/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Waha w oleju :(
Autor Wiadomość
MrJinx
[Usunięty]

  Wysłany: 2009-11-23, 23:07   Waha w oleju :(

Witam. Mam wielki problem z moją VT700. Po zakupie (już jakiś czas temu) oddałem moto do serwisu Hondy w Katowicach. Chłopaki niby zrobili swoje, powymieniali płyny, uszczelniacze w lagach (dalej ciekną) i dopatrzyli się wycieku oleju (w miejscu gdzie łączy się ten metalowy przewód olejowy z deklem w którym jest cała klawiatura). Próbowali to naprawić ale jakoś im się jeszcze bardziej spier*****o niż było (jeszcze bardziej pękło i cały olej wylatywał w przeciągu 2 minut) i moto wróciło do domu na lawecie. Po czasie udało mi się dorwać tą część, zmieniłem, nowa uszczelka i niby się wydawało wszystko pięknie, ale... Moto zarzuca mi benzynę do oleju. Czy ktoś już miał taki przypadek? CO może być przyczyną? I jeszcze jedno pytanie gdzie najlepiej kupić części? mam zamiar rozebrać silnik przez zimę ale wiem na pewno, że muszę wymienić hydroregulatory luzu zaworowego. Można to gdzieś dostać? Z najbliższym serwisem Hondy nie chcę mieć nic wspólnego.

Dzięki za jakiekolwiek info i porady.



Pozdrowionka
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2009-11-23, 23:16   

Pytanko, moto jest z którego roku? Jeżeli nie chcesz kupować części w serwisach Hondy, to pozostają zakupy w USA, lub w firmach zajmujących się sprowadzaniem części z USA. Jest jeszcze sklep z częściami w Holandii. Ktoś z Forum robił tam zakupy, ale jak ja sprawdzałem tam ceny to były niewiele niższe niż w serwisie Hondy w Lublinie.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Dziubek 


Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 48
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 613
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2009-11-23, 23:19   

To jakieś partacze a nie serwis.Prawdo podobnie puszczają Ci zaworki w gaźnikach i dlatego masz wache w oleju
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2009-11-23, 23:23   

Zapytaj tutaj: http://www.motobot.pl/start.html lub tutaj: http://www.sklep.motorista.pl/



Dziubek, o jakich zaworkach mówisz?
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Dziubek 


Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 48
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 613
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2009-11-23, 23:46   

pływakowych
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2009-11-23, 23:58   

Chodzi Ci zapewne o tzw. zaworki iglicowe, zamykane pływakami, tak?
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
MrJinx
[Usunięty]

Wysłany: 2009-11-24, 00:06   

Moto z '85. gaźniki są ok. nigdzie nie puszczają gdzie nie powinny. mam 2 komplet w zapasie i też taki sam efekt. Szczerze nie polecam serwisu hondy w Katowicach. Albo się nie znają na robocie, albo po prostu ja jakiegoś pecha mam.
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2009-11-24, 10:04   

MrJinx napisał/a:
Moto z '85. gaźniki są ok. nigdzie nie puszczają gdzie nie powinny. mam 2 komplet w zapasie i też taki sam efekt. Szczerze nie polecam serwisu hondy w Katowicach. Albo się nie znają na robocie, albo po prostu ja jakiegoś pecha mam.


Powiem tak - dopiero jak rozbierzesz silnik to będzie można zdiagnozować usterkę ostatecznie. Bo może się okazać, że masz pękniętą głowicę (w najgorszym przypadku), lub niedociśnięta rurkę układu oleju i przez to nieszczelność (w najlepszym) Ale to i tak dziwne, że benzyna dostaje się do oleju ... chyba, że przy składaniu gdzieś zostały źle założone rurki układu paliwowego ... bo w sumie benzyna idzie do gaźników a później już jako mieszanka paliwowo powietrzna idzie do cylindra. I koniec. Natomiast olej jest w płaszczu wokół cylindra. Wg mnie to są tylko dwie drogi, żeby przy prawidłowych połączeniach układu paliwowego i olejowego paliwo mogło się dostać do oleju - kompletnie zjechane pierścienie lub kompletnie zjechane uszczelniacze zaworowe.

Ale mogę się mylić :-)

A swoja drogą - Dziubek, jak zaworki iglicowe w gaźniku mogą powodować pojawienie się paliwa w oleju? Mam teorię, ale chciałbym się upewnić :-)
Ostatnio zmieniony przez Mateusz 2009-11-24, 10:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2009-11-24, 10:12   

Może to pytanie wyda się dziwne, ale. Po czym sądzisz, że paliwo przedostaje się do oleju? Jakie są tego objawy?

Przecież paliwo idzie z gaźników przez króćce ssące i zawory do cylindra. Innego połączenia z silnikiem nie ma.

Czy moto normalnie odpala na zimno? Czy zauważalnie dymi? Czy silnik pracuje prawidłowo na oba cylindry?
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
marcin k 
KARDAN SHADOG

Motocykl: VTX1300R
Wiek: 49
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 480
Skąd: Rokietnica k. P-nia
Wysłany: 2009-11-24, 10:14   

też stawiałbym na wadę gaźnika ale skoro zmieniłeś na inne...
 
 
MrJinx
[Usunięty]

Wysłany: 2009-11-24, 10:41   

Objawy są takie, że po zmianie oleju i filtra, i przejechaniu jakichś 200km zaświeciła się kontrolka ciśnienia oleju. Lekko zdziwiony sprawdziłem stan i okazało się, że oleju jest dużo więcej niż było, a do tego śmierdzi benzyną i jest rzadki jak siuśki. Nie było jakichś problemów z odpalaniem, ale zauważyłem, że lekko dymi z przedniego gara. Nie jest to szary dym (branie dużej ilości oleju), ale raczej czarny i w sumie nie bardzo gęsty. Wydaje mi się, że silnik chodzi równo, ale lekko klepie w przednim cylindrze (hydroregulatory do wymiany). W następny PN zaczynam to rozbierać. Zobaczymy.
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2009-11-24, 10:57   

Sprawdź ciśnienie w cylindrach. Jeżeli coś się dzieje z przednim cylindrem, to pewnie tam jest przyczyna problemu. Może być np. pęknięty pierścień uszczelniający, i dlatego paliwo przedostaje się do oleju.



Ciśnienie sprężania w cylindrach w Twoim moto powinno wynosić 12.0 +/- 2 kg/cm2 (171 +/- 28 psi)
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
markiz70 


Motocykl: VT750 DCB 2003 Spirit ,WSK M06B3 1972 awo S
Wiek: 54
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 4158
Skąd: Sztum-Malbork
Wysłany: 2009-11-28, 13:33   

wg mnie walnięte pierścienie/pierścień/Paliwo spływa po tłoku w dół silnika,a cylinder stuka bo ma za mało paliwa
_________________
motocykle to nie wszystko-liczy się pasja

CrusaderRider
 
 
 
Pavello61 


Motocykl: Honda shadow 1100 (1989)
Wiek: 63
Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 215
Skąd: Józefów / Otwocka
Wysłany: 2009-11-29, 08:25   

mnie też wygląda to na zużyte pierścienie , ale trochę dziwne , że tylko w jednym cylindrze!!. Warto zrobć jeszcze pomiar ciśnienia na zimnym i rozgrzanym silniku. Zobacz , czy jest jakaś różnica w wynikach . Bo może warto szukać gdzie indziej , zanim rozbierzesz górę silnika.A jaki przebieg ma moto ? :roll:
 
 
zizolec
[Usunięty]

Wysłany: 2009-11-30, 14:35   

Może być jeden przytarty pierścień, wystarczy że ktoś nie dbał o poziom oleju lub płynu.

Tak jak w samochodach jeżeli zatrzesz silnik to nie na wszystkich garach i tu zakładam że taka sytuacja mogła mieć miejsce.



Tak jak już wcześniej powiedziano sprawdzić kompresję . Na zimnym i ciepłym może być różnica a nawet powinna być.

Pierścienie po nagrzaniu rozszerzają się w ten sposób następuje "samouszczelnienie".



Powodzenia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM