/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Krzywa chlodnica
Autor Wiadomość
maly_tomi 
dr inż. Klapek


Motocykl: VT 1100 C3 99
Wiek: 39
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 1162
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-01-04, 20:21   Krzywa chlodnica

Rozkręcam ten moto rozkręcam i coraz więcej krzaków znajduje.



Mialem trochę krzywo przykręconą chłodnicę wiec postanowiłem ja przykręcić prosto, ale okazuje sie ze to nie takie proste.



Chłodnica w naszych motorach spoczywa w takich dwóch uchach za pomocą gumowych łapek i przykręcona jest jedna śrubą na gorze.



U mnie lewa gumowa łapka nie siedzi dobrze w swoim uchu i wykrzywia chłodnice.

Jak odkręciłem górną śrubę i włożyłem obie gumowe łapki na soje miejsce ujrzałem kosmos.



http://picasaweb.google.p...699495103333522

http://picasaweb.google.p...699469333529730



Zarówno chłodnica jak i rama wyglądają na nieuszkodzone i proste.



Partactwo ameykanow podczas produkcji? Krzywo wspawane uchwyty na gumowe mocowania chłodnicy?



Ma może ktoś podobny problem?
_________________
Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650

Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure
 
 
 
Sowa 
SOWA


Motocykl: GS 1150 ADV -dr 650 SE
Wiek: 50
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 1286
Skąd: warszawa\suwałki
Wysłany: 2008-01-04, 21:10   

tomi -temat z chłodnicą przerabiany- zachciało mi się moją przepłukać według mnie napewno nie jest to w oryginale problem mocowań chłodnicy - albo chłodnica była trzepnięta albo jakiś fajfus murzyński kombinował coś z mocowaniami. moja rada pomierz odległości na chłodnicy i daj znać mam tylko nadzieję że to nie rama, a na tą gumową tuleję na ramie uważaj,bo ja nie mając serwisówki nie wiedziałem jak jest wykonana i śruba która jest w tej tulei wpadła w ramę i pozamiatane :-(
_________________
nie kasa , nie maszyna , ale ludzie wokół ciebie są twoją miarą

ważne by człowiek był człowiekiem a nie dupą z uszami
 
 
 
Sowa 
SOWA


Motocykl: GS 1150 ADV -dr 650 SE
Wiek: 50
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 1286
Skąd: warszawa\suwałki
Wysłany: 2008-01-04, 21:21   

rufi napisał/a:
Potraktuj to raczej jako niedoróbe,co prawda ja aż tak nie zajrzałem w zeby mojemu cieniowi ale z podobnymi problemami spotkałem sie w trakcie napraw w samochodzie .Tam gdzie zazwyczaj jakieś elementy (w tym przypadku chłodnica) maja mocowanie z "tolerancją" najczęściej spotyka sie przestrzelenie wymiaru (w tym przypadku guma duzo może ) Jednego mozesz byc pewien to jest fuszera ale na całe szczęscie nie ma wpływu na prace silnika :-D
Rufi jeśli jazda bez płynu chłodzącego nie ma wpływu na pracę silnika to spoko bo taki tego będzie finał ;-) . każde napięcie na górnym mocowaniu przenosi drgania dlatego jest gumowe-a nie na sztywno przekrzywienie lub brak luzu w trakcie drgań doprowadzi do tego że chłodnica się rozszczelni-mówie bo przerabiałem temat jak mi wpitoliło śróbę w ramę to górne mocowanie zaczeło podciekać po jeździe na częstochowę i z powrotem, bo wziołem na sztywno.
_________________
nie kasa , nie maszyna , ale ludzie wokół ciebie są twoją miarą

ważne by człowiek był człowiekiem a nie dupą z uszami
 
 
 
Sowa 
SOWA


Motocykl: GS 1150 ADV -dr 650 SE
Wiek: 50
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 1286
Skąd: warszawa\suwałki
Wysłany: 2008-01-04, 22:41   

Sory rufi jeśli mnie źle odebrałeś lecz ja stawiam że w tomiego chłodnicy ktoś przelutowywał mocowanie górne chłodnicy i jest ono źle wykonane , na mocowaniu dolnym luz jest minimalny i raczej nie ma możliwości korygowania więc oby to było to co myślę-bo jak nie to DUPA :-(
_________________
nie kasa , nie maszyna , ale ludzie wokół ciebie są twoją miarą

ważne by człowiek był człowiekiem a nie dupą z uszami
 
 
 
maly_tomi 
dr inż. Klapek


Motocykl: VT 1100 C3 99
Wiek: 39
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 1162
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-01-05, 00:09   

Na tych zdjeciach widac jak to wygladalo przed demontarzem:



http://picasaweb.google.p...829947082473922

http://picasaweb.google.p...761965402653858

http://picasaweb.google.p...761982582523058

http://picasaweb.google.p...761999762392258

http://picasaweb.google.p...762029827163346
_________________
Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650

Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure
 
 
 
Lbzdz 
zasadniczo - Kicia


Motocykl: CB600F4 Hornet
Wiek: 44
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 813
Skąd: Bukowiec (Łódź)
Wysłany: 2008-01-05, 19:13   

Ja miałem podobny problem. U mnie po zmaine ramy nie założono mi gumek na dolnych mocowaniach chłodnicy. Ponieważ też mam jakby krzywą chłodnicę to jazda bez gum prawie przepiłowała mi bolce które w tych gumach siedziały. Teraz kupiłem te gumki założyłem i przy montażu chłodnicy też trudno mi było wcisnąć bolce w te gumki, ale przyłożywszy trochę siły udało się. Kwestia polega na tym że ja się nieprzejmuję tym czy rama jest krzywa czy chłodnica. Znam historię mojej maszyny, sam ją zresztą potłukłem, a wymieniwszy ramę o jej geometrię się nie obawiam.

W 750 ACE chłodnica nie jest montowana na dole do boków ramy lecz jest między bokami łącznik do którego uchwyty z gumkami są przyspawane.

nie wiem co ci poradzić , ale wieloktonie mówisz o problemach które wiążą się z ramą. W warszawie jest pewnie wiele spec. warsztatów które mirzą geometrię ramy - może powinieneś spróbować. Pytanie tylko co będzie jeśli się okaże że rama jest nieco krzywa? Może lepiej nie wiedzieć? Bo potem strasznie cie będzie to męczyło.



Jeśli nie zamierzasz badać ramy to chyba załóż chłodnicę tak jak było lub nagnij ją jeśli jest krzywa. Moto ma w sumie już kilka ładnych lat, kilkanaście lub kilkadziesiąt mil przebyło i coś w sobie musi mieć!
_________________
Live FREE or DIE !!!



www.horseteam.info
 
 
 
Lbzdz 
zasadniczo - Kicia


Motocykl: CB600F4 Hornet
Wiek: 44
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 813
Skąd: Bukowiec (Łódź)
Wysłany: 2008-01-05, 19:16   

W innym temacie. Widzę że zdjąłeś łożyska z kół. Powiedz mi czy trudno było? i jeśli masz już nowy komplet łożysk i simmerringów to daj znać ile to trzeba funduszy?
_________________
Live FREE or DIE !!!



www.horseteam.info
 
 
 
maly_tomi 
dr inż. Klapek


Motocykl: VT 1100 C3 99
Wiek: 39
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 1162
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-01-05, 19:31   

CZy bylo trudno... hmm... trudno to malo powiedziane...



Te choolery wogule nie chcialy wwyjsc. Pozyczylem sciagacz od Szadoka iprobowalem je wyciagnac i wczesniej sciagacz puszczal nizeli lozysko ruszylo. Wiec zaczelem postu walic w nie mlotkiem do okola. Poszlo moze z 1mm i dalej nic. wiec Polaczylem obie metody z jednej strony ja ciagnelem sciagaczem a od drugiej strony tata walil mlotkiem przez tulejke i zaczelo bardzo powoli wychodzic. Strasznie sie z tym umordowalismy i juz zaczynam sie bac wkladania nowych...



Nowych jeszcze nie mam. Szukam jakis pozadnych lozysk. Jakies propozycje ?
_________________
Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650

Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure
 
 
 
maly_tomi 
dr inż. Klapek


Motocykl: VT 1100 C3 99
Wiek: 39
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 1162
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-01-05, 19:44   

Co do ramy ja mysle ze jest prosta. Tylko znajduje zoraz wiecej przykladow partacta czy prodkcj teg mtocykla. Z tad moje pytanie czy kmus sie cos podobnego sie zdazylo.

Nastepny przyklad partactwa. Jak jezdzilem na motorze caly czas wydawalo mi sie ze mam krzywo bak. Wiec go zdjelem pomierzylem okazuje sie ze bak jest prosty. Ale jak odkrecilem chromowany wlew paliwa okazalo sie ze kawalek blaszki ktory trzyma korek jest krzywo przygrzany do baku :P Normalnie mnie rece opadaja jak patrze na to... niegdy wiecej nie kupie amerykanskiego motocykla...
_________________
Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650

Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure
 
 
 
Dziubek 


Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 48
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 613
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2008-01-05, 19:48   

Ja stosuje Japańskie KOYO lub NTN. Zero problemów
 
 
 
Lbzdz 
zasadniczo - Kicia


Motocykl: CB600F4 Hornet
Wiek: 44
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 813
Skąd: Bukowiec (Łódź)
Wysłany: 2008-01-06, 13:10   

Jeśli chodzi o łożyska to ni znam się na firmach i pewnie 70% to chińszczyzna. Jak mówi Dziubek to lepiej znaleźć japońskie. Pełno jest sklepow z łoźyskami więc nie będzie problemu ze znalezieniem.



A co do amerykańskiego wykonania motocykli to chyba raczej zarządzają nimi japończycy więc nie powinno być aż takich problemów, ale na pewno japońskie czy europejskie są lepiej wykonane.



Pytanie jeszcze do łożysk. W przednim kole mam między jednym a drugim łożyskiem tuleję w środku. Więc żeby wystukać jakieś to najpierw muszę jedno sciągnąć. Ściągacz nie mam więc się trochę obawiam rozpocząć zdejmowanie. myślę że przebieg 30.000 km nie sppowodował "martwicy" łożyski czy nadmiernego zużycia i rozważam wstrzymanie się z tym.
_________________
Live FREE or DIE !!!



www.horseteam.info
 
 
 
Dziubek 


Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 48
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 613
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2008-01-06, 13:42   

sprawdz czy nie masz luzu i jak sie obraca oczywiście bez zacisku hamulcowego
 
 
 
Lbzdz 
zasadniczo - Kicia


Motocykl: CB600F4 Hornet
Wiek: 44
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 813
Skąd: Bukowiec (Łódź)
Wysłany: 2008-01-06, 13:46   

Luzu nie ma. kręci się ok. mam koła zdjęte więc i na oko jest w środku czysto.
_________________
Live FREE or DIE !!!



www.horseteam.info
 
 
 
maly_tomi 
dr inż. Klapek


Motocykl: VT 1100 C3 99
Wiek: 39
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 1162
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-01-06, 14:00   

Ja sie z ta tulejka niezle na uzeralem. Bo jest tak ladnie spasowana ze wogole nie czuc bylo gdzie konczy sie lozyska a zaczyba tulejka.

Tak wiec na poczatku wzielismy dobrze naostrzony pret i do okola obstukiwalismy lozysko zeby chociaz troche je poluzowac.



Ojciec zainspirowany sciagaczem Szadoka wymyslil sciagacz do naszych lozysk, tak ze ta tulejka kompletnie nie bedzie ma znaczenia.
_________________
Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650

Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure
 
 
 
Lbzdz 
zasadniczo - Kicia


Motocykl: CB600F4 Hornet
Wiek: 44
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 813
Skąd: Bukowiec (Łódź)
Wysłany: 2008-01-06, 19:15   

To jak już ściągacz skonstuujecie, to może będzie możliwośc skorzystania na przyszłą zimę, a w tym roku sobie daruję.
_________________
Live FREE or DIE !!!



www.horseteam.info
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM