Montaż lightbarów
Odpowiedz do tematu

: Montaż lightbarów
Właśnie wziąłem za montaż lightbarów w mojej maszynie . Teraz mam dylemat gdzie podpiąć główne zasilanie. Wszystko rozwiązałem w lampie ( jest dużo miejsca) , jednak nie chciałbym obciążać przewodów już istniejących, które służą do świateł drogowych (po obliczeniu wychodzi ,że dwie lampy o mocy 55W każda wezmą mi 9,16A) . Mogę podpiąć bezpośrednio z aku , ale wówczas nie wyłączę ich kluczykiem. Jeśli ktoś z was przerabiał ten temat to bardzo proszę o jakąś radę. VT 750 C4 2005 r.

:
Dodatkowe oświetlenie trzeba zrobić na przekaźniku (jak sam zauważyłeś jest to trochę dodatkowych amperów). Wiązkę zrób nową - nie dokładaj do orginalnej bo popalisz. Co do przkaźnika może się nadać choćby taki http://allegro.pl/przekaz...3688682616.html A co i jak podłączyć masz tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic692986.html Jak chcesz żeby wyłączały się "kluczykiem" to musisz znaleźć "+" po stacyjce i go podać do przekaźnika (nie wiem czy każdy przekaźnik to obsłuży - zwykły będzie zapalał zaraz po włączeniu stacyjki) lub do włącznika (będzie tak jak chcesz),

Nie wiem czy ten "+" do włącznika jest w 100 % bezpieczny (sam bym tak zrobił - zasilania po stacyjce użyjemy tylko do podania impulsu dla przekaźnika, duży prąd to nie będzie).

Tu masz schemat podłączenia:


Szukanie w Googlach długo nie zajmuje, o powitalni nawet nie wspominam. Powodzenia.

Ostatnio zmieniony przez lukasz 2013-11-07, 14:33, w całości zmieniany 2 razy
Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :)
:
Jeśli Wam linki nie działają z postu Lukasza, to tylko kropki usuńcie na końcach :->

:
już poprawione - kropki usunięte.

Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :)
:
lukasz, Witam, właśnie wróciłem z garażu. Z Dawid_Oko zrobiliśmy dokładnie jak napisałeś (chociaż dopiero teraz odczytałem Twojego posta). Dziękuję za odpowiedź. Wszystko działa bez zarzutu. :mrgreen:

:
Podepnę się pod temat.

Biorę się za zakup i montaż lightbarów i mam wielki dylemat , żarówki H3 czy H4.Niektórzy mówią że H4 są za mocne,można uszkodzić alternator,że będzie dawał za mało prądu co spowoduje niedoładowanie akumulatora itd.

Proszę o doradzenie i opinie z autopsji. :)

"Nie sztuką jest jechać,sztuką jest jeździć"
:
Bajki Ci ktoś opowiada. Standardowa żarówka H4 i H3 mają po 55 W - tak więc nie wiem skąd ten przyrost mocy. Nie wiem czy są reflektory do montażu na h4 - są to żarówki dwu włóknowe (światła długie i mijania) które są Ci niepotrzebne (motocykl może mieć tylko jedno światło homologowane na mijania/drogowe) - czyli i tak nie masz co szukać. Bierz na H3 - standard przy światłach p.mgielnych. Co do alternatora - ma po prostu ograniczoną moc - znajdziesz ją w instrukcji obsługi (jak za dużo watów podłączysz to altek ich nie wyprodukuje, nie wiem czy się zepsuje) 750 c2 ma altek coś około 350 watt ale nie pamiętam.

Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :)
:
są dostępne żarówki H3 o mocy 35W - są przeznaczone właśnie do lightbarów http://allegro.pl/zarowka...3686170921.html - takie montowane są np. w oryginalnych Lightbarach Yamahy

:
Toma napisał/a:
Podepnę się pod temat.

Biorę się za zakup i montaż lightbarów i mam wielki dylemat , żarówki H3 czy H4.Niektórzy mówią że H4 są za mocne,można uszkodzić alternator,że będzie dawał za mało prądu co spowoduje niedoładowanie akumulatora itd.

Proszę o doradzenie i opinie z autopsji. :)
dwie żarówki o mocy 35W każda wezmą wg. prawa ohma 5,83A natomiast dwie po 55W - 9,16A. Jak widzisz różnica nieduża 3,33A. Na prądzie stałym przy tym napięciu to niewiele. A jeżeli chodzi o uszkodzenie alternatora , to ktoś Ci opowiada bajki. Sumując energię jaka jest pobierana przy normalnej pracy motocykla, to zauważ,że przy pracy ciągłej jest tylko oświetlenie motocykla ( światła przednie i tylne) kierunki, klakson to praca dorywcza. Zsumuj moc żarówek, które są cały czas włączone i obliczysz sobie bez problemu ile wat płynie w obwodzie. Jeżeli alternator ma moc 350 W to zauważ ,że można go przeciążyć w krótkim czasie i nic nie ma prawa się z nim stać. Poza tym H4 nie są do lightbarów, są do świateł drogowych maja dwa włókna. Powodzenia.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group