Wymiana łańcucha rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
Garet [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-01-03, 12:03 Wymiana łańcucha rozrządu
|
|
|
Moje moto ma prawie 47tys km przebiegu, kiedy jest zalecana wymiana łańcucha rozrządu ?? |
|
|
|
|
Zibi665
dVa gary
Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 2460 Skąd: Libiąż, KCH
|
Wysłany: 2010-01-03, 12:14
|
|
|
Ja doturlałem się moją 5-setką do sześćdziesięciu kilku tysięcy i nawet do głowy nie przyszło mi aby myśleć w tym kierunku.
Faktycznie, ciężko wyrokować kiedy należy takowe wymieniać.
Biorąc przykład z instalacji samochodowych, wymiana paska rozrządu to przedział 60-80 tys. a w niektórych przypadkach więcej. W/g mnie wniosek jest prosty, my mamy łańcuchy rozrządu więc przebiegi do wymiany to rząd 120 tys lub więcej.
Mogę się oczywiście mylić, na pewno tęgie głowy w mechanice wypowiedzą się merytorycznie. |
_________________ To mówiłem ja - Jarząbek .
=================== |
|
|
|
|
jacabe
Motocykl: Honda VF 750C2 - 1995; VT500C-sprzedana
Wiek: 50 Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 148 Skąd: Lębork
|
|
|
|
|
Garet [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-01-04, 11:13
|
|
|
no tak tylko ja nie mam podrecznika |
|
|
|
|
Fatum
Marcin
Motocykl: Triumph Tiger SE 1050 / VT 600 C 97
Dołączył: 07 Gru 2009 Posty: 1032 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-01-04, 11:35
|
|
|
poszukaj na forum jest full linków do ściągnięcia różnych serwisówek, jak nie znajdziesz do swojego moto to zawsze zostanie jeszcze google
wadą jest jednak wersja językowa bo raczej polskie serwisówki w necie to rodzynki ale słowniki też są :) |
_________________ VT 600 -> VT 750 DC -> VZR M1800R -> Triumph Tiger SE 1050 |
|
|
|
|
jacabe
Motocykl: Honda VF 750C2 - 1995; VT500C-sprzedana
Wiek: 50 Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 148 Skąd: Lębork
|
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 40 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2010-01-05, 17:15
|
|
|
łańcuch rozrządu napinany jest poprzez specjalną prowadnice. W jej korpusie są jakby dwa ruchome trzpienie. Wraz ze zużywaniem się łańcucha (rozciąganiem się), napinach bardziej się napina, aby zachować odpowiednią sztywność, tym samym z korpusu napinacza wysuwa się jeden ze wspomnianych przeze mnie na początku trzpieni. Wielkość tego wysunięcia można zmierzyć za pomocą suwmiarki. Jeśli trzpień wysunięty jest ponad górna płaszczynę napinacza na odległość 9mm lub więcej oznacza to zużycie łańcucha i trzeba go wymienić. Może to też oznaczać zużycie łańcucha oraz samego zapinacza. |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
Ostatnio zmieniony przez Cezar 2010-01-05, 19:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Garet [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-01-05, 19:42
|
|
|
pokusi sie ktoś o rozwiązanie powyższego rebusu?? |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 40 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2010-01-05, 19:44
|
|
|
A tu na zdjęciu wspomniany napinacz, oraz wałek rozrządu.
Aby zobaczyć ten napinacz wystarczy unieść pokrywę zaworów. |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
jokertm [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-01-07, 16:15
|
|
|
przede wszystkim, zależy czy słychać łańcuszki na wolnych obrotach, u mnie pierwszą czynnością po kupnie vt 500 jest wyjęcie silnika, zdjęcie klawiatur i obejrzenie łańcuszków, raz przez nie zaglądanie za....em silnik i się nauczyłem, od razu warto uszczelnić lepiej klawiaturę w sensie uszczelkę czyli odtłuścić i posmarować silikonem na starą uszczelkę bo to pomaga |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 40 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2010-01-07, 16:35
|
|
|
Kolego mógłbyś sprecyzować przez jaką to uszczelkę zarżnąłeś silnik? Z tego co pamiętam to miałeś z wał w regeneracji, albo może źle pamiętam. Pod drugie nie trzeba zrzucać klawiatury by ocenić stan zużycia łańcucha rozrządu, sam łańcuch można też wymienić bez tej czynności. Czy chodzi Ci o pokrywę zaworów? |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
jokertm [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-01-07, 17:27
|
|
|
tak, chodzi mi o pokrywę zaworów, a silnika nie zarżnąłem przez uszczelkę tylko przez łańcuszek i napinacz bo nie zajrzałem tam w porę , możliwe, że można to zrobić prościej ale wiem na ile może być rozciągnięty łańcuszek np. przy wałku rozrządu u góry jak się podjeżdża palcem bo zaglądałem do 4 różnych silników (w sensie 4 sztuki silników vt 500) |
|
|
|
|
mlesiakowski [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-01-11, 00:33
|
|
|
witam jakie wyciąganie silnika ???????????
ludzie spokojnie!!!!!!!!!!
pokrywy mozna zdjąc normalnie tylko tylna wychodzi tylko w jednej ustalonej przez japoncow pozycji
lancuch wymieniajcie jak go slychac mozna go pomylic z zaworami, ja wymienialem na jesien lancuchy i silnika niewyjmowalem,
jak napinacz przestaje dzialac luzuje łąncuszek rozrządu to znaczy ze koniecznie przyszedl czas na wymiane !! jak ktos chce wymieniac to chetnie pomoge mozna samemu wykonac tą robote dalem rade i zapitala, najlepiej serwisowke zciągnąc są podane oznaczenia cylindrow na zaplonie i punkty na kole i walkach rozrządu pozdo |
|
|
|
|
zamorek [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-01-12, 15:09
|
|
|
Jokertm,możesz sprecyzować jak zarżnąłeś silnik ( co się stało )? |
|
|
|
|
Garet [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-01-12, 17:09
|
|
|
nie w tym temacie... |
|
|
|
|
|