Czujnik Temp. wody |
Autor |
Wiadomość |
adam3911
Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 2115 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2011-04-21, 19:47
|
|
|
A dawne chłodnice miedziane i mosiężne [/quote]
I wiatraki z jednym biegiem :P |
|
|
|
|
Maniek
Zbyszek
Motocykl: Varadero XL1000 04r
Wiek: 43 Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 165 Skąd: łódzkie/Wieluń
|
Wysłany: 2011-04-21, 21:30
|
|
|
Udało mi się dzisiaj zamontować zamiennik, podam kilka spostrzeżeń może komuś się kiedyś przyda..
Generalnie czujnik dwu pinowy na klucz 21 ( oryginał był na 22), odrobinę dłuższy może 4mm. ( ale wszedł )
Oring dosłałem w sklepie razem z czujnikiem trochę grubszy niż w starym ale jak na razie trzyma i jest OK.
Do jednego Pina podłączyłem masę a do drugiego kabel na wentylator. Sprawdzałem wcześniej- bez różnicy który.
Wentylator włącza się teraz przy około 85*C w wyłącza przy 80*C. W praktyce wygląda to tak że jak moto stoi w miejscu to wentylator włącza się co chwile i wyłącza. Zobaczymy jak będą upały...
Zdjęcia:
włączniki: http://img829.imageshack....entylatora.jpg/
podłączenie masy: http://img593.imageshack.us/f/kabelmasy.jpg/
zamontowany nowy włącznik: http://img860.imageshack....znikdwupin.jpg/
Doszedłem do wniosku że stary czujnik może być dobry ponieważ trzeba jednak brać poprawkę na eksperyment ze sprawdzaniem czujnika w gorącym oleju. ( włączał mi się przy 112*C ) Zamontowany czujnik w chłodnicy nagrzewa się cały wraz ze wzrostem temp. płynu w chłodnicy. Sprawdzając go w oleju mogą wyjść pewne przekłamania..
Idąc dalej w pierwszej kolejności powinno się sprawdzić połączenia kabla do masy czy nie jest zaśniedziałe i połączenie kabla do czujnika..
Tak to wygląda u mnie...
pozdro.. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9503 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2011-04-21, 21:51
|
|
|
Cytat: | Wentylator włącza się teraz przy około 85*C w wyłącza przy 80*C. |
Może być za niska temp. załączenia wentylatora. Powinna być chyba trochę wyższa, w VT700C jest 93°-97°C. Może być tak jak pisał Edzio, w ciepłe dni, wentylator może chodzić przez cały czas. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Maniek
Zbyszek
Motocykl: Varadero XL1000 04r
Wiek: 43 Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 165 Skąd: łódzkie/Wieluń
|
Wysłany: 2011-04-21, 21:57
|
|
|
No właśnie tego nie wiem Todek... Zobaczymy.. będę miał to pod kontrolą... |
|
|
|
|
Longi
taaa...
Motocykl: VT500C '86 / VT1100C '03 / XV1700 '04
Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-04-21, 22:21
|
|
|
No i ja też po wymianie czujnika; u mnie spasował czujnik od Nissana Sunny z końcówki lat 80'ych do 1,5-1,6 benzyna;
Czujnik oczywiście jest 2 pinowy - jeden jak u kolegi do masy drugi do wiatraka;
koszt czujnika - 30,86 PLN;
Po wymianie szystko zadziałało, tzn. rozgrzałem motór wiatrak się włączył, potem się wyłączył i znów się włączył jak go podgrzałem;
Zrobiłem parę kilometrów, stanąłem pogazowałem trochę by dogrzać - wichura się załączyła;
Potem przeturlałem się z jednego końca Wawy na drugi i kurza twarz jakiż było moje zdziwienie - wichura przestała się załączać... zwątpiłem :(
Się ciemno zrobiło i dalsze diagnozowanie problemu zostawiłem na jutro ale nie wiem co o tym sądzić...
Może macie jakieś pomysły???
Na postoju dziłał, po krótkiej przejażdżce działał, po nieco dłuższej ni hu hu.. |
_________________ My own piece of shadow... |
|
|
|
|
Maniek
Zbyszek
Motocykl: Varadero XL1000 04r
Wiek: 43 Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 165 Skąd: łódzkie/Wieluń
|
Wysłany: 2011-04-21, 22:38
|
|
|
Longi posprawdzaj kable...
Jak zakładałeś wtyk na kabel to dobrze jest go dolutować. Wtyk na czujnik moim zdaniem powinien też ciasno wchodzić.. |
|
|
|
|
Longi
taaa...
Motocykl: VT500C '86 / VT1100C '03 / XV1700 '04
Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-04-21, 22:43
|
|
|
no właśnie wszystko polutowane by nie było niekontaktów...
jutro przy świetle jeszcze pogmeram przy tym... ma działać kurza twarz i już!!! |
_________________ My own piece of shadow... |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2011-05-06, 08:33 Szukam.
|
|
|
Podepnę się trochę pod temat...
Wczoraj zgłosił się do mnie znajomy mechanik który robi teraz Shadowa 750 z lat 80'tych(niestety dokładnego rocznika mi nie był w stanie określic). Poszukuje włącznika wentylatora chłodnicy. Problem w tym, że średnica gwintu to M26
Wiecie gdzie coś takiego można wychaczyc??
Zaznaczam u siebie w sklepie przejżałem katalogi i samochodowe włączniki mają max. M22. |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
jacki
Motocykl: VT 750 '83
Wiek: 51 Dołączył: 13 Lut 2011 Posty: 14 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 2011-05-06, 09:04
|
|
|
Moja Hania też ma uwalony ten włącznik wentylatora - z dostępem jest ciężko - brak zamienników - mechanik zaproponował mi włącznik ręczny i chyba w ten sposób rozwiąże ten problem - chyba, że ktoś zna jakieś rozwiązanie. |
_________________ 1983 Honda Shadow VT750C.
Zawsze w Cieniu. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9503 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2011-05-06, 09:12
|
|
|
Przecież zawsze można zastosować jakąś redukcję dopasowującą średnice gwintów. I dobrać włącznik o odpowiednich parametrach od jakiegoś auta. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2011-05-06, 10:15
|
|
|
Todek napisał/a: | Przecież zawsze można zastosować jakąś redukcję dopasowującą średnice gwintów. I dobrać włącznik o odpowiednich parametrach od jakiegoś auta. |
Sławek jak zawsze masz rację, ale mnie zdziwiła ta średnica gwintu - były takie???
EDIT:
Jeśli ktoś jeszcze by poszukiwał takiego włącznika to podchodzi od SUBARU JUSTY 1.2 '01/87-12/92
Gwint M16X1,5; klucz 21; jedno wyjście na wsówkę okrągłą fi 4; temp. działania 92-87°C. |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
kulibroda
Motocykl: Honda Shadow VT 1100C '85
Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 130 Skąd: Kcynia
|
Wysłany: 2011-05-08, 00:05
|
|
|
Witam też jestem po zmianie czujnika wentylatora,z tego co wyczytałem w manualu oryginał załącza przy 98 stopniach u mnie czujnik chyba że starości załączał przy 103 biorąc pod uwagę że jest wkręcony na dole chłodnicy czyli płyn już po schłodzeniu miał zbyt wysoka temperaturę dlatego płyn uciekał tak szybko jak mógł dziś jestem po zlocie i mam rozeznanie na fabrycznym załączał pod koniec skali a w tej chwili wskaźnik pokazuje połowę i już wichura działa,efekt jest taki że maszyna nie do zagotowania nawet przy dużym korku.czujnik na 2piny od subaru temp załączenia 95/87 niższych nie polecam będą chodzić cały czas ! Ps. Idealnym byłby 97/92 i takiego bede szukał. |
|
|
|
|
|