Napinanie łańcucha - czy ja dobrze kombinuję? :-) |
Autor |
Wiadomość |
Roadrunner
Łukasz
Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 1209 Skąd: Legionowo/Ostróda
|
Wysłany: 2008-03-17, 15:36 Napinanie łańcucha - czy ja dobrze kombinuję? :-)
|
|
|
Witam,
Chciałem Was zapytać o prawidłowe napinanie łańcucha w VT600c. W różnych motocyklach inaczej to się przedstawia - jedni każą stawiać motocykl na centralnej podstawce albo podnośniku, inni na bocznej stopce bez kierowcy, jeszcze inni twierdzą, że przy sprawdzaniu i napinaniu łańcucha należy robić to z kierowcą na siedzisku. Jak więc to wygląda w przypadku mojego cienia? Na pewno wielu z Was wie jak to zrobić prawidłowo więc byłbym wdzięczny za podzielenie się ze mną tą wiedzą ;) A jeszcze bardziej byłbym wdzięczny za instrukcję tzw. "dla kretyna"... to może nic nie zepsuję jak będę to robił Nie wiem też ile tego luzu ma być i jak go dokładnie zmierzyć - z tego co już wiem to ma być ok. 2,5-3cm luzu. Ale gdzie dokładnie ten luz ma być? Wiem, że mierzymy to w połowie dolnego biegu łańcucha. Ale czy te 2,5-3 cm luzu jest pomiędzy "swobodnie" zwisającym łańcuchem a jego maksymalnym wychyleniem do góry, czy też pomiędzy maksymalnym wychyleniem w dół a maksymalnym wychyleniem w górę? Jeżeli coś zamotałem to wielkie sorki Z góry dzięki za rozwianie moich wątpliwości
Pozdrawiam
Łukasz |
_________________ Say no to slow. |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-03-17, 16:35
|
|
|
Luz sprawdzasz tak:
- wyłaczyć Ignition Switch (OFF)
- Postawić motor na "kosie"
- wrzucić luz (bieg neutralny)
Sprawdzić luz jak na rysunku poniżej (pomiędzy zębatkami) ;)
Pozdrawiam
|
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
Roadrunner
Łukasz
Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 1209 Skąd: Legionowo/Ostróda
|
Wysłany: 2008-03-17, 19:56
|
|
|
Dzięki za info. Ale to nie rozstrzyga kwestii czy napinamy łańcuch na "kosie" czy na jakimś podnośniku :) Ten rysunek wydaje mi się znajomy :) Czy więc z niego wynika, że "luz" na łańcuchu sprawdzamy w połowie jego dolnego biegu, pomiędzy swobodnym zwisem a maksymalnym jego wychyleniem do góry? :)
Wybaczcie moją głupotę, no ale po paru latach przerwy cała motocyklowa wiedza mi gdzieś wyparowała. Starość nie radość, co zrobić ;) |
_________________ Say no to slow. |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-03-17, 19:59
|
|
|
Jednoznacznie wszystko wyjaśnia moim zdaniem
stawiasz motor na nóżce bocznej, zapinasz luz (bieg neutralny) i mierzysz luz łańcucha od jego swobonego stanu do max wychylenia w górę w połowie długości między zębatkami. |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
Roadrunner
Łukasz
Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 1209 Skąd: Legionowo/Ostróda
|
Wysłany: 2008-03-17, 20:03
|
|
|
No tego właśnie nie byłem pewny :) Wielkie dzięki. Idąc za ciosem, mógłbyś jeszcze potwierdzić, czy napinanie łańcucha robimy na bocznej stopce? |
_________________ Say no to slow. |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-03-17, 20:08
|
|
|
tak, ustawiamy na bocznej stopce - tak podaje serwisówka. |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
Roadrunner
Łukasz
Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 1209 Skąd: Legionowo/Ostróda
|
Wysłany: 2008-03-17, 20:14
|
|
|
Wielkie dzięki Niby mam to też napisane w mojej serwisówce (może być że to nawet ta sama) ale o ile w innych punktach jest napisane dokładnie krok po kroczku, jak dla przedszkolaka, co robić, to akurat w tym punkcie miałem wątpliwości. Wolę zapytać niż zrobić coś źle. Tak z czystej ostrożności. Nawet dynamometr sobie kupiłem, żeby jakiegoś gwintu nie urwać... co mi się nie raz zdarzało przy samochodzie :) Mojej niuni po prostu nie chciałbym za nic skrzywdzić... ale to chyba w tym gronie jest zrozumiałe ;) |
_________________ Say no to slow. |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-03-17, 20:18
|
|
|
Roadrunner napisał/a: | Wielkie dzięki Niby mam to też napisane w mojej serwisówce (może być że to nawet ta sama) ale o ile w innych punktach jest napisane dokładnie krok po kroczku, jak dla przedszkolaka, co robić, to akurat w tym punkcie miałem wątpliwości. Wolę zapytać niż zrobić coś źle. Tak z czystej ostrożności. Nawet dynamometr sobie kupiłem, żeby jakiegoś gwintu nie urwać... co mi się nie raz zdarzało przy samochodzie :) Mojej niuni po prostu nie chciałbym za nic skrzywdzić... ale to chyba w tym gronie jest zrozumiałe ;) |
Co prawda Twoja mała to 97 więc nieco młodsza od mojej 85 r :) ale z tym kluczem to trzeba uważać.. Ja jak wkładałem z Tomim silnik w ramę to właśnie kluczem dynamometrycznym ukręciliśmy element ramy jakim była szpila na której mocowało sie subrame :D od tamtej pory wszystko poskręcałem dalej bez klucza dynamometrycznego ale na wyczucie :) |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
Roadrunner
Łukasz
Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 1209 Skąd: Legionowo/Ostróda
|
Wysłany: 2008-03-17, 20:28
|
|
|
No właśnie ja jeszcze tego wyczucia za bardzo nie mam. Dawniej w samochodzie regularnie coś urywałem bo "na wszelki wypadek" dokręcałem mocniej niż się powinno... odrobinę Przedwczoraj dokręcałem "ręcznie" filtr oleju i korek spustowy od oleju... czas pokaże czy nie przegiąłem. Chociaż starałem się delikatnie i bez przesady i mam nadzieję, że wszystko będzie dobrze Stąd ta moja ostrożność i trywialne pytania o naciąganie łańcucha... nie przeżyłbym gdybym zrobiłbym jakąkolwiek krzywdę mojemu skarbeńkowi |
_________________ Say no to slow. |
|
|
|
|
Saimon
Grzegorz
Motocykl: H-D VRSCA 2003
Wiek: 48 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 244 Skąd: PRUSZKÓW
|
Wysłany: 2008-03-19, 15:18
|
|
|
Z tego co słyszałem od Szatriego to powinno się to robić we dwie osoby. Jedna siedzi na motorze a druga sprawdza luz i reguluje. Ale ja sie tak dobrze na tym nieznam. Proponuję napisz na PW do Szatriego i on Ci wszystko wyjasni jak należy. Musisz jeszcze uważać na znaki(kreski pionowe) z tyłu na wachaczu przy śrubie od koła, bo może się okazać że już nie masz miejsca żeby naciagnąć łańcuch i musisz wymienić napęd. Pozdrawiam |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2008-03-19, 15:54
|
|
|
Roadrunner napisał/a: | No tego właśnie nie byłem pewny :) Wielkie dzięki. Idąc za ciosem, mógłbyś jeszcze potwierdzić, czy napinanie łańcucha robimy na bocznej stopce? |
A masz podnośnik? |
|
|
|
|
Roadrunner
Łukasz
Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 1209 Skąd: Legionowo/Ostróda
|
Wysłany: 2008-03-19, 20:21
|
|
|
Mateusz napisał/a: | Roadrunner napisał/a: | No tego właśnie nie byłem pewny :) Wielkie dzięki. Idąc za ciosem, mógłbyś jeszcze potwierdzić, czy napinanie łańcucha robimy na bocznej stopce? |
A masz podnośnik? |
Podnośnika jeszcze nie mam A o kreskach już wiem, napęd jest nowiutki więc na razie wymiany nie planuję, tylko naciąg Wielkie dzięki za wszelkie info Teraz już chyba wszystko jasne - za parę dni napnę łańcuch i zobaczę jak wyjdzie |
_________________ Say no to slow. |
|
|
|
|
lukasz
Motocykl: VT 750 c2 99
Wiek: 39 Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 599 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2009-07-09, 20:01
|
|
|
Saimon napisał/a: | Z tego co słyszałem od Szatriego to powinno się to robić we dwie osoby. Jedna siedzi na motorze a druga sprawdza luz i reguluje. Ale ja sie tak dobrze na tym nieznam. Proponuję napisz na PW do Szatriego i on Ci wszystko wyjasni jak należy. Musisz jeszcze uważać na znaki(kreski pionowe) z tyłu na wachaczu przy śrubie od koła, bo może się okazać że już nie masz miejsca żeby naciagnąć łańcuch i musisz wymienić napęd. Pozdrawiam |
do której kreski można naciągać ?? nie mam tych naklejek :/ |
_________________ Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :) |
|
|
|
|
arek34 [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-07-10, 13:08
|
|
|
jakie naklejki ??? popatrz na wachaczu masz punkty i a na śrubie ceche , przyjrzyj sie
napewno zatrybisz jak to jest |
|
|
|
|
Roadrunner
Łukasz
Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 1209 Skąd: Legionowo/Ostróda
|
Wysłany: 2009-07-10, 13:14
|
|
|
arek34 napisał/a: | jakie naklejki ??? popatrz na wachaczu masz punkty i a na śrubie ceche , przyjrzyj sie
napewno zatrybisz jak to jest |
Łukaszowi nie o to chodziło. Na wahaczu powinna być naklejka informująca o stopniu zużycia łańcucha - jeśli dobrze naciągnięty łańcuch przekroczy znak na naklejce, należy go wymienić. |
_________________ Say no to slow. |
|
|
|
|
|