/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziewczyny i VLX/VT 600
Autor Wiadomość
Ula 


Motocykl: 1/2 BMW F 650 GS TWIN 2008 ;-)
Wiek: 52
Dołączyła: 06 Maj 2009
Posty: 1929
Skąd: Oleśnica/Bystre
Wysłany: 2009-08-31, 11:42   

Maszyna rzeczywiście piękna:) gratuluję zakupu:)

a chłopaki się sprawili prawda? :thx: ja zrozumiałam :mrgreen:
 
 
 
Kastankas
[Usunięty]

Wysłany: 2009-08-31, 12:22   

Cytat:
Oba motorki mają prawie identyczny moment, więc mężuś Ci nie ucieknie :mrgreen: . Dopiero na autostradzie.




Tak konkretnie to Konkubent :shock: :-)8 ;-)



Dzięki Panowie :) i dzięki shadow2 :)



A teraz jeszcze się upewnię, czy dobrze kombinuję:



Cytat:
- Im większy moment - tym moto silniejsze

- Gdy maksymalny moment na mniejszych obrotach - to moto bardziej elastyczne - nie trzeba często wajchować biegami





Cytat:
Tak najprościej, to moc daje nam prędkość maksymalną, a moment obrotowy przyśpieszenie.




Więc porównując np. Hondę VT 750 C Shadow:



moc maks. 46 KM/5500 obr/min

maks. moment obr. 65 Nm/3000 obr/min



oraz Suzuki VZ 800 Marauder



moc maks. 50 KM/6500 obr/min

maks. moment obr. 62 Nm/4000 obr/min



czyli:



Elastyczniejsza hondzia - moment większy przy niższych obrotach, wychodzi mi, że i przyśpieszenie większe (jasne, że wartości porównywalne, ale ja tak matematycznie chciałabym, dla jasności)

A moc? jak tu się mają te KM?

Marauder ma 50 ale przy 6500 czyli wyżej jak te 46 przy 5500, czy dobrze mi wychodzi, że pomimo mniejszej ilości KM hondzia pojedzie zwinniej, tyle, że ostatecznie Marauder osiągnie większą prędkość max???



(aha- dane ze Świata Motocykli)
 
 
R0bi 


Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 2127
Skąd: Koluszki
Wysłany: 2009-08-31, 13:10   

Kastankas napisał/a:
Cytat:
Oba motorki mają prawie identyczny moment, więc mężuś Ci nie ucieknie :mrgreen: . Dopiero na autostradzie.




Tak konkretnie to Konkubent :shock: :-)8 ;-)



Dzięki Panowie :) i dzięki shadow2 :)



A teraz jeszcze się upewnię, czy dobrze kombinuję:



Cytat:
- Im większy moment - tym moto silniejsze

- Gdy maksymalny moment na mniejszych obrotach - to moto bardziej elastyczne - nie trzeba często wajchować biegami





Cytat:
Tak najprościej, to moc daje nam prędkość maksymalną, a moment obrotowy przyśpieszenie.




Więc porównując np. Hondę VT 750 C Shadow:



moc maks. 46 KM/5500 obr/min

maks. moment obr. 65 Nm/3000 obr/min



oraz Suzuki VZ 800 Marauder



moc maks. 50 KM/6500 obr/min

maks. moment obr. 62 Nm/4000 obr/min



czyli:



Elastyczniejsza hondzia - moment większy przy niższych obrotach, wychodzi mi, że i przyśpieszenie większe (jasne, że wartości porównywalne, ale ja tak matematycznie chciałabym, dla jasności)

A moc? jak tu się mają te KM?

Marauder ma 50 ale przy 6500 czyli wyżej jak te 46 przy 5500, czy dobrze mi wychodzi, że pomimo mniejszej ilości KM hondzia pojedzie zwinniej, tyle, że ostatecznie Marauder osiągnie większą prędkość max???



(aha- dane ze Świata Motocykli)


Teoretycznie właśnie dokładnie tak jest, przy założeniu, że oba motory tyle samo ważą i mają takie samo obciążenie.
_________________


Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
 
 
senda 


Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 1555
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-08-31, 13:19   

Zasadniczo bardzo dobrze zrozumiałaś. :-)



Niemniej z V max nie jest to sprawa oczywista. Zleży to jeszcze od konstrukcji układu przeniesienia napędu troszkę. Może się okazać, że producent wymyślił silnik mocniejszy, a "ostatni bieg" ma takie przełożenie, że nie pozwoli wykorzystac tej mocy (czytaj rozpędzić maszyny do prędkości jaką rzeczywiście by mógł). Dlatego ubrałem "ostatni bieg" w cudzysłów.

Czyli nie każda maszyna ma Vmax na biegu faktycznie ostatnim, a to jest spowodowane tym, że jego przełożenie jest szybkie,ale zbyt słabe i opory powietrza oraz toczenia nie pozawlają na osiągniecie prędkości większej niż na "mocniejszym" niższym biegu. Często taki "najwyższy bieg" nazywa się dlatego "nadbiegiem" i wykorzystuje go dla celu ograniczenia spalania.

Dodatkowo jak napisał ROBi dochodza oczywiście masy.
_________________
Nawrót choroby! :)
 
 
 
MCY 
Marcin


Motocykl: VT600C-93 JAWA350-82 VTX1300S-06
Wiek: 51
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 2199
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2009-08-31, 14:21   

Kastankas napisał/a:




Tak konkretnie to Konkubent :shock: :-)8 ;-)





Czyli jeszcze jedna parada? :lol:



Co do zrozumienia tematu to 6+.
_________________
Marcin
 
 
Kastankas
[Usunięty]

Wysłany: 2009-08-31, 14:33   

MCY napisał/a:
Kastankas napisał/a:




Tak konkretnie to Konkubent :shock: :-)8 ;-)





Czyli jeszcze jedna parada? :lol:




Nie napisałam, że Narzeczony ;-) ... fakt, parada to chyba jeden z niezbyt wielu plus legalizacji związku godny rozważenia ;-) nie licząc dziedziczenia z automatu :-)8





A poza tym ulżyło mi, że jednak zrozumiałam... :mrgreen:

Dzięki :thx:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM