/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Napinanie łańcucha - czy ja dobrze kombinuję? :-)
Autor Wiadomość
Roadrunner 
Łukasz


Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 1209
Skąd: Legionowo/Ostróda
Wysłany: 2008-03-17, 15:36   Napinanie łańcucha - czy ja dobrze kombinuję? :-)

Witam,

Chciałem Was zapytać o prawidłowe napinanie łańcucha w VT600c. W różnych motocyklach inaczej to się przedstawia - jedni każą stawiać motocykl na centralnej podstawce albo podnośniku, inni na bocznej stopce bez kierowcy, jeszcze inni twierdzą, że przy sprawdzaniu i napinaniu łańcucha należy robić to z kierowcą na siedzisku. Jak więc to wygląda w przypadku mojego cienia? Na pewno wielu z Was wie jak to zrobić prawidłowo więc byłbym wdzięczny za podzielenie się ze mną tą wiedzą ;) A jeszcze bardziej byłbym wdzięczny za instrukcję tzw. "dla kretyna"... to może nic nie zepsuję jak będę to robił :-) Nie wiem też ile tego luzu ma być i jak go dokładnie zmierzyć - z tego co już wiem to ma być ok. 2,5-3cm luzu. Ale gdzie dokładnie ten luz ma być? Wiem, że mierzymy to w połowie dolnego biegu łańcucha. Ale czy te 2,5-3 cm luzu jest pomiędzy "swobodnie" zwisającym łańcuchem a jego maksymalnym wychyleniem do góry, czy też pomiędzy maksymalnym wychyleniem w dół a maksymalnym wychyleniem w górę? Jeżeli coś zamotałem to wielkie sorki :-) Z góry dzięki za rozwianie moich wątpliwości ;-)

Pozdrawiam

Łukasz
_________________
Say no to slow.
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-03-17, 16:35   

Luz sprawdzasz tak:

- wyłaczyć Ignition Switch (OFF)

- Postawić motor na "kosie"

- wrzucić luz (bieg neutralny)

Sprawdzić luz jak na rysunku poniżej (pomiędzy zębatkami) ;)

Pozdrawiam





_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Roadrunner 
Łukasz


Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 1209
Skąd: Legionowo/Ostróda
Wysłany: 2008-03-17, 19:56   

Dzięki za info. Ale to nie rozstrzyga kwestii czy napinamy łańcuch na "kosie" czy na jakimś podnośniku :) Ten rysunek wydaje mi się znajomy :) Czy więc z niego wynika, że "luz" na łańcuchu sprawdzamy w połowie jego dolnego biegu, pomiędzy swobodnym zwisem a maksymalnym jego wychyleniem do góry? :)

Wybaczcie moją głupotę, no ale po paru latach przerwy cała motocyklowa wiedza mi gdzieś wyparowała. Starość nie radość, co zrobić ;)
_________________
Say no to slow.
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-03-17, 19:59   

Jednoznacznie wszystko wyjaśnia moim zdaniem

stawiasz motor na nóżce bocznej, zapinasz luz (bieg neutralny) i mierzysz luz łańcucha od jego swobonego stanu do max wychylenia w górę w połowie długości między zębatkami.
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Roadrunner 
Łukasz


Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 1209
Skąd: Legionowo/Ostróda
Wysłany: 2008-03-17, 20:03   

No tego właśnie nie byłem pewny :) Wielkie dzięki. Idąc za ciosem, mógłbyś jeszcze potwierdzić, czy napinanie łańcucha robimy na bocznej stopce?
_________________
Say no to slow.
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-03-17, 20:08   

tak, ustawiamy na bocznej stopce - tak podaje serwisówka.
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Roadrunner 
Łukasz


Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 1209
Skąd: Legionowo/Ostróda
Wysłany: 2008-03-17, 20:14   

Wielkie dzięki :thx: Niby mam to też napisane w mojej serwisówce (może być że to nawet ta sama) ale o ile w innych punktach jest napisane dokładnie krok po kroczku, jak dla przedszkolaka, co robić, to akurat w tym punkcie miałem wątpliwości. Wolę zapytać niż zrobić coś źle. Tak z czystej ostrożności. Nawet dynamometr sobie kupiłem, żeby jakiegoś gwintu nie urwać... co mi się nie raz zdarzało przy samochodzie :) Mojej niuni po prostu nie chciałbym za nic skrzywdzić... ale to chyba w tym gronie jest zrozumiałe ;)
_________________
Say no to slow.
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-03-17, 20:18   

Roadrunner napisał/a:
Wielkie dzięki :thx: Niby mam to też napisane w mojej serwisówce (może być że to nawet ta sama) ale o ile w innych punktach jest napisane dokładnie krok po kroczku, jak dla przedszkolaka, co robić, to akurat w tym punkcie miałem wątpliwości. Wolę zapytać niż zrobić coś źle. Tak z czystej ostrożności. Nawet dynamometr sobie kupiłem, żeby jakiegoś gwintu nie urwać... co mi się nie raz zdarzało przy samochodzie :) Mojej niuni po prostu nie chciałbym za nic skrzywdzić... ale to chyba w tym gronie jest zrozumiałe ;)




Co prawda Twoja mała to 97 więc nieco młodsza od mojej 85 r :) ale z tym kluczem to trzeba uważać.. Ja jak wkładałem z Tomim silnik w ramę to właśnie kluczem dynamometrycznym ukręciliśmy element ramy jakim była szpila na której mocowało sie subrame :D od tamtej pory wszystko poskręcałem dalej bez klucza dynamometrycznego ale na wyczucie :)
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Roadrunner 
Łukasz


Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 1209
Skąd: Legionowo/Ostróda
Wysłany: 2008-03-17, 20:28   

No właśnie ja jeszcze tego wyczucia za bardzo nie mam. Dawniej w samochodzie regularnie coś urywałem bo "na wszelki wypadek" dokręcałem mocniej niż się powinno... odrobinę :mrgreen: Przedwczoraj dokręcałem "ręcznie" filtr oleju i korek spustowy od oleju... czas pokaże czy nie przegiąłem. Chociaż starałem się delikatnie i bez przesady i mam nadzieję, że wszystko będzie dobrze ;-) Stąd ta moja ostrożność i trywialne pytania o naciąganie łańcucha... nie przeżyłbym gdybym zrobiłbym jakąkolwiek krzywdę mojemu skarbeńkowi ;-)
_________________
Say no to slow.
 
 
Saimon 
Grzegorz


Motocykl: H-D VRSCA 2003
Wiek: 48
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 244
Skąd: PRUSZKÓW
Wysłany: 2008-03-19, 15:18   

Z tego co słyszałem od Szatriego to powinno się to robić we dwie osoby. Jedna siedzi na motorze a druga sprawdza luz i reguluje. Ale ja sie tak dobrze na tym nieznam. Proponuję napisz na PW do Szatriego i on Ci wszystko wyjasni jak należy. Musisz jeszcze uważać na znaki(kreski pionowe) z tyłu na wachaczu przy śrubie od koła, bo może się okazać że już nie masz miejsca żeby naciagnąć łańcuch i musisz wymienić napęd. Pozdrawiam :-D
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2008-03-19, 15:54   

Roadrunner napisał/a:
No tego właśnie nie byłem pewny :) Wielkie dzięki. Idąc za ciosem, mógłbyś jeszcze potwierdzić, czy napinanie łańcucha robimy na bocznej stopce?


A masz podnośnik? :-)
 
 
Roadrunner 
Łukasz


Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 1209
Skąd: Legionowo/Ostróda
Wysłany: 2008-03-19, 20:21   

Mateusz napisał/a:
Roadrunner napisał/a:
No tego właśnie nie byłem pewny :) Wielkie dzięki. Idąc za ciosem, mógłbyś jeszcze potwierdzić, czy napinanie łańcucha robimy na bocznej stopce?


A masz podnośnik? :-)






Podnośnika jeszcze nie mam :-) A o kreskach już wiem, napęd jest nowiutki więc na razie wymiany nie planuję, tylko naciąg ;-) Wielkie dzięki za wszelkie info ;-) Teraz już chyba wszystko jasne - za parę dni napnę łańcuch i zobaczę jak wyjdzie ;-)
_________________
Say no to slow.
 
 
lukasz 


Motocykl: VT 750 c2 99
Wiek: 39
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 599
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-07-09, 20:01   

Saimon napisał/a:
Z tego co słyszałem od Szatriego to powinno się to robić we dwie osoby. Jedna siedzi na motorze a druga sprawdza luz i reguluje. Ale ja sie tak dobrze na tym nieznam. Proponuję napisz na PW do Szatriego i on Ci wszystko wyjasni jak należy. Musisz jeszcze uważać na znaki(kreski pionowe) z tyłu na wachaczu przy śrubie od koła, bo może się okazać że już nie masz miejsca żeby naciagnąć łańcuch i musisz wymienić napęd. Pozdrawiam :-D




do której kreski można naciągać ?? nie mam tych naklejek :/
_________________
Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :)
 
 
arek34
[Usunięty]

Wysłany: 2009-07-10, 13:08   

jakie naklejki ??? :koso: popatrz na wachaczu masz punkty i a na śrubie ceche , przyjrzyj sie

napewno zatrybisz jak to jest
 
 
Roadrunner 
Łukasz


Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 1209
Skąd: Legionowo/Ostróda
Wysłany: 2009-07-10, 13:14   

arek34 napisał/a:
jakie naklejki ??? :koso: popatrz na wachaczu masz punkty i a na śrubie ceche , przyjrzyj sie

napewno zatrybisz jak to jest




Łukaszowi nie o to chodziło. Na wahaczu powinna być naklejka informująca o stopniu zużycia łańcucha - jeśli dobrze naciągnięty łańcuch przekroczy znak na naklejce, należy go wymienić.
_________________
Say no to slow.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM