/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Wysoka temperatura silnika a chłodnica zimna
Autor Wiadomość
cvieta 

Motocykl: VT 500
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 6
Skąd: Piotrków Kuj
Wysłany: 2011-04-25, 20:54   Wysoka temperatura silnika a chłodnica zimna

Witam .
Mam dosyć dziwny problem z moją VT 500 -ką . A mianowicie nie dawno musiałem wymienić zawory . Po złożeniu wszystko cyka idealnie z jednym wyjątkiem . Po spuszczeniu płynu i ponownym zalaniu układu chłodzenia , dzieją się dziwne rzeczy z temperaturą . Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów temperatura silnika jaką pokazuje wskaźnik jest bardzo wysoka (blisko czerwonego pola) natomiast chłodnica jest zaledwie letnia . Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć co z tym fantem począć ?
 
 
Matrix 


Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 3151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-04-25, 21:15   

Do sprawdzenia czy nie zapowietrzony układ chłodzenia i termostat.
_________________
Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
 
 
cvieta 

Motocykl: VT 500
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 6
Skąd: Piotrków Kuj
Wysłany: 2011-04-25, 21:22   

A jak odpowietrzyć układ chłodzenia . Pytanie banalne , ale zlokalizowałem tylko śrubę przy termostacie , a z innych tematów wiem że jeszcze powinna być gdzieś przy pompie płynu . No i w jakiej kolejności postępować ?
 
 
Matrix 


Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 3151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-04-25, 21:27   

Zobacz tu oraz Tu 8-)
_________________
Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
 
 
cvieta 

Motocykl: VT 500
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 6
Skąd: Piotrków Kuj
Wysłany: 2011-04-26, 21:35   

Niestety wskazówki które znalazłem jakoś nie wiele mi dały . Znalazłem śrubę przy termostacie , co więcej dla pewności wymontowałem go (okazało się że nie otwiera) ale jak odpowietrzyć pompę to niestety nie mam pojęcia . Śrub przy pompie jest kilka , a zlokalizowałem tylko spustową . No i efekt jest taki że płyn się gotuje , a do chłodnicy można się przytulić :-) Co ciekawsze jak odkręcę korek wlewu , i wypuszczę parę to chłodnica zaczyna się nagrzewać . I tak w kółko . Może ktoś ma jakiś ciekawy pomysł na tą dolegliwość ?
 
 
mrmefisto 


Motocykl: shadow
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 134
Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2011-04-27, 11:13   

skoro sprawdziles termostat i nie otwiera sie to nie rozumiem o co jeszcze pytasz - idz do sklepu po nowy termostat 8-)

pompy sie osobno nie odpowietrza

odpowietrz za to caly uklad, czyli od pktu 6 do 11 instrukcji Globiego, do ktorej link ci podal Matrix, ja dodatkowo jeszcze luzuje na moment srube odpowietrzenia termostatu na sam koniec az pocieknie troche plynu
 
 
cvieta 

Motocykl: VT 500
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 6
Skąd: Piotrków Kuj
Wysłany: 2011-04-27, 21:48   

Jak pisałem . Termostat i tak wyjąłem całkiem , a objawy nie ustąpiły . Może dziwny zbieg okoliczności że mogło walnąć coś jeszcze , ale naprawdę nie mam pomysłu co zrobić . A motocykl po odpowietrzeniu pyrkał sobie na wolnych obrotach dobrą godzinkę . Żadnego bąblowania we wlewie , a temperatura cały czas do góry .
 
 
mrmefisto 


Motocykl: shadow
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 134
Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2011-04-28, 10:53   

to moze jest chlodnica zawalona jakims syfem - trzeba by czyszczenie ukladu chlodzenia zrobic. A plynu po spuszczeniu wchodzi ci tyle ile jest napisane w instrukcji czy mniej?
 
 
adam3911 


Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 2113
Skąd: warszawa
Wysłany: 2011-04-28, 19:01   

a pompa płynu chłodniczego pracuje, tłoczy go?
 
 
cvieta 

Motocykl: VT 500
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 6
Skąd: Piotrków Kuj
Wysłany: 2011-04-28, 20:19   

Płynu wchodzi mi ok. 1,5 litra . A co do pompy to przy otwartym korku wlewu i przygazowaniu płyn wylatuje z impetem . Tak więc myślę że pompa jest ok . Póki co zdejmuje chłodnice i czyszczę cały układ . Może faktycznie jakiś farfocel robi krecią robotę .
 
 
mamamuszi 


Motocykl: honda vt 500 c 87
Wiek: 65
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 333
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2011-04-28, 21:09   

Ciśnienie sprężania może iść w układ,tworzy się korek powietrzny w chłodnicy,który nie dopuszcza do cyrkulacji dużego obiegu.
 
 
cvieta 

Motocykl: VT 500
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 6
Skąd: Piotrków Kuj
Wysłany: 2011-04-28, 21:19   

Czy to mogła by być uszkodzona uszczelka , bądź głowica ?
 
 
adam3911 


Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 2113
Skąd: warszawa
Wysłany: 2011-04-28, 23:59   

mamamuszi napisał/a:
Ciśnienie sprężania może iść w układ,tworzy się korek powietrzny w chłodnicy,który nie dopuszcza do cyrkulacji dużego obiegu.


Tak, ale wtedy na bank wywalałoby płyn
 
 
R0bi 


Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 2127
Skąd: Koluszki
Wysłany: 2011-04-29, 00:01   

adam3911 napisał/a:
mamamuszi napisał/a:
Ciśnienie sprężania może iść w układ,tworzy się korek powietrzny w chłodnicy,który nie dopuszcza do cyrkulacji dużego obiegu.


Tak, ale wtedy na bank wywalałoby płyn

Od banku to się odwal.
_________________


Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
 
 
adam3911 


Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 2113
Skąd: warszawa
Wysłany: 2011-04-29, 00:03   

R0bi napisał/a:
adam3911 napisał/a:
mamamuszi napisał/a:
Ciśnienie sprężania może iść w układ,tworzy się korek powietrzny w chłodnicy,który nie dopuszcza do cyrkulacji dużego obiegu.


Tak, ale wtedy na bank wywalałoby płyn

Od banku to się odwal.


A czemu, niektóre lenie wtedy wolne by miały
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM