tylko tak sie zastanawiam, czy to czasem nie dzialaloby w dwie strony i takze zasysalo plyn chlodniczy do komory spalania?! a wtedy by bylo wiecej objawow niz tylko przegrzewanie...
 
 
mamamuszi 


Motocykl: honda vt 500 c 87
Wiek: 65
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 333
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2011-04-29, 18:14   

mrmefisto napisał/a:
generalnie to jakas nieszczelnosc pomiedzy glowica a cylindrem by musiala byc, czyli np. uszkodzona uszczelka, zle splanowana glowica... hmmm... tylko tak sie zastanawiam, czy to czasem nie dzialaloby w dwie strony i takze zasysalo plyn chlodniczy do komory spalania?! a wtedy by bylo wiecej objawow niz tylko przegrzewanie...

Zasysanie następuje przy otwartym zaworze ssącym,więc podciśnienie minimalne i ma się nijak do ciśnienia sprężania tudzież rozprężania.

[ Dodano: 2011-04-29, 18:20 ]
Longi napisał/a:
mamamuszi napisał/a:
Ciśnienie sprężania może iść w układ,tworzy się korek powietrzny w chłodnicy,który nie dopuszcza do cyrkulacji dużego obiegu.

Wybaczcie pytanie (laik jestem):
Co może w takim wypadku być przyczyną tego, że to ciśnienie idzie w układ???
Co może powodować tworzenie tego "korka" powietrznego???
z góry dziękuję za ew. sugestie :thx:

Kolega już napisał;puszczająca uszczelka,krzywa głowica , ewentualnie niesymetrycznie dociągnięta,lub pęknięta.Należało by wykonać test na obecność spalin w cieczy chłodzącej.
 
 
mrmefisto 


Motocykl: shadow
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 134
Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2011-04-29, 18:37   

w silniku czterosuwowym nie tylko jeden "suw w gore" ale takze i jeden "suw w dol" odbywa sie przy zamknietych zaworach :koso:
 
 
ANGEL 66 
Angel 66


Motocykl: Honda shadow 1100vt 1993
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lis 2008
Posty: 151
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2011-04-29, 18:59   

U mnie było podobnie....okazało się że pompa wody jest mało wydajna....wymieniłem i mam spokój od dwóch sezonów....
_________________
Shadow mój to jest to..Kocham Go...
 
 
Longi 
taaa...


Motocykl: VT500C '86 / VT1100C '03 / XV1700 '04
Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 1262
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-29, 23:24   

mrmefisto napisał/a:
generalnie to jakas nieszczelnosc pomiedzy glowica a cylindrem by musiala byc, czyli np. uszkodzona uszczelka, zle splanowana glowica... hmmm... tylko tak sie zastanawiam, czy to czasem nie dzialaloby w dwie strony i takze zasysalo plyn chlodniczy do komory spalania?! a wtedy by bylo wiecej objawow niz tylko przegrzewanie...

a czy wtedy objawem nie byłoby "capucino" w oleju i/lub tłusty płyn chłodzący...
_________________
My own piece of shadow...
 
 
 
Dziki 
Adam


Motocykl: VT 1100 C2 Sabre'04
Wiek: 43
Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 445
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-04-30, 00:37   

1.gdyby była walnięta uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica to odbiło by się to na pracy silnika a olej miałby kolor kawki z mleczkiem-na bank

2.termostat nie otwiera po podgrzaniu?-do wymiany na pewno. ponoć pasuje od jakiegoś tico ale tak tylko słyszałem- pomierzyć i znaleźć taki sam zamiennik jeżeli z oryginałem jest problem

3.z wyjętym termostatem chłodnica zimna?- po prostu nie ma w niej płynu- mało prawdopodobne żeby jakiś syf zaślepił przewód bo wtedy przy pracującej pompie gdzieś by układ nie wytrzymał i pociekł

4. gotuje płyn chłodniczy? jaka to temperatura? nie grzej motoru do temp wrzenia płynu bo narobisz sobie kłopotu. do tego doprowadzenie do wrzenia powoduje wzrost ciśnienia w układzie i wyciek płynu przez przelew

5.może to głupie w ogóle podejrzewać takie rzeczy ale chyba zalewasz płyn wlewem, nie zbiornikiem wyrównawczym?

wiedząc że płyn nie przecieka do oleju, nie wycieka, pompa chodzi, termostat tymczasowo wyjęty, wszystkie przewody podłączone jak trzeba próbowałbym uparcie odpowietrzyć układ, z uporem maniaka spuszczać płyn i napełniać od nowa

u mnie w 700 nigdy nie było problemu z odpowietrzaniem- wlewałem płyn wlewem, pobulgotało, dolewałem i wszystko

nic mądrzejszego mi nie przychodzi do głowy
_________________
Patrz na boki, spójrz dwa razy- drifterzy są wszędzie
 
 
mrmefisto 


Motocykl: shadow
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 134
Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2011-04-30, 01:02   

hmmm... z tlustym plynem chlodzacym sie nie spotkalem, natomiast dziwny kolor i rozrzedzenie oleju jak najbardziej, do tego dodaj bialy dym z wydechu

tez nigdy nie mialem problemu z odpowietrzeniem ukladu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM