Sabre - przednie zawieszenie |
Autor |
Wiadomość |
dzinks
Rafał
Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 2473 Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
|
Wysłany: 2015-12-21, 14:35 Sabre - przednie zawieszenie
|
|
|
Hej,
Od jakiegoś czasu sabre zaczęła dobijać przednie zawieszenie do metalicznego dźwięku.
Zdarza się gdy jest mocno załadowana i najadę na leżącego policjanta lub wpadnę w jakąś dziurę lub za bardzo popędzę po wybojach i będzie jakieś zagłębienie.
Nic nie cieknie, przynajmniej nie widać.
Moto ma najechane ok. 26 000 mil.
Pytanie, czy taki przebieg i wiek moto świadczy że już trzeba wymienić, czy ww. sytuacja obligatoryjnie wskazuje konieczność?
Kupiłem 1l Motul 15W Fork , ale teraz widzę teraz w serwisówce że musi być 538ml na lagę. No cóż trzeba dokupić
Teraz zastanawiam się na uszczelniaczami. Z zapytania do Karlik Honda w Poznaniu otrzymałem informację, że 88zł za komplet uszczelniaczy na jedną lage + osłony przeciwpyłowe (tylko tak można zamówić uszczelniacze)
Jeśli nie cieknie, a wymienia się olej, obligatoryjnie wymieniam uszczelniacze + osłony?
Z serwisówki wiem że w sabre limit sprężyny to 324,8.
Coś jeszcze powinienem kupić nim się zabiorę |
|
|
|
|
Skorupek
Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 1177 Skąd: Morszków/WSK, Marki
|
Wysłany: 2015-12-21, 16:03
|
|
|
Uszczelniacze dostaniesz wszędzie oprócz Hondy. wystarczy z serwisówki odczytać wymiary i zadzwonić do pierwszego sklepu z częściami do ciągników lub hurtowni łożysk i wybierać z dostępnych cen i producentów np tu www.albeco.com.pl/ lub podobnym.
Olej to wiadomo że trzeba zmienić. dobrze że 15w bo rzadsze mogą nie przynieść oczekiwanego efektu i będzie bujał. nie wiem jak jest dokładnie w sabre ale jak wymieniałem w vt 600 to te oryginalne miały po 27 cm co rozbawiło mnie prawie do łez progresywne miały ok 60 65cm i wypełniały lagę bez żadnych dystansów przekładek i kolejnych dystansów na całej długości. zamienniki są dostępne.
Ja na twoim miejscu spuścił bym olej zalał świeży jak serwisówka każe i obserwował czy jest lepiej, a jak zacznie cieć to dopiero wymieniacz uszczelniacze albo sprężyny. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2015-12-21, 20:43
|
|
|
Jeżeli już chcesz zmieniać, to proponuję takie:
http://allegro.pl/uszczel...5828462903.html
Są to uszczelniacze trój wargowe.
Serwisowo, zalecany jest olej 10W, ale wymiana na 15W na pewno nie zaszkodzi. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
dzinks
Rafał
Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 2473 Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
|
Wysłany: 2015-12-21, 21:53
|
|
|
Cena znacznie korzystniejsza do dwóch lag
Todek napisał/a: | Serwisowo, zalecany jest olej 10W, ale wymiana na 15W na pewno nie zaszkodzi. |
Z czytanych kiedyś postów archiwalnych, pamiętam że sam chyba też lałeś 15W. Czy się mylę?
Skorupek napisał/a: | Nie wiem jak jest dokładnie w sabre ale jak wymieniałem w vt 600 to te oryginalne miały po 27 cm co rozbawiło mnie prawie do łez progresywne miały ok 60 65cm i wypełniały lagę bez żadnych dystansów przekładek i kolejnych dystansów na całej długości. zamienniki są dostępne. |
Jak rozbiorę to zobaczymy Dzięki za podpowiedź. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2015-12-21, 22:00
|
|
|
dzinks napisał/a: | pamiętam że sam chyba też lałeś 15W |
Tak lałem. I dodatkowo, trochę bardziej napinałem sprężyny. Do każdej lagi dawałem takie dodatkowe tulejki o długości 20 mm. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
dzinks
Rafał
Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 2473 Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
|
Wysłany: 2015-12-21, 22:25
|
|
|
Todek napisał/a: | I dodatkowo, trochę bardziej napinałem sprężyny. Do każdej lagi dawałem takie dodatkowe tulejki o długości 20 mm. |
Miałeś też podobnie jak u mnie z dobijaniem czy coś innego spowodowało konieczność włożenia tulejek? Takie tulejki można gdzieś kupić? Jaki jest jej średnica?
Jeśli sprężyna będzie w limicie to i tak warto to włożyć?
W którym miejscu powinny być umieszczone?
Todek, jakie jest Twoje podejście do wymiany uszczelniaczy? Podobnie jak napisał Skorupek? |
|
|
|
|
purtown
Jarek
Motocykl: VT1100C SC18 '87
Wiek: 47 Dołączył: 25 Wrz 2013 Posty: 247 Skąd: Pisz
|
Wysłany: 2015-12-22, 09:09
|
|
|
Todek napisał/a: |
...Są to uszczelniacze trój wargowe...
|
A jak sprawa się ma z uszczelniaczami ARAI ARI047 (41x54x11). To są podobno dwu wargowe.Słyszałem dobre opinie o nich.
Ja w zeszłym sezonie założyłem zestaw TOURMAXa z kapturkami przeciwpyłowymi i teraz muszę ponownie zmienić uszczelniacze. Jedna z lag zaczęła ciec. |
_________________
https://www.facebook.com/motopisz |
|
|
|
|
dzinks
Rafał
Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 2473 Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
|
Wysłany: 2015-12-23, 21:26
|
|
|
Todkowe uszczelniacze zamówione. Wczoraj z Kijo pobujaliśmy Sabrą i okazało się że oprócz stuku, jest jakieś chrupanie w lewej ladze. Rozbierzemy to zobaczymy. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2015-12-24, 16:54
|
|
|
dzinks napisał/a: | Miałeś też podobnie jak u mnie z dobijaniem czy coś innego spowodowało konieczność włożenia tulejek? Takie tulejki można gdzieś kupić? Jaki jest jej średnica? |
U mnie nic nie dobijało. Po prostu stwierdziłem, że jest trochę za miękko i dlatego dołożyłem tulejki.
Kupić gotowych to raczej nie można, mi dorabiał znajomy ślusarz. Nie pamiętam jak była ich średnica. Była większa ze 2-3 mm od średnicy wewnętrznej tej blaszanej rurki znajdującej się w ladze. Na jednym końcu miały takie podtoczenie 5-7 mm które4 wchodziło do wnętrza rurki. Słyszałem, ze niektórzy dobierają odpowiedniej wielkości klucz nasadowy który pasuje do tej rurki. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Kempes
Motocykl: VT 1100 C2 05
Wiek: 51 Dołączył: 14 Cze 2008 Posty: 299 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2021-04-27, 21:39
|
|
|
Todek, co to za uszczelniacze były (te do Sabry)? Link już nieaktualny, a ja chcę u siebie wymienić.
Nie mogę nigdzie znaleźć wiarygodnych wymiarów żeby coś dobrać. No i na firmę też nie mogę się zdecydować. Jedni polecają ARI, inni AllBalls...
A e InterMotors mają 4Ride ...
Które będą OK? |
|
|
|
|
|