Czujnik Temp. wody
Odpowiedz do tematu

:
GhoustDragon napisał/a:
A dawne chłodnice miedziane i mosiężne :koso: [/quote]

I wiatraki z jednym biegiem :P

:
Udało mi się dzisiaj zamontować zamiennik, podam kilka spostrzeżeń może komuś się kiedyś przyda.. :-D

Generalnie czujnik dwu pinowy na klucz 21 ( oryginał był na 22), odrobinę dłuższy może 4mm. ( ale wszedł :-D )
Oring dosłałem w sklepie razem z czujnikiem trochę grubszy niż w starym ale jak na razie trzyma i jest OK.

Do jednego Pina podłączyłem masę a do drugiego kabel na wentylator. Sprawdzałem wcześniej- bez różnicy który.

Wentylator włącza się teraz przy około 85*C w wyłącza przy 80*C. W praktyce wygląda to tak że jak moto stoi w miejscu to wentylator włącza się co chwile i wyłącza. Zobaczymy jak będą upały... :shock: :shock:

Zdjęcia:

włączniki: http://img829.imageshack....entylatora.jpg/

podłączenie masy: http://img593.imageshack.us/f/kabelmasy.jpg/

zamontowany nowy włącznik: http://img860.imageshack....znikdwupin.jpg/

Doszedłem do wniosku że stary czujnik może być dobry ponieważ trzeba jednak brać poprawkę na eksperyment ze sprawdzaniem czujnika w gorącym oleju. ( włączał mi się przy 112*C ) Zamontowany czujnik w chłodnicy nagrzewa się cały wraz ze wzrostem temp. płynu w chłodnicy. Sprawdzając go w oleju mogą wyjść pewne przekłamania..
Idąc dalej w pierwszej kolejności powinno się sprawdzić połączenia kabla do masy czy nie jest zaśniedziałe i połączenie kabla do czujnika..

Tak to wygląda u mnie...

pozdro.. :mrgreen: :mrgreen:

:
Cytat:
Wentylator włącza się teraz przy około 85*C w wyłącza przy 80*C.

Może być za niska temp. załączenia wentylatora. Powinna być chyba trochę wyższa, w VT700C jest 93°-97°C. Może być tak jak pisał Edzio, w ciepłe dni, wentylator może chodzić przez cały czas.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
No właśnie tego nie wiem Todek... Zobaczymy.. będę miał to pod kontrolą... :-D :-D

:
No i ja też po wymianie czujnika; u mnie spasował czujnik od Nissana Sunny z końcówki lat 80'ych do 1,5-1,6 benzyna;
Czujnik oczywiście jest 2 pinowy - jeden jak u kolegi do masy drugi do wiatraka;
koszt czujnika - 30,86 PLN;

Po wymianie szystko zadziałało, tzn. rozgrzałem motór wiatrak się włączył, potem się wyłączył i znów się włączył jak go podgrzałem;
Zrobiłem parę kilometrów, stanąłem pogazowałem trochę by dogrzać - wichura się załączyła;
Potem przeturlałem się z jednego końca Wawy na drugi i kurza twarz jakiż było moje zdziwienie - wichura przestała się załączać... zwątpiłem :(
Się ciemno zrobiło i dalsze diagnozowanie problemu zostawiłem na jutro ale nie wiem co o tym sądzić...
Może macie jakieś pomysły???
Na postoju dziłał, po krótkiej przejażdżce działał, po nieco dłuższej ni hu hu..

My own piece of shadow...
:
Longi posprawdzaj kable...
Jak zakładałeś wtyk na kabel to dobrze jest go dolutować. Wtyk na czujnik moim zdaniem powinien też ciasno wchodzić..

:
no właśnie wszystko polutowane by nie było niekontaktów...
jutro przy świetle jeszcze pogmeram przy tym... ma działać kurza twarz i już!!!

My own piece of shadow...
: Szukam.
Podepnę się trochę pod temat...

Wczoraj zgłosił się do mnie znajomy mechanik który robi teraz Shadowa 750 z lat 80'tych(niestety dokładnego rocznika mi nie był w stanie określic). Poszukuje włącznika wentylatora chłodnicy. Problem w tym, że średnica gwintu to M26 :shock: :koso: :?:

Wiecie gdzie coś takiego można wychaczyc??

Zaznaczam u siebie w sklepie przejżałem katalogi i samochodowe włączniki mają max. M22.

Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
:
Moja Hania też ma uwalony ten włącznik wentylatora - z dostępem jest ciężko - brak zamienników - mechanik zaproponował mi włącznik ręczny i chyba w ten sposób rozwiąże ten problem - chyba, że ktoś zna jakieś rozwiązanie.

1983 Honda Shadow VT750C.

Zawsze w Cieniu.
:
Przecież zawsze można zastosować jakąś redukcję dopasowującą średnice gwintów. :-D I dobrać włącznik o odpowiednich parametrach od jakiegoś auta. :-D

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Todek napisał/a:
Przecież zawsze można zastosować jakąś redukcję dopasowującą średnice gwintów. :-D I dobrać włącznik o odpowiednich parametrach od jakiegoś auta. :-D

Sławek jak zawsze masz rację, ale mnie zdziwiła ta średnica gwintu - były takie???


EDIT:

Jeśli ktoś jeszcze by poszukiwał takiego włącznika to podchodzi od SUBARU JUSTY 1.2 '01/87-12/92

Gwint M16X1,5; klucz 21; jedno wyjście na wsówkę okrągłą fi 4; temp. działania 92-87°C.

Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
:
Witam też jestem po zmianie czujnika wentylatora,z tego co wyczytałem w manualu oryginał załącza przy 98 stopniach u mnie czujnik chyba że starości załączał przy 103 biorąc pod uwagę że jest wkręcony na dole chłodnicy czyli płyn już po schłodzeniu miał zbyt wysoka temperaturę dlatego płyn uciekał tak szybko jak mógł :-) dziś jestem po zlocie i mam rozeznanie na fabrycznym załączał pod koniec skali a w tej chwili wskaźnik pokazuje połowę i już wichura działa,efekt jest taki że maszyna nie do zagotowania nawet przy dużym korku.czujnik na 2piny od subaru temp załączenia 95/87 niższych nie polecam będą chodzić cały czas ! Ps. Idealnym byłby 97/92 i takiego bede szukał.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group