Waha w oleju :( |
Autor |
Wiadomość |
MrJinx [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-11-23, 23:07 Waha w oleju :(
|
|
|
Witam. Mam wielki problem z moją VT700. Po zakupie (już jakiś czas temu) oddałem moto do serwisu Hondy w Katowicach. Chłopaki niby zrobili swoje, powymieniali płyny, uszczelniacze w lagach (dalej ciekną) i dopatrzyli się wycieku oleju (w miejscu gdzie łączy się ten metalowy przewód olejowy z deklem w którym jest cała klawiatura). Próbowali to naprawić ale jakoś im się jeszcze bardziej spier*****o niż było (jeszcze bardziej pękło i cały olej wylatywał w przeciągu 2 minut) i moto wróciło do domu na lawecie. Po czasie udało mi się dorwać tą część, zmieniłem, nowa uszczelka i niby się wydawało wszystko pięknie, ale... Moto zarzuca mi benzynę do oleju. Czy ktoś już miał taki przypadek? CO może być przyczyną? I jeszcze jedno pytanie gdzie najlepiej kupić części? mam zamiar rozebrać silnik przez zimę ale wiem na pewno, że muszę wymienić hydroregulatory luzu zaworowego. Można to gdzieś dostać? Z najbliższym serwisem Hondy nie chcę mieć nic wspólnego.
Dzięki za jakiekolwiek info i porady.
Pozdrowionka |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2009-11-23, 23:16
|
|
|
Pytanko, moto jest z którego roku? Jeżeli nie chcesz kupować części w serwisach Hondy, to pozostają zakupy w USA, lub w firmach zajmujących się sprowadzaniem części z USA. Jest jeszcze sklep z częściami w Holandii. Ktoś z Forum robił tam zakupy, ale jak ja sprawdzałem tam ceny to były niewiele niższe niż w serwisie Hondy w Lublinie. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Dziubek
Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 48 Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 613 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2009-11-23, 23:19
|
|
|
To jakieś partacze a nie serwis.Prawdo podobnie puszczają Ci zaworki w gaźnikach i dlatego masz wache w oleju |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2009-11-23, 23:23
|
|
|
Zapytaj tutaj: http://www.motobot.pl/start.html lub tutaj: http://www.sklep.motorista.pl/
Dziubek, o jakich zaworkach mówisz? |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Dziubek
Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 48 Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 613 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2009-11-23, 23:46
|
|
|
pływakowych |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2009-11-23, 23:58
|
|
|
Chodzi Ci zapewne o tzw. zaworki iglicowe, zamykane pływakami, tak? |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
MrJinx [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-11-24, 00:06
|
|
|
Moto z '85. gaźniki są ok. nigdzie nie puszczają gdzie nie powinny. mam 2 komplet w zapasie i też taki sam efekt. Szczerze nie polecam serwisu hondy w Katowicach. Albo się nie znają na robocie, albo po prostu ja jakiegoś pecha mam. |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2009-11-24, 10:04
|
|
|
MrJinx napisał/a: | Moto z '85. gaźniki są ok. nigdzie nie puszczają gdzie nie powinny. mam 2 komplet w zapasie i też taki sam efekt. Szczerze nie polecam serwisu hondy w Katowicach. Albo się nie znają na robocie, albo po prostu ja jakiegoś pecha mam. |
Powiem tak - dopiero jak rozbierzesz silnik to będzie można zdiagnozować usterkę ostatecznie. Bo może się okazać, że masz pękniętą głowicę (w najgorszym przypadku), lub niedociśnięta rurkę układu oleju i przez to nieszczelność (w najlepszym) Ale to i tak dziwne, że benzyna dostaje się do oleju ... chyba, że przy składaniu gdzieś zostały źle założone rurki układu paliwowego ... bo w sumie benzyna idzie do gaźników a później już jako mieszanka paliwowo powietrzna idzie do cylindra. I koniec. Natomiast olej jest w płaszczu wokół cylindra. Wg mnie to są tylko dwie drogi, żeby przy prawidłowych połączeniach układu paliwowego i olejowego paliwo mogło się dostać do oleju - kompletnie zjechane pierścienie lub kompletnie zjechane uszczelniacze zaworowe.
Ale mogę się mylić
A swoja drogą - Dziubek, jak zaworki iglicowe w gaźniku mogą powodować pojawienie się paliwa w oleju? Mam teorię, ale chciałbym się upewnić |
Ostatnio zmieniony przez Mateusz 2009-11-24, 10:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2009-11-24, 10:12
|
|
|
Może to pytanie wyda się dziwne, ale. Po czym sądzisz, że paliwo przedostaje się do oleju? Jakie są tego objawy?
Przecież paliwo idzie z gaźników przez króćce ssące i zawory do cylindra. Innego połączenia z silnikiem nie ma.
Czy moto normalnie odpala na zimno? Czy zauważalnie dymi? Czy silnik pracuje prawidłowo na oba cylindry? |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
marcin k
KARDAN SHADOG
Motocykl: VTX1300R
Wiek: 49 Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 480 Skąd: Rokietnica k. P-nia
|
Wysłany: 2009-11-24, 10:14
|
|
|
też stawiałbym na wadę gaźnika ale skoro zmieniłeś na inne... |
|
|
|
|
MrJinx [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-11-24, 10:41
|
|
|
Objawy są takie, że po zmianie oleju i filtra, i przejechaniu jakichś 200km zaświeciła się kontrolka ciśnienia oleju. Lekko zdziwiony sprawdziłem stan i okazało się, że oleju jest dużo więcej niż było, a do tego śmierdzi benzyną i jest rzadki jak siuśki. Nie było jakichś problemów z odpalaniem, ale zauważyłem, że lekko dymi z przedniego gara. Nie jest to szary dym (branie dużej ilości oleju), ale raczej czarny i w sumie nie bardzo gęsty. Wydaje mi się, że silnik chodzi równo, ale lekko klepie w przednim cylindrze (hydroregulatory do wymiany). W następny PN zaczynam to rozbierać. Zobaczymy. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2009-11-24, 10:57
|
|
|
Sprawdź ciśnienie w cylindrach. Jeżeli coś się dzieje z przednim cylindrem, to pewnie tam jest przyczyna problemu. Może być np. pęknięty pierścień uszczelniający, i dlatego paliwo przedostaje się do oleju.
Ciśnienie sprężania w cylindrach w Twoim moto powinno wynosić 12.0 +/- 2 kg/cm2 (171 +/- 28 psi) |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
markiz70
Motocykl: VT750 DCB 2003 Spirit ,WSK M06B3 1972 awo S
Wiek: 54 Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 4158 Skąd: Sztum-Malbork
|
Wysłany: 2009-11-28, 13:33
|
|
|
wg mnie walnięte pierścienie/pierścień/Paliwo spływa po tłoku w dół silnika,a cylinder stuka bo ma za mało paliwa |
_________________ motocykle to nie wszystko-liczy się pasja
CrusaderRider |
|
|
|
|
Pavello61
Motocykl: Honda shadow 1100 (1989)
Wiek: 63 Dołączył: 20 Paź 2009 Posty: 215 Skąd: Józefów / Otwocka
|
Wysłany: 2009-11-29, 08:25
|
|
|
mnie też wygląda to na zużyte pierścienie , ale trochę dziwne , że tylko w jednym cylindrze!!. Warto zrobć jeszcze pomiar ciśnienia na zimnym i rozgrzanym silniku. Zobacz , czy jest jakaś różnica w wynikach . Bo może warto szukać gdzie indziej , zanim rozbierzesz górę silnika.A jaki przebieg ma moto ? |
|
|
|
|
zizolec [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-11-30, 14:35
|
|
|
Może być jeden przytarty pierścień, wystarczy że ktoś nie dbał o poziom oleju lub płynu.
Tak jak w samochodach jeżeli zatrzesz silnik to nie na wszystkich garach i tu zakładam że taka sytuacja mogła mieć miejsce.
Tak jak już wcześniej powiedziano sprawdzić kompresję . Na zimnym i ciepłym może być różnica a nawet powinna być.
Pierścienie po nagrzaniu rozszerzają się w ten sposób następuje "samouszczelnienie".
Powodzenia |
|
|
|
|
|