Problem,jeden cylinder strzela
Odpowiedz do tematu

blekdzek
[Usunięty]
: Problem,jeden cylinder strzela
Mam problem ,z tylnym cylindrem ,mocno strzela ,wymieniłem przewody,fajki ,świece ,zamieniłem cewki zapłonowe,sprawdziłem układ paliwowy ,zmieniłem gażniki i dalej to samo,Proszę o pomoc :thx:

: Re: Problem,jeden cylinder strzela
blekdzek napisał/a:
Mam problem ,z tylnym cylindrem ,mocno strzela ,wymieniłem przewody,fajki ,świece ,zamieniłem cewki zapłonowe,sprawdziłem układ paliwowy ,zmieniłem gażniki i dalej to samo,Proszę o pomoc :thx:




Przede wszystkim, sprawdzałeś iskrę z poszczególnych świec? Jeżeli masz wszędzie iskrę, to sprawdź pod kątem czasu pojawiania się iskry na 2 świecach z tego samego cylindra.



Poza tym pozostało Ci:

* sprawdzenie impulsatorów, szczególnie impulsatora "dającego" na tylni gar.

* oględziny modułu





Cewki masz dobrze podłączone? Przewody WN tak samo wpinałeś, jak były oryginalne (przed awarią)?. Jak się pomiesza kolejność przewodów WN to właśnie moto się tak zachowuje, niby próbuje chodzić, ale tak w zasadzie to tylko wali - a nie pali :-) Pisz, będziemy kombinować dalej :-)

blekdzek
[Usunięty]
: Re: Problem,jeden cylinder strzela
Divastion napisał/a:
blekdzek napisał/a:
Mam problem ,z tylnym cylindrem ,mocno strzela ,wymieniłem przewody,fajki ,świece ,zamieniłem cewki zapłonowe,sprawdziłem układ paliwowy ,zmieniłem gażniki i dalej to samo,Proszę o pomoc :thx:




Przede wszystkim, sprawdzałeś iskrę z poszczególnych świec? Jeżeli masz wszędzie iskrę, to sprawdź pod kątem czasu pojawiania się iskry na 2 świecach z tego samego cylindra.



Poza tym pozostało Ci:

* sprawdzenie impulsatorów, szczególnie impulsatora "dającego" na tylni gar.

* oględziny modułu





Cewki masz dobrze podłączone? Przewody WN tak samo wpinałeś, jak były oryginalne (przed awarią)?. Jak się pomiesza kolejność przewodów WN to właśnie moto się tak zachowuje, niby próbuje chodzić, ale tak w zasadzie to tylko wali - a nie pali :-) Pisz, będziemy kombinować dalej :-)








Sprawdziłem iskrę jest ,tylko niewiem jak mam sprawdzić impulsatory,czy masz jakomś

rade







Jeszcze dodam że on pali ale tylko na wolnych obrotach,jak mu wkręcam na manetce to zaczyna śię synfonia na tylnym cylindrze

:
Impulsatory sprawdza się łatwo i szybko - mierzysz rezystancję między poszczególnymi kablami z białej kostki, która to "wchodzi" do modułu. Ale z tego co piszesz, to wygląda na to, że to nie problem z impulsatorami, mam przeczucie, że nie chodzi też o elektrykę. Coś mi się bardziej gaźniki podejrzane wydają... Na biegu jałowym chodzi normalnie? a jak dodasz gazu to wtedy zaczyna strzelać w tylni piec? Jeżeli tak, to na Twoim miejscu sprawdziłbym dyszę główną w gaźniku. Jak na moje, to bardziej podchodzi pod problem z mieszanką, aniżeli z elektryką. Takie cuda to były chyba tylko przy walniętych świecach/przewodach, było też podobnie, ale to jak się motor zagrzał, że się dławił, albo w ogóle nie chciał palić - bo była wina impulsatorów. Jednak te z reguły są diabelnie odporne na takie awarie, tak samo zresztą jak moduł zapłonowy. Albo to będzie jakaś pierdółka w elektryce (chociaż z tego co pisałeś, to większość potencjalnych przyczyn ze strony elektryki masz już wyeliminowane), albo przytkany filtr powietrza... Badamy dalej. :-)



Edited: Membrany sprawdzałeś w gaźniku? Skład mieszanki masz dobrze ustawiony?

blekdzek
[Usunięty]
:
Divastion napisał/a:
Impulsatory sprawdza się łatwo i szybko - mierzysz rezystancję między poszczególnymi kablami z białej kostki, która to "wchodzi" do modułu. Ale z tego co piszesz, to wygląda na to, że to nie problem z impulsatorami, mam przeczucie, że nie chodzi też o elektrykę. Coś mi się bardziej gaźniki podejrzane wydają... Na biegu jałowym chodzi normalnie? a jak dodasz gazu to wtedy zaczyna strzelać w tylni piec? Jeżeli tak, to na Twoim miejscu sprawdziłbym dyszę główną w gaźniku. Jak na moje, to bardziej podchodzi pod problem z mieszanką, aniżeli z elektryką. Takie cuda to były chyba tylko przy walniętych świecach/przewodach, było też podobnie, ale to jak się motor zagrzał, że się dławił, albo w ogóle nie chciał palić - bo była wina impulsatorów. Jednak te z reguły są diabelnie odporne na takie awarie, tak samo zresztą jak moduł zapłonowy. Albo to będzie jakaś pierdółka w elektryce (chociaż z tego co pisałeś, to większość potencjalnych przyczyn ze strony elektryki masz już wyeliminowane), albo przytkany filtr powietrza... Badamy dalej. :-)



Edited: Membrany sprawdzałeś w gaźniku? Skład mieszanki masz dobrze ustawiony?




Na impulsatorach pokazują mi dwa różne napięcia ,na jednym 436,a na drugim 445 .

Jeśli chodzi o filtr powietrza to ja mam motocykl własnej produkcji i pośiadam filtry stożkowe myślę że filtry odpadajią ale niemam pewnośći,od tej dłubaniny boli mnie głowa ale się nie poddajie bo na szpeca to mnie zabardzo niestać

Ostatnio zmieniony przez blekdzek 2009-09-12, 19:29, w całości zmieniany 1 raz
:
Zależnie od rocznika i wersji silnika:



Zobacz tutaj na wartości oporu dla impulsatorów



Jeżeli Ci brakuje tam z powiedzmy do 40 Ohm to prawdopodobnie to niedokładny odczyt miernika (miernik "od ruskich" za 20zł), gorzej jakbyś tam miał z 200 Ohm - to wtedy coś by było nie tak z impulsatorem.



A wcześniej moto chodził normalnie? Czy coś mu się odmieniło po jakiejś konkretnej akcji? ;-)

blekdzek
[Usunięty]
:
Divastion napisał/a:
Zależnie od rocznika i wersji silnika:



Zobacz tutaj na wartości oporu dla impulsatorów



Jeżeli Ci brakuje tam z powiedzmy do 40 Ohm to prawdopodobnie to niedokładny odczyt miernika (miernik "od ruskich" za 20zł), gorzej jakbyś tam miał z 200 Ohm - to wtedy coś by było nie tak z impulsatorem.



A wcześniej moto chodził normalnie? Czy coś mu się odmieniło po jakiejś konkretnej akcji? ;-)








Składałem go 16 mieśięcy od zera niemiałem nic wszystko od podstaw ,po ukonczeniu normalka czas odpalenia besti ,a on wali w gar i to cała chistoria ,a miernik to faktyczie za 20 zł od kolegi mam prośbę bo nieumię otworzyć tej stronki z wartośćią oporu dla impulsatora ile powinno wskazywać na mierniku

:
Kliknij po prostu na http://picasaweb.google.c...632597214041730 i Ci pokaże print screen'a tego działu schematu. Tam po prawej stronie będziesz miał taki znaczek lupy z "+" tym sobie powiększysz zdjęcie, żebyś mógł odczytać wartości. :-D

blekdzek
[Usunięty]
:
Divastion napisał/a:
Kliknij po prostu na http://picasaweb.google.c...632597214041730 i Ci pokaże print screen'a tego działu schematu. Tam po prawej stronie będziesz miał taki znaczek lupy z "+" tym sobie powiększysz zdjęcie, żebyś mógł odczytać wartości. :-D




Dzięki sprawdze i ide do innego kumpla po inny miernik,jest elektrykiem to chyba ma lepszy , poszperam i śię odezwę.







Cześć ---tak jak pisałem poszperałem ,sprawdziłem impulsatory i są ok ale mam pytanko ,zmieniałem wydechy na głośne i filtry stożkowe czy po tej przeróbce trzeba wymienić na inne dysze w gażniku czy tylko senchronizacjia mnie czeka

Patryk
[Usunięty]
:
chciałbym się podczepić pod temat na jakich przewodach mają być te rezystancje?? :oops: bo nie mogę znaleźć ani jednej wszędzie albo przerwa albo 1kOhm??

:
Zobacz tutaj ;-)

:
Blekdzek sprawdź proszę jeszcze połączenie gaźnikó i obudową filtra powietrza. W tym modelu podczas skłądania łatwo zagiąć ten gumowy kolektor i wtedy łapie lewy "wiatr"..

Pozdro

Patryk
[Usunięty]
:
Divastion dzięki dis moduł idzie do naprawy

:
Patryk napisał/a:
Divastion dzięki dis moduł idzie do naprawy




To trzymam kciuki za udaną naprawę :-) Bo w przypadku mojego modułu (uszkodzenie procesora sterującego) - praktycznie nie ma mowy o naprawie, trzeba by ściągać taki procesor od "Japanczajsów" :evil: No nic, ale jest nadzieja na inne wybrnięcie z sytuacji.

Patryk
[Usunięty]
:
niestey naprawa się nie udała brakuje mi tranzystorów wys napięcia bo te które kupiłem niby odpowiedniki ale 400v i jest gorzej niż na starych

takie małe pytanko jakie motorki jeszcze mjaa takie sam moduł jak shadowka bo szukając po allegro i e-bey'u nie znalazłem ani jednego do VT, nówka raczej odpada ze względu na koszty

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group