/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Łożyska głowki ramy?
Autor Wiadomość
Lucjano 
Lucjan


Motocykl: VT 1100 C2 98
Wiek: 45
Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 171
Skąd: Kolbuszowa
Wysłany: 2009-08-21, 16:26   

Łożysko głowki ramy zmienione, stare łożyska i bieżnie były zużyte. Bicie na kierownicy i uderzenie przy hamowaniu znikło. Po rozebraniu lag spreżyny całe, nie pęknięte, ogólnie wszystko ok. Było mało oleju, stuknięcie na dole lewego golenia znikło. Po złożeniu całości problem w tym że jest stukot/ klekot podczas ruchu lagi w goleni na nierównosci lub na postoju podczas bujania na zacisnietym heblu. Zdaje sie że zródło jest na górze lagi lub lag. Na forum motocyklistów wyczytałem że może być przyczyną zużyta tulejka ślizgowa. Czy ktoś z Kolegów ma pomysł co może być przyczyną i na co jeszcze popatrzyć po rozebraniu lag na części pierwsze?
 
 
Zbyszek 


Motocykl: VT 1100 C 89
Wiek: 67
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 154
Skąd: Bielsko-Biała/SB
Wysłany: 2009-08-22, 10:58   

Lucjano napisał/a:
Łożysko głowki ramy zmienione, stare łożyska i bieżnie były zużyte. Bicie na kierownicy i uderzenie przy hamowaniu znikło. Po rozebraniu lag spreżyny całe, nie pęknięte, ogólnie wszystko ok. Było mało oleju, stuknięcie na dole lewego golenia znikło. Po złożeniu całości problem w tym że jest stukot/ klekot podczas ruchu lagi w goleni na nierównosci lub na postoju podczas bujania na zacisnietym heblu. Zdaje sie że zródło jest na górze lagi lub lag. Na forum motocyklistów wyczytałem że może być przyczyną zużyta tulejka ślizgowa. Czy ktoś z Kolegów ma pomysł co może być przyczyną i na co jeszcze popatrzyć po rozebraniu lag na części pierwsze?


Ja miałem też podobny problem wymieniłem łożyska główki,tuleje ślizgowe górne,dolne uszczelniacze, zgarniacze, olej i jest ok. Radziłbym to zrobić jak najszybciej, bo: z tulejami górnymi nie ma żadnego problemu wymiana i jest wszystko w najlepszym porządku, ale dolne osadzone są na ladze i ślizgają się w goleni, co przy zużytej tej tulei ślizgowej, zanieczyszczonym oleju powoduje szybsze wytarcie goleni. W tej chwili nie pamiętam ceny goleni, ale jest powalajaca. No i nie zapomnieć bardzo dokładnym umyciu, wyczyszczeniu wszystkich elementów.

To wszystko pracuje bez żadnego filtra!.
 
 
-gumis- 
V2 i kardan


Motocykl: Husaberg TE 300
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 208
Skąd: Jemielnica
Wysłany: 2009-08-22, 12:23   

Lucjano napisał/a:
Todek, a jakiej marki olej zalałeś i jaka lepkość? Ja myśle o "twardym" oleju, lepkość 20W.




Powiem Ci ,że wlałem kiedys do lag w VX'ie olej hydrauliczny Lotosa (czerwony) i szczerze rewelacja!!! A cena jak fajna :mrgreen: Było to wtedy przymusem (czas, sobota, a w niedziele trza było jechac) ,jednak żadnej rożnicy nie odczułem. Na co dzień leje :

1.off road - motorex , castrol

2. szosówki- motul, liqui moly

I jest dobrze,
_________________
szkoda czasu na narzekanie!!! czas leci...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM