/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Sabre - przednie zawieszenie
Autor Wiadomość
dzinks 
Rafał


Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 2473
Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
Wysłany: 2015-12-21, 14:35   Sabre - przednie zawieszenie

Hej,

Od jakiegoś czasu sabre zaczęła dobijać przednie zawieszenie do metalicznego dźwięku.
Zdarza się gdy jest mocno załadowana i najadę na leżącego policjanta lub wpadnę w jakąś dziurę lub za bardzo popędzę po wybojach i będzie jakieś zagłębienie.

Nic nie cieknie, przynajmniej nie widać.
Moto ma najechane ok. 26 000 mil.
Pytanie, czy taki przebieg i wiek moto świadczy że już trzeba wymienić, czy ww. sytuacja obligatoryjnie wskazuje konieczność?

Kupiłem 1l Motul 15W Fork , ale teraz widzę teraz w serwisówce że musi być 538ml na lagę. :roll: No cóż trzeba dokupić

Teraz zastanawiam się na uszczelniaczami. Z zapytania do Karlik Honda w Poznaniu otrzymałem informację, że 88zł za komplet uszczelniaczy na jedną lage + osłony przeciwpyłowe (tylko tak można zamówić uszczelniacze)

Jeśli nie cieknie, a wymienia się olej, obligatoryjnie wymieniam uszczelniacze + osłony?
Z serwisówki wiem że w sabre limit sprężyny to 324,8.

Coś jeszcze powinienem kupić nim się zabiorę :?:
 
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2015-12-21, 16:03   

Uszczelniacze dostaniesz wszędzie oprócz Hondy. wystarczy z serwisówki odczytać wymiary i zadzwonić do pierwszego sklepu z częściami do ciągników lub hurtowni łożysk i wybierać z dostępnych cen i producentów np tu www.albeco.com.pl/ lub podobnym.
Olej to wiadomo że trzeba zmienić. dobrze że 15w bo rzadsze mogą nie przynieść oczekiwanego efektu i będzie bujał. nie wiem jak jest dokładnie w sabre ale jak wymieniałem w vt 600 to te oryginalne miały po 27 cm co rozbawiło mnie prawie do łez :lol: progresywne miały ok 60 65cm i wypełniały lagę bez żadnych dystansów przekładek i kolejnych dystansów na całej długości. zamienniki są dostępne.
Ja na twoim miejscu spuścił bym olej zalał świeży jak serwisówka każe i obserwował czy jest lepiej, a jak zacznie cieć to dopiero wymieniacz uszczelniacze albo sprężyny.
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9492
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2015-12-21, 20:43   

Jeżeli już chcesz zmieniać, to proponuję takie:
http://allegro.pl/uszczel...5828462903.html
Są to uszczelniacze trój wargowe.
Serwisowo, zalecany jest olej 10W, ale wymiana na 15W na pewno nie zaszkodzi.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
dzinks 
Rafał


Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 2473
Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
Wysłany: 2015-12-21, 21:53   

Todek napisał/a:
Jeżeli już chcesz zmieniać, to proponuję takie:
http://allegro.pl/uszczel...5828462903.html


Cena znacznie korzystniejsza do dwóch lag :mrgreen: :toast:

Todek napisał/a:
Serwisowo, zalecany jest olej 10W, ale wymiana na 15W na pewno nie zaszkodzi.


Z czytanych kiedyś postów archiwalnych, pamiętam że sam chyba też lałeś 15W. Czy się mylę?


Skorupek napisał/a:
Nie wiem jak jest dokładnie w sabre ale jak wymieniałem w vt 600 to te oryginalne miały po 27 cm co rozbawiło mnie prawie do łez :lol: progresywne miały ok 60 65cm i wypełniały lagę bez żadnych dystansów przekładek i kolejnych dystansów na całej długości. zamienniki są dostępne.


Jak rozbiorę to zobaczymy :-) Dzięki za podpowiedź.
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9492
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2015-12-21, 22:00   

dzinks napisał/a:
pamiętam że sam chyba też lałeś 15W

Tak lałem. I dodatkowo, trochę bardziej napinałem sprężyny. Do każdej lagi dawałem takie dodatkowe tulejki o długości 20 mm.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
dzinks 
Rafał


Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 2473
Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
Wysłany: 2015-12-21, 22:25   

Todek napisał/a:
I dodatkowo, trochę bardziej napinałem sprężyny. Do każdej lagi dawałem takie dodatkowe tulejki o długości 20 mm.


Miałeś też podobnie jak u mnie z dobijaniem czy coś innego spowodowało konieczność włożenia tulejek? Takie tulejki można gdzieś kupić? Jaki jest jej średnica?

Jeśli sprężyna będzie w limicie to i tak warto to włożyć?
W którym miejscu powinny być umieszczone?

Todek, jakie jest Twoje podejście do wymiany uszczelniaczy? Podobnie jak napisał Skorupek?
 
 
 
purtown 
Jarek


Motocykl: VT1100C SC18 '87
Wiek: 47
Dołączył: 25 Wrz 2013
Posty: 247
Skąd: Pisz
Wysłany: 2015-12-22, 09:09   

Todek napisał/a:

...Są to uszczelniacze trój wargowe...


A jak sprawa się ma z uszczelniaczami ARAI ARI047 (41x54x11). To są podobno dwu wargowe.Słyszałem dobre opinie o nich.
Ja w zeszłym sezonie założyłem zestaw TOURMAXa z kapturkami przeciwpyłowymi i teraz muszę ponownie zmienić uszczelniacze. Jedna z lag zaczęła ciec.
_________________


https://www.facebook.com/motopisz
 
 
dzinks 
Rafał


Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 2473
Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
Wysłany: 2015-12-23, 21:26   

Todkowe uszczelniacze zamówione. Wczoraj z Kijo pobujaliśmy Sabrą i okazało się że oprócz stuku, jest jakieś chrupanie w lewej ladze. Rozbierzemy to zobaczymy.
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9492
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2015-12-24, 16:54   

dzinks napisał/a:
Miałeś też podobnie jak u mnie z dobijaniem czy coś innego spowodowało konieczność włożenia tulejek? Takie tulejki można gdzieś kupić? Jaki jest jej średnica?

U mnie nic nie dobijało. Po prostu stwierdziłem, że jest trochę za miękko i dlatego dołożyłem tulejki.
Kupić gotowych to raczej nie można, mi dorabiał znajomy ślusarz. Nie pamiętam jak była ich średnica. Była większa ze 2-3 mm od średnicy wewnętrznej tej blaszanej rurki znajdującej się w ladze. Na jednym końcu miały takie podtoczenie 5-7 mm które4 wchodziło do wnętrza rurki. Słyszałem, ze niektórzy dobierają odpowiedniej wielkości klucz nasadowy który pasuje do tej rurki.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Kempes 

Motocykl: VT 1100 C2 05
Wiek: 51
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 299
Skąd: Białystok
Wysłany: 2021-04-27, 21:39   

Todek, co to za uszczelniacze były (te do Sabry)? Link już nieaktualny, a ja chcę u siebie wymienić.
Nie mogę nigdzie znaleźć wiarygodnych wymiarów żeby coś dobrać. No i na firmę też nie mogę się zdecydować. Jedni polecają ARI, inni AllBalls...
A e InterMotors mają 4Ride ...
Które będą OK?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM