Wysoka temperatura silnika a chłodnica zimna |
Autor |
Wiadomość |
cvieta
Motocykl: VT 500
Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 6 Skąd: Piotrków Kuj
|
Wysłany: 2011-04-25, 20:54 Wysoka temperatura silnika a chłodnica zimna
|
|
|
Witam .
Mam dosyć dziwny problem z moją VT 500 -ką . A mianowicie nie dawno musiałem wymienić zawory . Po złożeniu wszystko cyka idealnie z jednym wyjątkiem . Po spuszczeniu płynu i ponownym zalaniu układu chłodzenia , dzieją się dziwne rzeczy z temperaturą . Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów temperatura silnika jaką pokazuje wskaźnik jest bardzo wysoka (blisko czerwonego pola) natomiast chłodnica jest zaledwie letnia . Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć co z tym fantem począć ? |
|
|
|
|
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2011-04-25, 21:15
|
|
|
Do sprawdzenia czy nie zapowietrzony układ chłodzenia i termostat. |
_________________ Matrix w Trasie
Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com |
|
|
|
|
cvieta
Motocykl: VT 500
Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 6 Skąd: Piotrków Kuj
|
Wysłany: 2011-04-25, 21:22
|
|
|
A jak odpowietrzyć układ chłodzenia . Pytanie banalne , ale zlokalizowałem tylko śrubę przy termostacie , a z innych tematów wiem że jeszcze powinna być gdzieś przy pompie płynu . No i w jakiej kolejności postępować ? |
|
|
|
|
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3151 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
cvieta
Motocykl: VT 500
Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 6 Skąd: Piotrków Kuj
|
Wysłany: 2011-04-26, 21:35
|
|
|
Niestety wskazówki które znalazłem jakoś nie wiele mi dały . Znalazłem śrubę przy termostacie , co więcej dla pewności wymontowałem go (okazało się że nie otwiera) ale jak odpowietrzyć pompę to niestety nie mam pojęcia . Śrub przy pompie jest kilka , a zlokalizowałem tylko spustową . No i efekt jest taki że płyn się gotuje , a do chłodnicy można się przytulić Co ciekawsze jak odkręcę korek wlewu , i wypuszczę parę to chłodnica zaczyna się nagrzewać . I tak w kółko . Może ktoś ma jakiś ciekawy pomysł na tą dolegliwość ? |
|
|
|
|
mrmefisto
Motocykl: shadow
Dołączył: 04 Mar 2010 Posty: 134 Skąd: Cze-wa
|
Wysłany: 2011-04-27, 11:13
|
|
|
skoro sprawdziles termostat i nie otwiera sie to nie rozumiem o co jeszcze pytasz - idz do sklepu po nowy termostat
pompy sie osobno nie odpowietrza
odpowietrz za to caly uklad, czyli od pktu 6 do 11 instrukcji Globiego, do ktorej link ci podal Matrix, ja dodatkowo jeszcze luzuje na moment srube odpowietrzenia termostatu na sam koniec az pocieknie troche plynu |
|
|
|
|
cvieta
Motocykl: VT 500
Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 6 Skąd: Piotrków Kuj
|
Wysłany: 2011-04-27, 21:48
|
|
|
Jak pisałem . Termostat i tak wyjąłem całkiem , a objawy nie ustąpiły . Może dziwny zbieg okoliczności że mogło walnąć coś jeszcze , ale naprawdę nie mam pomysłu co zrobić . A motocykl po odpowietrzeniu pyrkał sobie na wolnych obrotach dobrą godzinkę . Żadnego bąblowania we wlewie , a temperatura cały czas do góry . |
|
|
|
|
mrmefisto
Motocykl: shadow
Dołączył: 04 Mar 2010 Posty: 134 Skąd: Cze-wa
|
Wysłany: 2011-04-28, 10:53
|
|
|
to moze jest chlodnica zawalona jakims syfem - trzeba by czyszczenie ukladu chlodzenia zrobic. A plynu po spuszczeniu wchodzi ci tyle ile jest napisane w instrukcji czy mniej? |
|
|
|
|
adam3911
Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 2115 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2011-04-28, 19:01
|
|
|
a pompa płynu chłodniczego pracuje, tłoczy go? |
|
|
|
|
cvieta
Motocykl: VT 500
Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 6 Skąd: Piotrków Kuj
|
Wysłany: 2011-04-28, 20:19
|
|
|
Płynu wchodzi mi ok. 1,5 litra . A co do pompy to przy otwartym korku wlewu i przygazowaniu płyn wylatuje z impetem . Tak więc myślę że pompa jest ok . Póki co zdejmuje chłodnice i czyszczę cały układ . Może faktycznie jakiś farfocel robi krecią robotę . |
|
|
|
|
mamamuszi
Motocykl: honda vt 500 c 87
Wiek: 65 Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 333 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 2011-04-28, 21:09
|
|
|
Ciśnienie sprężania może iść w układ,tworzy się korek powietrzny w chłodnicy,który nie dopuszcza do cyrkulacji dużego obiegu. |
|
|
|
|
cvieta
Motocykl: VT 500
Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 6 Skąd: Piotrków Kuj
|
Wysłany: 2011-04-28, 21:19
|
|
|
Czy to mogła by być uszkodzona uszczelka , bądź głowica ? |
|
|
|
|
adam3911
Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 2115 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2011-04-28, 23:59
|
|
|
mamamuszi napisał/a: | Ciśnienie sprężania może iść w układ,tworzy się korek powietrzny w chłodnicy,który nie dopuszcza do cyrkulacji dużego obiegu. |
Tak, ale wtedy na bank wywalałoby płyn |
|
|
|
|
R0bi
Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57 Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 2127 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 2011-04-29, 00:01
|
|
|
adam3911 napisał/a: | mamamuszi napisał/a: | Ciśnienie sprężania może iść w układ,tworzy się korek powietrzny w chłodnicy,który nie dopuszcza do cyrkulacji dużego obiegu. |
Tak, ale wtedy na bank wywalałoby płyn |
Od banku to się odwal. |
_________________
Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało. |
|
|
|
|
adam3911
Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 2115 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2011-04-29, 00:03
|
|
|
R0bi napisał/a: | adam3911 napisał/a: | mamamuszi napisał/a: | Ciśnienie sprężania może iść w układ,tworzy się korek powietrzny w chłodnicy,który nie dopuszcza do cyrkulacji dużego obiegu. |
Tak, ale wtedy na bank wywalałoby płyn |
Od banku to się odwal. |
A czemu, niektóre lenie wtedy wolne by miały |
|
|
|
|
|