/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z olejem (20w50)
Autor Wiadomość
przemol 


Motocykl: VT 700 C 83 // Sabre 1100 06r.
Wiek: 39
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 534
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2009-09-27, 11:41   Problem z olejem (20w50)

Witam

Posiadam vt700 z 83r . Jest on zalany Motulem 3000 20w50. Dostrzegłem wyciek z pod obu głowic oraz takie dźwięki dobiegające z silnika które mogły by sugerować że jest nieodpowiedni albo stary mimo iż siedzi w silniku od 6 miesięcy. (Stukanie zaworu ale jeszcze nie był na regulacji)



1. Czy tak gęsty olej może wpływać negatywnie na elementy hydrauliki olejowej silnika czy zaworów?

2. Raczej nie powinienem w obecnej sytuacji zmieniać go na zalecany SAE 10w40?

3. Gdy silnik jest zimny i co za tym idzie również olej, to przy wrzuceniu "jedynki" sprzęgło odrazu "ciągnie" a czasami potrafi sie zadusić i zgasnąć. Czy to może być wina oleju czy kwesta sprzęgła (ponoć wymianiane ok 6 miechów temu)



Prosze o porady bo gdy serce nie pika jak powinno to nie moge spać po nocach ;-)
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2009-09-27, 11:50   Re: Problem z olejem (20w50)

przemol napisał/a:
Witam

Posiadam vt700 z 83r . Jest on zalany Motulem 3000 20w50. Dostrzegłem wyciek z pod obu głowic oraz takie dźwięki dobiegające z silnika które mogły by sugerować że jest nieodpowiedni albo stary mimo iż siedzi w silniku od 6 miesięcy. (Stukanie zaworu ale jeszcze nie był na regulacji)



1. Czy tak gęsty olej może wpływać negatywnie na elementy hydrauliki olejowej silnika czy zaworów?

2. Raczej nie powinienem w obecnej sytuacji zmieniać go na zalecany SAE 10w40?

3. Gdy silnik jest zimny i co za tym idzie również olej, to przy wrzuceniu "jedynki" sprzęgło odrazu "ciągnie" a czasami potrafi sie zadusić i zgasnąć. Czy to może być wina oleju czy kwesta sprzęgła (ponoć wymianiane ok 6 miechów temu)



Prosze o porady bo gdy serce nie pika jak powinno to nie moge spać po nocach ;-)




W Twoim moto, zaworów się nie reguluje. Luzy zaworowe są kasowane hydraulicznie.

Ja VT700C z 87 roku miałem zalaną takim samym olejem i nic złego się nie działo.

Co do ciągnięcia sprzęgła, to nie powinno, sprawdź czy jest odpowietrzone.

Może występować stuknięcie przy wrzucaniu jedynki, jak tarczki są jeszcze sklejone, ale ciągnąć raczej nie powinno.

A ten wyciek oleju, to dokładnie gdzie się pojawił?
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
przemol 


Motocykl: VT 700 C 83 // Sabre 1100 06r.
Wiek: 39
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 534
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2009-09-27, 23:02   

Wycieki oleju są pod głowicami przy wylotach wydechów... Zauważyłem że była ingerencja w uszczelnianie tych głowic bo widać wychodzący sylikon z jednego cylindra (jakiś jasny) a z drugiego coś ala poszarpana uszczelka albo sylikon koloru ciemnego.

1. Gdzie sie odpowietrza sprzęgło?

2. Chciało by sie zadać pytanie co jest powodem stuków w pierwszym cylindrze ale takich tematów jest milion i najpierw by ktoś bardziej obeznany musiał by zdiagnozować bliżej powód by muc działać dalej...
 
 
marcin k 
KARDAN SHADOG

Motocykl: VTX1300R
Wiek: 49
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 480
Skąd: Rokietnica k. P-nia
Wysłany: 2009-09-28, 09:12   

odpowietrznik jest na końcu przewodu idącego od dźwigni sprzęgła.nie wiem jak w twoim modelu u mnie jest pod chromowaną pokrywą z lewej strony silnika prześledż wzrokowo przewód hydrauliczny od dźwigni . stuki to ciężko tak na odległość
 
 
senda 


Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 1555
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-28, 09:46   

przemol napisał/a:
Wycieki oleju są pod głowicami przy wylotach wydechów... Zauważyłem że była ingerencja w uszczelnianie tych głowic bo widać wychodzący sylikon z jednego cylindra (jakiś jasny) a z drugiego coś ala poszarpana uszczelka albo sylikon koloru ciemnego.

1. Gdzie sie odpowietrza sprzęgło?

2. Chciało by sie zadać pytanie co jest powodem stuków w pierwszym cylindrze ale takich tematów jest milion i najpierw by ktoś bardziej obeznany musiał by zdiagnozować bliżej powód by muc działać dalej...




Sciągnij sobie serwisówkę

na str 7-10 pokazany jest cały mechanizm wraz z otpowietrznikiem
_________________
Nawrót choroby! :)
 
 
 
marcin k 
KARDAN SHADOG

Motocykl: VTX1300R
Wiek: 49
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 480
Skąd: Rokietnica k. P-nia
Wysłany: 2009-09-28, 15:57   

senda gdzie szukać serwisówki do vt 750 87 r rc 29?
 
 
senda 


Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 1555
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-28, 16:08   

marcin k napisał/a:
senda gdzie szukać serwisówki do vt 750 87 r rc 29?




No przecie masz tam link podany. to jest 83-85 ale powinno wyglądać tak samo
_________________
Nawrót choroby! :)
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2009-09-28, 16:18   

senda napisał/a:
marcin k napisał/a:
senda gdzie szukać serwisówki do vt 750 87 r rc 29?




No przecie masz tam link podany. to jest 83-85 ale powinno wyglądać tak samo




Siłownik sprzęgła jest taki sam, i znajduje się w tym samy miejscu w obu modelach. :lol: Pod taką pokrywą z lewej strony silnika. Odpowietrznik jest taki standardowy, wygląda jak odpowietrznik hamulców, np. w "maluchu".

Natomiast głowice i pokrywy są troszkę różne. W starszych modelach pokrywa głowicy składa się z 2 części, dolnej i górnej(takiego mniejszego dekielka), w modelach z lat 86-87 pokrywa głowicy jest jednoczęściowa. Zakłada się tą pokrywę bez uszczelki"'papierowej", na sylikon lub inna uszczelkę w płynie.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
senda 


Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 1555
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-28, 16:26   

Todek napisał/a:
senda napisał/a:
marcin k napisał/a:
senda gdzie szukać serwisówki do vt 750 87 r rc 29?




No przecie masz tam link podany. to jest 83-85 ale powinno wyglądać tak samo




Siłownik sprzęgła jest taki sam, i znajduje się w tym samy miejscu w obu modelach. :lol: Pod taką pokrywą z lewej strony silnika. Odpowietrznik jest taki standardowy, wygląda jak odpowietrznik hamulców, np. w "maluchu".

Natomiast głowice i pokrywy są troszkę różne. W starszych modelach pokrywa głowicy składa się z 2 części, dolnej i górnej(takiego mniejszego dekielka), w modelach z lat 86-87 pokrywa głowicy jest jednoczęściowa. Zakłada się tą pokrywę bez uszczelki"'papierowej", na sylikon lub inna uszczelkę w płynie.




Szczególarz :mrgreen:
_________________
Nawrót choroby! :)
 
 
 
the_trooper
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-30, 23:57   Re: Problem z olejem (20w50)

Todek napisał/a:
przemol napisał/a:
Witam

Posiadam vt700 z 83r . Jest on zalany Motulem 3000 20w50. Dostrzegłem wyciek z pod obu głowic oraz takie dźwięki dobiegające z silnika które mogły by sugerować że jest nieodpowiedni albo stary mimo iż siedzi w silniku od 6 miesięcy. (Stukanie zaworu ale jeszcze nie był na regulacji)



1. Czy tak gęsty olej może wpływać negatywnie na elementy hydrauliki olejowej silnika czy zaworów?

2. Raczej nie powinienem w obecnej sytuacji zmieniać go na zalecany SAE 10w40?

3. Gdy silnik jest zimny i co za tym idzie również olej, to przy wrzuceniu "jedynki" sprzęgło odrazu "ciągnie" a czasami potrafi sie zadusić i zgasnąć. Czy to może być wina oleju czy kwesta sprzęgła (ponoć wymianiane ok 6 miechów temu)



Prosze o porady bo gdy serce nie pika jak powinno to nie moge spać po nocach ;-)




W Twoim moto, zaworów się nie reguluje. Luzy zaworowe są kasowane hydraulicznie.

Ja VT700C z 87 roku miałem zalaną takim samym olejem i nic złego się nie działo.

Co do ciągnięcia sprzęgła, to nie powinno, sprawdź czy jest odpowietrzone.

Może występować stuknięcie przy wrzucaniu jedynki, jak tarczki są jeszcze sklejone, ale ciągnąć raczej nie powinno.

A ten wyciek oleju, to dokładnie gdzie się pojawił?




A czy w VT 500 Custom 83' zawory też sa regulowane hydraulicznie?
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2010-05-01, 09:45   

W VT 500C zawory są regulowane "mechanicznie", za pomocą śrubek. :lol:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM