Sabre SC43 i problemy z szybszą jazdą |
Autor |
Wiadomość |
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 963 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2022-08-27, 22:31 Sabre SC43 i problemy z szybszą jazdą
|
|
|
Cześć!
Jak niektórzy wiedzą niedawno zakupiłem Sabrinkę
Radość jednak nie trwała zbyt długo bo już w drodze do domu zaczęła kaprysić.
Moto podczas jazdy w czasie deszczu potrafiło mi gasnąć po przejechaniu czasem nawet tylko kilkuset metrów
Momentami kaprys znikał i bez kłopotów te 120-140 km/h można było jechać.
Ciekawostka, że pierwsze problemy zbiegły się w czasie z padającym deszczem.
Zrobiłem test z jazdą bez zamkniętego korka w zbiorniku i o dziwo jakoś dało się jechać mimo, że czasem miewał kaprysy. Zreszta deszcz przestał padać i dotoczyłem się do domu.
Pierwsza myśl to odpowietrzenie zbiornika ale to okazało się drożne.
Przedmuchałem rurki i pare dni póżniej pojechałem na testy.
Po miescie wszystko ładnie ale poza miastem ponowny dramat.
Wróciłem do domu i dobrałem się do pompy paliwa
Wymieniłem komplet styków w pompie, założyłem nowi filtr i …. znów wybrałem się na testy.
Efekt - jest lepiej i płynniej ale … tylko do ok 90km/h
Chwila jazdy z taką prędkością (lub szybciej) i zaczyna się szarpanie jakby brakowało paliwa.
Muszę odpuścić manetkę, poczekać chwile i dopiero mogę znów przyspieszyć.
Objaw jakby po prostu gaźniki nie dostawały paliwa.
Pompa pompuje jak trzeba i daje ciśnienie. Nie sprawdzałem wydatku pompy ale pusty układ napełniła mi po ok 5 sekundach.
Dzisiaj wyciągnąłem gaźniki i w zasadzie też nic w nich złego nie widać.
Membrany całe, dysze założone prawidłowe, poziom pływaka w jednym gaźniku był może z 1mm niższy niż byc powinien ale tez nie powinno stanowić to problemu.
Po niedzieli wrzucę gaźniki profilaktycznie w myjkę chociaż w cuda raczej nie wierzę bo czysto było w komorach pływakowych.
Sorki, że tak dłuuuugi tekst ale nie ukrywam, że skończyły mi się pomysły.
Moze ktoś z Was ma jakis pomysł? |
|
|
|
|
tomek77
Motocykl: Honda Shadow VT750 RC50 CA '10
Wiek: 46 Dołączył: 06 Paź 2010 Posty: 1511 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2022-08-28, 10:27
|
|
|
Marek czy przejrzałeś układ zapłonowy, cewki, kable, fajki, świece, luźne przewody?
A może moduł zapłonowy? |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 963 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2022-08-28, 11:51
|
|
|
Kable poprzednik wymienił na Beru, są też nowe fajki świec.
Świece ktoś założył irydowe i jak na mój gust trochę zbyt „białawe” są.
Moduł jak nic innego nie wymyślę to najwyzej od kolegi pożyczę na testy ale raczej jego nie obstawiałbym bo całość ładnie zalana masą wiec raczej odporny jest na wilgoć.
Poza tym ostatnio moto stałoby suchym i ciepłym garażu wiec wszystkonpowinno dawno wyschnąć.
Co ciekawe to ktoś już wcześniej moduł wyjął z miejsca przy tylnym błotniku przenosząc go w miejsce „kuwetki” na narzędzia + zabezpieczając wtyczkę jakims smarowidłem. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
daro
Daro
Motocykl: VTX 1800S36
Wiek: 62 Dołączył: 12 Wrz 2013 Posty: 658 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2022-08-28, 12:00
|
|
|
irydy raczej polecane do wtrysków |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 253 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2022-08-28, 13:07
|
|
|
Może iść śladem świec - zbyt uboga mieszanka, zawory, fałszywe powietrze. |
|
|
|
|
adam3911
Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 2113 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2022-08-28, 13:52
|
|
|
Wywal te Irydy,sprawdź kable i fajki, może słabo powkrecane |
|
|
|
|
Skorupek
Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 1178 Skąd: Morszków/WSK, Marki
|
Wysłany: 2022-08-28, 14:40
|
|
|
Jak masz zdjęte gaźniki zobacz czy króćce mają pełen przelot. Ja bym obstawial odpowietrzenie gaźników ze jest zatkane lub zagięte |
_________________ VT 600C 1988, VT 1100C 1996, DR 650RE 1995, DR 650SE 2003 dr 350s 1992 |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 963 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2022-08-28, 15:09
|
|
|
Skorupek - odpowietrzenie to pierwsza rzecz, którą sprawdziłem.
Króćce są ładne, bez pęknięć bez przewężeń.
Obudowa filtra powietrza wydaje się szczelna.
Przy dziurze w airbox’ie w VT500 miałem kłopot z osiągnięciem wyższej prędkości.
Z kablami WN muszę trochę porządek zrobić bo niektóre są ciut za długie - fajki świec „głębokie” ktoś założył proste i będę chciał to doprowadzić do ładu.
Ale jakby nawet był kłopot z zapłonęły to wydaje mi się, ze byłby cały czas a nie po chwili jazdy.
Ciekawe zjawisko dzieje się czasem przy przyspieszaniu - jak manetka odkręcona częściowo to jakby „się zastanawiał czy przyspieszać” i dopiero odkręcenie manetki daje mu kopa mimo, ze po chwili jazdy może zacząć brakować paliwa.
Dziwnie się to jakoś zachowuje. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
Skorupek
Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 1178 Skąd: Morszków/WSK, Marki
|
Wysłany: 2022-08-28, 18:43
|
|
|
Popatrz jeszcze elektrykę. Szczególnie przewód od impulsatora. W 600 miałem go kiedyś delikatnie nacietego i przy deszczu spinał z rama i właśnie taki efekt to dawało |
_________________ VT 600C 1988, VT 1100C 1996, DR 650RE 1995, DR 650SE 2003 dr 350s 1992 |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 963 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2022-08-28, 20:50
|
|
|
Skorupek - ostatnio było sucho i moto stało w suchym garażu a problem … pozostał dalej. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
Shadok
Administrator
Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006 Posty: 1952 Skąd: Dziecinów
|
Wysłany: 2022-08-29, 09:19
|
|
|
Jeżdżę na "irydach" od początku posiadania Sabre i nie narzekam... Jak masz wyjęty gaźnik to wszystko do sprawdzenia, membrany przekroje dysz, poziom... Na kraniku w pozycji "rezerwa" to samo było? |
_________________ Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle. |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 963 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2022-08-29, 10:37
|
|
|
Shadok - ustawienie kranika nie ma znaczenia.
Zresztą jak spuszczałem paliwo ze zbiornika (normalnie wężykiem na kraniki) to 5l bańkę napełniło mi w 1.5 minuty więc kranik musi być drożny.
Membrany prześwietlone latarką i brak dziur, dysze zamontowane takie jak w manualu opisano. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
igner
Łukasz Beskitos :)
Motocykl: był VT 500 C 84 a teraz śmigło
Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 501 Skąd: Brześć Kujawski
|
Wysłany: 2022-08-29, 11:54
|
|
|
tomek77 napisał/a: | Marek czy przejrzałeś układ zapłonowy, cewki, kable, fajki, świece, luźne przewody?
A może moduł zapłonowy? |
Tomek już pytał- cewki są ok?
U mnie kiedyś był podobny problem w vt500 i okazała się uszkodzona cewka |
_________________ "Zapinam szósty bieg,pod nosem się uśmiecham i gnam swój cień na dwóch kołach......" |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 963 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2022-08-29, 12:35
|
|
|
igner - jeszcze ich nie zdążyłem do nich się dobrać.
Jak je obejrzę i pomierzę to napewno napiszę |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
igner
Łukasz Beskitos :)
Motocykl: był VT 500 C 84 a teraz śmigło
Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 501 Skąd: Brześć Kujawski
|
Wysłany: 2022-08-29, 12:41
|
|
|
u mnie z tego co pamiętam okazało się, że pękła obudowa i było przebicie
a i wtedy przy okazji wymieniona była mebrana ale KRANIKA- była pęknięta.
Te dwa wadliwe elementy powodowały, że nie chciał się wkręcać na obroty |
_________________ "Zapinam szósty bieg,pod nosem się uśmiecham i gnam swój cień na dwóch kołach......" |
|
|
|
|
|