/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem,jeden cylinder strzela
Autor Wiadomość
blekdzek
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-12, 12:51   Problem,jeden cylinder strzela

Mam problem ,z tylnym cylindrem ,mocno strzela ,wymieniłem przewody,fajki ,świece ,zamieniłem cewki zapłonowe,sprawdziłem układ paliwowy ,zmieniłem gażniki i dalej to samo,Proszę o pomoc :thx:
 
 
Divastion 
Dawid


Motocykl: GS 11
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 1239
Skąd: Jeżowe
Wysłany: 2009-09-12, 13:46   Re: Problem,jeden cylinder strzela

blekdzek napisał/a:
Mam problem ,z tylnym cylindrem ,mocno strzela ,wymieniłem przewody,fajki ,świece ,zamieniłem cewki zapłonowe,sprawdziłem układ paliwowy ,zmieniłem gażniki i dalej to samo,Proszę o pomoc :thx:




Przede wszystkim, sprawdzałeś iskrę z poszczególnych świec? Jeżeli masz wszędzie iskrę, to sprawdź pod kątem czasu pojawiania się iskry na 2 świecach z tego samego cylindra.



Poza tym pozostało Ci:

* sprawdzenie impulsatorów, szczególnie impulsatora "dającego" na tylni gar.

* oględziny modułu





Cewki masz dobrze podłączone? Przewody WN tak samo wpinałeś, jak były oryginalne (przed awarią)?. Jak się pomiesza kolejność przewodów WN to właśnie moto się tak zachowuje, niby próbuje chodzić, ale tak w zasadzie to tylko wali - a nie pali :-) Pisz, będziemy kombinować dalej :-)
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o


Come on!
 
 
 
blekdzek
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-12, 14:12   Re: Problem,jeden cylinder strzela

Divastion napisał/a:
blekdzek napisał/a:
Mam problem ,z tylnym cylindrem ,mocno strzela ,wymieniłem przewody,fajki ,świece ,zamieniłem cewki zapłonowe,sprawdziłem układ paliwowy ,zmieniłem gażniki i dalej to samo,Proszę o pomoc :thx:




Przede wszystkim, sprawdzałeś iskrę z poszczególnych świec? Jeżeli masz wszędzie iskrę, to sprawdź pod kątem czasu pojawiania się iskry na 2 świecach z tego samego cylindra.



Poza tym pozostało Ci:

* sprawdzenie impulsatorów, szczególnie impulsatora "dającego" na tylni gar.

* oględziny modułu





Cewki masz dobrze podłączone? Przewody WN tak samo wpinałeś, jak były oryginalne (przed awarią)?. Jak się pomiesza kolejność przewodów WN to właśnie moto się tak zachowuje, niby próbuje chodzić, ale tak w zasadzie to tylko wali - a nie pali :-) Pisz, będziemy kombinować dalej :-)








Sprawdziłem iskrę jest ,tylko niewiem jak mam sprawdzić impulsatory,czy masz jakomś

rade







Jeszcze dodam że on pali ale tylko na wolnych obrotach,jak mu wkręcam na manetce to zaczyna śię synfonia na tylnym cylindrze
 
 
Divastion 
Dawid


Motocykl: GS 11
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 1239
Skąd: Jeżowe
Wysłany: 2009-09-12, 16:36   

Impulsatory sprawdza się łatwo i szybko - mierzysz rezystancję między poszczególnymi kablami z białej kostki, która to "wchodzi" do modułu. Ale z tego co piszesz, to wygląda na to, że to nie problem z impulsatorami, mam przeczucie, że nie chodzi też o elektrykę. Coś mi się bardziej gaźniki podejrzane wydają... Na biegu jałowym chodzi normalnie? a jak dodasz gazu to wtedy zaczyna strzelać w tylni piec? Jeżeli tak, to na Twoim miejscu sprawdziłbym dyszę główną w gaźniku. Jak na moje, to bardziej podchodzi pod problem z mieszanką, aniżeli z elektryką. Takie cuda to były chyba tylko przy walniętych świecach/przewodach, było też podobnie, ale to jak się motor zagrzał, że się dławił, albo w ogóle nie chciał palić - bo była wina impulsatorów. Jednak te z reguły są diabelnie odporne na takie awarie, tak samo zresztą jak moduł zapłonowy. Albo to będzie jakaś pierdółka w elektryce (chociaż z tego co pisałeś, to większość potencjalnych przyczyn ze strony elektryki masz już wyeliminowane), albo przytkany filtr powietrza... Badamy dalej. :-)



Edited: Membrany sprawdzałeś w gaźniku? Skład mieszanki masz dobrze ustawiony?
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o


Come on!
 
 
 
blekdzek
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-12, 19:11   

Divastion napisał/a:
Impulsatory sprawdza się łatwo i szybko - mierzysz rezystancję między poszczególnymi kablami z białej kostki, która to "wchodzi" do modułu. Ale z tego co piszesz, to wygląda na to, że to nie problem z impulsatorami, mam przeczucie, że nie chodzi też o elektrykę. Coś mi się bardziej gaźniki podejrzane wydają... Na biegu jałowym chodzi normalnie? a jak dodasz gazu to wtedy zaczyna strzelać w tylni piec? Jeżeli tak, to na Twoim miejscu sprawdziłbym dyszę główną w gaźniku. Jak na moje, to bardziej podchodzi pod problem z mieszanką, aniżeli z elektryką. Takie cuda to były chyba tylko przy walniętych świecach/przewodach, było też podobnie, ale to jak się motor zagrzał, że się dławił, albo w ogóle nie chciał palić - bo była wina impulsatorów. Jednak te z reguły są diabelnie odporne na takie awarie, tak samo zresztą jak moduł zapłonowy. Albo to będzie jakaś pierdółka w elektryce (chociaż z tego co pisałeś, to większość potencjalnych przyczyn ze strony elektryki masz już wyeliminowane), albo przytkany filtr powietrza... Badamy dalej. :-)



Edited: Membrany sprawdzałeś w gaźniku? Skład mieszanki masz dobrze ustawiony?




Na impulsatorach pokazują mi dwa różne napięcia ,na jednym 436,a na drugim 445 .

Jeśli chodzi o filtr powietrza to ja mam motocykl własnej produkcji i pośiadam filtry stożkowe myślę że filtry odpadajią ale niemam pewnośći,od tej dłubaniny boli mnie głowa ale się nie poddajie bo na szpeca to mnie zabardzo niestać
Ostatnio zmieniony przez blekdzek 2009-09-12, 19:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Divastion 
Dawid


Motocykl: GS 11
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 1239
Skąd: Jeżowe
Wysłany: 2009-09-12, 19:29   

Zależnie od rocznika i wersji silnika:



Zobacz tutaj na wartości oporu dla impulsatorów



Jeżeli Ci brakuje tam z powiedzmy do 40 Ohm to prawdopodobnie to niedokładny odczyt miernika (miernik "od ruskich" za 20zł), gorzej jakbyś tam miał z 200 Ohm - to wtedy coś by było nie tak z impulsatorem.



A wcześniej moto chodził normalnie? Czy coś mu się odmieniło po jakiejś konkretnej akcji? ;-)
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o


Come on!
 
 
 
blekdzek
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-12, 19:39   

Divastion napisał/a:
Zależnie od rocznika i wersji silnika:



Zobacz tutaj na wartości oporu dla impulsatorów



Jeżeli Ci brakuje tam z powiedzmy do 40 Ohm to prawdopodobnie to niedokładny odczyt miernika (miernik "od ruskich" za 20zł), gorzej jakbyś tam miał z 200 Ohm - to wtedy coś by było nie tak z impulsatorem.



A wcześniej moto chodził normalnie? Czy coś mu się odmieniło po jakiejś konkretnej akcji? ;-)








Składałem go 16 mieśięcy od zera niemiałem nic wszystko od podstaw ,po ukonczeniu normalka czas odpalenia besti ,a on wali w gar i to cała chistoria ,a miernik to faktyczie za 20 zł od kolegi mam prośbę bo nieumię otworzyć tej stronki z wartośćią oporu dla impulsatora ile powinno wskazywać na mierniku
 
 
Divastion 
Dawid


Motocykl: GS 11
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 1239
Skąd: Jeżowe
Wysłany: 2009-09-12, 19:46   

Kliknij po prostu na http://picasaweb.google.c...632597214041730 i Ci pokaże print screen'a tego działu schematu. Tam po prawej stronie będziesz miał taki znaczek lupy z "+" tym sobie powiększysz zdjęcie, żebyś mógł odczytać wartości. :-D
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o


Come on!
 
 
 
blekdzek
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-12, 19:53   

Divastion napisał/a:
Kliknij po prostu na http://picasaweb.google.c...632597214041730 i Ci pokaże print screen'a tego działu schematu. Tam po prawej stronie będziesz miał taki znaczek lupy z "+" tym sobie powiększysz zdjęcie, żebyś mógł odczytać wartości. :-D




Dzięki sprawdze i ide do innego kumpla po inny miernik,jest elektrykiem to chyba ma lepszy , poszperam i śię odezwę.







Cześć ---tak jak pisałem poszperałem ,sprawdziłem impulsatory i są ok ale mam pytanko ,zmieniałem wydechy na głośne i filtry stożkowe czy po tej przeróbce trzeba wymienić na inne dysze w gażniku czy tylko senchronizacjia mnie czeka
 
 
Patryk
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-23, 17:35   

chciałbym się podczepić pod temat na jakich przewodach mają być te rezystancje?? :oops: bo nie mogę znaleźć ani jednej wszędzie albo przerwa albo 1kOhm??
 
 
Divastion 
Dawid


Motocykl: GS 11
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 1239
Skąd: Jeżowe
Wysłany: 2009-09-23, 18:25   

Zobacz tutaj ;-)
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o


Come on!
 
 
 
Miki01 
Miki01


Motocykl: VT 1100C 86, HD Electra FLHT 06
Wiek: 46
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-23, 18:47   

Blekdzek sprawdź proszę jeszcze połączenie gaźnikó i obudową filtra powietrza. W tym modelu podczas skłądania łatwo zagiąć ten gumowy kolektor i wtedy łapie lewy "wiatr"..

Pozdro
 
 
Patryk
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-28, 06:56   

Divastion dzięki dis moduł idzie do naprawy
 
 
Divastion 
Dawid


Motocykl: GS 11
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 1239
Skąd: Jeżowe
Wysłany: 2009-09-28, 10:53   

Patryk napisał/a:
Divastion dzięki dis moduł idzie do naprawy




To trzymam kciuki za udaną naprawę :-) Bo w przypadku mojego modułu (uszkodzenie procesora sterującego) - praktycznie nie ma mowy o naprawie, trzeba by ściągać taki procesor od "Japanczajsów" :evil: No nic, ale jest nadzieja na inne wybrnięcie z sytuacji.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o


Come on!
 
 
 
Patryk
[Usunięty]

Wysłany: 2009-10-26, 14:59   

niestey naprawa się nie udała brakuje mi tranzystorów wys napięcia bo te które kupiłem niby odpowiedniki ale 400v i jest gorzej niż na starych

takie małe pytanko jakie motorki jeszcze mjaa takie sam moduł jak shadowka bo szukając po allegro i e-bey'u nie znalazłem ani jednego do VT, nówka raczej odpada ze względu na koszty
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM