Krzywa chlodnica
Odpowiedz do tematu

: Krzywa chlodnica
Rozkręcam ten moto rozkręcam i coraz więcej krzaków znajduje.



Mialem trochę krzywo przykręconą chłodnicę wiec postanowiłem ja przykręcić prosto, ale okazuje sie ze to nie takie proste.



Chłodnica w naszych motorach spoczywa w takich dwóch uchach za pomocą gumowych łapek i przykręcona jest jedna śrubą na gorze.



U mnie lewa gumowa łapka nie siedzi dobrze w swoim uchu i wykrzywia chłodnice.

Jak odkręciłem górną śrubę i włożyłem obie gumowe łapki na soje miejsce ujrzałem kosmos.



http://picasaweb.google.p...699495103333522

http://picasaweb.google.p...699469333529730



Zarówno chłodnica jak i rama wyglądają na nieuszkodzone i proste.



Partactwo ameykanow podczas produkcji? Krzywo wspawane uchwyty na gumowe mocowania chłodnicy?



Ma może ktoś podobny problem?

Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650

Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure
:
tomi -temat z chłodnicą przerabiany- zachciało mi się moją przepłukać według mnie napewno nie jest to w oryginale problem mocowań chłodnicy - albo chłodnica była trzepnięta albo jakiś fajfus murzyński kombinował coś z mocowaniami. moja rada pomierz odległości na chłodnicy i daj znać mam tylko nadzieję że to nie rama, a na tą gumową tuleję na ramie uważaj,bo ja nie mając serwisówki nie wiedziałem jak jest wykonana i śruba która jest w tej tulei wpadła w ramę i pozamiatane :-(

nie kasa , nie maszyna , ale ludzie wokół ciebie są twoją miarą

ważne by człowiek był człowiekiem a nie dupą z uszami
:
rufi napisał/a:
Potraktuj to raczej jako niedoróbe,co prawda ja aż tak nie zajrzałem w zeby mojemu cieniowi ale z podobnymi problemami spotkałem sie w trakcie napraw w samochodzie .Tam gdzie zazwyczaj jakieś elementy (w tym przypadku chłodnica) maja mocowanie z "tolerancją" najczęściej spotyka sie przestrzelenie wymiaru (w tym przypadku guma duzo może ) Jednego mozesz byc pewien to jest fuszera ale na całe szczęscie nie ma wpływu na prace silnika :-D
Rufi jeśli jazda bez płynu chłodzącego nie ma wpływu na pracę silnika to spoko bo taki tego będzie finał ;-) . każde napięcie na górnym mocowaniu przenosi drgania dlatego jest gumowe-a nie na sztywno przekrzywienie lub brak luzu w trakcie drgań doprowadzi do tego że chłodnica się rozszczelni-mówie bo przerabiałem temat jak mi wpitoliło śróbę w ramę to górne mocowanie zaczeło podciekać po jeździe na częstochowę i z powrotem, bo wziołem na sztywno.

nie kasa , nie maszyna , ale ludzie wokół ciebie są twoją miarą

ważne by człowiek był człowiekiem a nie dupą z uszami
:
Sory rufi jeśli mnie źle odebrałeś lecz ja stawiam że w tomiego chłodnicy ktoś przelutowywał mocowanie górne chłodnicy i jest ono źle wykonane , na mocowaniu dolnym luz jest minimalny i raczej nie ma możliwości korygowania więc oby to było to co myślę-bo jak nie to DUPA :-(

nie kasa , nie maszyna , ale ludzie wokół ciebie są twoją miarą

ważne by człowiek był człowiekiem a nie dupą z uszami
:
Ja miałem podobny problem. U mnie po zmaine ramy nie założono mi gumek na dolnych mocowaniach chłodnicy. Ponieważ też mam jakby krzywą chłodnicę to jazda bez gum prawie przepiłowała mi bolce które w tych gumach siedziały. Teraz kupiłem te gumki założyłem i przy montażu chłodnicy też trudno mi było wcisnąć bolce w te gumki, ale przyłożywszy trochę siły udało się. Kwestia polega na tym że ja się nieprzejmuję tym czy rama jest krzywa czy chłodnica. Znam historię mojej maszyny, sam ją zresztą potłukłem, a wymieniwszy ramę o jej geometrię się nie obawiam.

W 750 ACE chłodnica nie jest montowana na dole do boków ramy lecz jest między bokami łącznik do którego uchwyty z gumkami są przyspawane.

nie wiem co ci poradzić , ale wieloktonie mówisz o problemach które wiążą się z ramą. W warszawie jest pewnie wiele spec. warsztatów które mirzą geometrię ramy - może powinieneś spróbować. Pytanie tylko co będzie jeśli się okaże że rama jest nieco krzywa? Może lepiej nie wiedzieć? Bo potem strasznie cie będzie to męczyło.



Jeśli nie zamierzasz badać ramy to chyba załóż chłodnicę tak jak było lub nagnij ją jeśli jest krzywa. Moto ma w sumie już kilka ładnych lat, kilkanaście lub kilkadziesiąt mil przebyło i coś w sobie musi mieć!

Live FREE or DIE !!!



www.horseteam.info
:
W innym temacie. Widzę że zdjąłeś łożyska z kół. Powiedz mi czy trudno było? i jeśli masz już nowy komplet łożysk i simmerringów to daj znać ile to trzeba funduszy?

Live FREE or DIE !!!



www.horseteam.info
:
CZy bylo trudno... hmm... trudno to malo powiedziane...



Te choolery wogule nie chcialy wwyjsc. Pozyczylem sciagacz od Szadoka iprobowalem je wyciagnac i wczesniej sciagacz puszczal nizeli lozysko ruszylo. Wiec zaczelem postu walic w nie mlotkiem do okola. Poszlo moze z 1mm i dalej nic. wiec Polaczylem obie metody z jednej strony ja ciagnelem sciagaczem a od drugiej strony tata walil mlotkiem przez tulejke i zaczelo bardzo powoli wychodzic. Strasznie sie z tym umordowalismy i juz zaczynam sie bac wkladania nowych...



Nowych jeszcze nie mam. Szukam jakis pozadnych lozysk. Jakies propozycje ?

Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650

Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure
:
Co do ramy ja mysle ze jest prosta. Tylko znajduje zoraz wiecej przykladow partacta czy prodkcj teg mtocykla. Z tad moje pytanie czy kmus sie cos podobnego sie zdazylo.

Nastepny przyklad partactwa. Jak jezdzilem na motorze caly czas wydawalo mi sie ze mam krzywo bak. Wiec go zdjelem pomierzylem okazuje sie ze bak jest prosty. Ale jak odkrecilem chromowany wlew paliwa okazalo sie ze kawalek blaszki ktory trzyma korek jest krzywo przygrzany do baku :P Normalnie mnie rece opadaja jak patrze na to... niegdy wiecej nie kupie amerykanskiego motocykla...

Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650

Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure
:
Ja stosuje Japańskie KOYO lub NTN. Zero problemów

:
Jeśli chodzi o łożyska to ni znam się na firmach i pewnie 70% to chińszczyzna. Jak mówi Dziubek to lepiej znaleźć japońskie. Pełno jest sklepow z łoźyskami więc nie będzie problemu ze znalezieniem.



A co do amerykańskiego wykonania motocykli to chyba raczej zarządzają nimi japończycy więc nie powinno być aż takich problemów, ale na pewno japońskie czy europejskie są lepiej wykonane.



Pytanie jeszcze do łożysk. W przednim kole mam między jednym a drugim łożyskiem tuleję w środku. Więc żeby wystukać jakieś to najpierw muszę jedno sciągnąć. Ściągacz nie mam więc się trochę obawiam rozpocząć zdejmowanie. myślę że przebieg 30.000 km nie sppowodował "martwicy" łożyski czy nadmiernego zużycia i rozważam wstrzymanie się z tym.

Live FREE or DIE !!!



www.horseteam.info
:
sprawdz czy nie masz luzu i jak sie obraca oczywiście bez zacisku hamulcowego

:
Luzu nie ma. kręci się ok. mam koła zdjęte więc i na oko jest w środku czysto.

Live FREE or DIE !!!



www.horseteam.info
:
Ja sie z ta tulejka niezle na uzeralem. Bo jest tak ladnie spasowana ze wogole nie czuc bylo gdzie konczy sie lozyska a zaczyba tulejka.

Tak wiec na poczatku wzielismy dobrze naostrzony pret i do okola obstukiwalismy lozysko zeby chociaz troche je poluzowac.



Ojciec zainspirowany sciagaczem Szadoka wymyslil sciagacz do naszych lozysk, tak ze ta tulejka kompletnie nie bedzie ma znaczenia.

Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650

Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure
:
To jak już ściągacz skonstuujecie, to może będzie możliwośc skorzystania na przyszłą zimę, a w tym roku sobie daruję.

Live FREE or DIE !!!



www.horseteam.info
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group