gniazdo łożyska koła tylnego Vt 500C |
Autor |
Wiadomość |
kaft4n [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-05-07, 22:59 gniazdo łożyska koła tylnego Vt 500C
|
|
|
Otóż moj problem jest następujący: zauważywszy lekkie luzy na tylnim kole postanowilem zmienić łożyska, a z racji tego, że troche rzeczy juz do wymiany było podrzuciłem moto chłopakom do warsztatu i jak się okazało, łożyska są ok, natomiast jest wyrobione juz gniazdo w którym siedzą łożyska. Opcji jest kilka, najprostsza to kupić nowe koło i mieć nadzieje że (koło) będzie ok, opcja druga to roztoczyć gniazdo, dorobić odpowiednią tuleje i ją wbić a następnie umieścić w niej łożysko, no i jeszcze opcja trzecia - roztoczyć gniazdo i dopasować większe łożysko o średnicy otworu na oś takiej jak w oryginalnym łożysku, ale z tego co mi chłopaki z warsztatu mówili to nie mogli znaleźć takiego łożyska co by pasowało. Co radzicie? Może ktoś miał podobny problem? Albo ktoś posiada tylne koło w dobrym stanie? Będę wdzięczny za pomoc :) |
|
|
|
|
Dziubek
Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 48 Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 613 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2009-05-08, 08:13
|
|
|
Ja miałem to samo.
Opcja druga.
Roztoczenie,tuleja i łożysko w oryginalnym wymiarze. |
|
|
|
|
kaft4n [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-05-08, 09:43
|
|
|
Tak też pewnie zrobię. Jeszcze tylko jedno pytanko, jakie jest oznaczenie łożysk tylniego koła, bo szukam, szukam i nie mogę znaleźć :/ |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9504 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2009-05-08, 10:43
|
|
|
Do tylnego koła w Twoim moto idą dwa łożyska: 6203U szt. 1 i 6303U szt. 1 To jest oznaczenie oryginalne.
W naszych sklepach podaj takie oznaczenie 6203 2RS i 6303 2RS, jest to łożysko obustronnie kryte pierścieniem gumowym nie metalowym, takie jak oryginalne.
I nie kupuj jakiegoś badziewia po 2-3 zeta. Kup łożyska SKF albo FAG, kosztują nieco więcej, około 13 zeta, ale na pewno są lepsze. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
kaft4n [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-05-08, 11:20
|
|
|
Dzieki za pomoc |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2009-05-08, 11:54
|
|
|
Lub opcja I.... Koło zapytaj czy jeszcze ma tylne koło.... |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
kaft4n [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-05-19, 12:29
|
|
|
Łożyska kupiłem i będę tulejkę dorabiał. Ale po rozpakowaniu łożysk w domu, jedno mnie ciekawi (łożysko NSK), otóż ma "pierścień" naokoło, wygląda to tak:
Pytanie mam następujące - czy takie łożysko ma być czy muszę wymienić na gładkie? Pytam bo koła jeszcze nie rozbierałem, a jak już to zrobię to od razu chcę sprawę załatwić, żeby moto nie stało w garażu, tylko nawijało kilometry |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2009-05-19, 12:41
|
|
|
A te łożyska to kupiłeś rozumiem zamienniki?
Z tego co wiem oryginalne nie posiadają tego pierścienia... |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
kaft4n [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-05-19, 13:04
|
|
|
Kupiłem tak jak Todek polecił: FAG 6203 2RS i NSK 6303 2RS (nie było FAG-ów takich akurat) z tym, że to NSK ma właśnie taki pierścień |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9504 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2009-05-19, 15:06
|
|
|
Nie NSK, tylko SKF. Nie wiem coś Ty zamówił. Łożyska o tych symbolach nie maja żadnego pierścienia.
Napisz dokładnie jakie oznaczenia ma to łożysko, a jeszcze lepiej zrób zdjęcie tak żeby było widać napisy na łożysku. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
ciachu
Motocykl: Shadow 90 99, GL 1800 17
Wiek: 51 Dołączył: 08 Sie 2007 Posty: 3678 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2009-05-19, 15:43
|
|
|
Todek napisał/a: | Nie NSK, tylko SKF. Nie wiem coś Ty zamówił |
Jak to co, przecież NSK produkuje wiodący sprzęt stomatologiczny |
_________________ UWAGA post zawiera treści potencjalnie obraźliwe
|
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9504 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2009-05-19, 15:45
|
|
|
To tam można zamówić koronki. A łożyska, to u innego lekarza. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
kaft4n [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-05-19, 17:20
|
|
|
Byłem już i wymieniłem na takie jakie powinny być koleś się po prostu w sklepie pomylił przy wydawaniu |
|
|
|
|
kaft4n [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-05-23, 15:10
|
|
|
Łożyska zrobione z tym, że jeszcze inną metodą niż podane powyżej. Pomysł na to rozwiązanie podsunął mi ojciec. Mianowicie na zewnętrzną część łożyska (po wcześniejszym odtłuszczeniu i potraktowaniu kwasem) nalutowałem cienką warstwę cyny na całej powierzchni, następnie kilka delikatnych pociągnięć drobnym papierem ściernym w celu dopasowania łożyska do gniazda, rezultat - zero luzów. BTW jak rozebrałem koło to stare łożyska same wypadły nie trzeba ich było wcale wybijać. Jedyną wadą takiego rozwiązania jest to, że trzeba uważać aby za bardzo nie rozgrzać łożyska, bo stopią się uszczelki. Jak na razie innych wad nie widzę, zrobiłem już około 500 km i wszystko jest OK |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9504 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2009-05-23, 16:21
|
|
|
No nie wiem czy to zda egzamin. Cyna jest bardzo miękka, i nie wiadomo jak długo wytrzyma. A poza tym, co, będziesz co chwila stawał i sprawdzał czy, piasta nie ma za wysokiej temperatury. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
|