/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Różnice w eksploatacji VT 1100 C 4 i 5 cio biegowej
Autor Wiadomość
Mr.DiPi
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-04, 11:23   Różnice w eksploatacji VT 1100 C 4 i 5 cio biegowej

słuchajcie doszły mnie opinie pewnego mechanika jakoby modele posiadające skrzynię 4 biegową są solidniejsze (nie psuje się 3) niż europejskie wersje 5 cio biegowe....



macie jakieś doświadczenia w tym temacie?



czy 4 przypadkiem nei będą więcej paliły?
 
 
Miki01 
Miki01


Motocykl: VT 1100C 86, HD Electra FLHT 06
Wiek: 46
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-04, 11:57   

Witam,

a nie słyszałeś przypadkiem o słabej "III" w Amerykańskiej V? Rocznik 85-86.. A jeśli słyszałeś to Mateusz ma ten problem, a zmojej wiedzy to najczęściej jest to wina nieumiejętnej zmiany i przez to leci...

Pozdro
 
 
Divastion 
Dawid


Motocykl: GS 11
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 1239
Skąd: Jeżowe
Wysłany: 2009-09-04, 11:57   Re: Różnice w eksploatacji VT 1100 C 4 i 5 cio biegowej

Mr.DiPi napisał/a:
słuchajcie doszły mnie opinie pewnego mechanika jakoby modele posiadające skrzynię 4 biegową są solidniejsze (nie psuje się 3) niż europejskie wersje 5 cio biegowe....



macie jakieś doświadczenia w tym temacie?



czy 4 przypadkiem nei będą więcej paliły?




Właśnie jest odwrotnie niż jak piszesz - z racji tego, że masz 4 biegi, to najczęściej używanym jest 3-ka (prędkości do 100km/h) i tego biegu się najwięcej używa, co za tym idzie - najczęściej się psuje. Dla przykładu podam Ci, że właśnie ja mam "4-kę", którą kupiłem z umierającym 3-cim biegiem. Tak samo to może dotyczyć 5-tek jak i 4-rek :-D Wszystko zależy od tego, czy ktoś potrafi wbijać biegi, czy nie.... :-)
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o


Come on!
 
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2009-09-04, 12:50   Re: Różnice w eksploatacji VT 1100 C 4 i 5 cio biegowej

Divastion napisał/a:
Mr.DiPi napisał/a:
słuchajcie doszły mnie opinie pewnego mechanika jakoby modele posiadające skrzynię 4 biegową są solidniejsze (nie psuje się 3) niż europejskie wersje 5 cio biegowe....



macie jakieś doświadczenia w tym temacie?



czy 4 przypadkiem nei będą więcej paliły?




Właśnie jest odwrotnie niż jak piszesz - z racji tego, że masz 4 biegi, to najczęściej używanym jest 3-ka (prędkości do 100km/h) i tego biegu się najwięcej używa, co za tym idzie - najczęściej się psuje. Dla przykładu podam Ci, że właśnie ja mam "4-kę", którą kupiłem z umierającym 3-cim biegiem. Tak samo to może dotyczyć 5-tek jak i 4-rek :-D Wszystko zależy od tego, czy ktoś potrafi wbijać biegi, czy nie.... :-)


W 5 też się używa sporo trójki, dlatego właśnie od zimy nie mam złożonego motocykla, bo walczę z trójką. Nie spotkałem się z modelem 85-86 z 4 biegową skrzynią. Modele 4 - biegowe mają mniejszą moc - może nie ma aż takich naprężeń? Ale na pewno jakbyś wsadził 4 w silnik z 85-86 to zacznie chlać, bo będziesz nim jeździł prawie do odcięcia non stop.
 
 
Raptowny 


Motocykl: Honda GL 1500 SE
Wiek: 59
Dołączył: 21 Gru 2007
Posty: 434
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2009-09-16, 12:04   

mam właśnie na oku taką cztero bięgową ,brać czy nie :?:
_________________
http://www.hondagoldwings...ions/shadow.gif
 
 
Rocker 

Motocykl: FLHR
Wiek: 43
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 266
Skąd: Dobrodzień
Wysłany: 2009-09-16, 14:39   

Raptowny napisał/a:
mam właśnie na oku taką cztero bięgową ,brać czy nie :?:




Brać! Jest zdecydowanie mocniejsza od 5-tki.
 
 
Rocker 

Motocykl: FLHR
Wiek: 43
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 266
Skąd: Dobrodzień
Wysłany: 2009-09-16, 14:42   Re: Różnice w eksploatacji VT 1100 C 4 i 5 cio biegowej

Mateusz napisał/a:
Modele 4 - biegowe mają mniejszą moc - może nie ma aż takich naprężeń?




Skąd informacja, że modele 4-robiegowe mają mniejszą moc?

VT1100 z 4 biegami (model 88-94) były najmocniejsze jeśli nie liczyć modelu wcześniejszego.
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2009-09-16, 14:47   Re: Różnice w eksploatacji VT 1100 C 4 i 5 cio biegowej

Rocker napisał/a:
Mateusz napisał/a:
Modele 4 - biegowe mają mniejszą moc - może nie ma aż takich naprężeń?




Skąd informacja, że modele 4-robiegowe mają mniejszą moc?

VT1100 z 4 biegami (model 88-94) były najmocniejsze jeśli nie liczyć modelu wcześniejszego.


Kolega niech przeczyta najpierw, o jakim roczniku ja pisałem a później niech się pyta :-)

Ale uściślę - późniejsze modele 4 biegowe (zresztą pięciobiegowe też) maja mniejsza moc :-)
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2009-09-16, 21:18   

Z tego co ja wiem, to skrzynie 4 biegowe występowały w moto VT110C z lat 87-95/Honda Shadow/, choć pojawiły się wtedy tez modele z 5 biegową skrzynią, a spowodowane było to zaostrzeniem norm hałasu, moto z 5 biegową skrzynia miały być cichsze. Te moto z lat 87-95 miały moc około 68 KM. :lol: W Hondzie Shadow Spirit od roku 97-07 były skrzynie 5 biegowe, a moc została obniżona do 60 KM/mniejszy stopień sprężania, 8.0:1/. :lol:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Zbyszek 


Motocykl: VT 1100 C 89
Wiek: 67
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 154
Skąd: Bielsko-Biała/SB
Wysłany: 2009-09-16, 22:34   

Raptowny napisał/a:
mam właśnie na oku taką cztero bięgową ,brać czy nie :?:




Jak chcesz mieć najładniejszy model shadowki to brać. Oczywiście oblukać dokładnie stan techniczny i wizualny, na pewno coś trzeba będzie poprawić, więc trzeba to dobrze skarkulować.Np przyzwoite lakierowanie około 1800 PLN, naprawa 3 biegu około 2000 PLN, regeneracja przedniego zawieszenia tzn.: łożyska główki, tulejki ślizgowe, uszczelniacze, osłony lag,klocki, ja jeszcze do tego wymieniłem tarcze hamulcową, więc następne 1400 PLN,łańcuchy rozrządu 500PLN, łańcuszek napędu pompy oleju 120PLN. Jak bierze olej: tulejowanie jednego gara plus pierścienie Ok 380PLN. Do tego masa innych pierdołek jak: uzwojenie alternatora, uszczelnienia i osłony zacisku hamulcowego, pompy hamulcowej, pompy sprzęgłowej, szczęki hamulcowe tylne, regeneracja odblasku reflektora, akumulator, opony, oleje i inne potrzebne płyny. To by było tak zgrubnie. Zakładamy, że nigdy nie miała jakiegoś ślizgu,nie wspominamy o dzwonie, to uda się doprowadzić chromy do przyzwoitego wyglądu. Co do padania skrzyń biegów w tych modelach to na pewno nie jest przyczyna złej zmiany biegów jak tu się często pisze. Ten silnik z powodzeniem może napędzać ciągnik rolniczy, a skrzynia pozostała motocyklowa i tu jest cała przyczyna. Nie neguje, że bardzo brutalne obchodzenie się z tą skrzynią przyspieszy jej awarie, ale nie to jest podstawową sprawą jej dolegliwości.W nowych kołach zębatych są wprowadzone zmiany po części eliminujące słabe miejsca. Tak, więc po dobrej naprawie taka skrzynia powinna być trwalsza. Czy tak będzie może kiedyś przekonam się osobiście? Tak, więc trzeba dobrze przemyśleć i przekalkulować, co by puzniej nie biadolić. Wszystko napisane jest na własnym przykładzie, ale to i tak nie jest wszystko, co mnie dostało.
Ostatnio zmieniony przez Zbyszek 2009-09-16, 23:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2009-09-16, 22:59   

Zbyszek napisał/a:
Raptowny napisał/a:
mam właśnie na oku taką cztero bięgową ,brać czy nie :?:




Jak chcesz mieć najładniejszy model shadowki to brać. Oczywiście oblukać dokładnie stan techniczny i wizualny, na pewno coś trzeba będzie poprawić, więc trzeba to dobrze skarkulować.Np przyzwoite lakierowanie około 1800 PLN, naprawa 3 biegu około 2000 PLN, regeneracja przedniego zawieszenia tzn.: łożyska główki, tulejki ślizgowe, uszczelniacze, osłony lag,klocki, ja jeszcze do tego wymieniłem tarcze hamulcową, więc następne 1400 PLN,łańcuchy rozrządu 500PLN, łańcuszek napędu pompy chłodzącej 120PLN. Jak bierze olej: tulejowanie jednego gara plus pierścienie Ok 380PLN. Do tego masa innych pierdołek jak: uzwojenie alternatora, uszczelnienia i osłony zacisku hamulcowego, pompy hamulcowej, pompy sprzęgłowej, szczęki hamulcowe tylne, regeneracja odblasku reflektora, akumulator, opony, oleje i inne potrzebne płyny. To by było tak zgrubnie. Zakładamy, że nigdy nie miała jakiegoś ślizgu,nie wspominamy o dzwonie, to uda się doprowadzić chromy do przyzwoitego wyglądu. Co do padania skrzyń biegów w tych modelach to na pewno nie jest przyczyna złej zmiany biegów jak tu się często pisze. Ten silnik z powodzeniem może napędzać ciągnik rolniczy, a skrzynia pozostała motocyklowa i tu jest cała przyczyna. Nie neguje, że bardzo brutalne obchodzenie się z tą skrzynią przyspieszy jej awarie, ale nie to jest podstawową sprawą jej dolegliwości.W nowych kołach zębatych są wprowadzone zmiany po części eliminujące słabe miejsca. Tak, więc po dobrej naprawie taka skrzynia powinna być trwalsza. Czy tak będzie może kiedyś przekonam się osobiście? Tak, więc trzeba dobrze przemyśleć i przekalkulować, co by puzniej nie biadolić. Wszystko napisane jest na własnym przykładzie, ale to i tak nie jest wszystko, co mnie dostało.




Chyba już go zniechęciłeś. :lol: I jakieś nieznane elementy silnika wprowadziłeś. :lol:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Zbyszek 


Motocykl: VT 1100 C 89
Wiek: 67
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 154
Skąd: Bielsko-Biała/SB
Wysłany: 2009-09-16, 23:41   

Todek napisał/a:
Zbyszek napisał/a:
Raptowny napisał/a:
mam właśnie na oku taką cztero bięgową ,brać czy nie :?:




Jak chcesz mieć najładniejszy model shadowki to brać. Oczywiście oblukać dokładnie stan techniczny i wizualny, na pewno coś trzeba będzie poprawić, więc trzeba to dobrze skarkulować.Np przyzwoite lakierowanie około 1800 PLN, naprawa 3 biegu około 2000 PLN, regeneracja przedniego zawieszenia tzn.: łożyska główki, tulejki ślizgowe, uszczelniacze, osłony lag,klocki, ja jeszcze do tego wymieniłem tarcze hamulcową, więc następne 1400 PLN,łańcuchy rozrządu 500PLN, łańcuszek napędu pompy chłodzącej 120PLN. Jak bierze olej: tulejowanie jednego gara plus pierścienie Ok 380PLN. Do tego masa innych pierdołek jak: uzwojenie alternatora, uszczelnienia i osłony zacisku hamulcowego, pompy hamulcowej, pompy sprzęgłowej, szczęki hamulcowe tylne, regeneracja odblasku reflektora, akumulator, opony, oleje i inne potrzebne płyny. To by było tak zgrubnie. Zakładamy, że nigdy nie miała jakiegoś ślizgu,nie wspominamy o dzwonie, to uda się doprowadzić chromy do przyzwoitego wyglądu. Co do padania skrzyń biegów w tych modelach to na pewno nie jest przyczyna złej zmiany biegów jak tu się często pisze. Ten silnik z powodzeniem może napędzać ciągnik rolniczy, a skrzynia pozostała motocyklowa i tu jest cała przyczyna. Nie neguje, że bardzo brutalne obchodzenie się z tą skrzynią przyspieszy jej awarie, ale nie to jest podstawową sprawą jej dolegliwości.W nowych kołach zębatych są wprowadzone zmiany po części eliminujące słabe miejsca. Tak, więc po dobrej naprawie taka skrzynia powinna być trwalsza. Czy tak będzie może kiedyś przekonam się osobiście? Tak, więc trzeba dobrze przemyśleć i przekalkulować, co by puzniej nie biadolić. Wszystko napisane jest na własnym przykładzie, ale to i tak nie jest wszystko, co mnie dostało.




Chyba już go zniechęciłeś. :lol: I jakieś nieznane elementy silnika wprowadziłeś. :lol:


No przepraszam.Już poprawione.

Tu nie chodzi zachęcanie czy zniechęcanie tylko na co trzeba zwrócić szczególną uwagę.
 
 
darekb 
Darekb


Motocykl: była VT 1100C jest Koga E-Inspire
Wiek: 62
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 306
Skąd: ok Otwocka
Wysłany: 2009-09-17, 02:50   

Todek napisał/a:
Zbyszek napisał/a:
Raptowny napisał/a:
mam właśnie na oku taką cztero bięgową ,brać czy nie :?:




Jak chcesz mieć najładniejszy model shadowki to brać. Oczywiście oblukać dokładnie stan techniczny i wizualny, na pewno coś trzeba będzie poprawić, więc trzeba to dobrze skarkulować.Np przyzwoite lakierowanie około 1800 PLN, naprawa 3 biegu około 2000 PLN, regeneracja przedniego zawieszenia tzn.: łożyska główki, tulejki ślizgowe, uszczelniacze, osłony lag,klocki, ja jeszcze do tego wymieniłem tarcze hamulcową, więc następne 1400 PLN,łańcuchy rozrządu 500PLN, łańcuszek napędu pompy chłodzącej 120PLN. Jak bierze olej: tulejowanie jednego gara plus pierścienie Ok 380PLN. Do tego masa innych pierdołek jak: uzwojenie alternatora, uszczelnienia i osłony zacisku hamulcowego, pompy hamulcowej, pompy sprzęgłowej, szczęki hamulcowe tylne, regeneracja odblasku reflektora, akumulator, opony, oleje i inne potrzebne płyny. To by było tak zgrubnie. Zakładamy, że nigdy nie miała jakiegoś ślizgu,nie wspominamy o dzwonie, to uda się doprowadzić chromy do przyzwoitego wyglądu. Co do padania skrzyń biegów w tych modelach to na pewno nie jest przyczyna złej zmiany biegów jak tu się często pisze. Ten silnik z powodzeniem może napędzać ciągnik rolniczy, a skrzynia pozostała motocyklowa i tu jest cała przyczyna. Nie neguje, że bardzo brutalne obchodzenie się z tą skrzynią przyspieszy jej awarie, ale nie to jest podstawową sprawą jej dolegliwości.W nowych kołach zębatych są wprowadzone zmiany po części eliminujące słabe miejsca. Tak, więc po dobrej naprawie taka skrzynia powinna być trwalsza. Czy tak będzie może kiedyś przekonam się osobiście? Tak, więc trzeba dobrze przemyśleć i przekalkulować, co by puzniej nie biadolić. Wszystko napisane jest na własnym przykładzie, ale to i tak nie jest wszystko, co mnie dostało.




TY to potrafisz doradzić koledze kupić czy nie?-jak bym mamu(teściową słyszał w morde)

Pozdr Darekb



P,S Jak Ci serducho pikneło jak go zobaczyłes to kupuj go -jeden z lepszych motocykli w tej klasie -jesli nie na ???. Na temat skrzyni 4 masz opinie na PW



Chyba już go zniechęciłeś. :lol: I jakieś nieznane elementy silnika wprowadziłeś. :lol:
 
 
 
Rocker 

Motocykl: FLHR
Wiek: 43
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 266
Skąd: Dobrodzień
Wysłany: 2009-09-17, 07:23   Re: Różnice w eksploatacji VT 1100 C 4 i 5 cio biegowej

Mateusz napisał/a:
Rocker napisał/a:
Mateusz napisał/a:
Modele 4 - biegowe mają mniejszą moc - może nie ma aż takich naprężeń?




Skąd informacja, że modele 4-robiegowe mają mniejszą moc?

VT1100 z 4 biegami (model 88-94) były najmocniejsze jeśli nie liczyć modelu wcześniejszego.


Kolega niech przeczyta najpierw, o jakim roczniku ja pisałem a później niech się pyta :-)

Ale uściślę - późniejsze modele 4 biegowe (zresztą pięciobiegowe też) maja mniejsza moc :-)




No właśnie czytam i czytam i doczytać nie mogę. Kolega pisze, że nie spotkał w modelu 85-86 wersji 4-biegowej oraz, że jak się wsadzi do tej właśnie wersji skrzynię 4 to będzie chlał więcej. Kolega nie sprecyzował, że chodzi o różnicę mocy między modelami, a z wypowiedzi wynika jasno, jakoby różnica miała być między 4 a 5-ciobiegową wersją (w domyśle modelu o który pyta autor wątku). Przynajmniej ja tak to kumam. Ale może ja jakiś zboczony jestem ;-)



Co do mocy między modelami to faktycznie wadomo ogólnie, że model 85-86 jest mocniejszy i to chyba sporo. Natomiast 87-95 (wcześniej pisałem 88-94 ale faktycznie one były już w 87) występuje w 2 wersjach (ogólnie bardzo powiedziane) z czego odczucie mocy w obu jest naprawdę różne, a 4 jest bardziej dynamiczna aniżeli 5.
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2009-09-17, 10:51   Re: Różnice w eksploatacji VT 1100 C 4 i 5 cio biegowej

Rocker napisał/a:
Mateusz napisał/a:
Rocker napisał/a:
Mateusz napisał/a:
Modele 4 - biegowe mają mniejszą moc - może nie ma aż takich naprężeń?




Skąd informacja, że modele 4-robiegowe mają mniejszą moc?

VT1100 z 4 biegami (model 88-94) były najmocniejsze jeśli nie liczyć modelu wcześniejszego.


Kolega niech przeczyta najpierw, o jakim roczniku ja pisałem a później niech się pyta :-)

Ale uściślę - późniejsze modele 4 biegowe (zresztą pięciobiegowe też) maja mniejsza moc :-)




No właśnie czytam i czytam i doczytać nie mogę. Kolega pisze, że nie spotkał w modelu 85-86 wersji 4-biegowej oraz, że jak się wsadzi do tej właśnie wersji skrzynię 4 to będzie chlał więcej. Kolega nie sprecyzował, że chodzi o różnicę mocy między modelami, a z wypowiedzi wynika jasno, jakoby różnica miała być między 4 a 5-ciobiegową wersją (w domyśle modelu o który pyta autor wątku). Przynajmniej ja tak to kumam. Ale może ja jakiś zboczony jestem ;-)



Co do mocy między modelami to faktycznie wadomo ogólnie, że model 85-86 jest mocniejszy i to chyba sporo. Natomiast 87-95 (wcześniej pisałem 88-94 ale faktycznie one były już w 87) występuje w 2 wersjach (ogólnie bardzo powiedziane) z czego odczucie mocy w obu jest naprawdę różne, a 4 jest bardziej dynamiczna aniżeli 5.


Do modelu 85-86 da się wsadzić 4kę z późniejszych lat. Wałki identyczne tyko zębatki inne. I niestety - podobno - po takim zabiegu silnik 85-86 dostaje takich obrotów, że w baku się wir robi :-) Natomiast faktycznie model 85-86 miał TYLKO skrzynie 5. :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM