Montaż lightbarów |
Autor |
Wiadomość |
Mrok
Janusz
Motocykl: Honda VT 750 C4 ; 2005
Wiek: 60 Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 42 Skąd: Krzyż Wlkp
|
Wysłany: 2013-11-07, 10:51 Montaż lightbarów
|
|
|
Właśnie wziąłem za montaż lightbarów w mojej maszynie . Teraz mam dylemat gdzie podpiąć główne zasilanie. Wszystko rozwiązałem w lampie ( jest dużo miejsca) , jednak nie chciałbym obciążać przewodów już istniejących, które służą do świateł drogowych (po obliczeniu wychodzi ,że dwie lampy o mocy 55W każda wezmą mi 9,16A) . Mogę podpiąć bezpośrednio z aku , ale wówczas nie wyłączę ich kluczykiem. Jeśli ktoś z was przerabiał ten temat to bardzo proszę o jakąś radę. VT 750 C4 2005 r. |
|
|
|
|
lukasz
Motocykl: VT 750 c2 99
Wiek: 39 Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 599 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-11-07, 13:21
|
|
|
Dodatkowe oświetlenie trzeba zrobić na przekaźniku (jak sam zauważyłeś jest to trochę dodatkowych amperów). Wiązkę zrób nową - nie dokładaj do orginalnej bo popalisz. Co do przkaźnika może się nadać choćby taki http://allegro.pl/przekaz...3688682616.html A co i jak podłączyć masz tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic692986.html Jak chcesz żeby wyłączały się "kluczykiem" to musisz znaleźć "+" po stacyjce i go podać do przekaźnika (nie wiem czy każdy przekaźnik to obsłuży - zwykły będzie zapalał zaraz po włączeniu stacyjki) lub do włącznika (będzie tak jak chcesz),
Nie wiem czy ten "+" do włącznika jest w 100 % bezpieczny (sam bym tak zrobił - zasilania po stacyjce użyjemy tylko do podania impulsu dla przekaźnika, duży prąd to nie będzie).
Tu masz schemat podłączenia:
Szukanie w Googlach długo nie zajmuje, o powitalni nawet nie wspominam. Powodzenia. |
_________________ Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :) |
Ostatnio zmieniony przez lukasz 2013-11-07, 14:33, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Wojtek
elbląskie korzenie
Motocykl: VT 1100 C2 Sabre
Wiek: 45 Dołączył: 15 Mar 2012 Posty: 2136 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
lukasz
Motocykl: VT 750 c2 99
Wiek: 39 Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 599 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-11-07, 14:20
|
|
|
już poprawione - kropki usunięte. |
_________________ Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :) |
|
|
|
|
Mrok
Janusz
Motocykl: Honda VT 750 C4 ; 2005
Wiek: 60 Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 42 Skąd: Krzyż Wlkp
|
Wysłany: 2013-11-07, 17:39
|
|
|
lukasz, Witam, właśnie wróciłem z garażu. Z Dawid_Oko zrobiliśmy dokładnie jak napisałeś (chociaż dopiero teraz odczytałem Twojego posta). Dziękuję za odpowiedź. Wszystko działa bez zarzutu. |
|
|
|
|
Toma
+Kasia
Motocykl: Drag Star 650 Była VTX1800C 2002 ST 1300 2007
Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 746 Skąd: Mława
|
Wysłany: 2013-11-25, 06:03
|
|
|
Podepnę się pod temat.
Biorę się za zakup i montaż lightbarów i mam wielki dylemat , żarówki H3 czy H4.Niektórzy mówią że H4 są za mocne,można uszkodzić alternator,że będzie dawał za mało prądu co spowoduje niedoładowanie akumulatora itd.
Proszę o doradzenie i opinie z autopsji. :) |
_________________ "Nie sztuką jest jechać,sztuką jest jeździć" |
|
|
|
|
lukasz
Motocykl: VT 750 c2 99
Wiek: 39 Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 599 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-11-25, 09:59
|
|
|
Bajki Ci ktoś opowiada. Standardowa żarówka H4 i H3 mają po 55 W - tak więc nie wiem skąd ten przyrost mocy. Nie wiem czy są reflektory do montażu na h4 - są to żarówki dwu włóknowe (światła długie i mijania) które są Ci niepotrzebne (motocykl może mieć tylko jedno światło homologowane na mijania/drogowe) - czyli i tak nie masz co szukać. Bierz na H3 - standard przy światłach p.mgielnych. Co do alternatora - ma po prostu ograniczoną moc - znajdziesz ją w instrukcji obsługi (jak za dużo watów podłączysz to altek ich nie wyprodukuje, nie wiem czy się zepsuje) 750 c2 ma altek coś około 350 watt ale nie pamiętam. |
_________________ Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :) |
|
|
|
|
pabloo
Motocykl: Yamaha Road Star XV 1700 MidnightStar
Wiek: 43 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 192 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Mrok
Janusz
Motocykl: Honda VT 750 C4 ; 2005
Wiek: 60 Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 42 Skąd: Krzyż Wlkp
|
Wysłany: 2014-02-16, 17:48
|
|
|
Toma napisał/a: | Podepnę się pod temat.
Biorę się za zakup i montaż lightbarów i mam wielki dylemat , żarówki H3 czy H4.Niektórzy mówią że H4 są za mocne,można uszkodzić alternator,że będzie dawał za mało prądu co spowoduje niedoładowanie akumulatora itd.
Proszę o doradzenie i opinie z autopsji. :) | dwie żarówki o mocy 35W każda wezmą wg. prawa ohma 5,83A natomiast dwie po 55W - 9,16A. Jak widzisz różnica nieduża 3,33A. Na prądzie stałym przy tym napięciu to niewiele. A jeżeli chodzi o uszkodzenie alternatora , to ktoś Ci opowiada bajki. Sumując energię jaka jest pobierana przy normalnej pracy motocykla, to zauważ,że przy pracy ciągłej jest tylko oświetlenie motocykla ( światła przednie i tylne) kierunki, klakson to praca dorywcza. Zsumuj moc żarówek, które są cały czas włączone i obliczysz sobie bez problemu ile wat płynie w obwodzie. Jeżeli alternator ma moc 350 W to zauważ ,że można go przeciążyć w krótkim czasie i nic nie ma prawa się z nim stać. Poza tym H4 nie są do lightbarów, są do świateł drogowych maja dwa włókna. Powodzenia. |
|
|
|
|
|