/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
benzyna w oleju
Autor Wiadomość
CzaRny94
[Usunięty]

Wysłany: 2010-02-25, 20:46   benzyna w oleju

Witam wszystkich! Słuchajcie potrzebuje porady spuściłem olej z mojej Shadow'ki 125 i zaniepokoiło mnie to że było ponad 1,5l oleju który "cuchnął" benzyną. Możecie mi powiedzieć jak to się stało że benzyna tam trafiła?



Wybaczcie mi ale jestem nowy to mój 2 post i nie wiem co robić. Z góry dziękuje i pozdrawiam!
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2010-02-25, 20:51   

1. Ile oleju wchodzi do VT125? :?:

2. Jaki jest przebieg od poprzedniej wymiany oleju? :?:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
CzaRny94
[Usunięty]

Wysłany: 2010-02-25, 21:03   

oleju powinno wchodzić 1,2l góra 1,3l

od ostatniej wymiany zrobiłem około 5tyś
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2010-02-25, 21:15   

Nie to żebym Cię straszył, ale to mogą być popękane, albo zapieczone pierścienie uszczelniające. :-( I jeszcze jedno, jeździłeś na krótkich, czy długich trasach? :?:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
CzaRny94
[Usunięty]

Wysłany: 2010-02-25, 21:49   

najdłuższa moja trasa to niecałe 300km tak to to po 150 do 200km.

kiedyś miałem kranik na wolnym przelewie zostawiony i znajomy mi mówił ze w ten sposób też moze sie paliwo dostać do oleju ale czy to prawda to nie wiem tak to to moc ma i ładnie chodzi ale mnie to właśnie zastanawia
 
 
Fatum 
Marcin


Motocykl: Triumph Tiger SE 1050 / VT 600 C 97
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 1028
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-25, 21:54   

ja nigdy nie zakręcam kranika i nic takiego się nie dzieje i nie powinno :-/
_________________
VT 600 -> VT 750 DC -> VZR M1800R -> Triumph Tiger SE 1050
 
 
CzaRny94
[Usunięty]

Wysłany: 2010-02-25, 21:55   

ja słyszałem ze pomiędzy rezerwą a zamkniętym jest wolny przelew i wtedy paliwo leci bez podciśnienia.
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2010-02-25, 21:58   

CzaRny94 napisał/a:
ja słyszałem ze pomiędzy rezerwą a zamkniętym jest wolny przelew i wtedy paliwo leci bez podciśnienia.


No tak... leci, ale od tego masz zaworki w gaźnikach, żeby nie puszczało...

Nawet w KOMAR'ku było takie "ustrojstwo"...
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
CzaRny94
[Usunięty]

Wysłany: 2010-02-25, 22:01   

To co radzicie?

Czy zalać go olejem i sprawdzić czy to się powtórzy, a jak się powtórzy to do serwisu?

Czy może od razu do serwisu?
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2010-02-25, 22:07   

Na początek zmierz ciśnienie w cylindrach. :lol: Jeżeli będzie OK, to z pierścieniami jest wszystko w porządku. Gdyby było coś nie tak, zrób próbę olejową. Do cylindra przed pomiarem ciśnienia wstrzyknij trochę oleju. Jeżeli ciśnienie zauważalnie wzrośnie, to siadły pierścienie.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
CzaRny94
[Usunięty]

Wysłany: 2010-02-25, 22:26   

wielkie dzięki! jutro posprawdzam to i napisze co i jak.
 
 
Dziubek 


Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 48
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 613
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2010-02-25, 22:55   

najprawdopodobniej przelało Ci wache przez gaźnik.

Nigdy nie pozostawiaj kranika na PRI.
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2010-02-25, 23:11   

Dziubek napisał/a:
najprawdopodobniej przelało Ci wache przez gaźnik.

Nigdy nie pozostawiaj kranika na PRI.




Przez gaźnik nie ma prawa nic się przelać. :lol: Jeżeli tak się dzieje to zaworki iglicowe są do wymiany, chociaż i wtedy paliwo powinno wylać się z gaźników przez rurkę przelewową, a nie iść do cylindrów i do oleju. :-(

Ja nigdy nie zamykam kranika, i nic się nie dzieje. :lol:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Dziubek 


Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 48
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 613
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2010-02-25, 23:26   

Kraniki podciśnieniowe maja pozycje Pri(wolny przelot).

Nie jest to pozycja normalnej pracy.Tylko do napełnienia gaźników jak są puste.

Często gdy taki kranik nie trzyma to gaźnik przelewa.Teoretycznie nie powinno sie tak dziać ale w praktyce ....
 
 
 
senda 


Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 1555
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-02-26, 22:07   

Dziubek napisał/a:
Kraniki podciśnieniowe maja pozycje Pri(wolny przelot).

Nie jest to pozycja normalnej pracy.Tylko do napełnienia gaźników jak są puste.

Często gdy taki kranik nie trzyma to gaźnik przelewa.Teoretycznie nie powinno sie tak dziać ale w praktyce ....




Hm.... PRI - Wolny przelot to chyba od wariacji jakiegoś rosyjskiego słowa np PRILAC choć po ichniemu to pjerjlic akurat .... :mrgreen:

Moim jednak zdaniem to PRI jest raczej od ang PRIME i jest to położenie główne.

To, że na forum motocyklistów się komuś takie głupoty wyrwały to jedynie dlatego, że w Virago o której tam mowa na kraniku obok siebie wypisali ON i PRI no i tak powstała koncepcja żeby wykorzystać i ON i PRI ... :mrgreen:



Trzymam się jednak wersji, że:

1) Kranik w instalacji zasilania motocykla posiada 3 położenia: ON lub PRI (jak kto woli i jak mu napisali), OFF i RES.

2) Nie istnieją kraniki podciśnieniowe, a instalacja zasilania jest najczęściej instalacją opadową co w konsekwencji różnicy poziomów na króćcu gaźnika i tak wywołuje nadciśnienie. Napisałem najczęściej bo zdarzają się instalacje z pompą paliwa (np Virago XV1000, XV1100 - elektryczna pompa)

3) Niektóre gaźniki posiadały możliwośc przelewania, ale nie jest to zależnie od ustawienia kranika tylko był w nich taki mały "przycisk" który powodował dociśnięcie pływaka* w dół i otworzenie zaworka.



W związku z powyższym tak jak już to Todek napisał problem kolegi CzaRny94 może brać się z uszkodzenia pierścieni i/lub zaworków odcinających w gaźniku ewentualnie błednej regulacji poziomu paliwa i przez to niedomykania zaworka.

:-)



* wcześniej napisałem komory pływakowej ... Ot mi się "wymskło"

Dzięki GhoustDragon za czujność :-)
_________________
Nawrót choroby! :)
Ostatnio zmieniony przez senda 2010-02-27, 02:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM