/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Globi
2009-04-03, 14:59
Nie włącza się wiartak. Jak sprawdzić?
Autor Wiadomość
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2007-05-17, 16:23   Nie włącza się wiartak. Jak sprawdzić?

Przede wszystkim mam pytanie.

Kiedy powinien załączyć się wiatrak na chłodnicy?

Wydaje mi się że mój się nie załącza, choć nigdy wskazówka temperatury nie weszła na "czerwony zakres".

Zauważyłem że od wiatraka wychodzą dwa przewody, jeden idzie do czujnika temperatury, który znajduje się na dole chłodnicy, a drugi to moim zdaniem zasilanie.

Obudowa przykręcona do chłodnicy i w ten sposób "zmasowana". Powyżej, pod deklem zakrywającym korek do wlewania płynu chłodniczego łączą się dwa przewody, jeden to

"masa" który jest dokręcony do obudowy chłodnicy", a drugi to ten kabel od wiatraka (ten co wydaje mi sie że to +). Przewody dalej idą pod bakiem do kostek pod siedzeniem i tam według serwisówki powinien znajdować sie drugi bezpiecznik wiatraka, tylko że mi nie udało się go zlokalizować. Bezpiecznik wiatraka przy kierownicy jest ok.

Więc zrobiłem inaczej.

Odpiąłem kable (te pod deklem) i podłączyłem do nich odpowiednio (+/-) akumulatora, ale wiatatrak nie zakręcił.

Czy powinien zakręcić jeśli chłodnica jest chłodna?

Czy dopiero odpowiednia temperatura czujnika włącza zasilanie wiatraka?

Jak sparawdzić czy wiatrak jest ok?

Lub może czujnik jest niesprawny?

Z góry dzięki za porady

Cezary
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
przemoshadow
[Usunięty]

Wysłany: 2007-05-17, 16:55   

WITAM.

PROPONUJĘ TAK: PODŁĄCZYĆ WIATRAK NA KRÓTKO DO AKUMULATORA JEŚLI JEST DOBRY TO SIĘ WŁĄCZY.

CZUJNIK WYKRĘCIĆ PODŁĄCZYĆ DO AKUMULATORA JEDNYM KABLEM A DRUGI PRZERWANY ŻARÓWKĄ 12V TEŻ PODPIĄĆ DO AKUMULATORA I GRZAĆ CZUJNIK ZAPALNICZKĄ ŚWIECZKĄ ITP. MOŻNA TEŻ WŁOŻYĆ DO WRZĄTKU JAK ŻARÓWKA ZAŚWIECI TO CZUJNIK DZIAŁA.

JAK PIERWSZA I DRUGA PRÓBA SIĘ POWIEDZIE TO TRZEBA W KABLACH SZUKAĆ ALE TO JUŻ GORSZA SPRAWA(PRZYNAJMIEJ DLA MNIE :-D BO NIE LUBIE BABRAĆ SIĘ W KABELKACH)

POZDRAWIAM PRZEMO
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2007-05-17, 18:01   

No właśnie próbowałem podłaczyć go na krótko i nie zadziałał.

Rozumiem że minus podłaczam na obudowę chłodnicy (masa), a plus do tego przewodu co wychodzi z wietraka. Wychodzą z niego dwa, z czego jeden idzie do czujnika.

Z tego co piszesz. Rozumiem że czujnik działa "za zwarcie". To jest, zwiera się przy odpowiednio wysokiej temperaturze (zamyka obwód) ?



Ps: co się dzieję że nie dostaje powiadomień o odpowiedzi na foruim, na maila? ;/

Zaznaczoną mam tą opcję w "profilu".
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Globi 


Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1297
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-05-17, 19:11   Re: Nie włącza się wiartak. Jak sprawdzić?

Cezar napisał/a:
Przede wszystkim mam pytanie.

Kiedy powinien załączyć się wiatrak na chłodnicy?

Wydaje mi się że mój się nie załącza, choć nigdy wskazówka temperatury nie weszła na "czerwony zakres".


W mojej praktyce włączył mi się dwa, no może trzy razy w życiu (w upalne dni i przy staniu w korku). Włączenie nastąpiło jakoś chyba na granicy czerwonego pola.

Cezar napisał/a:


Zauważyłem że od wiatraka wychodzą dwa przewody, jeden idzie do czujnika temperatury, który znajduje się na dole chłodnicy, a drugi to moim zdaniem zasilanie.

Obudowa przykręcona do chłodnicy i w ten sposób "zmasowana". Powyżej, pod deklem zakrywającym korek do wlewania płynu chłodniczego łączą się dwa przewody, jeden to

"masa" który jest dokręcony do obudowy chłodnicy", a drugi to ten kabel od wiatraka (ten co wydaje mi sie że to +). Przewody dalej idą pod bakiem do kostek pod siedzeniem i tam według serwisówki powinien znajdować sie drugi bezpiecznik wiatraka, tylko że mi nie udało się go zlokalizować. Bezpiecznik wiatraka przy kierownicy jest ok.



Wg schematu Clymera, z wiatrakiem powiązane są dwa przewody:

-"black/blue" to zasilanie od bezpiecznika wiatraka (do bezpiecznika przychodzi z "ignition switch"),

-"blue/black" - wychodzi do "termo switch".

"Termo switch" - wchodzi przewód od wiatraka ("black/blue"), drugie - to masa.

P.S. Już mogę zmieniać swoje posty :-D Dzięki Shadok
Ostatnio zmieniony przez Globi 2007-05-17, 23:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
przemoshadow
[Usunięty]

Wysłany: 2007-05-17, 22:42   

TEN CO IDZIE NA PLUS DO DO PLUSA BEZPOŚREDNIO NA AKU A TEN DRUGI BEZPOŚREDNIO NA MINUS DO AKU JAK NIE ZAKRĘCI TO WIATRAK NIE DZIAŁA PRZYNAJMNIEJ JA TAK ZAWSZE SPRAWDZAŁEM I DZIAŁAŁO :!:

CZUJNIK ZAMYKA OBWÓD POD WPŁYWEM TEMPERATURY
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2007-05-18, 11:22   

Już wiem jak to podłączyć, po prostu zrobiłem mały błąd bo myślałem że obudowa wiatraka jest "zmasowana". Wydaje mi się że jest jednak odizolowana i dopiero właśnie czujnik zamyka obwód (-).

Zaraz sprawdzę to w praktyce (tj. podłącze odpowiednio akumulator) i napiszę co ustaliłem.



Oto co ustaliłem...

- Wiatrak podłączony na krótko działa...

- Po wyjęciu czujnika i oczyszczenia, oraz wrzuceniu do garnka z wrzątkiem - działa :)

- Przewody są ok - bardzo prosto sprawdzić całe połączenie zwierając minus który idzie na czujnik do masy chłodnicy.

- Dziś jadąc w paradzie studentów, wszystko sprawdziłem też w praktyce.

Wiatrak załapał gdy temperatura była jeszcze przed czerwonym zakresem :)

Wszystko zatem gra :)
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM