/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
kolejne pytanie przedzakupowe
Autor Wiadomość
Garion
[Usunięty]

Wysłany: 2010-01-23, 00:52   kolejne pytanie przedzakupowe

Witam,



Mam na celowniku cienia z 2003 kupionego w naszym salonie. Przebieg koło 45k. Pierwszy właściciel. Moto rok 2009 spędziło w garażu bez jazd. Zalane po sezonie 2008 świeżym olejem. Właściciel mówi, że wymieniony był raz łańcuch i x-ring. Ma zdechły akumulator i tarczę do wymiany. Moto podobno nigdy nie leżało. Właściciel ma parę lat i dużo doświadczenia więc nie sądzę aby katował moto.



Teraz parę pytań:

1. Co może być do wymiany na starcie przy takiej przerwie w użytkowaniu i po takim przebiegu?

2. Czy bezpiecznie mogę załadować nowy akumulator i odpalać czy lepiej dać do przeglądu itd.?

3. Wiem, że dla Cienia taki przebieg to betka ale na co zwrócić uwagę jako kompletny lamer przy oględzinach?

4. Co z oponami - ile mm głębokości musi mieć bierznik aby się jeszcze do czegoś nadawały?

5. I na deser do którego serwisu w Warszawie zaprowadzić panią po zakupie aby dobrze się nią zajeli?



Pozdrawiam

Zbyszek
 
 
Sowa 
SOWA


Motocykl: GS 1150 ADV -dr 650 SE
Wiek: 50
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 1286
Skąd: warszawa\suwałki
Wysłany: 2010-01-23, 01:05   

Daj znać na PW to się zobaczy motor , i dostaniesz tel. do mechanika w zamian za pifko :mrgreen:
_________________
nie kasa , nie maszyna , ale ludzie wokół ciebie są twoją miarą

ważne by człowiek był człowiekiem a nie dupą z uszami
 
 
 
stara sarna
[Usunięty]

Wysłany: 2010-01-23, 11:48   

jarek73 napisał/a:
Daj znać na PW to się zobaczy motor , i dostaniesz tel. do mechanika w zamian za pifko :mrgreen:




Dam po dwa browary na twarz , jak zobaczycie ,sprawdzicie i kupicie moje moto
 
 
maciejka 

Motocykl: Autobus
Wiek: 65
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1277
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-01-23, 15:24   

takie nasuwa się pytanie w takim świeżym moto padł aku , to możliwe , ale wymieniony napęd to bardzo dziwne?
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2010-01-23, 15:27   

A co ile wymienia się napęd w tego typy maszynie? :?: Podany przebieg to 43 000 km, to jeszcze nie czas na wymianę łańcucha i zębatek? :?:

Co do aku, jak rok był nie używany i nie doładowywany, to miał prawo zdechnąć. :lol:



O, nastąpiła lekka pomyłka, 45 000 km, a nie 43 000 km. :lol: :lol:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Ostatnio zmieniony przez Todek 2010-01-23, 16:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
adam3911 


Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 2113
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-01-23, 15:39   

maciejka napisał/a:
takie nasuwa się pytanie w takim świeżym moto padł aku , to możliwe , ale wymieniony napęd to bardzo dziwne?




Aku jak rozładuje się do końca to już nic nigdy z niego nie będzie :( zasiarczają się płyty
 
 
maciejka 

Motocykl: Autobus
Wiek: 65
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1277
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-01-23, 15:54   

przeczytałem przebieg 45k to trochę inaczej niż 43000

stąd moje zdziwienie
 
 
omo 


Motocykl: VTX 1300 R 05
Wiek: 62
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 1766
Skąd: Witkowo /k Gniezna
Wysłany: 2010-01-23, 16:08   

Todek napisał/a:
A co ile wymienia się napęd w tego typy maszynie? :?: Podany przebieg to 43 000 km, to jeszcze nie czas na wymianę łańcucha i zębatek? :?:

Co do aku, jak rok był nie używany i nie doładowywany, to miał prawo zdechnąć. :lol:



O, nastąpiła lekka pomyłka, 45 000 km, a nie 43 000 km. :lol: :lol:




Todek ,ale chyba na drugą wymianę za wcześnie.
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2010-01-23, 16:17   

omo napisał/a:
Todek napisał/a:
A co ile wymienia się napęd w tego typy maszynie? :?: Podany przebieg to 43 000 km, to jeszcze nie czas na wymianę łańcucha i zębatek? :?:

Co do aku, jak rok był nie używany i nie doładowywany, to miał prawo zdechnąć. :lol:



O, nastąpiła lekka pomyłka, 45 000 km, a nie 43 000 km. :lol: :lol:




Todek ,ale chyba na drugą wymianę za wcześnie.




No nie wiem. :lol: Stąd moje pytanie: Co jaki przebieg wymienia się zestaw napędowy w tym modelu moto? :?:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Nikobar 
Janusz


Motocykl: VT 600 C 95 ; Benyco BR 125
Wiek: 69
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 86
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-23, 16:32   

omo napisał/a:
Todek napisał/a:
A co ile wymienia się napęd w tego typy maszynie? :?: Podany przebieg to 43 000 km, to jeszcze nie czas na wymianę łańcucha i zębatek? :?:

Co do aku, jak rok był nie używany i nie doładowywany, to miał prawo zdechnąć. :lol:



O, nastąpiła lekka pomyłka, 45 000 km, a nie 43 000 km. :lol: :lol:




Todek ,ale chyba na drugą wymianę za wcześnie.




Niekoniecznie !

Wszystko zależy od obciążenia, stylu jazdy, jakości zębatek i łańcucha jakie były ostatnio założone, oraz konserwacji tegoż napędu. Moim zdaniem konieczność wymiany po tym przebiegu jest bardzo możliwa. Nie będę tu wspominał o przypadku z zamierzchłej przeszłości, kiedy to do mojej WSK-i 175 założyłem łańcuch kupiony u "prywaciarza" (w tym czasie były problemy z kupnem czegokolwiek). Po przejechaniu zaledwie 800 km (z plecaczkiem i namiotem) skończyła mi się regulacja naciągu. Po powrocie do domu, zdjęciu łańcucha okazało się że wydłużył się o 90 mm w stosunku do pierwotnego wymiaru !!! :shock: :?:

Zdziwiony byłem że się nie urwał !!!
_________________
Historia choroby :

http://www.shadow.org.pl/...hp?user_id=1175
 
 
omo 


Motocykl: VTX 1300 R 05
Wiek: 62
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 1766
Skąd: Witkowo /k Gniezna
Wysłany: 2010-01-23, 16:33   

Todek napisał/a:
omo napisał/a:
Todek napisał/a:
A co ile wymienia się napęd w tego typy maszynie? :?: Podany przebieg to 43 000 km, to jeszcze nie czas na wymianę łańcucha i zębatek? :?:

Co do aku, jak rok był nie używany i nie doładowywany, to miał prawo zdechnąć. :lol:



O, nastąpiła lekka pomyłka, 45 000 km, a nie 43 000 km. :lol: :lol:




Todek ,ale chyba na drugą wymianę za wcześnie.




No nie wiem. :lol: Stąd moje pytanie: Co jaki przebieg wymienia się zestaw napędowy w tym modelu moto? :?:


Mnie powiedziano ,że 30000 i tak zrobiłem
 
 
ShadowMen 
Marcin


Motocykl: VT750 C2 ACE 97
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 263
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2010-01-23, 18:00   

Garion napisał/a:
Właściciel mówi, że wymieniony był raz łańcuch i x-ring.




A to ciekawe, chyba miałeś na myśli łańcuch X-ringowy i zębatki ?!? :-)8





omo napisał/a:
Todek napisał/a:
omo napisał/a:
Todek napisał/a:
A co ile wymienia się napęd w tego typy maszynie? :?: Podany przebieg to 43 000 km, to jeszcze nie czas na wymianę łańcucha i zębatek? :?:

Co do aku, jak rok był nie używany i nie doładowywany, to miał prawo zdechnąć. :lol:



O, nastąpiła lekka pomyłka, 45 000 km, a nie 43 000 km. :lol: :lol:




Todek ,ale chyba na drugą wymianę za wcześnie.




No nie wiem. :lol: Stąd moje pytanie: Co jaki przebieg wymienia się zestaw napędowy w tym modelu moto? :?:


Mnie powiedziano ,że 30000 i tak zrobiłem




... i ja dołożę kilka groszy. Mój Hadek ma ponad 35 tys. km przejechane. W 2009 roku, mniej więcej 3 miesiące przed zakończeniem sezonu zaczynał się rozciągać. Niestety i to nie raz, co ujechałem 300 km trzeba było naciągać. Stan obecny - na czerwonej kresce. I jest to łańcuch O-Ringowy - niestety nie jest mocny w stosunku do X-Ringów. Jak widać to potwierdza że przy 30 tys. km jest mniej więcej przewidywana wymiana łańcucha wraz z zębatkami.

Łańcuchy X-ringowe wzmocnione są przewidywane (wg mnie po rozmowie z innymi motocyklistami) do 50 tys. km, oczywiście to zależy od stylu jazdy i dbania. Niebawem zamówię łańcuch wraz z zębatkami i wymienię jeszcze przed wiosną.
_________________
...bo życie jest po to, żeby spełniać swoje marzenia...
 
 
 
Garion
[Usunięty]

Wysłany: 2010-01-24, 16:58   

małe sprostowanie - zespół napędowy był zmieniany raz i teraz jest x-ring, do wymiany jest też tarcza
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2010-01-24, 17:21   

Garion napisał/a:
...do wymiany jest też tarcza




Nie wiem, może się nie znam, ale tarcza to powinna chyba dłużej wytrzymać niż 45000km??? :koso:



Jasne, że wszystko zależy od stylu jazdy, twardości klocków i samej tarczy, ale zakładam, że w moto z 2003r. przynajmniej tarcza jest jeszcze fabryczna, a więc duużo więcej powinna wytrzymać.
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2010-01-24, 17:26   

GhoustDragon napisał/a:
Garion napisał/a:
...do wymiany jest też tarcza




Nie wiem, może się nie znam, ale tarcza to powinna chyba dłużej wytrzymać niż 45000km??? :koso:



Jasne, że wszystko zależy od stylu jazdy, twardości klocków i samej tarczy, ale zakładam, że w moto z 2003r. przynajmniej tarcza jest jeszcze fabryczna, a więc duużo więcej powinna wytrzymać.




Nie to żebym marudził, ale popieram słowa Piotrka. :lol: Moje moto ma przebieg około 40 000 km, i tarcza/fabryczna/ wygląda super. :lol: Na pewno nie kwalifikuje się do wymiany. :lol: Myślę, że spokojnie wytrzyma jeszcze minimum 20 000 km. :lol:

Ale tak jak napisał Piotrek, to zależy od stylu jazdy, jakie klocki były zastosowane, itp. :lol:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM