/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z zapłonem
Autor Wiadomość
abe
[Usunięty]

Wysłany: 2009-08-01, 13:10   Problem z zapłonem

Po pierwsze jako nowy chciałem wszystkich powitać.



Po drugie mam problem z odpaleniem maszyny (VT 500 C 85) jak ta się zagrzeje i szukam pomocy zanim udam się do jakiegoś mechanika.



Wygląda to tak, że gdy zgaszę motor, kiedy wskaźnik temperatury jest mniej więcej w pionie, to starterem nie idzie go odpalić. Rozrusznik kręci silnik normalnie i to nawet przez dłuższą chwilę, potrafi nawet w rury strzelić, ale nie zapala. Natomiast jak go zacząć pchać to startuje i można jechać do następnej stacji. Sam nie gaśnie, temperatura nie wchodzi na czerwony zakres - chociaż w upały potrafi być już blisko. Gdy zamiast tego pchania odczekać tak z 15 minut zapala normalnie.



Akumulator wydaje się być sprawny.

Świece wymieniałem z miesiąc temu.

Motor ma lekkie dławienie na niskich obrotach (2-3 tyś), głównie przy zimnym silniku.

Chłodnice pewnie przydałoby się wyczyścić, ale wskaźnik w pionie to za dużo?



Z góry dziękuje za każde rady, szczególnie za takie które dałbym sam wykonać (mechanik ze mnie marny)
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9505
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2009-08-01, 15:18   

Witam ziomala. :lol: Ale do powitań jest specjalny temat, to tak na marginesie. :lol: A co do moto, to poczekaj cierpliwie aż się odezwą spece od 500. :lol:

Mówisz, że wymieniłeś świece, a założyłeś o takiej ciepłocie jak powinny być. :?:



PS. Czy może byleś z tydzień temu w Białce k. Parczewa, na swoim moto.? :?:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Marcin Racibory 
Marcin


Motocykl: Honda Shadow VT500C 1985 vt 1100 z1988
Wiek: 54
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 553
Skąd: Nowe Racibory
Wysłany: 2009-08-01, 21:14   

Miałem taki sam problem.Winny był rozrusznik-za wolno kręcił.Po naprawie rozrusznika jest ok.Na poczatku też myślałem że to świece albo przewody WN.Wyjmij rozrusznik i zanieś do reanimacji.
_________________
Ze mną jak z dzieckiem.

Za rączkę i na piwo.
 
 
mavarick 

Motocykl: VT 1100 C 85r
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 488
Skąd: Gorzanów
Wysłany: 2009-08-02, 21:15   

Co do grzania to ci powiem ze na 100 masz coś zle wiele ludzi jeździ bo jezdzi. (nic ci sie nie stanie bo jak mówisz ze w gorące dni dochodzi i włącza sie wichura to ona sie tym zajmie i jest spoks ) Jak tylko sie sezon skończy sprawdź koniecznie Pompę, przepłakuj układ chłodzenia i sprawdź korek(ciśnienie czy trzyma odpowiednie).



Ze tak zapytam strzela ci z tłumików jak odpuszczasz manetkę (od czasu do czasu lub tak bardzo cichutko )??

Czy to miałeś od początku czy po wymianie (wcześniej tego nie miałeś)??

spróbujemy coś poradzić.
 
 
 
abe
[Usunięty]

Wysłany: 2009-08-02, 23:46   

Więc po kolei.



Motorem jeżdżę od tego sezonu. Co do świec to wymieniłem na takie jakie były czyli NGK DPR8EA-9. Przed wyminą dławienie na niskich obrotach było dość wyraźne, teraz też występuje, ale znacznie mniejsze, a że raczej jeżdżę spokojnie to nie szukałem dziury w całym. Natomiast sam problem z zapłonem zdarzył się raz przed wymianą świec i teraz ostatnio parę razy. Za każdym razem na dworze temperatura dochodziła do 30 stopni, w motorze wskaźnik mniej więcej w pionie z lekkimi odchyleniami na prawo, chociaż wichury to jeszcze nie słyszałem. Ona ma się włączać na początku czerwonego pola czy jakoś wcześniej?



Po znalezieniu opisu (Matiego) jak się rozrusznik wyciąga, myślę że bym sobie z tym poradził tylko pytanie. Po wyciągnięciu, jego stan da się jakoś samemu sprawdzić czy po prostu nieść go od razu do fachowców?



Co do tłumików (a dokładnie to rur bo ma puste wydechy) to przy hamowaniu silnikiem, dźwięk pod strzelanie można by podciągnąć. Mam tylko nadzieje, że nie jest to zły objaw bo go bardzo lubię.



PS: Todek - jeśli mówisz o tej 500 koło twojej niebieskiej i to jeszcze w miniony wtorek to by się wszystko zgadzało :)



Pozdrawiam
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9505
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2009-08-02, 23:54   

Tak myślałem, nawet sobie obejrzałem Twoje moto. :lol:

Takie lekkie strzelanie w puste wydechy to jest normalne, nic złego się nie dzieje :lol: Ja miałem tak w VT700, a teraz mi trochę tego brakuje. :lol:

Co do rozrusznika, to jak go wyjmiesz to trzeba go rozebrać, przeczyścić, sprawdzić stan szczotek, komutatora, itp. :lol:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2009-08-03, 11:29   

Niech kolega jeszcze zajrzy do filtra powietrza i opowie co tam znalazł? To tak apropo dławienia na niskich obrotach. Czy podczas odpalania na gorącym silniku rozrusznik kręci normalnie czy słychać jakieś "dodatkowe, inne, dziwne grzechotanie" ?
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
mlesiakowski
[Usunięty]

Wysłany: 2009-08-03, 19:52   

Witam panowie tez mam ten problem nie pali na cieplym swiece zalozone na pocztku tamtego sezonu , a wydaje sie ze rozrusznik kreci tak samo na cieplym jak i na zimnym ale jak piszecie ze w nim tkwi problem no to wyciągamy pozdro dla wlascicieli vt 500c !!!!(wkrecają sie zaje......:>)
Ostatnio zmieniony przez Cezar 2009-08-03, 20:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marcin Racibory 
Marcin


Motocykl: Honda Shadow VT500C 1985 vt 1100 z1988
Wiek: 54
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 553
Skąd: Nowe Racibory
Wysłany: 2009-08-03, 20:37   

Mój rozrusznik kręcił tak samo na zimnym jak i na ciepłym.Ale jednak zbyt wolno.W końcu urwało się mocowanie szczotki.Nie warto ryzykować.Wyjmij go i zanieś do speca od rozruszników.
_________________
Ze mną jak z dzieckiem.

Za rączkę i na piwo.
 
 
mlesiakowski
[Usunięty]

Wysłany: 2009-08-05, 12:27   

wlasnie wyjolem i rozlozylem rozrusznik ,

smutny widok , pelny czarnego pylu ze szczotek , a szczotek prawie nie ma ,jutro komutator do przetocznia nowe szczotki i skladam , bedzie git!!
 
 
mlesiakowski
[Usunięty]

Wysłany: 2009-08-07, 19:14   

i moto smiga pali na cieplym i na zimnym

hehe

naprawa rozrusznika kosztowala mnie 22,80zl

z czego 20zl szczotki od tico - trzeba bylo troche szlifnąc bo za szerokie,

a 2,80 - lech w puszce ,dla tokarza za przetoczenie komutatora :>

i wszystko trwalo pare minut roboty

pozdro!!!!
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2009-08-07, 19:16   

mlesiakowski napisał/a:
i moto smiga pali na cieplym i na zimnym

hehe

naprawa rozrusznika kosztowala mnie 22,80zl

z czego 20zl szczotki od tico - trzeba bylo troche szlifnąc bo za szerokie,

a 2,80 - lech w puszce ,dla tokarza za przetoczenie komutatora :>

i wszystko trwalo pare minut roboty

pozdro!!!!


No widzisz — trzeba wiedzieć gdzie szukać ;-)
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM