/
|
Łożyska głowki ramy? |
Autor |
Wiadomość |
Lucjano
Lucjan
Motocykl: VT 1100 C2 98
Wiek: 45 Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 171 Skąd: Kolbuszowa
|
Wysłany: 2009-08-21, 16:26
|
|
|
Łożysko głowki ramy zmienione, stare łożyska i bieżnie były zużyte. Bicie na kierownicy i uderzenie przy hamowaniu znikło. Po rozebraniu lag spreżyny całe, nie pęknięte, ogólnie wszystko ok. Było mało oleju, stuknięcie na dole lewego golenia znikło. Po złożeniu całości problem w tym że jest stukot/ klekot podczas ruchu lagi w goleni na nierównosci lub na postoju podczas bujania na zacisnietym heblu. Zdaje sie że zródło jest na górze lagi lub lag. Na forum motocyklistów wyczytałem że może być przyczyną zużyta tulejka ślizgowa. Czy ktoś z Kolegów ma pomysł co może być przyczyną i na co jeszcze popatrzyć po rozebraniu lag na części pierwsze? |
|
|
|
|
Zbyszek
Motocykl: VT 1100 C 89
Wiek: 67 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 154 Skąd: Bielsko-Biała/SB
|
Wysłany: 2009-08-22, 10:58
|
|
|
Lucjano napisał/a: | Łożysko głowki ramy zmienione, stare łożyska i bieżnie były zużyte. Bicie na kierownicy i uderzenie przy hamowaniu znikło. Po rozebraniu lag spreżyny całe, nie pęknięte, ogólnie wszystko ok. Było mało oleju, stuknięcie na dole lewego golenia znikło. Po złożeniu całości problem w tym że jest stukot/ klekot podczas ruchu lagi w goleni na nierównosci lub na postoju podczas bujania na zacisnietym heblu. Zdaje sie że zródło jest na górze lagi lub lag. Na forum motocyklistów wyczytałem że może być przyczyną zużyta tulejka ślizgowa. Czy ktoś z Kolegów ma pomysł co może być przyczyną i na co jeszcze popatrzyć po rozebraniu lag na części pierwsze? |
Ja miałem też podobny problem wymieniłem łożyska główki,tuleje ślizgowe górne,dolne uszczelniacze, zgarniacze, olej i jest ok. Radziłbym to zrobić jak najszybciej, bo: z tulejami górnymi nie ma żadnego problemu wymiana i jest wszystko w najlepszym porządku, ale dolne osadzone są na ladze i ślizgają się w goleni, co przy zużytej tej tulei ślizgowej, zanieczyszczonym oleju powoduje szybsze wytarcie goleni. W tej chwili nie pamiętam ceny goleni, ale jest powalajaca. No i nie zapomnieć bardzo dokładnym umyciu, wyczyszczeniu wszystkich elementów.
To wszystko pracuje bez żadnego filtra!. |
|
|
|
|
-gumis-
V2 i kardan
Motocykl: Husaberg TE 300
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2009 Posty: 208 Skąd: Jemielnica
|
Wysłany: 2009-08-22, 12:23
|
|
|
Lucjano napisał/a: | Todek, a jakiej marki olej zalałeś i jaka lepkość? Ja myśle o "twardym" oleju, lepkość 20W. |
Powiem Ci ,że wlałem kiedys do lag w VX'ie olej hydrauliczny Lotosa (czerwony) i szczerze rewelacja!!! A cena jak fajna Było to wtedy przymusem (czas, sobota, a w niedziele trza było jechac) ,jednak żadnej rożnicy nie odczułem. Na co dzień leje :
1.off road - motorex , castrol
2. szosówki- motul, liqui moly
I jest dobrze, |
_________________ szkoda czasu na narzekanie!!! czas leci... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|