Remont rozpoczęty |
Autor |
Wiadomość |
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
|
|
|
|
Lbzdz
zasadniczo - Kicia
Motocykl: CB600F4 Hornet
Wiek: 44 Dołączył: 24 Cze 2007 Posty: 813 Skąd: Bukowiec (Łódź)
|
Wysłany: 2007-12-15, 12:59
|
|
|
Mucha w zaworach
Tego jeszcze nigdy nie widziałem, nawet bym się nie spodziewał... |
_________________ Live FREE or DIE !!!
www.horseteam.info |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2007-12-15, 14:17
|
|
|
Mnie też to zszokowało :) ale jak widać zwierzęta czy owady lgną do cienia ;).
Przecież tego bydlaka ŚWIERSZCZA wyciągnąłem zza lampy przedniej z elektryki..
PS: Dziś trochę składałem...
Fotki później... bo właśnie próbuję rozpiąć zawory wydechowe |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2007-12-15, 16:31
|
|
|
Oto obiecane fotki z dziś..
http://picasaweb.google.p...zbieranieVT500C
Rozpiąłem jak widać zawory i znalazłem cos niemiłego :/
Połowa prowadnicy zawora wydechowego tylniej głowicy prawdopodobnie kiedyś opuściła gniazdo przez wydech :(
|
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2007-12-17, 23:14
|
|
|
Kolejna "niespodzianka"...
Rysa podłużna w cylindrze tylnim
To pierścień ją wyżłobił?
Jest lekko wyczuwalna pod palcem.
Co w takim przypadku??
Nie ruszać cylindra i zmienić tylko pierścienie?
Czy zalecane jest jakieś działanie? |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
Shadok
Administrator
Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006 Posty: 1956 Skąd: Dziecinów
|
Wysłany: 2007-12-18, 14:45
|
|
|
Być może kawałek prowadnicy (niekoniecznie cały brak) mógł zabawić na moment w cylindrze zanim wybrał wolność...
Powiem szczerze, że jeśli rzeczywiście czuć to pod palcem i paznokciem wyraźnie, być może należałoby zastosować przynajmniej honowanie o ile nie grubsze obróbki. I w tym momencie staje sprawa pierścieni... |
_________________ Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle. |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2007-12-18, 15:15
|
|
|
Shadok napisał/a: | Być może kawałek prowadnicy (niekoniecznie cały brak) mógł zabawić na moment w cylindrze zanim wybrał wolność...
Powiem szczerze, że jeśli rzeczywiście czuć to pod palcem i paznokciem wyraźnie, być może należałoby zastosować przynajmniej honowanie o ile nie grubsze obróbki. I w tym momencie staje sprawa pierścieni... |
Moim zdaniem prowadnica nie zrobiłą by tak prostej rysy ;/
Czyli lekka obróbka i nowe nominalne pierścienie lub grubsza i inne pierścienie? |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
Shadok
Administrator
Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006 Posty: 1956 Skąd: Dziecinów
|
Wysłany: 2007-12-18, 21:01
|
|
|
Miałem na myśli drobny okruszek prowadnicy...
Dokładnie. Tłok i cylinder zawozisz do fachmanów, tam mierzy się luz tłok/cylinder i decyduje. |
_________________ Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle. |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2007-12-18, 21:10
|
|
|
najnowsze fotki z dziś:
http://picasaweb.google.c...218SilnikVT500C
Ps:
Co do zdejmowania cylindra....
Zdjąłem dziś magistralę wodną i wyjąłem.. hmm z ciekawości pompe wody :)
Teraz mogę podnieść cylindry?
Zdjąć od razu dwa?
Czy tłoki muszą być w określonej pozycji??
Na co uważać?
Na co zwrócić szczególna uwagę?
Jakieś rady?
Rozumiem że jak mam zawieźć cylinder i tłok to muszę rozpiąć trzpień tłoka.
Pewnie będą mi potrzebne jakieś specjalne szczypce do wyciągnięcia segera czy co tam go trzyma?
Gdzie zawieźć tłok i cylinder?
Za dużo pytań?>;) |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
Shadok
Administrator
Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006 Posty: 1956 Skąd: Dziecinów
|
Wysłany: 2007-12-18, 21:38
|
|
|
Cezar napisał/a: |
Zdjąć od razu dwa? |
Jeśli nastawiasz się na robienie obu. No raczej powinno się oba robić... No i po kolei oczywiście...
Cezar napisał/a: |
Czy tłoki muszą być w określonej pozycji? |
Jak najniżej - mniej wyciągania.
Cezar napisał/a: |
Na co uważać?
Na co zwrócić szczególna uwagę? |
Uważać na palce... Zwłaszcza przy zdejmowaniu pierścieni, no i żeby nimi tłoka nie podrapać bo i po co...
Cezar napisał/a: |
Jakieś rady? |
Gumowy młotek do postukania z boku i w górę...
Cezar napisał/a: |
Rozumiem że jak mam zawieźć cylinder i tłok to muszę rozpiąć trzpień tłoka.
Pewnie będą mi potrzebne jakieś specjalne szczypce do wyciągnięcia segera czy co tam go trzyma? |
Wystarczy śrubokręcik niewielki. Na tłoku są takie "fazki" specjalne. Tylko kontroluj dobrze, bo te sprężynki lubią "strzelać" w najdalsze kąty. Wystarczy wyjąć jedną, można wyjąc obie - sworzeń powinien się wysunąć bez większych oporów. Ale przed demontażem spróbuj czy są luzy na tym sworzniu - być może i on będzie do wymiany... Potem sam sworzeń wsadź w główkę korbowodu i popróbuj.
Cezar napisał/a: |
Gdzie zawieźć tłok i cylinder? | Robiłem u Kozierańskiego na Grochowskiej w Warszawie. Adres w linkach na stronie jest. Mili ludzie.[/quote]
Cezar napisał/a: |
Za dużo pytań?>;) |
Wyrobiłem... |
_________________ Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle. |
|
|
|
|
yanucha
Motocykl: VF 750 C 97
Wiek: 59 Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 2782 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-12-18, 21:50
|
|
|
Jestem dla Was pełen podziwu.
Równie dobrze mógłbym sobie poczytać bajkę po chińsku.
P.S.
Dobrze, że Cezar zamieszcza od czasu do czasy obrazki |
_________________ Gdyby dureń zrozumiał, że jest durniem, automatycznie przestałby być durniem. Z tego wniosek, że durnie rekrutują się jedynie spośród ludzi pewnych, że nie są durniami. |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2007-12-19, 01:55
|
|
|
Dzieki Shadok za wszystkie odpowiedzi :)
Rufi pamiętam o tym ale dobrze, że znalazł sie ten wątek w tym temacie bo moze przyda sie komuś.
Jak się obudzę to spróbuję zdjąć cylindry i porobię fotki jak to wygląda.
Macie jakieś sposoby na usuwanie nagaru? Słyszałem że płyn hamulcowy jest dobry, ale trochę bym sie bał go używać przy silniku, a poza tym nie mam go na zbyciu. |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2007-12-20, 17:46
|
|
|
A ja tak sobie czytam i czytam i jestem szczęśliwy Będzie szczegółowy podręcznik "jak rozebrać silnik motocykla w domu" |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2007-12-20, 17:48
|
|
|
:) każdy ruch mam udokumentowany :)
Będę starał sie zdawać relację do końca.
Ps: Mateusz.. Łańcuszki będą dopiero ok 10 stycznia... ale będą
Kurcze dziś nic nie porobię przy sprzęcie bo muszę jakieś głupoty pisać na "sieci komputerowe" ;/ |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
|
|
|
|
|